Mun piti maanantaina alkaa työharjoittelu, mutta sunnuntaina aloin jännittämään niin sairaasti, että oksensin koko päivän ja maanantainkin sekä oksentelun vuoksi luultavasti kuume kohosi 39 asteen kieppeille.
Olen 22-vuotias enkä ole koskaan ollut jännityksen ym. pelkojen vuoksi valmis menemään töihin vaan olen aina kierrellyt ja kaarrellut painostamis yrityksiä.
Peruskouluaikanani mua kiusattiin ja silloin mulla oli lähes viikottain samanlaisia oireita kuin nyt oli.
Voiko tästä parantua?
Mitä tehdä, kun on mieletön lääkärikammo, etten ole koskaan lääkärin pakeille päässyt kertomaan ongelmistani?
Joudunko koko ikäni kärsimään tästä, niin henkisesti, fyysisesti kuin taloudellisestikin, koska olen niin pelkuri?
Onko muita jotka ovat selviytyneet samankaltaisesta tilanteesta tai ovat siinä parhaillaan?
Mikä mua vaivaa
3
454
Vastaukset
- Wäsynyt
Et ole yksin pelkosi kanssa. Joka kymmenes kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta. Mutta kun wäsyy ja kyllästyy pelkäämiseen, niin jostain löytyy se voima, jonka avulla hakee apua lääkäriltä. Lääkkeiden avulla taas pärjää ihan hyvin. Kuitenkin aina toiveena olla terve ja "rohkea".
- Ninni
Apua saa mutta pitää saada rohkeutta mennä lääkäriin. Lääkärit ovat auttamassa ihmisiä ongelmissaan, eivät he naura tai pilkkaa minkään asian takia. Itse kävin muutama vuosi sitten kysymässä aurorix-lääkettä joka on nimenomaan tarkoitettu sosiaalisesta peloista kärsiville. Myöskin terapia on ollut avuksi.
- mie
Itsellänikin on ollut samantyylistä. Joskus jännitin jotain niin paljon, että tulin sairaaksi ja kuume nousi.
Voit odottaa, että ongelmasi pahenee ja sinut viedään ambulanssilla sairaalaan kun saat tarpeeksi kauhean kohtauksen, tai sitten yksinkertaisesti kävelet lääkärin luokse ja vuodatat kaiken ulos. Tiedän kyllä, että voi olla todella iso kynnys mennä lääkärille, mutta muista, että sen jälkeen alkaa paranemisesi ja uusi elämä! Mitä aikaisemmin menet hoitoon, sitä nopeammin ja helpommin paranet!
Jos et hanki apua, voit vain toivoa, että vaiva paranee itsestään ja jos ei, niin ehkä vanhana kadut ja mietit miten onnellisempi elämäsi olisi voinut olla.
Varaa siis aika lääkärille tai psykologille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743