http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=Kuva382.jpg
ja eikun päivänjatkoja =)
Haistakaa koko porukka...
35
875
Vastaukset
- n.sorsa
ruvetaan haistattelemaan, ja en voi tunnustaa tuntevani kukkaa, ehkä joku ruusu.
- Heira
Se on ylikukkinut tulppaani joka ei tuoksu eikä haise millekkään
- n.sorsa
Heira kirjoitti:
Se on ylikukkinut tulppaani joka ei tuoksu eikä haise millekkään
hortonomeja, taidan olla palstan ainokainen mikä on onnistunnut, kukkivan kaktuksenkin tappamaan.
n.sorsa kirjoitti:
hortonomeja, taidan olla palstan ainokainen mikä on onnistunnut, kukkivan kaktuksenkin tappamaan.
tapettu ja ainakaan kukkivat joulukaktukset ei meillä menesty,kuolevat aina,monia muita olen sentään nykyisin saanut kasvamaan sisälläkin...oppia ikä kaikki.
- n.sorsa
davalyan kirjoitti:
tapettu ja ainakaan kukkivat joulukaktukset ei meillä menesty,kuolevat aina,monia muita olen sentään nykyisin saanut kasvamaan sisälläkin...oppia ikä kaikki.
todella upea mikä lienee lajike laittoi illakisi todella komeasti lehdet suppuun, kylmään taisi kuolla, oli ostettu kirpputorilta.
Toinen nukkumatti oli huonompi lajike ei edes laittannut lehtiä kunnolla suppuun, mihin lienee kuoli, kaupasta ostettu.
Kaktuksen perään harmitti oli eräästä työpaikasta läksiäislahja, omistajalla semmoinen "pikkanen" puutarha- alan myymäläkin. n.sorsa kirjoitti:
todella upea mikä lienee lajike laittoi illakisi todella komeasti lehdet suppuun, kylmään taisi kuolla, oli ostettu kirpputorilta.
Toinen nukkumatti oli huonompi lajike ei edes laittannut lehtiä kunnolla suppuun, mihin lienee kuoli, kaupasta ostettu.
Kaktuksen perään harmitti oli eräästä työpaikasta läksiäislahja, omistajalla semmoinen "pikkanen" puutarha- alan myymäläkin.tuo minunkin...muttei taida viihtyä juuri meillä vaikka ohjeen mukaan oon hoitanut,lehdet ruskettuu reunoistaan =(
- ex-hatam
en vain tiedä mitä kun tällä puhelimella ei saa noita linkkejä-avattua. Ja parenpi niin.
- ex-hatam
davalyan kirjoitti:
tulipunaista kerrottua tulppaania oli tarkoitus haistella ;)ei sentään muuta...
että nyt on Dava saanut sitten lopullisesti kyllikseen ja tarjoilee linkissään kuvaa, mitä ei ehkä ole syytäkään avata.
Mutta jos vain kukasta on kyse, niin okey.
Juuri nyt muuten paistaa täälläkin aurinko ja lämpötila mittarussa on nousujohteinen. Joten hyvältä näyttää. ex-hatam kirjoitti:
että nyt on Dava saanut sitten lopullisesti kyllikseen ja tarjoilee linkissään kuvaa, mitä ei ehkä ole syytäkään avata.
Mutta jos vain kukasta on kyse, niin okey.
Juuri nyt muuten paistaa täälläkin aurinko ja lämpötila mittarussa on nousujohteinen. Joten hyvältä näyttää.niin paha ole sentään ;)Jep,paistaa taas oikein kunnolla.
päivänjatkoa sullekin, voi vitalis kun kaunis kuva, epäreilua tänne arktiselle alueelle tollasia esitellä!
tulppaanienkin aika alkaa näemmä olemaan jo täällä ohi,viikon ovat nyt kukkineet ja kohta pelkkiä varsia vaan,saat sitten nauttia niistä myöhemmin.Toi kerrottu tulppaani on kyllä kaunis.
davalyan kirjoitti:
tulppaanienkin aika alkaa näemmä olemaan jo täällä ohi,viikon ovat nyt kukkineet ja kohta pelkkiä varsia vaan,saat sitten nauttia niistä myöhemmin.Toi kerrottu tulppaani on kyllä kaunis.
Istutettiin elokuulla n.500 kukkasipulia,isäntä kaivoi ja kärräsi maata kun tein testipenkit.
Pistin hienoa hiekkaa johon ne hemmetin sipulit istutin kun jostain luin ettei myyrät pääse sipuleihin hiekassa käsiksi.
Paskanmarjat, osan on jänikset tosin kaivaneet talven aikana mutta kaivamattomilla paikoillakaan ei yhtään ainoaa kukkasta oo noussut.
Pakko tunnustaa luonto vahvemmaksi ja luopua sipulikukkien kasvatuksesta.Haukullinen kirjoitti:
Istutettiin elokuulla n.500 kukkasipulia,isäntä kaivoi ja kärräsi maata kun tein testipenkit.
