Elikkäs kerron kivustani...
Heti ku alko paremmat ilmat ni alko sitten pääkipu.
Kipu on sellasta ettei sitä saa lievitettyä tavallisilla särkylääkkeillä.
Tai joskus särkylääke auttaa vain hetkisesti ja kohta kipu palaa takaisin.
Kipu on välillä sivulla ja joskus en pysty oleen ollenkaan valoisassa paikassa koska tulee huono olo.
En pysty oleen auringon valossa ilman lakkia tai aurinkolaseja.
Joskus on ollu sellaisia kohtauksia että on ruvennut oksettaan ja nouseminenkin on tehnyt pahaa. on silleen pyöryttäny.
Olen käynyt kivun takia lääkärissä vaan sanovat että on jotain niskakipua tms..
Sitten jos juon yhden siiderin niin kipu alkaa heti ja menee ohi vain lepäämällä.
Oisko migreeniä?
hajutkin aiheuttaa helposti pääsäryn..
migreenikö?
7
1105
Vastaukset
- kohtauksittaista
Migreenin pitäis kai olla kohtauksittaista, yksi kohtaus kestää korkeintaan kolme päivää putkeen. Mutta joillakin voi olla sekä jännityspäänsärkyä että migreeniä. Jännityspäänsäryn kanssa aamulla on helpompaa olla, migreeni taas voi olla aamulla ihan pahimmillaan. Muuten kyllä kuullostais migreeniltä. Jos saisit lääkäriltä kokeeksi triptaanin, migreenin täsmälääkkeen, niin siinä se tulit myös testattua, niiden ei pitäis auttaa mihinkään muuhun päänsärkyyn kuin migreeniin. Tosin tosta voidaan olla kyllä myös eri mieltä.
- ilman lääkkeitä ym 10 vuott...
- minämie
Ohoh, onpa sulla samanlaiset oireet kun mulla. Mulla todettiin pari kk takaperin kroonistunut migreeni, eli migreenikohtaus alkoi ihan mistä vaan (valot, hajut, äänet, niskakipu, SÄRKYLÄÄKKEET jne.).
Sitä pidettiin ensin puoli vuotta jännityspäänsärkynä ja mulle syötettiin todella voimakkaita lääkkeitä, jotka aiheuttivat sitten särkylääkepäänsäryn. Olen nyt väh. syyskuusta asti ollut jatkuvassa, päivittäisessä päänsärkykierteessä. Puolen vuoden jälkeen menin päänsärkyihin erikoistuneelle neurologille, joka antoi diagnoosin ja nyt kokeilemme erilaisia estolääkkeitä, joilla kohtauksia saisi pois ja vähennettyä. Täsmälääke on myös käytössä. On helpottanut oireita, mutta oikea estolääke vielä puuttuu.
Eli menepäs kuule jonnekin yksityiselle sellaiselle, joka on erikoistunut näihin, niin varmasti saat apua!! Yleislääketieteen edustajat eivät ole saanut tarpeeksi koulutusta päänsäryistä...- mulle....
Miranax-merkkistä särkylääkettä tohon migreeniin.
Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on? - SiiliII
mulle.... kirjoitti:
Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on?Kuulostaa kyllä ihan migreeniltä. Itse olen herkkä nimenomaan auringolle, voimakkaille hajuille ja juuri vaikkapa siiderille. Itse asiassa kaikki käymisteitse valmistetut juomat, olut, siideri, viini, ovat todella pahasta.
Jostain syystä jokainen kesä on vaikeampi, en kestä kuumuutta enkä häikäisyä. - täsmälääkkeet
mulle.... kirjoitti:
Mitä mieltä olette auttaako se jos on oikeesti jotain migreeniä? Vai mikä oikeesti auttaa migreeniin jos sellanen on?Miranax lienee jonkinlainen tulehduskipulääke niinkuin Buranakin. Mutta migreenin täsmälääkkeet on triptaaneja, niiden ei periaatteessa pitäis auttaa muuhun kuin migreeniin. Joitain nimiä, jos muistan ne oikein: Imigran, Almogran, Relert, Naramig ja sitten se uusin frovatriptaani, jonka pitäis auttaa kuukautismigreeniin, sen nimeä en muista.
- Tasi
Ei Miranax auta migreeniin . On sekä Miranax että Imigran vain jäkimmäinen auttaa ja toinen on muihin kipuihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758