Söin vuosia sitten sosiaaliseen fobiaan ja masennukseen seroa ja auttoi mulla. Nyt on vaiva palannut ja oon popsinut seroja 2 viikkoa. Alkoiko sen vaikutus jo kahdessa viikossa vai vasta kuukaudessa? kertokaa kokemuksia.
kauanko kestää?
7
493
Vastaukset
- joopa
voi mennä pidempään,kuukaus on kyllä maximi.
- hoitaja
Otappa yhteys noihin tahoihin, ennen kun alat vähennellä lääkettä tai lopetella sitä. Mitään psyykelääkettä ei saisi "vain lopetella" seinään. Seuraukset voivat olla kohtalokkaita.
- seroxatisti
Tarkoitin, että mulla oli reseptillä vielä lääkkeitä jäljellä ja aloitin ne uudelleen.
- Tohtori T
seroxatisti kirjoitti:
Tarkoitin, että mulla oli reseptillä vielä lääkkeitä jäljellä ja aloitin ne uudelleen.
"Paniikkihäiriö: Hoito aloitetaan annoksella 10 mg vuorokaudessa ja annosta nostetaan viikottain 10 mg:lla potilaan vasteesta riippuen. Suositeltu annostus on 40 mg päivässä. Osalle potilaista on hyötyä annoksen nostamisesta korkeintaan 60 mg/vrk saakka. Pientä alkuannosta suositellaan minimoimaan paniikkioireiston mahdollista pahenemista, jota yleisesti havaitaan paniikkihäiriöhoidon alkuvaiheessa."
Että varaappa pikaisesti aika omalle lääkärillesi, sillä paniikkihäiriön lääkehoitoa ei voi tehdä itse, vaikka olisikin aiemmin käyttänyt ao. lääkettä. Lääkityksen säätäminen kohdalleen on asiantuntijan tehtävä. On lisäksi monia asoita, joista maallikko ei ole ollenkaan selvillä, jotka vaikuttavat hoitoon. - Myrkky
Tohtori T kirjoitti:
"Paniikkihäiriö: Hoito aloitetaan annoksella 10 mg vuorokaudessa ja annosta nostetaan viikottain 10 mg:lla potilaan vasteesta riippuen. Suositeltu annostus on 40 mg päivässä. Osalle potilaista on hyötyä annoksen nostamisesta korkeintaan 60 mg/vrk saakka. Pientä alkuannosta suositellaan minimoimaan paniikkioireiston mahdollista pahenemista, jota yleisesti havaitaan paniikkihäiriöhoidon alkuvaiheessa."
Että varaappa pikaisesti aika omalle lääkärillesi, sillä paniikkihäiriön lääkehoitoa ei voi tehdä itse, vaikka olisikin aiemmin käyttänyt ao. lääkettä. Lääkityksen säätäminen kohdalleen on asiantuntijan tehtävä. On lisäksi monia asoita, joista maallikko ei ole ollenkaan selvillä, jotka vaikuttavat hoitoon.Joopa joo, lääkärihän se juuri tietää miltä toisesta tuntuu. Osalle potilaista tuosta lääkkeestä tai saman ryhmän lääkkeestä on pelkästään haittaa, ei hyötyä ollenkaan. Tosin lääkärithän ei aina halua sellaista kuulla vaan itsepintaisesti määräävät samaa moskaa uudestaan ja uudestaan.
-kokemusta on. - joide
Myrkky kirjoitti:
Joopa joo, lääkärihän se juuri tietää miltä toisesta tuntuu. Osalle potilaista tuosta lääkkeestä tai saman ryhmän lääkkeestä on pelkästään haittaa, ei hyötyä ollenkaan. Tosin lääkärithän ei aina halua sellaista kuulla vaan itsepintaisesti määräävät samaa moskaa uudestaan ja uudestaan.
-kokemusta on.aivan oikeassa. Minullakin on kokemusta.
täällä faktaa:
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100603_01.html - Myrkky
joide kirjoitti:
aivan oikeassa. Minullakin on kokemusta.
täällä faktaa:
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100603_01.htmlHyvä kysymys onkin se että mitä pitäisi tehdä, jos joku viitsii ja voi netistä etsiä, niin tästä aiheesta on kyllä paljon tietoa. Mutta joka ekaa kertaa menee lääkärille masennuksen takia, ei todellakaan tiedä mihin ryhtyy kun lääkärit eivät näitä juttuja kerro kenellekään. Kyllä potilaalla pitäisi olla oikeus saada kuulla lääkkeen huonotkin vaikutukset, varsinkin kun niitä tässä tapauksessa riittää. En mäkään tiennyt, usean eri lääkitys yrityksen jälkeen aloin epäilemään ja itse ottamaan selvää hommasta, ja hyvä olikin että olin aktiivinen itse kun kukaan ei kertonut mitään lääkkeestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844