Miksi mies ei kosi?

mialeine

Olemme olleet pian 3 vuotta yhdessä ja rakastamme toisiamme todella paljon. Asumme 200km päässä toisistamme mutta tapaamme lähes joka viikko. Olen itse 17 ja mieheni 19. Molemmat olemme sitä mieltä että haluamme perinteisen suhteen, mies kosii jne. Olen tässä odotellut jo yli vuoden verran kosintaa, mutta miksi mieheni ei halua?

17

3171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kidding!

      Et voi olla tosissasi :D. Olet VASTA 17vee ja odotat kosintaa? ja poikaystäväsikin on huimat 19vee! Voi teini hyvä, et ole vielä vuosiin valmis menemään naimisiin, tuskin suhteesikaan tulee elinikää kestämään. Puhumattakaan siitä, että olet vielä alaikäinen, ethän voi edes vielä mennä naimisiinkaan lain mukaan. Eläkä vaan viitsi mennä "teini kihloihinkaan". Se sinun suhteesi ei muutu yhtään sen "vakavammaksi" sormuksen myötä. Suosittelen muutenkin seurustelemista ainakin vielä ne toiset kolme vuotta, niin katsotaan oletteko silloin edes enää yhdessä. Jos olette, niin uskon teidän suhteen kestoon. Mutta älä mene tekemään sitä virhettä, että naimisiin jo 18-vuotiaana, kun et tiedä vielä elämästä mitään. Mihin teillä on kiire?

      • samaa mieltä

        jotenkin tuntuu että rakkaan eduskuntamme tulisi valmistella ja aikaansaattaa laki, jossa avioliittoon astuessaan henkilön tulisi olla vähintään 25-vuotias.


      • ___--__-__-_-
        samaa mieltä kirjoitti:

        jotenkin tuntuu että rakkaan eduskuntamme tulisi valmistella ja aikaansaattaa laki, jossa avioliittoon astuessaan henkilön tulisi olla vähintään 25-vuotias.

        eiköhän tuo eka viesti kuitenkin ollut provo.


      • in-looove
        ___--__-__-_- kirjoitti:

        eiköhän tuo eka viesti kuitenkin ollut provo.

        Eiköhän se ole jokaisen oma asia minkä ikäisenä menee naimisiin. Joskus ihminen on täysin kypsä 18 vuoden ikäisenä, joskus ei ole kypsä edes 30 vuotiaana. Se on ihan ihmisestä kiinni. Luulisin ettei sun poikayst ole kosinut koska haluaa odottaa että täytät sen lain vaatiman 18 v. Uskon kyl miehes haluaa kosia, odottaa vaan oikeaa hetkeä


    • mies 43

      ja oltu yhdes vuosia. lapsi syntyy kohta.

      eikä olla naimisissa.

      anoppi painostaa naimisiin ja kyllä menisin mut mies ei ole kosinut.

      minkäs teen.. pakottaa en voi. ollaan sit näin.

      kyl tämäkin on ihan kiva tilanne. mulle on pääasia että tykkään miehestä.

    • Cassie**

      Mä olen vielä aika nuori myös, parikymppinen tyttölapsi, mutta haluaisin jo kihloihin. Paljon miehiä olen nähnyt, en puolienkaan kanssa seurustellut, eivät vain ole olleet mun tyyppiä.
      Nyt tää nykyinen sitten on.
      Ollaan oltu vasta vajaa vuosi yhdessä mutta haluaisin jo sormukset. En ymmärrä, mitä järkeä on odottaa jos kumpikin haluaa toisen lopuksi ikäänsä - samasta syystä mies EI halua kihloja, koska yhdessäoloon ei sormuksia tarvita.
      Mä taas oon sitä mieltä että se kuuluu pariskuntien tapoihin vakiintua lopullisesti jossain vaiheessa.
      Ehdotin sitten miehelle sormuksia tänään ja se meni ihan vaikeaksi. Seitsemän tunnin mököttämisen jälkeen aloin kysellä syitä hiljaisuuteen, ja se totes et "mä ajattelin et kaikki aikanaan...". Mä kysyin että itsestäänkö ne sormukset kaupasta sormiin kävelee, eiköhän jompi kumpi jossain vaiheessa kuitenkin sitä ehdota, että rengastaudutaan. Arvaa vaan, nolottiko olla vaativa ja kiukutteleva ämmä...
      No, asia on jollain tavalla sovittu mutta en voi olla ajattelematta, haluaako se edes oikeasti muhun sitoutua, jos se ei tahdo sormuksia - noista miehistä ota selvää pirukaan...

      • jul123

        Ajatteletko sinä, että mennään kihloihin.

        Ajatteleeko mies, että kihloihin=lupaus avioliitosta.

        Jos lupausta teette, kirkon varaus ainakin sanoo paljon siitä, että olette tosissanne ajatelleet yhteistä tulevaisuutta.


      • älä jätä!

        No ei kyllä uskoisi parikymppisen ajattelutavaksi kirjoituksesi perusteella! Oletko oikeasti nuin naiivi? Tajutatko edes mitkä kihlaus tarkoittaa ja sen AINOAN OIKEAN merkityksen?

        "Paljon miehiä olen nähnyt, en puolienkaan kanssa seurustellut, eivät vain ole olleet mun tyyppiä."

        "Ollaan oltu vasta vajaa vuosi yhdessä mutta haluaisin jo sormukset."

        No mistä ihmeestä sinä voit edes tietää vasta vajaan vuoden seurustelun jälkeen, onko hänestä loppuelämäksesi aviomieheksi?! Ja olet oikein paljon miehiä NÄHNYT, mutta et paljoa seurustellut. Jos sinulla ei ole paljoa kokemusta seurustelusta, tuskin olet valmis varsinkaan avioliittoon, puhumattakaan että tietäisit mitä mieheltä haluat ja mitä on arki. Asutteko edes vielä yhdessä? Kannattaisi ensin muuttaa yhteen ja kokea se arkikin yhdessä, vasta sen jälkeen voit sanoa haluatko olla lopunelämää hänen kanssaan.

        "mies EI halua kihloja, koska yhdessäoloon ei sormuksia tarvita."

        Viisas mies sinulla! Aivan totta puhuu. Haluat ilmeisesti vain näytellä ihmisille sormuksen kanssa kuinka tosissanne muka olette keskenänne. Kai ymmärrät miten tyhmälle se jo kuulostaa. Toivottavasti ymmärrät myös sen, ettei ne rinkulat todista yhtään mitään suhteenne laadusta tai takaa kestoa.

        "Mä taas oon sitä mieltä että se kuuluu pariskuntien tapoihin vakiintua lopullisesti jossain vaiheessa."

        Mitä helkkaria pelkillä sormuksilla on tekemistä vakiintumisen kanssa :D? Muuttakaa ensin vaikka yhteen niin sitä voi jo oikeasti kutsua vakiintumiseksi.

        "Mä kysyin että itsestäänkö ne sormukset kaupasta sormiin kävelee, eiköhän jompi kumpi jossain vaiheessa kuitenkin sitä ehdota, että rengastaudutaan."

        Rengastaudutaan!?! Mitä se muka todistaa? Älä vaan viitsi puhua samassa lauseessa ja merkityksessä kihlauksen kanssa. Ymmärrätkö että kihloissa OLLAAN, eikä siihen mennä! Olet vasta sitten kihloissa, kun miehesi KOSII sinua, eli pyytää vaimokseen. Et ole silloin oikeasti kihloissa, jos käytte vaan ostamassa sormukset nimettömiin eikä puhettakaan häistä. Olet myös teinikihloissa siinäkin tapauksessa, jos olette tyylillä "sitten joskus hamassa tulevaisuudessa", se on silloin yhtä arvoton kuin ilman sormusta. Vasta sitten teille voi nostaa hattua ja olet "sitoutunut vakavasti" kun ilmoitat hääpäivästänne.

        "No, asia on jollain tavalla sovittu mutta en voi olla ajattelematta, haluaako se edes oikeasti muhun sitoutua, jos se ei tahdo sormuksia"

        Ai jollain tavalla sovittu? Kuulosti puhtaasti painostuksenalaiselta miehen puolelta. Jos hän tyhmyyksissään suostuu pilaamaan kauniin asian ja tekemään suhteestanne vähintäänkin naurun alaiseksi, niin hän suostuu nyt vain sinun painostuksen vuoksi. Oletko nyt onnellinen? Kuulostaa todella aidolle, eikö? Hän varmasti on jo nyt sinuun sitoutunut, jos olette keskustelleet ja suunitelleet tulevaisuutta yhdessä. Mutta vajaan vuoden seurustelun jälkeen "kihlautuminen" on todella epäuskottavaa ja naurettavaa. Miehesi ei siis varsinkaan tämän vuoksi kosi, eikä ole valmis samantien menemään naimisiin - sitähän kihlaus tarkoittaa.


      • vaimo-06
        älä jätä! kirjoitti:

        No ei kyllä uskoisi parikymppisen ajattelutavaksi kirjoituksesi perusteella! Oletko oikeasti nuin naiivi? Tajutatko edes mitkä kihlaus tarkoittaa ja sen AINOAN OIKEAN merkityksen?

        "Paljon miehiä olen nähnyt, en puolienkaan kanssa seurustellut, eivät vain ole olleet mun tyyppiä."

        "Ollaan oltu vasta vajaa vuosi yhdessä mutta haluaisin jo sormukset."

        No mistä ihmeestä sinä voit edes tietää vasta vajaan vuoden seurustelun jälkeen, onko hänestä loppuelämäksesi aviomieheksi?! Ja olet oikein paljon miehiä NÄHNYT, mutta et paljoa seurustellut. Jos sinulla ei ole paljoa kokemusta seurustelusta, tuskin olet valmis varsinkaan avioliittoon, puhumattakaan että tietäisit mitä mieheltä haluat ja mitä on arki. Asutteko edes vielä yhdessä? Kannattaisi ensin muuttaa yhteen ja kokea se arkikin yhdessä, vasta sen jälkeen voit sanoa haluatko olla lopunelämää hänen kanssaan.

        "mies EI halua kihloja, koska yhdessäoloon ei sormuksia tarvita."

        Viisas mies sinulla! Aivan totta puhuu. Haluat ilmeisesti vain näytellä ihmisille sormuksen kanssa kuinka tosissanne muka olette keskenänne. Kai ymmärrät miten tyhmälle se jo kuulostaa. Toivottavasti ymmärrät myös sen, ettei ne rinkulat todista yhtään mitään suhteenne laadusta tai takaa kestoa.

        "Mä taas oon sitä mieltä että se kuuluu pariskuntien tapoihin vakiintua lopullisesti jossain vaiheessa."

        Mitä helkkaria pelkillä sormuksilla on tekemistä vakiintumisen kanssa :D? Muuttakaa ensin vaikka yhteen niin sitä voi jo oikeasti kutsua vakiintumiseksi.

        "Mä kysyin että itsestäänkö ne sormukset kaupasta sormiin kävelee, eiköhän jompi kumpi jossain vaiheessa kuitenkin sitä ehdota, että rengastaudutaan."

        Rengastaudutaan!?! Mitä se muka todistaa? Älä vaan viitsi puhua samassa lauseessa ja merkityksessä kihlauksen kanssa. Ymmärrätkö että kihloissa OLLAAN, eikä siihen mennä! Olet vasta sitten kihloissa, kun miehesi KOSII sinua, eli pyytää vaimokseen. Et ole silloin oikeasti kihloissa, jos käytte vaan ostamassa sormukset nimettömiin eikä puhettakaan häistä. Olet myös teinikihloissa siinäkin tapauksessa, jos olette tyylillä "sitten joskus hamassa tulevaisuudessa", se on silloin yhtä arvoton kuin ilman sormusta. Vasta sitten teille voi nostaa hattua ja olet "sitoutunut vakavasti" kun ilmoitat hääpäivästänne.

        "No, asia on jollain tavalla sovittu mutta en voi olla ajattelematta, haluaako se edes oikeasti muhun sitoutua, jos se ei tahdo sormuksia"

        Ai jollain tavalla sovittu? Kuulosti puhtaasti painostuksenalaiselta miehen puolelta. Jos hän tyhmyyksissään suostuu pilaamaan kauniin asian ja tekemään suhteestanne vähintäänkin naurun alaiseksi, niin hän suostuu nyt vain sinun painostuksen vuoksi. Oletko nyt onnellinen? Kuulostaa todella aidolle, eikö? Hän varmasti on jo nyt sinuun sitoutunut, jos olette keskustelleet ja suunitelleet tulevaisuutta yhdessä. Mutta vajaan vuoden seurustelun jälkeen "kihlautuminen" on todella epäuskottavaa ja naurettavaa. Miehesi ei siis varsinkaan tämän vuoksi kosi, eikä ole valmis samantien menemään naimisiin - sitähän kihlaus tarkoittaa.

        "Mitä helkkaria pelkillä sormuksilla on tekemistä vakiintumisen kanssa"

        No ei mitään. Ollaan näet naimisissa, ilman sormuksia.


    • tyttötyttö

      itse olen 20v. olemme avoliitossa olleet kaksi vuotta, seurustelleet kolmisen vuotta. yhteistä tulevaisuutta toki suunnitellaan, lapsia ja naimisiin menoa. mutta kihloihin ei todellakaan mennä ennen kuin todella tietää että toisen kanssa on koko elämän! olemme sitoutuneet toisiimme ja haluamme viettä koko elämämme yhdessä MUTTA haluan että talous on kihloihin(eli avioliittolupaus) mentäessä kunnossa niin, että pystymme sitten perheestäkin pitämään huolta. siis kihloihin vasta kun on suunnitelmien toteuttaminen on ns varmaa.

      ihmettelen että miten te voitte edes ajatella kihlautumista jos ette ole edes asuneet yhdessä?? kyllä tiedän montakin paria (ystäviäni, kavereitani) jotka ovat menneet lukioaikana kihloihin parin kuukauden seurustelun jälkeen. ja sitten on erottu ja menty kihloihin seuraavan seurustelukumppanin kanssa..jne. kihlautuminen alkaa näin menettää merkitystään..

      ihan ystävällisesti neuvoisin, että kokeilkaa ensin pari vuotta yhdessä asumista ennen kuin suunnittelette avioliittoa ja niitä kihloja.

      sitäpaitsi, ehkä poikaystävästäsi ajatus kihloihin menemisestä ei ainakaan vielä tunnut hyvältä. noin iso päätös tehdään vasta kun kumpikin on valmis siihen.

      että näin. kaikkea hyvää teille!

      • leikinasia

        itse olen 22v. olen seurustellut poikakaverini kanssa reilut kaksi vuotta. rakastamme toisiamme valtavasti. olemme keskustelleet monta kertaa kihloista ja naimisiinmenosta, joita me molemmat haluamme tulevaisuudessa. olemme molemmat sitä mieltä, että mies kosii. vaikka olemme paljon keskusttelleet kihloista viime aikoina, niin sitä ei tule luultavasti tapahtumaan lähiaikoina. en edes odota, että hän kosisi mua lähiaikoina. suosittelen kumppanin kanssa keskustelua.

        teinikihlauksia en sitten ymmärrä yhtään.mitä olen kuullut, niin teinikihlat eivät kestä ikuisesti. he haluavat vain näyttää, kuinka "vakavissaan" he ovat. minulle kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta.

        tyttötyttö sanoi, että on ollut avoliitossa kaksi vuotta ja yhdessä kolme vuotta. en ymmärrä sua. miksi muutit kumppanisi kanssa vuoden seurustelun jälkeen? mielestäni ihmiset muuttavat helposti yhteen, vaikka olisivat vasta seurustelleet vuodenkin. poikakaverini kanssa olemme suunnitelleet, että menemme kihloihin ennen yhteenmuuttoa. vanhaan aikaahan pari muutti yhteen, kun olivat menneet ensin naimisiin.

        hyvät ihmiset, tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ennen kuin menette kihloihin tai muutatte yhteen.


      • sanotusti
        leikinasia kirjoitti:

        itse olen 22v. olen seurustellut poikakaverini kanssa reilut kaksi vuotta. rakastamme toisiamme valtavasti. olemme keskustelleet monta kertaa kihloista ja naimisiinmenosta, joita me molemmat haluamme tulevaisuudessa. olemme molemmat sitä mieltä, että mies kosii. vaikka olemme paljon keskusttelleet kihloista viime aikoina, niin sitä ei tule luultavasti tapahtumaan lähiaikoina. en edes odota, että hän kosisi mua lähiaikoina. suosittelen kumppanin kanssa keskustelua.

        teinikihlauksia en sitten ymmärrä yhtään.mitä olen kuullut, niin teinikihlat eivät kestä ikuisesti. he haluavat vain näyttää, kuinka "vakavissaan" he ovat. minulle kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta.

        tyttötyttö sanoi, että on ollut avoliitossa kaksi vuotta ja yhdessä kolme vuotta. en ymmärrä sua. miksi muutit kumppanisi kanssa vuoden seurustelun jälkeen? mielestäni ihmiset muuttavat helposti yhteen, vaikka olisivat vasta seurustelleet vuodenkin. poikakaverini kanssa olemme suunnitelleet, että menemme kihloihin ennen yhteenmuuttoa. vanhaan aikaahan pari muutti yhteen, kun olivat menneet ensin naimisiin.

        hyvät ihmiset, tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ennen kuin menette kihloihin tai muutatte yhteen.

        En ole nimimerkki tyttötyttö, mutta ajattelutavassasi on nyt kypsymättömyyttä hieman.

        "tyttötyttö sanoi, että on ollut avoliitossa kaksi vuotta ja yhdessä kolme vuotta. en ymmärrä sua. miksi muutit kumppanisi kanssa vuoden seurustelun jälkeen?"

        "poikakaverini kanssa olemme suunnitelleet, että menemme kihloihin ennen yhteenmuuttoa. vanhaan aikaahan pari muutti yhteen, kun olivat menneet ensin naimisiin."

        "hyvät ihmiset, tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ennen kuin menette kihloihin tai muutatte yhteen."

        Et voi tutustua poikaystävääsi KUNNOLLA, kuin vasta sitten yhdessä asumisen myötä. Miten voit tietää miten teillä sujuu arki yhdessä ja millainen hän oikeasti on ellette oikeasti ole asuneet yhdessä. Kokonaisvaltainen tunteminen on muuten täysin mahdotonta. Sanoohan tuon jo maalaisjärkikin. Joten typerintä mitä voisi tehdä, on tehdä avioliittolupaus ilman yhdessäasumista. Tyttötyttö on tehnyt viisaasti, koska on aloittanut hyvissäajoin ottamaan selvää, miten heidän yhteinen arki sujuu. Uskonto on huono peruste sille, että ostaa ns. "sian säkissä".


      • -Jonttu84-
        leikinasia kirjoitti:

        itse olen 22v. olen seurustellut poikakaverini kanssa reilut kaksi vuotta. rakastamme toisiamme valtavasti. olemme keskustelleet monta kertaa kihloista ja naimisiinmenosta, joita me molemmat haluamme tulevaisuudessa. olemme molemmat sitä mieltä, että mies kosii. vaikka olemme paljon keskusttelleet kihloista viime aikoina, niin sitä ei tule luultavasti tapahtumaan lähiaikoina. en edes odota, että hän kosisi mua lähiaikoina. suosittelen kumppanin kanssa keskustelua.

        teinikihlauksia en sitten ymmärrä yhtään.mitä olen kuullut, niin teinikihlat eivät kestä ikuisesti. he haluavat vain näyttää, kuinka "vakavissaan" he ovat. minulle kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta.

        tyttötyttö sanoi, että on ollut avoliitossa kaksi vuotta ja yhdessä kolme vuotta. en ymmärrä sua. miksi muutit kumppanisi kanssa vuoden seurustelun jälkeen? mielestäni ihmiset muuttavat helposti yhteen, vaikka olisivat vasta seurustelleet vuodenkin. poikakaverini kanssa olemme suunnitelleet, että menemme kihloihin ennen yhteenmuuttoa. vanhaan aikaahan pari muutti yhteen, kun olivat menneet ensin naimisiin.

        hyvät ihmiset, tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ennen kuin menette kihloihin tai muutatte yhteen.

        "hyvät ihmiset, tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ennen kuin menette kihloihin tai muutatte yhteen."

        Miten sitä luulet tuntevasi toisen, ellet ole ensin asunut hänen kanssaan? Et mitenkään.

        Hullua, kun on ihmisiä jotka juoksevat kihloihin/naimisiin, ja muuttavat vasta sitten yhteen. Siinä voi arki iskeä turpaan kuin nyrkki naamaan. Se herttainen unelmapuoliso muuttuikin yhtäkkiä nalkuttajaksi/sottaiseksi siaksi. Siinä sitten itketään ja täytetään eropapereita puolen vuoden yhteisasumisen jälkeen, kun saman katon alla ei pärjättykään.

        Itse löysin siippani siinä 18 vuotiaana ja muutimme samaan asuntoon puoli vuotta myöhemmin. Nyt yli kuuden vuoden jälkeen voin sanoa, että tunnen mieheni. Vasta nyt voin kuvitella naimisiinmenoa. Eipä tulisi pieneen mieleenkään mennä naimisiin jonkun viikonloppusuhteen kanssa!

        Kyllä se on ensin asuttava toisen kanssa, ennenkö mennään naimisiin saati perustetaan perhettä.


    • asutte yhdessä

      Tyttö rakas, älä edes haaveile kihlautumisesta saati sitten pidemmästä jatkosta, jos ette ole toistenne kanssa tekemisissä jokapäiväisessä elämässä. Tämä ei tarkoita päivittäistä "mitä sulle kuuluu?" -puhelua.

      Et voi sanoa tuntevasi toista ihmistä ihan oikeasti, jos näette vain viikoittain, vaan vasta sitten kun olette asuneet, heitetään nyt vaikka pari vuotta, yhdessä ja jaatte kaikki arkiset asiat, niin hyvät kuin huonotkin päivät. Yksilön oikea luonne tulee esille vain ihan arkisessa elämässä, ei silloin kun nähdään "lähes joka viikko".

      Eli muuttakaa nyt ensin yhteen ja katsokaa sitä yhteisen elämänjatkoa vasta sitten; huom! kihlaushan on LUPAUS avioliitosta!

      • Cassie**

        Itse olisin myös sormuksia halunnut, mutta pari kertaa asiasta keskusteltuamme saatiin aikaan kompromissi että ei vielä. Mieheni sai mut ymmärtämään että yhdessäoloon ei sittenkään sormuksia tarvita - kai niidenkin aika joskus tulee, ja eihän sitä kiirehtii tartte. Ollaan kuitenkin tunnettu vasta kymmenisen kuukautta, niin ei sitä oikein vielä tunne toista hyvin. Vuoden päästä on toisesta vielä vähän viisaampi. Käytännössä asutaan yhdessä, mutta ei kirjallisesti. Omasta kämpästä huolimatta mies viettää täällä kaiken aikansa, ja sitähän vasta harjoitellaan yhdessäoloa, vaikka siitä jo jonkin verran tietäisikin.
        En myöskään sanoisi että kolme vuottakaan sen todistaisi, tunteeko toisen ihan oikeasti.
        Oli mullakin 17-vuotiaana parin vuoden mittainen suhde, josta ei koskaan tullut mitään. Mä en rehellisesti sanoen edes usko, että ton ikäisillä seurustelu voisi kehittyä vakavaksi - tai en tiedä, voi joissain tapauksissa näin ollakin, mutta ei nykyaikana sitouduta nuorena - muksutkin tehdään vasta kolmekymppisenä. Mitä se kertoo siitä, missä vaiheessa useimmat ihmiset haluavatkin elää ja kokea? (Olettaisinpa että yleisesti opiskellaan ensin ja katsotaan sitten. Useimmat teinisuhteet ovat voineet kestääkin, mutta luulisi että aika usealla se on jäänyt hamaan historiaan). Tuttavani on keskustelun aloittajasta vuoden pari vanhempi, avoliitossa, ja sillä on jatkuvia ongelmia samanikäisen poikaystävänsä kanssa ihan normaaleissa arkipäivän jutuissa kuten vuokranmaksun itsestäänselvyys ja siivoaminen. Just siksi tokaisin mielessäni että herranjumala, kihloihin meno taitaa olla useimmille sitä että teinit leikkii kotia.
        Ei hyvä.


    • hämmästelevä

      Minä kans ihmettelen miksi mies ei kosi?! Oltiin yhdessä 4 vuotta, erottiin ja nyt vuoden erossaolon jälkeen mies haluaa aloittaa alusta mun kanssa. Mä ajattelenm että voihan sitä olla yhdessä ilman sormuksiakin, mutta kihlaus olisi sellainen osotus siitä että tosiaan rakastaa ja haluaa sitoutua ja joskus sitten naimisiin. Vai mitä sitä sitten yhdessä ollaan jos ei aio koskaan mennä naimisiin? Ei huvikseen kyllä enää, ehkä teininä. Mä haluan naimisiin ja perheen perustaa, jos mun mies ei halua samaa niin sitten ei meillä oo mitään tulevaisuutta yhdes. Mä haluaisin kihlautua ja eikös silloin ainakin sovita millon mennään naimisiin? Esim. ite ajattelin että sitten kun saan opinnot päätökseen, eli noin 4,5 vuoden kuluttua. Opiskelijan tuloilla ei kunnon häitä järjestetä.. Mitä mieltä ootte, miten itse ajattelette, onko samassa tilanteessa olevia/samoin tuntevia?

    • kertoo

      "Se mitä eniten pelkäät, on jo tapahtunut"

      Suhteenne on lopussa, ei sen kummempaa.

      Ns. "miehesi" ei halua olla loppuelämäänsä sun kanssa, ei vain saa sanotuksi, että haluaisi jo vaihtelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe