Haluaisin mökillemme pienen yrttitarhan, siis todellakin minimaalisen näin alkuun. Onko kellään kokemuksia kärrynpyörästä tähän tarkoitukseen? Ajattelin, että sillä lailla saisin rajattua yrtit leviämästä "toistensa tonteille". Ostan yrtit taimimyymälästä näin alkuun päästäkseni. Olisin kiitollinen vinkeistänne, Kiitos etukäteen ja aurinkoista kesän odotusta:)
T: Ekaa mökkikesää innokkaasti odotteleva "kesän lapsi"
Yrttitarha mökille...
4
791
Vastaukset
- lamppu40
älä laita rahojas taimitarhojen kalliisiin yrtteihin,osta ruokakaupasta valmiita isoiks kasvaneita yrttejä,laita ne maahan kun aika on sopiva,kunhan katot et niiden juurakko on suhtkoht vaalea (ns.ne on hengissä)
Basilikan kanssa kannattaa olla varovainen,se ei kestä tippaakaan kylmää,ite kasvatan sitä kyökin pöydällä-ja voi hyvin.- Milla Magia
Kiitos kovasti vinkeistä...
tulikohan mun lähettämä viesti sun meiliin?
Sähköpostit kun joskus tuntuu hukkuvan johonkin "nettiavaruuteen". Mul on ollut tapana laittaa kaupan yrtit heti isompaan ruukkuun ja hyvään multaan. Hyvin ovat ikkunalla ja partsilla viihtyneet, silti osa rupsahtaa alta aikayksikön? Herneenversot onnistuu aina :) Haluaisin kokeilla jotain "eksoottisempaakin", siksi päätin ekax kokeilla chilipaprikaa. Katsotaan ny kuin käy... Ei tunnu kukaan tällä palstalla kokeilleen "kärrynpyörä- yrttitarhaa", joten kokeilen ominpäin sitäkin :) - Pikku-tarhuri
Milla Magia kirjoitti:
Kiitos kovasti vinkeistä...
tulikohan mun lähettämä viesti sun meiliin?
Sähköpostit kun joskus tuntuu hukkuvan johonkin "nettiavaruuteen". Mul on ollut tapana laittaa kaupan yrtit heti isompaan ruukkuun ja hyvään multaan. Hyvin ovat ikkunalla ja partsilla viihtyneet, silti osa rupsahtaa alta aikayksikön? Herneenversot onnistuu aina :) Haluaisin kokeilla jotain "eksoottisempaakin", siksi päätin ekax kokeilla chilipaprikaa. Katsotaan ny kuin käy... Ei tunnu kukaan tällä palstalla kokeilleen "kärrynpyörä- yrttitarhaa", joten kokeilen ominpäin sitäkin :)Aina kannattaa kokeilla!!!!
Muiden antamia vinkkejä ja sit tehdä kaikenlaista ominpäinkin...
Minä kuulin joskus purkki porkkanoista siis kasvattaa porkkanoita maitopurkissa hyviä tuli... enää en edes muista mistä vinkki tuli... Nyt kasvattelen keväällä kaikenlaista maitopurkeissa...
Ja retiisejä parvekelaatikossa ja "palloporkkanoita" myös parvekelaatikossa... Kivaa puuhaa moni juttu onnistuu ihan parvekkeellakin ei aina tarvi olla omaa pihaa.. =)
Tosin on vuokra viljelypalstaakin ja sitäkin kannattaa kokeilla jos oikein innostuu... - QuunSilta
Pikku-tarhuri kirjoitti:
Aina kannattaa kokeilla!!!!
Muiden antamia vinkkejä ja sit tehdä kaikenlaista ominpäinkin...
Minä kuulin joskus purkki porkkanoista siis kasvattaa porkkanoita maitopurkissa hyviä tuli... enää en edes muista mistä vinkki tuli... Nyt kasvattelen keväällä kaikenlaista maitopurkeissa...
Ja retiisejä parvekelaatikossa ja "palloporkkanoita" myös parvekelaatikossa... Kivaa puuhaa moni juttu onnistuu ihan parvekkeellakin ei aina tarvi olla omaa pihaa.. =)
Tosin on vuokra viljelypalstaakin ja sitäkin kannattaa kokeilla jos oikein innostuu...Hei, nyt alkoi kiinnostamaan "palloporkkanat", onko ne samoi ku kaupasta ostettavat "karkit" eli naposteluporkkanat? Maitopurkis oon mäkin kasvatellu kaikenlaista, perunoista lähtien :)Nyt, kun on mökki ja mahdollisuus laittaa kasvihuone sekä kasvimaa. Ja kokeilen sitä "kärrynpyörä-visiota" yrteille:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882