Honda Varadero 125

poitci

Kertokaas ny mulle ku en kauheesti noista pyöristä tiedä ja kortti tulos myöhemmin nii kannattaako toi hankkia jos meinaa vähä pitempiäki matkoja mennä esim. 200 km?? Ja tarviiko siinä pysähtyä matkalla et onko vaara leikata kiinni?? Ja noista huipuista nii mulle se nopeus on melkein iha sama kuha ei jää motarilla jalkoihin et pystyykö vakiolla menee se 120km/h. Ja nää voi tuntuu tyhmiltä kysymyksiltä mut ku en vaa paljo tiedä noista pyöristä :)

34

7971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OOTKO TOSISSAS?

      Älä helvetissä mene motarille alle 500cc mopolla, siellä mennään senverran kovaa että ajavat yli sun satapiikkis!! Kaikkea sitä kuuleekin........

      • 120kmh

        Moottoritiellä olen jäänyt jalkoihin mm tuttavan hayabusalla eli on se vaan kiinni muustakin. Ajan ns järjellä ja liki nopeusrajoituksia noudattaen.Kuinka kuutiotilavuus vaikuttaa moottoritieajoon ? Enempi kw määrä ja vääntö minusta ja pyörän vakaus sekä ei kaksitahtisia kun ne vaan tahtoo leikata kiinni pidemmässä siivussa.


      • -_-

        Ihemetyttää että missä kaikki moderaattorit menee, jos niitä nyt ees täällä on. Just tällästen "urpojen" jotka luulee että kaikki tietää/ajattelee samalla tavalla miten toiset... Ymmärtäkää hyvät ihmiset että ihmisiä on erilaisia, eikä kaikki ole perehtynyt piikkeihin niin paljon kuin muut. Sitä varten kannattaa kysyä, jos mietityttää jokin asia. Eikä heti tarvi olla sanomassa "S**tanan idiootti! Ootsä oikeesti niin tyhmä et luulet jotai tollasta!"

        -Ipi-

        ps. Hyvää joulua kaikille :)


    • Ajanut huoltanut

      Varaderolla voi mainiosti ajaa esim 200km putkeen.

      Varadero on hyvä pitkilläkin matkoilla.

      Kaksitahtiset leikkaa kiinni ei varadero se kestää.

      Moottoritie on ihan mahdollinen koska kulkee 120km/h.Pitkissä nousuissa hiipuu kaksipäällä 120nopeudesta n110km/h eli ei kivaa kun autot painaa päälle. Mielummin kiertäisin toista kautta, isommallakin pyörällä moottoritiet ne on TYLSIÄ.

      • einari es......

        Ei voi koska peffa tulee kipeäksi ja hermot riekaleiksi kun ei kulje jun 80kmh alamäessä. Tosi on


      • Kyrpämiurö

        Saatanan pölöhö moottoritie on ihan mahdollinen, kuka saatanan tanelii vetää kevarilla 200km 120kmh vauhtii tajuuksä et ne kierrokset on sillo iha ssatana isot se paska levii


    • täysteho 2-t

      Täysi tehoinen 2-t piikki menee motarinopeuksia pintakaasulla, kone ei rasitu yhtään ja mistään kiinnileipomisista on turha puhua jos on TEHTAAN OMA TEHOSETTI !!

      • ontyhmäviisaus

        Totta kai ne TT 2-tahdit menee kovempaa, mutta mikäs siinä jos haluaa kaahata tuolla sen 150 ja saada sakkoja ja tappaa itsensä. Entäs sitten kulutus ja ajaminen? Varaderon penkki on kuin sohva ja sillä pystyy painamaan vaikka kaasu pohjassa Suomen ympäri ja varmasti kestää! Tähän ei varmanakaan 2T pysty... Ajaminen on sitä mitä on mutta Varaderon ajoasento ja ajamisen tunne on TÄYDELLINEN! Eihän se huippuja kerää kuin sen 110-120 mittariin, oikeaa nopeutta siinä 110-115km/h, mutta mitä sitten? Ihan riittävähän se on tänne Suomeen ja näkee maisemiakin ajamisen ohella. Ja hei, ajamisen ilo on tärkein, ei se, kuinka lujaa piikkisi kulkee. Mene radalle, jos haluat täysiä kaahata. Ne jotka haluavat painaa täysiä 2T piikeillä haluavat vain osoittaa kuinka kovia äijiä he ovat ja kuinka lujaa niiden ompelukoneet kulkee. My oppinion.


      • kyllä
        ontyhmäviisaus kirjoitti:

        Totta kai ne TT 2-tahdit menee kovempaa, mutta mikäs siinä jos haluaa kaahata tuolla sen 150 ja saada sakkoja ja tappaa itsensä. Entäs sitten kulutus ja ajaminen? Varaderon penkki on kuin sohva ja sillä pystyy painamaan vaikka kaasu pohjassa Suomen ympäri ja varmasti kestää! Tähän ei varmanakaan 2T pysty... Ajaminen on sitä mitä on mutta Varaderon ajoasento ja ajamisen tunne on TÄYDELLINEN! Eihän se huippuja kerää kuin sen 110-120 mittariin, oikeaa nopeutta siinä 110-115km/h, mutta mitä sitten? Ihan riittävähän se on tänne Suomeen ja näkee maisemiakin ajamisen ohella. Ja hei, ajamisen ilo on tärkein, ei se, kuinka lujaa piikkisi kulkee. Mene radalle, jos haluat täysiä kaahata. Ne jotka haluavat painaa täysiä 2T piikeillä haluavat vain osoittaa kuinka kovia äijiä he ovat ja kuinka lujaa niiden ompelukoneet kulkee. My oppinion.

        TÄYSIN samaa mieltä. itselläni löytyy Yamaha YBR ja se ei minua haittaa ettei mene 130 kunhan se kulkee sen 100 millä suomessa pärjää IHAN hyvin. ei kulutusta paljon, EI HAISE, eikä tarvitse näytellä kellekää että ''kato ku kiihtyy ja uijui oho pääsinkin teholle ja sain sakot ja kaikki.'' kun ei sillä mitään todista jos se kone kulkee kovaa. ei voi sanoa että ''otetaan viivaa katotaa kui hyvä oot.'' siinä ei mittele KUSKIT vaan pyörät, eikä sillä ole väliä mikä pyörä on. mielipiteet ovat sallittuja, mutta ei saa ruveta haukkumaan nelari kuskeja ihan turhan takia. tai ketään muutakaan. koneita saa haukkua JOS on ihan pakko, mutta jättäkää KUSKIEN haukkuminen pois.


      • SUOLESTA!
        ontyhmäviisaus kirjoitti:

        Totta kai ne TT 2-tahdit menee kovempaa, mutta mikäs siinä jos haluaa kaahata tuolla sen 150 ja saada sakkoja ja tappaa itsensä. Entäs sitten kulutus ja ajaminen? Varaderon penkki on kuin sohva ja sillä pystyy painamaan vaikka kaasu pohjassa Suomen ympäri ja varmasti kestää! Tähän ei varmanakaan 2T pysty... Ajaminen on sitä mitä on mutta Varaderon ajoasento ja ajamisen tunne on TÄYDELLINEN! Eihän se huippuja kerää kuin sen 110-120 mittariin, oikeaa nopeutta siinä 110-115km/h, mutta mitä sitten? Ihan riittävähän se on tänne Suomeen ja näkee maisemiakin ajamisen ohella. Ja hei, ajamisen ilo on tärkein, ei se, kuinka lujaa piikkisi kulkee. Mene radalle, jos haluat täysiä kaahata. Ne jotka haluavat painaa täysiä 2T piikeillä haluavat vain osoittaa kuinka kovia äijiä he ovat ja kuinka lujaa niiden ompelukoneet kulkee. My oppinion.

        ootko vähän tyhmä? ajappa varaderolla kaasu pohjassa suomen ympäri ilman että käy mitään...voin kertoo että oot kova jätkä :D Ei ne 2-t pyörät leikkaa kiinni ku ne ottaa sen 120 km/h vaikka puol kaasulla! JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE! :D


      • Vituttaa..
        SUOLESTA! kirjoitti:

        ootko vähän tyhmä? ajappa varaderolla kaasu pohjassa suomen ympäri ilman että käy mitään...voin kertoo että oot kova jätkä :D Ei ne 2-t pyörät leikkaa kiinni ku ne ottaa sen 120 km/h vaikka puol kaasulla! JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE! :D

        Voin sanoa etten tiedä pyöristä juuri mitään, mut en tarviikkaan tietää. Sen tiedän, että yksi eniten ärsyttävämpiä asioita on kakstahti piikin ääni. Ei voi ärsyttävämpää ääntä olla. En ajais metriäkään sellaisella kimittäjällä. Lailla ne pitäis kieltää. Ja sit vielä ollaan leuhkoja piikin selässä ja haistaan kauhealle kärylle.


      • Urpå
        SUOLESTA! kirjoitti:

        ootko vähän tyhmä? ajappa varaderolla kaasu pohjassa suomen ympäri ilman että käy mitään...voin kertoo että oot kova jätkä :D Ei ne 2-t pyörät leikkaa kiinni ku ne ottaa sen 120 km/h vaikka puol kaasulla! JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE! :D

        Uskallan väittää että varrella pystyy ajamaan kaasu pohjassa Suomen ympäri. Jos vaan huollettu yksilö niin ei mitään ongelmaa. Tuli sentään parikytätonnia ajeltua ja eikös noilla kevareilla melkeenpä kaasu pohjassa ajeta. 2t pyörälläkö aja liian pienellä kaasulla suurta nopeutta/kierroksilla niin johan se leikkaa voitelun puolesta. Järkihoi älä jätä.


      • Varren omistaja

        Niin ei se leikkaa kiinni 10 kilometrin matkalla, mutta sitten kun aletaan puhumaan 150 ja 200 km se on eriasia.


      • Omistajaaaaaaa
        SUOLESTA! kirjoitti:

        ootko vähän tyhmä? ajappa varaderolla kaasu pohjassa suomen ympäri ilman että käy mitään...voin kertoo että oot kova jätkä :D Ei ne 2-t pyörät leikkaa kiinni ku ne ottaa sen 120 km/h vaikka puol kaasulla! JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE! :D

        2-t pyörän kestoon todella huono isoilla nopeuksilla.


      • 4-tahti vie

        sen verran vastaan että kaks tahdit kiihtyy ei kulje itse omistan nelari mönkijän ja silti esim. varttimaililla kakstahti moottoripyörä jää kauas vaikka mönkijässä on vain 500cc niin se kulkee sen 230kmh myönnän että siihen asennettu lastu ja power comander mutta moottoripyörässä oli myös lastu että kyllä se nelari aina kakstahdin vie!!


    • nobody

      Njees, olen itekki kiinnostunut varaderosta eli lisää tietoo vaa niiltä keillä on kokemusta varaderosta :)

      • Jänsi

        Olen omistanut tuon pyörän sellaisen kuukauden verran, ja täytyy myöntää että on ihan helvetin hyvä pyörä! Ajoasento, kulutus, huollot ja itse nopeuskin ovat _minun_mielestäni_ loistavia nelitahtiseksi piikiksi.

        Ylemmän idiootin viestiin: olen itse käynyt moottoriteillä ties kuinka monta kertaa, ja voin kertoa että pystyy ihan rennosti menemään. Rekkojakin sun muita hitaan liikenteen kulkijoita pystyy myös ohittamaan jos osaa.

        Ehkä ainoana miinuksena antaisin tälle suhteellisen korkean oppimiskynnyksen. Pyörän täydellisen hallinnan oppimiseen menee jonkin aikaa, mutta se nyt ei ole ongelma eikä mikään - ei sitä muuten opita kuin ajamalla.

        Ja tarkoituksena olisi tehdä pidempiäkin matkoja, ja mitä olen kuullut niin luulisi pystyvän helposti matkantekoon. Eli kannattaa ajella hieman pidempiäkin matkoja tällä pyörällä, muuten suosittelisin (jos pituus sallii) Honda CBR:ää tai suoraan sanottuna mopoa kaupunkirinkiä varten.


      • Jölli§
        Jänsi kirjoitti:

        Olen omistanut tuon pyörän sellaisen kuukauden verran, ja täytyy myöntää että on ihan helvetin hyvä pyörä! Ajoasento, kulutus, huollot ja itse nopeuskin ovat _minun_mielestäni_ loistavia nelitahtiseksi piikiksi.

        Ylemmän idiootin viestiin: olen itse käynyt moottoriteillä ties kuinka monta kertaa, ja voin kertoa että pystyy ihan rennosti menemään. Rekkojakin sun muita hitaan liikenteen kulkijoita pystyy myös ohittamaan jos osaa.

        Ehkä ainoana miinuksena antaisin tälle suhteellisen korkean oppimiskynnyksen. Pyörän täydellisen hallinnan oppimiseen menee jonkin aikaa, mutta se nyt ei ole ongelma eikä mikään - ei sitä muuten opita kuin ajamalla.

        Ja tarkoituksena olisi tehdä pidempiäkin matkoja, ja mitä olen kuullut niin luulisi pystyvän helposti matkantekoon. Eli kannattaa ajella hieman pidempiäkin matkoja tällä pyörällä, muuten suosittelisin (jos pituus sallii) Honda CBR:ää tai suoraan sanottuna mopoa kaupunkirinkiä varten.

        Anteeksi kun olen tyhmä, mutta itselläni tuo Varadero kulkee vain sen 95 km/h... Olen kuullut juttua muilta omistajilta, että se kulkisi yli 100 km/h, mutta miksi minulla ei kulje? :S Saksasta tuotu pyörä, noin 10 000 km ajettu, eikä muokattu mitenkään. Mikä voi olla syynä? Muuten ei väliä, mutta pitäisi sen hiukan yli satasen kulkea, että voisi sitä piikiksi sanoa... Onko mitään ohjeita, mitä pitäisi tehdä?


      • timppa91
        Jölli§ kirjoitti:

        Anteeksi kun olen tyhmä, mutta itselläni tuo Varadero kulkee vain sen 95 km/h... Olen kuullut juttua muilta omistajilta, että se kulkisi yli 100 km/h, mutta miksi minulla ei kulje? :S Saksasta tuotu pyörä, noin 10 000 km ajettu, eikä muokattu mitenkään. Mikä voi olla syynä? Muuten ei väliä, mutta pitäisi sen hiukan yli satasen kulkea, että voisi sitä piikiksi sanoa... Onko mitään ohjeita, mitä pitäisi tehdä?

        Oma varaderoni kulkee motarilla mittarin mukaan n. 125kmh. Oma mittarini kusee noin vitosen, eli 120. Omani on siis vm.01 ja tuotu suomeen saksasta joskus 03. jarrut on aina välillä vähän laahailleet, mutta muuten aivan unelma!


      • rööriputs
        Jölli§ kirjoitti:

        Anteeksi kun olen tyhmä, mutta itselläni tuo Varadero kulkee vain sen 95 km/h... Olen kuullut juttua muilta omistajilta, että se kulkisi yli 100 km/h, mutta miksi minulla ei kulje? :S Saksasta tuotu pyörä, noin 10 000 km ajettu, eikä muokattu mitenkään. Mikä voi olla syynä? Muuten ei väliä, mutta pitäisi sen hiukan yli satasen kulkea, että voisi sitä piikiksi sanoa... Onko mitään ohjeita, mitä pitäisi tehdä?

        kokeileppa putsata pakosarja ja yms putket ja kone jos ei oo mitään niille tehty. toiminu ainaki kaverie koneis ja huomattavasti nopeus noussu.


      • niin munkin
        timppa91 kirjoitti:

        Oma varaderoni kulkee motarilla mittarin mukaan n. 125kmh. Oma mittarini kusee noin vitosen, eli 120. Omani on siis vm.01 ja tuotu suomeen saksasta joskus 03. jarrut on aina välillä vähän laahailleet, mutta muuten aivan unelma!

        Jooo joo uskotaan hehhhheeee heehhhheeee.


      • tietäjä
        Jölli§ kirjoitti:

        Anteeksi kun olen tyhmä, mutta itselläni tuo Varadero kulkee vain sen 95 km/h... Olen kuullut juttua muilta omistajilta, että se kulkisi yli 100 km/h, mutta miksi minulla ei kulje? :S Saksasta tuotu pyörä, noin 10 000 km ajettu, eikä muokattu mitenkään. Mikä voi olla syynä? Muuten ei väliä, mutta pitäisi sen hiukan yli satasen kulkea, että voisi sitä piikiksi sanoa... Onko mitään ohjeita, mitä pitäisi tehdä?

        vastailen 5v jäljessä... mutta syynä voi olla kaasareitten alipaineistus-> sylinterit eivät tee työtä tasaisesti


    • jerchico

      Kyl on hyvä pyörä pidempiin 200km matkoihin kulutus, ajoasento ja kone kestää. Itsellä pidemmillä matkoilla kesk.nopeutena semmoset 110km/h.Jos meinaa pidemmille matkoille niin varre on hyvä peli.

    • mööbel

      Rekan ohi et Varaderolla kauheen helposti pääse, eikä pali muittenkaan autojen ohi jos niil o nopeutta sellaset 90. Se 120km/h on kyl aika harvinaista herkku, tuulessa ja kovassa liikentees menee ehkä just ja just 100. Ei se kiinni leikkaa ite olen vetäny tankillisen yhelt istumast eli joku pääl 400km putkeen. Leovincen tilasin et äänet olis paremmat.

    • mitäsäsmi

      Olen kohta vuoden varrella ajanut ja voin sanoa että on huippu pyörä vaikka kilsoja oli ostettua reilut 36000 niin ei ole mitään vikoja ilmenyt paitti paskat ketjut jotka vaihettiin parempiin. Täällä on keskustelua moottoritie ajosta niin ei kannata kehua huipuilla kun se nopeus on 110-120km/h keskimäärin ja hyvä puoli on vääntö niin ei kovassakaan tuulessa alle 100km/h hyydy eli ei siellä jalkoihin jää kun käyttää järkeä, mutta kaasu pohjassa joutuu lähes koko ajan ajamaan eikä itselläni ole ohituksissa ongelmia ollut. Matka ajoon varre on paras, mutta jos haluu pelleillä niin unohda, ainakin itse alan pelleilemään kun pyörässäkin on enemmän tehoja kun 20kw hahahaha niin saa kunnioitusta. Niin ja jos listaan plussat niin ainakin
      Ajoasento
      Kulutus
      Moottori
      Yllättävän ketterä ja mukava ajaa kaupungissakin tai metässä
      Hyvät tavaratilat helposti

      • varapieru

        yhdyn edelliseen, varre on loistava pyörä jolla pärjää missä tahansa motarilla, sorateillä ja miksei vaikka kinttupoluilla, moottorista löytyy vääntöä koko kierrosalueella ja kone on pieniruokainen suureen kokoonsa ja painoon nähden3-4l/100) tämä pyörä on loistava valinta jos haluaa ajaa pitkää matkaa ja nauttia ajamisesta. itse olen omistanut pyörän noin 5 päivää ja sinä aikana 2000km tullut ajaettua eikä mikään paikka ole kipeytynyt ;) kiitos loistavan ajo-asennon


      • varreuski
        varapieru kirjoitti:

        yhdyn edelliseen, varre on loistava pyörä jolla pärjää missä tahansa motarilla, sorateillä ja miksei vaikka kinttupoluilla, moottorista löytyy vääntöä koko kierrosalueella ja kone on pieniruokainen suureen kokoonsa ja painoon nähden3-4l/100) tämä pyörä on loistava valinta jos haluaa ajaa pitkää matkaa ja nauttia ajamisesta. itse olen omistanut pyörän noin 5 päivää ja sinä aikana 2000km tullut ajaettua eikä mikään paikka ole kipeytynyt ;) kiitos loistavan ajo-asennon

        Eikös noi kaikki exhaustit varaderoon esim. leovince, devil, arrow oo iha laillisia kun vaan on desibeli-killeri kiinni?


    • kallep

      varadero vaan on ihan paras pyörä itse olen ajanut yli vuoden 30tkm eikä mitään vikaa ja motarilla pääsee helposti 120km/h vaikka painan itse noin 95 kgei mitään viriä pyörä vm.08 eli ruisku kone

    • lapin matka suunitei

      Paljonko varre oikeen kuluttaa n.100km aikana esim. semmosella marssi nopeudella 80-90kmh?

    • miettikää itse

      varadero on alitehonen ja painaa 170kg kuivana, asento siinä ei ole mitenkää virtaviivainen. on iha toive ajattelua että se kulkisi 120km/h ,koska 4t kyykkypiikit kulkevat tuon verran 50kg kevyempinä ja ainakin samoilla tehoilla. mahdollista myös että mittä heittää 30km/h yläkanttiin :)

    • fdjgo

      Kaikki jotka pitää kaksitahtisia parempina ovat vain ajatelleet täysitehoisia. Vakio 2-t kevari ei ole 4-t kevaria kummempi. Varadero on minunkin mielestä kevarien parhaimmistoa.

      Ja aivan vitun hyvää heinäkuuta kaikille!

      • sdfg4

        Totta kai ovat. On harvinaista löytää kätettyä vakio 2-t kevaria....

        Tottakai kuristimet on otettu pois! Eihän nelareissakaan ole kuristimia...


    • Hondalla mennään

      No niin Varadero on hyvä pyörä, Kestävä, kulkee ja vääntää. Oma Honda kulkee 130 Kmh ja kyllä menee ihan hyvin motarilla. Honda kestää kun huoltaa ajoissa, pesee ja muutenkin pitää asiallisesti, hyviä puolia Varadeerossa on, että se on aina yhtä luotettava ja hyvä. Vaikka pyörä ei olekkaan yhtä kaunis kuin Ktm tai Husse, mutta asia on nyt näin. toiset haluaa ajaa pyörällä eikä huoltaa sitä koko ajan, Honda on hyvä ja modernipyörä. Itse olen ollut tyytyväinen Hondaani ja vaikka kaverit sen aina haukkuuu, niin Kyllähän nuo tulee Hondan kyydissä kun oma Ktm tai Husse leviää. Kaikki tykkää mistä tykkää, itse tykkään Hondasta toiset taas Hussesta tai Kotarista. Mutta jos joku haluaa ostaa Honda Varaderon, niin minä suosittelen sitä. Mutta kuka lähtee Hussella tai Kotarilla ajamaan Motarille? jos ajat vaikka 200 km motarilla, niin voin sanoa että honda on tosi hyvä pyörä motarille, kuin muillekkin maanteille. koska se on sinne suuniteltu toisin kuin Husset ja Kotarit, Kotarit ja husset on hyviä pyöriä kyllä, mutta kyllä vaan kaksisylinterinen ja aina yhtä varma nelitahtikone on paras. Mutta ostakaa Honda, niin ette pety. Lupaan.

      • ei pahalla mutta

        kuullostat nii 1-luokkalaiselta ku vaa voi olla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe