migreenikö?

apua...

Elikkäs kerron kivustani...
Heti ku alko paremmat ilmat ni alko sitten pääkipu.
Kipu on sellasta ettei sitä saa lievitettyä tavallisilla särkylääkkeillä.
Tai joskus särkylääke auttaa vain hetkisesti ja kohta kipu palaa takaisin.
Kipu on välillä sivulla ja joskus en pysty oleen ollenkaan valoisassa paikassa koska tulee huono olo.
En pysty oleen auringon valossa ilman lakkia tai aurinkolaseja.
Joskus on ollu sellaisia kohtauksia että on ruvennut oksettaan ja nouseminenkin on tehnyt pahaa. on silleen pyöryttäny.
Olen käynyt kivun takia lääkärissä vaan sanovat että on jotain niskakipua tms..
Sitten jos juon yhden siiderin niin kipu alkaa heti ja menee ohi vain lepäämällä.
Oisko migreeniä?
hajutkin aiheuttaa helposti pääsäryn..

7

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtauksittaista

      Migreenin pitäis kai olla kohtauksittaista, yksi kohtaus kestää korkeintaan kolme päivää putkeen. Mutta joillakin voi olla sekä jännityspäänsärkyä että migreeniä. Jännityspäänsäryn kanssa aamulla on helpompaa olla, migreeni taas voi olla aamulla ihan pahimmillaan. Muuten kyllä kuullostais migreeniltä. Jos saisit lääkäriltä kokeeksi triptaanin, migreenin täsmälääkkeen, niin siinä se tulit myös testattua, niiden ei pitäis auttaa mihinkään muuhun päänsärkyyn kuin migreeniin. Tosin tosta voidaan olla kyllä myös eri mieltä.

    • ilman lääkkeitä ym 10 vuott...
    • minämie

      Ohoh, onpa sulla samanlaiset oireet kun mulla. Mulla todettiin pari kk takaperin kroonistunut migreeni, eli migreenikohtaus alkoi ihan mistä vaan (valot, hajut, äänet, niskakipu, SÄRKYLÄÄKKEET jne.).

      Sitä pidettiin ensin puoli vuotta jännityspäänsärkynä ja mulle syötettiin todella voimakkaita lääkkeitä, jotka aiheuttivat sitten särkylääkepäänsäryn. Olen nyt väh. syyskuusta asti ollut jatkuvassa, päivittäisessä päänsärkykierteessä. Puolen vuoden jälkeen menin päänsärkyihin erikoistuneelle neurologille, joka antoi diagnoosin ja nyt kokeilemme erilaisia estolääkkeitä, joilla kohtauksia saisi pois ja vähennettyä. Täsmälääke on myös käytössä. On helpottanut oireita, mutta oikea estolääke vielä puuttuu.

      Eli menepäs kuule jonnekin yksityiselle sellaiselle, joka on erikoistunut näihin, niin varmasti saat apua!! Yleislääketieteen edustajat eivät ole saanut tarpeeksi koulutusta päänsäryistä...

      • mulle....

        Miranax-merkkistä särkylääkettä tohon migreeniin.
        Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on?


      • SiiliII
        mulle.... kirjoitti:

        Miranax-merkkistä särkylääkettä tohon migreeniin.
        Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on?

        Kuulostaa kyllä ihan migreeniltä. Itse olen herkkä nimenomaan auringolle, voimakkaille hajuille ja juuri vaikkapa siiderille. Itse asiassa kaikki käymisteitse valmistetut juomat, olut, siideri, viini, ovat todella pahasta.

        Jostain syystä jokainen kesä on vaikeampi, en kestä kuumuutta enkä häikäisyä.


      • täsmälääkkeet
        mulle.... kirjoitti:

        Miranax-merkkistä särkylääkettä tohon migreeniin.
        Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on?

        Miranax lienee jonkinlainen tulehduskipulääke niinkuin Buranakin. Mutta migreenin täsmälääkkeet on triptaaneja, niiden ei periaatteessa pitäis auttaa muuhun kuin migreeniin. Joitain nimiä, jos muistan ne oikein: Imigran, Almogran, Relert, Naramig ja sitten se uusin frovatriptaani, jonka pitäis auttaa kuukautismigreeniin, sen nimeä en muista.


      • Tasi

        Ei Miranax auta migreeniin . On sekä Miranax että Imigran vain jäkimmäinen auttaa ja toinen on muihin kipuihin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe