Auttaako Activia?

...........

Mulla yöllistä närästystä, eväät nousee kurkkuun ja välillä suuhun asti öisin. Ranixal auttaa parhaiten, Nexium esim. ei lainkaan. Gavisconia myös otan kun käyn makuulle. Jos muistan syödä järkevästi, yö menee ihan kivasti, mutta joskus iltaisin tulee syötyä hiukka liikaa, niin sitten ei meinaa mikään auttaa. Kysyisin nyt tuosta Activia jogurtista, onko kellään kokemusta? Auttaako se todella ruoansulatus vaivoihin? Kannattaisiko kokeilla sitäkin vielä?

22

12326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaako.,.-

      No ei ainakaan minua auttanut)

    • ....

      Ei ole kokemusta auttaako activia mutta siinä on tuplamäärä sokeria verrattuna tavalliseen jugurttiin....

      • jantzu-

        Sehän on vain jogurttia, johon on lisätty 'maitohappobakteeria'. Esim Activia Aprikoosin tuotesisältö: http://www.activia.fi/aprikoosi.htm . Aika hurjalta näyttää tuo kohta " Hiilihydraattia 14,7g josta sokereita 14,4g"

        Kannattaa ennemminkin syödä jotain muuta jogurttia, jossa on vähemmän sokeria ja ottaa sitte vaikka purkista se maitohappobakteeri.


      • PIIMÄÄ!!
        jantzu- kirjoitti:

        Sehän on vain jogurttia, johon on lisätty 'maitohappobakteeria'. Esim Activia Aprikoosin tuotesisältö: http://www.activia.fi/aprikoosi.htm . Aika hurjalta näyttää tuo kohta " Hiilihydraattia 14,7g josta sokereita 14,4g"

        Kannattaa ennemminkin syödä jotain muuta jogurttia, jossa on vähemmän sokeria ja ottaa sitte vaikka purkista se maitohappobakteeri.

        Activia autto mut tajusin et rasvaton piimä ajaa saman asian!!!


    • ylson ja mien vainUSIEIRAT YJH

      Auttaa ainkam mua vaikka nuo terveellisen ruokavalion haittavaikutukst tiedostan. Mutta haluan niistä nauttia ja ottaa Sinaire Fortea :a silloin tlllöin - ja varsinkin tällöin :)!!!!

    • senttiä

      Kuinka monta senttiä sun sänky on
      tavallisesti koholla? Mulla oli ennen
      10 ja kun nostin 15 aamulla kurkku
      selvästi parempi.

      Tuttu pitää 4 tuntia paussia ennenkuin
      menee nukkumaan - epäilee hidasta
      tyhjentymistä vaikka kuulemma on jo
      nälkä kun menee nukkumaan. Tähystyksessä
      oli kuulemma vielä vähän ruoan jätteitä vaikka
      oli noudattanut ohjeita. Oletko
      tehnyt kokeiluja tällä ajalla?


      Saako vielä udella mitä syöt iltapalaksi?

      • edistämisestä vielä

        Jos syöt suht epäterveellisesti,
        Activia voi tuntua auttavan. Muuten se kyllä
        tuntuu melko hepposelta tuotteelta.
        Maitohappobakteereita saa kunnolla
        erillisistä tuotteistakin (apteekista)
        ja vieläpä kunnon määrätkin. Toisilla
        taas ei ole havaittavaissa mitään eroa kys. tuotteiden (maitoh.bakt.) käytön yhteydessä.

        Ruoansulatusentsyymejä kannattaa myös kokeilla.
        Niitä saa apteekista ja luont.tuotekaup.
        (useimmiten kapseleina). Jauheena löytyy
        Inulacia (inuliini, entsyymit, maitohappob.), jossa ananasta sekä papaijaa. Edellämainittuja
        hedelmiä voi kokeilla syömisen yhteydessä
        (itse vetelin kuivattua papaijaa vähän ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen).


      • ..............

        Kiitos vastauksista.. Mulla sänky ehkä noin 10cm koholla. Oon vaan huomannu, että silloin kun se litku nousee suuhun asti, niin se kans nousee, vaikka usein laitan vielä ison ylimääräisen tyynyn pään alle ja makaan selällään, jolloin olen aika "istuvassa asennossa jo". Iltapala ei mielestäni ole mitenkään raskas. Syön n. kahdeksan maissa palan leipää, siinä päällä jotain kevyttä leikkelettä, ei rasvaa. Ja teetä kupillinen.
        Maitohappobakteeria olen kokeillut pillerinä syödä, mulle ei sopinut ollenkaan. Alkoi närästystä tuntua päivälläkin. Ihan selvästi se aiheutti, koska kun lopetin ne, loppui sellainen närästyskin.


      • ilman teetä
        .............. kirjoitti:

        Kiitos vastauksista.. Mulla sänky ehkä noin 10cm koholla. Oon vaan huomannu, että silloin kun se litku nousee suuhun asti, niin se kans nousee, vaikka usein laitan vielä ison ylimääräisen tyynyn pään alle ja makaan selällään, jolloin olen aika "istuvassa asennossa jo". Iltapala ei mielestäni ole mitenkään raskas. Syön n. kahdeksan maissa palan leipää, siinä päällä jotain kevyttä leikkelettä, ei rasvaa. Ja teetä kupillinen.
        Maitohappobakteeria olen kokeillut pillerinä syödä, mulle ei sopinut ollenkaan. Alkoi närästystä tuntua päivälläkin. Ihan selvästi se aiheutti, koska kun lopetin ne, loppui sellainen närästyskin.

        Oletko kokeillut ilman teetä?
        Tee aiheuttaa ainakin toisilla närästystä
        (ja löytyy joltain närästyslistoiltakin).

        Onko leivällä eroa (ruis
        /kaura/vehnä)?


      • määärä
        edistämisestä vielä kirjoitti:

        Jos syöt suht epäterveellisesti,
        Activia voi tuntua auttavan. Muuten se kyllä
        tuntuu melko hepposelta tuotteelta.
        Maitohappobakteereita saa kunnolla
        erillisistä tuotteistakin (apteekista)
        ja vieläpä kunnon määrätkin. Toisilla
        taas ei ole havaittavaissa mitään eroa kys. tuotteiden (maitoh.bakt.) käytön yhteydessä.

        Ruoansulatusentsyymejä kannattaa myös kokeilla.
        Niitä saa apteekista ja luont.tuotekaup.
        (useimmiten kapseleina). Jauheena löytyy
        Inulacia (inuliini, entsyymit, maitohappob.), jossa ananasta sekä papaijaa. Edellämainittuja
        hedelmiä voi kokeilla syömisen yhteydessä
        (itse vetelin kuivattua papaijaa vähän ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen).

        on melkoinen jos haluaisi tuolla tuoreella/kuivatulla
        suoraan vaikuttaa. nuo kuivatut kyl
        on melkein purkkaa vastaavia joten ne vois lisätä
        sylkee ja sen kautta sit helpottaa.


    • maito

      happobakteereja niin suolistosi alkaa polttamaan paremmin silloin haponkin takasinvirtaus vähenee merkittävästi.itselläni loppui kokonaan haponnousu kun aloin säännöllisesti käyttämään maitohappobakteeripillereitä...osta sellaisia missä on 5 miljoonaa bakteeria yhes pillerissä.

    • minulle tässä

      ilmestyi närästystä heti ensimmäisen activia-purkin jälkeen. Ulostekin muuttui harmahtavaksi..??
      No, sisulla sekaan. Jatkan activia-kuuria. Jospa tämä on tervehdyttävää oireilua. Luulen, että suolistossani on hiivaa melkoisesti. Laktoosi-intoleranssikin on todettu. Olo on muuten ihan jees.

      • hepposia

        tuotteita. jos syöminen ihan huonoa, auttaa
        varmasti. en itse tuhlaisi rahaa noihin.
        Luontaistuotekaupan inulac kokeilin mut ei mitään
        eroa. papaijaa josku kokeilin 5v sitten ruoan jälkeen.

        itsellä sänky 20 cm kohotettuna. istuva asento ei
        hyvä kun vetää tota mahan aluetta kasaan.


    • Mutta tämä auttoi

      Valion Gefilus Max juoma

      • zimbazia

        Activia ja muut vastaavat tuotteet:
        Ei tarvi käyttää. Te jotka käytätte moisia, niin eikö tosiaan tule mieleen että hoidatte oiretta, ette oireen syytä ?

        "joskus pakki vähän sekaisin" -niin, miksiköhän kysyn vaan.
        Activia ja muu roska MAHDOLLISTAA sen, että voit JATKOSSAKIN vetää
        napaasi mitä sattuu, "kato, activia / aktivia auttaa, jipii"

        Hohhoijaa.


      • taaaaas
        zimbazia kirjoitti:

        Activia ja muut vastaavat tuotteet:
        Ei tarvi käyttää. Te jotka käytätte moisia, niin eikö tosiaan tule mieleen että hoidatte oiretta, ette oireen syytä ?

        "joskus pakki vähän sekaisin" -niin, miksiköhän kysyn vaan.
        Activia ja muu roska MAHDOLLISTAA sen, että voit JATKOSSAKIN vetää
        napaasi mitä sattuu, "kato, activia / aktivia auttaa, jipii"

        Hohhoijaa.

        , ihmiset ei aina kirjota koko taustaansa tänne.joten
        siellä saattaa olla vaikka millasia hyviäkin syömisiä takana.
        joten hohoijaa tuollainen suppea näkökanta!


    • sartsaaaaaaaaaaaaaa

      heippa. Itse olen kokeillut eikä suurta vaikutusta ole ollut. Oletko seurannut ohjemlaa ole mitä syö? siinä itse juontaja totesi että yski activia purkki sisältää 5 PALAA SOKERIA!! eli aika kalori pommi. Eli ei hyväksi.
      Itse kokeilin ab piimää. se auttaa =)

    • AN791

      En ole Activialla varsinaisesti hoitanut itseäni, mutta viimeksi maistoin uutta välipalarahkaa, joka maistuu hyvältä.

    • Somacauttaa

      Aloittaja puhuu närästyksestä ja toisaalta ruuansulatusongelmista. Närästys on mahaporttiongelma ja edullisimmaks tulee hakea tk-lääkäriltä resepti närästyslääkkeisiin. Mulla löysä mahaportti, ei auta sängynpäädyn nostot eikä piimät, otan lääkettä esim. pari viikkoa ja pitän sitten taukoa kunnes joskus oireet tulee takas.

      Mulla voi joskus kestää useampi viikko, ennenkuin taas tarviin närästyslääkettä. Lääkärikin suositteli lyhyttä "kuuria" et maha rauhoittuu ja näin toimien on närästysvaivat helpottanu suuresti. Paistetut ruuat ja lihan olen kylläkin jättäny ja kahvia vähentäny yhteen kuppiin päivässä. Ensin kandee ruokavaliota fiksata ja jos ei auta, sit vast lääkkeet. Tätä mieltä mä.

    • buranaregularis

      Kysyin lääkäriltä mikä on tämä ainutlaatuinen agtiregularis bifidobakteeri?Ei ollut koskaan kuullutkaan mutta lupasi ottaa selvää mitä tarkoita.Nyt sain vastauksen että tarkoitan varmaankin tuiki tavallista maitohappo bakteeria jota nykyään lisätään useisiin maito tuotteiiin.Ei se ole millään tavallla ainutlaatuinen.

    • huonoaravintoaon

      Activia on sokerijogurttia.

      Se lihottaa ja on huonoa ravintoa.

    • Anonyymi

      huono, maistuu jogurtille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe