Tietääkö joku nokkosrokosta tai ihottumasta?
Oon ollu nyt keskiviikosta/torstaista asti kipeenä, nuhaa, yskää ja kuumetta 37-38 astetta. Eilen sit ei ollu enää kuumetta mut naamaan, käsiin, jalkoihin ja alaselkään tuli punasta 'ihottumaa' jota kävin näyttämässä lääkärillä. Ei oikein saatu selvää mitä tää nyt sit on (kun lääkäri vaan mumis itekseen) mut ainaki se jotain puhu nokkosrokosta ja sano et saattaa johtua jostain ruoka-aineesta. Lääkettä anto Predisolun 40mg (2*20mg) kaheks päiväks ja zyrtev 10mg tuntuu vaan ettei noista oo ollu mitään tehoo..en tiiä..
Eli onko mahollisuus et se tulis meijän kissasta? on meillä ennen ollu 4 kissaa ja koira ja hamsteri mut niistä ei oo mitään tullu, kesällä saatiin uus kissa joten aika kauan on kestäny jos tää siitä johtuis..
Ruoka-aineita en oo syöny mitään uusia nytten..suklaata mietin voiko siitä tulla? sitä oon viime aikoina syöny vähä liikaa varmaan mut eipä siitäkään oo ennen mitään tullu.
Illalla toi ihottuma hävis kokonaan ja aamulla tänään herätessäni se oli tullu takasi.. En kai mä saa kärsiä tämmösestä naamasta/ihosta nyt loppuelämäni ajan? tuntuu ettei noi lääkkeetkään vaikuta mitään. Eniten ottaa päähän miten mä kehtaan ikinä mennä kouluun tämmösen naaman kanssa..
Nokkosihottuma/rokko
6
3579
Vastaukset
- Leena
Tiedän, että ihottuma on varmasti sinulle tuskallinen! Se täytyy nyt sitten vain kestää,itse olen kärsinyt vaikeasta atooppisesta ihottumasta koko pienen ikäni eikä se tod.ole aina kivaa varsinkaan talvisin jolloin ihoni oireilee kaikista eniten!
Suosittelisin, että pyytäisit koululääkäriltäsi lähetettä ihotautilääkärille joka osaa sanoa sinulle, että onko kyseessä nokkosihottuma vai rokko! Tsemppiä sulle!- girl86
ja se puhu nokkosrokosta..mitä eroo on sit nokkosrokolla ja ihottumalla?
- s-h
Jos nokkosrokko/ihottuma/urticaria (tark.samaa )ihottumaa, alkoi, kun olit sairas, niin infektio elimistössä saattaa laukaista ihottuman. Nokkosrokolle on vaikea löytää se aiheuttaja, yleensä joku ruoka-aine. Mutta sinulla taisi olla syynä flunssa. Joskus olen nähnyt vastaavan tapauksen.
- girl86
tuttu sano kans samaa et se saattaa olla joku infektio, minkä takia mulla tuli tää. Pitää nyt toivoo et parantuisin äkkiä ja pääsisin kouluun..
- tyttö80
Lääkäri määräsi lääketttä nimeltä atarax ja jo parin tunnin sisällä alkoi ympäri koko ruumista kiertänyt ihottuma hellittää.
Joka ei ole nokkosrokkoa kokenut, ei voi tietää sitä sietämätöntä oloa, jonka nokkosihottuma saa aikaan!
Terveisin atooppiseen ihottumaan tottunut ja myös nokkosrokon kokenut!- leena
Kiitoksia vain tuesta tyttö80..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938