PELASTA PALLAS!

luonnollisesti luonnossa

Aikovat rakentaa hotelleita Pallaksen kansallispuistoon. Jotain rajaa pitäis ahneudella olla. Vaikuta asiaan esim www.pelastapallas.fi -sivujen kautta laittamalla nimesi adressiin ja lähestymällä kansanedustajia!

Se joka on tuolla viettänyt lomaa, tietää, että luonnorauha on siellä ehdottoman parasta. Sitä ei tarvi pilata ökyhotelleilla!

11

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomioita

      Mitä tuossa "Keisarin" kanssa keskustelin, niin koko hanke on suunnattu ulkomaalaisille, lähinnä venäläisille Barentsin alueen energia-oligarkeille ja heidän hoville.

      Siitä vaan tunturia raiskaamaan, kunhan ruplat valuu, jaa, niin minne nekin lopuksi joutuvat?

      • allekirjoita adressi

        Aivan niin koko hanke on suunnattu etupäässä kansainvälisille markkinoille. Se selviää tutustuessa Lapland Hotelsin yritysinfoon ja historiaan http://www.laplandhotels.com/. Sivuilta löytyy myös mielenkiintoista tietoa yritysketjun omistussuhteista.

        Tuo oletuksesi suunnitellusta asiakaskunnasta pitää mitä ilmeisimmin paikkansa ja näin ollen myös työntekijöitä palkattaessa ensisijainen vaatimus on kielitaito. Näin paikallisten haaveet hyvästä työpaikasta valuvat tyhjyyteen, sillä monellakaan ei ole riittävää venäjänkielen taiota ja toisekseen työt ovat pätkätöitä. Näistä pätkätöistä on kokemusta Levillä ja siellä on jo nyt valtaisa joukko itänaapurista tulleita kausityöntekijöitä, joten heidän siirtyminen 60km länteen ei liene mikään ongelma.


    • luonnon SUOJELIA

      allekirjoitin.

      tehkäämme asialle jotakin!

      Boikottia, puolustusta!

      jotain!

      • luonnon suojelia

        veikkaan että tarvimme muutakin kuin addresseja..

        ehkä mielenosoitus paikan päällä ISOLLA joukolla?
        mieluusti ennenkö siellä rakennetaan.

        tai marssimme rakennuttajien luo naamatusten.

        adressit harvoin muuttavat mitään kun on kyse isosta rahasta.


    • saunomassa

      Lehtomäen viesti on selvä. Uusi hotellikiinteistö, uuden parkkipaikan raivaus tien itäpuolelle sekä neljä uutta hissilinjaa uusine rinteineen. Vain näin voidaan saavuttaa kannattavuus ja lisää kävijäkuntaa talviaikana.

      "NYT HAARUKOIDAAN VAAN YLÄRAJAA"- kommentoi ministeri Paula Lehtomäki (keskustapuolue).

      Pallaksen seuraavat kehityskohteet ovatkin sitten moottorikelkkailumaa ja tuulienergiapuisto. Kiitos Keskustapuolue kiitos, kunnallisvaaleissa muistetaan.

    • Myös vessaa käyttänyt

      Äskeisessä tv-ohjelmassa hotellin omistaja valitteli, että suuri osa kävijöistä käyttää vessaa ja vain harvat jäävät pidemmäksi aikaa. Olen käynyt useasti Pallaksella ja olisin jopa yöpynyt, mutta hotelli ei ole ollut auki. Toisaalta vaikka hotelli on ollut auki, niin ruokailun alkua on pitänyt odottaa useita tunteja. Siin ehkä syy, miksi myös "pisulla" ruokailua odottaessa on pitänyt käydä. TV-ohjelman jälkeen halu tukea yrittäjän / Lehtomäen yhteisiä pyrkimyksiä pieneni huomattavasti. Jospa hotellin käyttöastetta ensin parannettaisiin ja sitä pidettäisiin avoinna mieluummin ympäri vuoden. Jos sitten on vielä tarvetta laajentaa, puhutaan sen jälkeen. En ymmärrä toimimattoman hotellin laajenemistarvetta.

      • asfalttijaakko

        En ole ikinä käynyt Pallaksella, enkä aio käydä siellä koskaan.

        Minulle ja muutamalle miljardille muulle ihmiselle on aivan yks'hailee onko siellä yksi tai kuusi hissiä, toimiiko hotellin vessat vai ei, yöpyykö siellä yksi vai tuhat tyyppiä, tehdäänkö siellä syntiä vai ei.

        Jos Lappi halutaan tyhjentää asukkaista lopettammalla sieltä työpaikat, niin sekin sopii minulle.


      • lappilaisten puolesta
        asfalttijaakko kirjoitti:

        En ole ikinä käynyt Pallaksella, enkä aio käydä siellä koskaan.

        Minulle ja muutamalle miljardille muulle ihmiselle on aivan yks'hailee onko siellä yksi tai kuusi hissiä, toimiiko hotellin vessat vai ei, yöpyykö siellä yksi vai tuhat tyyppiä, tehdäänkö siellä syntiä vai ei.

        Jos Lappi halutaan tyhjentää asukkaista lopettammalla sieltä työpaikat, niin sekin sopii minulle.

        Väärää tietoa syötetään näköjään oikeen olan takaa. Ei sinne suinkaan mitään HOTELLEJA rakenneta. Vaan yksi maaston muotoon ja ympäristöön sopiva uusi hotelli. Ja se tulisi banhan hotellin takana olevalle entiselle asuntovaunualueelle (nykyisin pahannäköinen hoitamattoman näköinen rutöalue) Entinen hotelli täys homevairiopesä,jota ei pystytä mitenkään terveelliseksi remontoimaan. Vanha hotelli on kuitenkin määrätty säilytettäväksi.
        Voit laittaa myös nimesi www.adressit.com/pallaksen-puolesta, jolla ei vastusteta lappilaisten työpaikkoja ja elantoa.


      • Ab. Haleddig
        lappilaisten puolesta kirjoitti:

        Väärää tietoa syötetään näköjään oikeen olan takaa. Ei sinne suinkaan mitään HOTELLEJA rakenneta. Vaan yksi maaston muotoon ja ympäristöön sopiva uusi hotelli. Ja se tulisi banhan hotellin takana olevalle entiselle asuntovaunualueelle (nykyisin pahannäköinen hoitamattoman näköinen rutöalue) Entinen hotelli täys homevairiopesä,jota ei pystytä mitenkään terveelliseksi remontoimaan. Vanha hotelli on kuitenkin määrätty säilytettäväksi.
        Voit laittaa myös nimesi www.adressit.com/pallaksen-puolesta, jolla ei vastusteta lappilaisten työpaikkoja ja elantoa.

        Mina ukssi mahhaanmuutajja. Ja se on ei ssaa rakentta semmosst saddemetssaan josa nosrruu ja gorrilla assuva. Palasmountain pittaa saastta niile kokkona. Turristikin pois kaiki sieltta.
        Muta ruokkintahottelli pittaa ola siela kulla.


    • 13v pallaksen puolesta

      Pallasta ei saa kehittää enää. Se on nyt huom NYT sellainen erilainen aito lapin hotelli ja lomakohde. Lapissa on levit ja rukat, miksi pallaksesta pitäisi tehdä suuri metropoli jossa turistit juopottelevat? lapissa pitää olla ainakin yksi ja aito paikka missä tuntee olevansa kuin erämaassa. Jos joku ei tätä ymmärrä niin ei sinne pallakselle pakko ole mennä!

      • L

        Pallaksen alue on jo muutenkin liian suosittu ja yleinen!
        Näi sitä Lappia pilataan yks pala aina kerrallaan.
        Hieno paikka se pallas vaikka paljon väkeä siel käyki. 7 vuotiaasta oon siel käyny ja joka kerralla se tulee erinlaisemmaks, mut ei saa näin isoo muutost sinne tehdä.

        Tos ylempänä oli taas semmonen joku saatanan snobi joka ei jaksa kattoo nokkaansa pidemmälle. Pakko senki on tänne kirjottaa jos ei oo muutku negatiivista. Mikähän no life seki o.

        Kirjottakaa vaan adress


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe