Hei! Miten teillä eläin-allergiat ilmenee, liittyykö niihin aina iho-oireita? Itselläni alkanut vuosi sitten vetinen nuha joka ei ota loppuakseen, sekä silloin tällöin hengenahdistusta sekä hengityksen vinkumista. Pari vuotta sitten taloon tuli kissa, epäilenkin olenko allerginen, vai johtuuko tämä jostain muusta. Iho-oireita tosiaan ei ole ollut minkäänlaisia, ei edes kissan raapaisuista, mistä normaalisti allergikoille tulee punoitusta/kutinaa.
Allergia ilman iho-oireita?
11
1404
Vastaukset
- mitään
iho-oireita tule=) No, hengityksen vinkuminen voisi viitata astmaan, muut oireet sitten allergiaan..Mistä sait päähäsi nuo iho-oireet?
- Outi
Varmaankin siitä, kun mieheni ja veljeni ovat kissalle allergisia, ja jos tuo meidän Kissa-neiti pikkuisenkaan pääsee kynsineen lähelle, tulee herroille jumalattomat paukamat välittömästi iholle =) Itse en ole muka ollut ikinä milleen allerginen, enka muutenkaan kauheasti ole näitä ole joutunut miettimään, olen siis ihan ummikko =) Toki se veljeni paha allergiakin voisi viitata siihen, että minullakin sitä voisi olla.
- Outi
Outi kirjoitti:
Varmaankin siitä, kun mieheni ja veljeni ovat kissalle allergisia, ja jos tuo meidän Kissa-neiti pikkuisenkaan pääsee kynsineen lähelle, tulee herroille jumalattomat paukamat välittömästi iholle =) Itse en ole muka ollut ikinä milleen allerginen, enka muutenkaan kauheasti ole näitä ole joutunut miettimään, olen siis ihan ummikko =) Toki se veljeni paha allergiakin voisi viitata siihen, että minullakin sitä voisi olla.
Tää hiertää vain mieltä niin kauheasti, kun tuo Neiti Kissa on meille kaikille niin kauhean rakas. En tiedä miten minä tai varsinkaan lapset selvitään siitä, jos mirristä pitäisi luopua. Ei vain ole oikein kivaa tää jatkuva ongelma hengitysteissäkään.
- astmaatikkovm77
Outi kirjoitti:
Tää hiertää vain mieltä niin kauheasti, kun tuo Neiti Kissa on meille kaikille niin kauhean rakas. En tiedä miten minä tai varsinkaan lapset selvitään siitä, jos mirristä pitäisi luopua. Ei vain ole oikein kivaa tää jatkuva ongelma hengitysteissäkään.
lemmikistä luopumaan muttei tämä astmakaan ole kivaa, voin kertoa....Itse jouduin aikoinani luopumaan muutamastakin lemmikistä, minulla oli 3 koiraa, kaksi kissaa ja 4 kania.
Nyt on sitten astma ja...5 Amurin rottakäärmettä, mukavia kavereita, tosin eiväthän ne nyt samanlaisia ole kuin kisut tai koirat.
Toivottavasti oireilusi selviää. Oletko kokeillut antihistamiineja? - Outi
astmaatikkovm77 kirjoitti:
lemmikistä luopumaan muttei tämä astmakaan ole kivaa, voin kertoa....Itse jouduin aikoinani luopumaan muutamastakin lemmikistä, minulla oli 3 koiraa, kaksi kissaa ja 4 kania.
Nyt on sitten astma ja...5 Amurin rottakäärmettä, mukavia kavereita, tosin eiväthän ne nyt samanlaisia ole kuin kisut tai koirat.
Toivottavasti oireilusi selviää. Oletko kokeillut antihistamiineja?En ole kokeillut mitään, voiskin käydä tyttären lääkekaapilla ja testata. Aattelin lakata miettimästä ja kävellä työterveyteen, jospas sieltä pääsis testeihin. Mulla aukes silmät oikeastaan keskiviikkona vasta, kun eläinlääkärillä käydessä pämähti nenä tukkoon, ja vesi valui nokasta ihan solkenaan. Olen koittanut olla ajattelematta koko asiaa, tupakoivan on helppo pistää kaikki tupakan piikkiin...
- ...yrittää ensin...
Outi kirjoitti:
En ole kokeillut mitään, voiskin käydä tyttären lääkekaapilla ja testata. Aattelin lakata miettimästä ja kävellä työterveyteen, jospas sieltä pääsis testeihin. Mulla aukes silmät oikeastaan keskiviikkona vasta, kun eläinlääkärillä käydessä pämähti nenä tukkoon, ja vesi valui nokasta ihan solkenaan. Olen koittanut olla ajattelematta koko asiaa, tupakoivan on helppo pistää kaikki tupakan piikkiin...
vähentää (=lopettaa) polttamista, se jo saattaisi helpottaa oireitasi. Vetinen, kirkas nuha vaikuttaa kyllä allergian oireelta, mutta nykyään ei suositella hetipaikalla välttämättä eläimestä luopumista, niin kuin muutama vuosi sitten. Siedätyshoito on yksi vaihtoehto. Viisammat tietävät siitä varmaan lisää...?
- näin....
Mulla lähinnä kurkku menee tukkoon, saa rykiä ja kakoa, allergiatestit ei näytä eläinallergiaa, mutta tiedän kyllä olevani koiran karvoille allerginen, sillä meillä oli koira 15 vuotta.
Lääkityksenä on Aerius, sillä on myös lievää siitepöly/pölyallergiaa.- Outi
tuo Aerius?
- astmaatikkovm77
Outi kirjoitti:
tuo Aerius?
täällä on paljon tietoa lääkkeistä, hinnoista ym.http://www.yliopistonapteekki.fi toinen hyvä linkki on nam.fi
- Outi
...mutta moni noista on sellaisia yleisoireita, mitkä sopivat moneen moneen eri sairauteen, stressiin yms. Näiden oireiden aikana olen myös muuttanut, eikä se ole vaikuttanut mitenkään. No, huomenna alkaa PEF-mittaukset, sen jälkeen spirometria ja samalla pyydän työterveyslääkäriltä josko laittais sinne allergiatesteihin. Kyllä tää tästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133738Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273030Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2752809Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2251504
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1671119Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21097Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311014Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961