Pistin hienoa hiekkaa johon ne hemmetin sipulit istutin kun jostain luin ettei myyrät pääse sipuleihin hiekassa käsiksi.
Paskanmarjat, osan on jänikset tosin kaivaneet talven aikana mutta kaivamattomilla paikoillakaan ei yhtään ainoaa kukkasta oo noussut.
Pakko tunnustaa luonto vahvemmaksi ja luopua sipulikukkien kasvatuksesta.vai mitä mutta vaikka jänöjä on pihalla paljonkin niin eivät ole syöneet mitään ja myyriäkään ei ole joten sipulikukat voi kyllä hyvin täällä.Piti kysyäkkin että kuinkas sille suurviljelmälle kävi,kai sieltä kumminkin jotain kasvaakin =)?
davalyan kirjoitti:
vai mitä mutta vaikka jänöjä on pihalla paljonkin niin eivät ole syöneet mitään ja myyriäkään ei ole joten sipulikukat voi kyllä hyvin täällä.Piti kysyäkkin että kuinkas sille suurviljelmälle kävi,kai sieltä kumminkin jotain kasvaakin =)?
mikä on juurakoina istutettu näyttää elpyvän mutta mitään sipulista kasvavaa ei löydy.
Reunustin syksyllä uuden nurmialueen ruusuntaimilla, jokainen on siististi purtu poikki.
Jänö on jättänyt sellaset 20 sentin mittaiset tapit joka puskasta jäljelle mutta onneksi ruusu sietää melkein mitä hyvänsä.
Viinimarjoja se oli yrittänyt mutta taisi maistua peeltä ja jätti pariin purtuun oksaan.Haukullinen kirjoitti:
mikä on juurakoina istutettu näyttää elpyvän mutta mitään sipulista kasvavaa ei löydy.
Reunustin syksyllä uuden nurmialueen ruusuntaimilla, jokainen on siististi purtu poikki.
Jänö on jättänyt sellaset 20 sentin mittaiset tapit joka puskasta jäljelle mutta onneksi ruusu sietää melkein mitä hyvänsä.
Viinimarjoja se oli yrittänyt mutta taisi maistua peeltä ja jätti pariin purtuun oksaan.olleet markkinat =)Hitsin ahneita tuntuvat olevan sitten jos kaikki on mennyt???Siellä saa tietty kanssa olla niin rauhassa että on aikaa käydä useamminkin aterialla..
davalyan kirjoitti:
olleet markkinat =)Hitsin ahneita tuntuvat olevan sitten jos kaikki on mennyt???Siellä saa tietty kanssa olla niin rauhassa että on aikaa käydä useamminkin aterialla..
pitkäkorva saa herätä lähivuosina karuun todellisuuteen että jos kajoaa mun omaisuuteen kokee kovan kohtalon.....
http://www.hukka.fi/uunikko.htmlHaukullinen kirjoitti:
pitkäkorva saa herätä lähivuosina karuun todellisuuteen että jos kajoaa mun omaisuuteen kokee kovan kohtalon.....
http://www.hukka.fi/uunikko.htmlprintata toi kuva ja laminoida...sitten laitat niitä ympäri pihaa =))Mahtaiskohan jänöset tajuta vihjeen? ;)
davalyan kirjoitti:
printata toi kuva ja laminoida...sitten laitat niitä ympäri pihaa =))Mahtaiskohan jänöset tajuta vihjeen? ;)
olis edes syöneet ne ruusut mutta olivat vain purreet poiki kaiken.
Viime juhannuksena istuttelin äitimuorin kanssa sinne kaikenlaista tarha-alpista akileijoihin ja varsinkin jotain vanhaa lajiketta campanulaa jonka nimeä ei osannut sanoa edes varsinainen tietäjä joka pitää kukkakauppaa.
Viikon päästä oli kaikki purtu poikki!Haukullinen kirjoitti:
olis edes syöneet ne ruusut mutta olivat vain purreet poiki kaiken.
Viime juhannuksena istuttelin äitimuorin kanssa sinne kaikenlaista tarha-alpista akileijoihin ja varsinkin jotain vanhaa lajiketta campanulaa jonka nimeä ei osannut sanoa edes varsinainen tietäjä joka pitää kukkakauppaa.
Viikon päästä oli kaikki purtu poikki!jäniksenpelätin...sellaista en ole kyllä koskaan nähnyt mutta äkkiäkös väsäätte jonkun ilves-haukka-pöllö mixerin =)
davalyan kirjoitti:
jäniksenpelätin...sellaista en ole kyllä koskaan nähnyt mutta äkkiäkös väsäätte jonkun ilves-haukka-pöllö mixerin =)
Mullahan ON jäniksenpelätin mutta sitä pitäis sietää jatkuvasti eikä se tunnu mukavalta.
Sitä pitäisi jopa ruokkia:
http://www.dlc.fi/~frank/huumori/kuvia/kuvat/anoppi02.gifHaukullinen kirjoitti:
Mullahan ON jäniksenpelätin mutta sitä pitäis sietää jatkuvasti eikä se tunnu mukavalta.
Sitä pitäisi jopa ruokkia:
http://www.dlc.fi/~frank/huumori/kuvia/kuvat/anoppi02.gifanoppia kasvimaalle...mansikat happanee ja porkkanat kaivaa kuopan itselleen ;)))
Haukullinen kirjoitti:
http://www.hukka.fi/uunikko.htmlihan uutta. oletko kokeillut? minulla on ollut savipata mutta minun mielestä se otti makua ja väriä kaikesta. en siis pitänyt. se ei tuntunut puhtaalta.
nyt on rautapata ja se on ihan ok. mutta siihen tulee ruostetta ja en pidä siitä. maku on kyllä ihan hyvä ruuissa. voitelen padan aina käytön jälkeen. mutta tuo kivi pata näyttäisi kuitenkin käsiteltyltä niin ettei ottaisi makua tai väriä.- porkkanarivistö
davalyan kirjoitti:
anoppia kasvimaalle...mansikat happanee ja porkkanat kaivaa kuopan itselleen ;)))
Kyllä ne porkkanat kaivautuvat maahan muutenkin D;D - vai oletko nähnyt, että porkkana nousee maasta kasvaessaan? - siitä nousee vain se vihreä osa .
porkkanarivistö kirjoitti:
Kyllä ne porkkanat kaivautuvat maahan muutenkin D;D - vai oletko nähnyt, että porkkana nousee maasta kasvaessaan? - siitä nousee vain se vihreä osa .
kivaa kun on teitä välkkyjä puskiksia liikkeellä taas tänään ;)
HUUMORI...siinä sana joka sun kannattaa ehdottomasti ottaa tarkkailun alle,mutta hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin.- tosiasioita
davalyan kirjoitti:
kivaa kun on teitä välkkyjä puskiksia liikkeellä taas tänään ;)
HUUMORI...siinä sana joka sun kannattaa ehdottomasti ottaa tarkkailun alle,mutta hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin.Tosiasioita et edes SINÄ voi muuksi muuttaa !
tosiasioita kirjoitti:
Tosiasioita et edes SINÄ voi muuksi muuttaa !
olen nyt halunnut muuttaa????Kerro ihmeessä.
- tosiasioita **
davalyan kirjoitti:
Yrität väittää, etteivät porkkanat kasvaessaan kaivaudu maahan ilman anopin kuvaa. Kyllä ne muuten kaivautuvat ilman anopin kuvaa. Etkö tiedä, mitä olet kirjoitellut .
- sentään
davalyan kirjoitti:
kaivappa nyt se pääsi hanurista ja käytä mielikuvitusta...vai onko sulla?
- manta-elviira
Kyl vaan aina tuo hyvän mielen kevään(kin) saapuminen.
Etelä-Pohjoinen-aksselia ajatellen huomaa, miten pitkulainen Suomi on.
Etelässä nautitaan jo "melkein kesästä", täällä pohjoisemmassa odotellaan, milloin kevät ryöpsähtää esille luonnossa/puutarhoissa.
Haistatellaan kunhan sen aika on! ;-)
Ihania, freesejä otoksia!kerkiää =)))
Olen oikein urakalla kuvannut,omalla koneella olisi "huumaavaa"lähikuvaa,harmi ettei mikään kuvanjakoohjelma ole niin hyvä että niistä saisi kaiken irti.Oon aina pitänyt digikameraa hiukka romu keksintönä,mutta kyllä sillä pikkuhiljaa oppii kuvaamaan kunnollakin,monia otoksia vaatii aluksi.- manta-elviira
davalyan kirjoitti:
kerkiää =)))
Olen oikein urakalla kuvannut,omalla koneella olisi "huumaavaa"lähikuvaa,harmi ettei mikään kuvanjakoohjelma ole niin hyvä että niistä saisi kaiken irti.Oon aina pitänyt digikameraa hiukka romu keksintönä,mutta kyllä sillä pikkuhiljaa oppii kuvaamaan kunnollakin,monia otoksia vaatii aluksi.opetteluunhan, sen kaikkien hienouksien hoksaamiseen, menee tovi aikaa. Aina.
Hyvien valokuvien onnistuminen ei kuitenkaan ole aina laitteistosta kiinni.
Kuvaajan kuvauksellista, taiteellista silmääkin tarvitaan.
Yksi vakava puute viimeisimpien teknisten vaatimusten täyttävissä kameroissa ja näin netissäkin kuvien katselun suhteen on.
Tuoksun välittämättömyys.
Vaikka toisaalta sehän on hyvä asia. Kukkienkin osalta tuoksua peräänkuuluttajien on pakko mennä nuuskuttelemaan luontoon itsekukasenkin kukkien tuoksuja... :-)
- aha aha
oli taas niin kiva vitsi juu...
Ei ole pakko.Aika sairasta toivoa että olisin haistatellut porukalle jotain muuta....mutta riita taitaa sopia sun laisille ihmisille?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361984
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102