Kattilan ulkopohjan puhdistus

turapeukalo

Poltin jotenkin uuden kattilani ulkopohjan aivan mustaksi, enkä nyt saa sitä puhtaaksi. Patapataa on kokeiltu.. Mikä avuksi?

7

6208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Jonttu-

Yksi tehokas tapa on kokeilla liotusta astianpesukone tabletilla. Altaaseen vain vettä, liota tabletti sekaan ja kattila uimaan.

• turapeukalo

Täytyypä kokeilla.. Sinänsä kumma juttu että pohjaan ei ole voinut palaa mitään likaa, vaan itse teräs jotenkin kärähti.

• *n24
        turapeukalo kirjoitti:

Täytyypä kokeilla.. Sinänsä kumma juttu että pohjaan ei ole voinut palaa mitään likaa, vaan itse teräs jotenkin kärähti.

Kerrotko tuloksen kun olet kokeillut? Itselläni sama ongelma mutta en omista tiskikonetta joten ainettakaan ei valmiiksi kotoa löydy. En viitsi turhaan ostaa jos ei toimikaan. Olisi suuri apu,kiitos :)

• turapeukalo
        *n24 kirjoitti:

Kerrotko tuloksen kun olet kokeillut? Itselläni sama ongelma mutta en omista tiskikonetta joten ainettakaan ei valmiiksi kotoa löydy. En viitsi turhaan ostaa jos ei toimikaan. Olisi suuri apu,kiitos :)

Minäkään en omista tiskikonetta, mun piti ottaa ainetta mukaan kun kävin porukoiden luona mutta tottakai unohdin. Eli kattila on vielä toistaiseksi palanut ja jättää tiskipöytään rumia ruosteisia jälkiä jos sen jättää siihen :/ Mutta ilmottelen kun edistyn ostamaan pesuainetta, ehkä sitten kun opintotuki tulee :D

• pyykinpesuainetta

Olen käyttänyt tavallista pyykinpesuainetta, jos astioihin on jäänyt jotain hankalaa likaa. Laita
      pesuaine kuumaan veteen ja kattila siihen likoamaan. En tiedä autaako tähän, mutta kannattaa kokeilla. Teekupit saa puhtaiksi ja ruokailuvälineet kirkkaiksi tällä samalla konstilla.

• -Jonttu-

Itse olen kova juomaan teetä, ja etenkin silloin kun en omistanut vielä tiskikonetta, monet kupit ja sosimet tummuivat äkkiä.

Konstit ovat monet, mutta itse kirkastin sosimet ja muutkin astiat näin: altaaseen KYLMÄÄ vettä, loraus Domestosta pohjalle ja tummuneet astiat likoon. Saman asian taitaa ajaa kloriitti ym. vastaavat aineet. Itse pidän Domestoksesta, koska se on koostumukseltaan paksua. Samalla aineella pesen myös vessan ja viemärit.

• turapaukalo

ei auttanut pyykinpesuaine :( Luulen ettei tuota pohjaa enää normaalin väriseksi saa, palanut mikä palanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe