Kalaa koiran ruuissa

Tanja Akujärvi

Hei. Olisin kysymässä teiltä muilta koiran omistajilta sellaista notta. Olen huomannut että koiran pavuissa on kalajauhetta tai kalaa yleensä. Ei se minua haittaa vaikka koiran ruuassa olisi kalaa, mutta minun poikaystävä on erittäin allerginen kalalle. Huomasimme että poikaystävälleni tuli allergisia oireita vanhempiemme koirasta ja epäilimme sitä koira allergiaksi, mutta huomasin että pavuissa, jota koira syö on kalajauhetta. Saimme kotiimme viime perjantaina Bichon Frise tytön ja ennenpitkäähän Donnalle pitäisi papuja alkaa syöttämään. Ja varsinainen kysymys onkin; Onko olemassa koiranpapuja joissa ei olisi käytetty kalajauhetta tai kalaa ylipäätänsä? Tuli mieleen, että olisiko eläinlääkärillä kyseisiä papuja jossa ei olisi kalaa, mutta en ole vielä kysellyt. Ja tietenkin, jos ostaa eläinlääkäriltä papuja joissa ei ole kalaa, niin sen papu pussin hintakin saattaa olla veroisensa(?) Elikkä onko kenelläkään tietoa jostain pentupapu pussi merkistä, jossa ei olisi kalaa?

Kiitos tiedoista etukäteen.

7

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Enpä ole törmännyt edes ruokiin missä olisi kalaa... itse syötän eukanubaa (lammas-riisi), tosin aikuisten versiota. Luulenpa että kalattomia ruokia on paljonkin. Älä missään nimessä anna markettimössöjä vaan kysy laaturuokaa koiranruokakaupasta. Pysyy turkkikin parempana eikä iho hilseile.

      • Tanja Akujärvi

        Tällähetkellä Donna syö Cesar ruokia, jota pennun kasvattaja suositteli ja niissä ei ole kalaa. Pitää käydä kysymässä sitten eläinkaupasta sitä kalatonta papua kun saavun Rovaniemelle seuraavalla kerralla


      • todella kummaa...
        Tanja Akujärvi kirjoitti:

        Tällähetkellä Donna syö Cesar ruokia, jota pennun kasvattaja suositteli ja niissä ei ole kalaa. Pitää käydä kysymässä sitten eläinkaupasta sitä kalatonta papua kun saavun Rovaniemelle seuraavalla kerralla

        Cesar? No huh huh. Koirasta tulee nirso ja se ei papuja kyllä syö jos jotain cesaria annat. Eikä se ole pennulle edes hyvää ruokaa koska ei ole penturuokaa edes! Todella erikoinen kasvattaja. HUH HUH: meillä nimittäin kiellettiin antamasta tuollaisia...


      • tule nirso
        todella kummaa... kirjoitti:

        Cesar? No huh huh. Koirasta tulee nirso ja se ei papuja kyllä syö jos jotain cesaria annat. Eikä se ole pennulle edes hyvää ruokaa koska ei ole penturuokaa edes! Todella erikoinen kasvattaja. HUH HUH: meillä nimittäin kiellettiin antamasta tuollaisia...

        Bichonit nyt pahemmin ei (ainakaan yleensä) kuppiin sylje! ;) Mutta toi on kyllä totta, ettei Cesar mikään kunnollinen penturuoka ole. Täysin järjettömältä kuullostaa. Viestin aloittajan kannattaa marssia eläinkauppaan tai -lääkärille kyselemään vaihtoehtoja, niitä on joka lähtöön. Tai sitten on tämä raakaruokinta, jolla meidän bichon on saanut nuoruuden pirteytensä takaisin! Vaatii hiukan perehtymistä, mutta suosittelen!


    • molossi

      Huomiosi on ihan totta,mutta kyllä niitä ilmankin on.
      Ongelma on vaan siinä,että sitä kalaa ei pahemmin mainosteta ruuassa olevan,eikä huomata,kun se mainitaan pienellä kalajauhona tekstissä.
      En ole myöskään ihan varma,että pitääkö ihan pienet pitoisuudet kaikkea nykyään edes ilmoittaa tai käsittelyaineet.
      Parhaiten saat tietoa,kun soitat eri firmojen maahantuojille viimekädessä,ja pyydät tarkan varmistuksen.

      • Tanja Akujärvi

        Kiitos tiedosta. Noh ainakin ne koiranpapupussit, joitten ravinnesisällöt olen tutkinut ilmoittavat kalajauhosta ja kalasta pieninä määrinä. Ja tiedänhän minä että kala on tärkeä koiralle, jossakin määrin. Mietin vain, ettei tulis turhaa paniikkia "koira-allergiasta" jos kyse onkin koiran suussa olevasta kala allergisoivista ainejäämistä(?) :D


    • jotain..

      Nuralla ei ole ainakaan kaikissa ruuissa kalaa:
      http://terrieri.net/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=879
      http://terrieri.net/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=875
      http://terrieri.net/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=854

      Kannattaa katsella myös muita merkkejä kyseiseltä sivulta ja varmsitaa, että ie ole lsiättynä esimerkiksi lohiöljyä tms raksuihin... Kyllä kalattomia ruokia varmasti löytyy. Omegoita saa esimerkiksi pellavansiemenistä ja öljystä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe