Minkähän laisia oireita liittyy pähkinä allergiaan? Voiko sitä olla lievänä? olen ainakin ymmärtänyt, että jos on tuo allergia, oireet voivat olla todella voimakkaita. Kuitenkin huomasin tässä syötyäni pähkinä suklaata, kurkkuni kipeytyi kutisi ja kuivui, myös vatsa meni sekaisin. Ajattelin, että nyt iski joku flunssa. Kuitenkin seuraavana päivänä olo oli parempi. Nyt taas parin päivän päästä söin samaa suklaata ja hetki sen jälkeen samat oireet alkoivat. Illalla lähdin lenkille ja oli jotenkin ahdistunut olo. Nielu ei kyllä näytä erityisesti turvonneelta. Otin tabletin kestineä, joka on kylläkin nuha-allrgia lääke, niin oireet vähän helpottuivat. Voisikohan kyse siis olla pähkinä allergista?
pähkinä-
3
561
Vastaukset
- tai voimakas
reaktio, riippuu ihan ihmisestä
- pähkinäallergia
Minulla on pähkinäallergia, näkyy testeissä. Sílti syön usein pähkinöitä ja manteleita, koska pidän niistä paljon, eikä ole mitään ihmeempiä ongelmia. Joskus huulissa ja kielessä tuntuu sellainen omituinen olo ja ehkä pientä pahoinvoinnin tuntua, muttei muuta. Sitä en tiedä, onko se viisasta tuo minun pähkinöiden syönti, mutta niin kauan kuin siitä ei ole muita oireita, aion jatkaa sitä.
Yksi tyypillinen merkki ruoka-allergioista on tuo huulten ja kielten pistely ja/tai turpoaminen. Sitä voi olla vain vähän, ei mitään vakavaa.
Kyllä tapauksessasi voi olla kyse allergiasta ja yhtä hyvin jostain muusta. Vatsa voi mennä sekaisin siitäkin, että suklaa on liian raskasta - minulla ainakin menee. Kestine on antihistamiini, joka auttaa monenlaisiin allergioihin on erittäin monta erilaista molekyyliä, joista luonnollisesti pähkinä itse on relevantein allergeeni, sillä se on todellakin eräs maapallon vaikein ja tavallisin allergeeni. Siihen allergiaan ei ehkä edes totu, siis siitä ei kasva pois. Lapsilla ehkä pähkinäallergia on vakavampi kuin aikuisilla. Alle 4 vuotiaille ei edes suositella antaa pähkinöitä
Koska se on niitä vakavan sortin allergioita, mene terveyskeskukseen asiasta puhumaan ja vältä pähkinöitä tai sitä kombinaatiota, mistä sait niinkin pahan tapaisen allergian. Ota mukaan näyte sitä valmistetta, (inkredienssiluettelo) josta sai reaktion, kun menet lääkärille.
Pidä niitä antihistamiineja mukanasi.
Antihistamiini tosin ei ole mikään kovin nopeavaiktuksinen lääke. Keskustele lääkärisi kanssa, jos tarvitset nopeammin vaikuttavaakin .
Testauta ainakin pähkinöitä vastaan ja IgE ( nopeat reaktiot).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838