mietiskelyä itse kosinnasta

hmph

olen tässä miettinyt,että kun oikea hetki tulee ja olisi ehkä aika kosintaan niin miten tehdä se oikein.
ei nyt ihan naimisiin vielä menossa,niin eikai silloin voi sanoa tulisitko vaimokseni??eikö silloin pitäisi sanoa tyyliin jotain mentäisiinkö kihloihin tai jotain
miettinyt myös miten tekisin sen yllätyksenä

7

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjdkshf

      jos et pyydä tyttöystävääsi vaimoksesi niin ette ole kihloissa. ei sitä tarvitse heti kosinnan jälkeen varata kirkkoa vihkimistä varten mutta kun kerran kihlaus on avioliitolupaus niin kihloissa ei olla ellei pyydä toista naimisiin... jos pyydät pelkästään kihloihin niin kyseessä on teini-pissis-"kihlat", ja jos oma avomies pyytäisi kihloihin niin en suostuisi, vaimoksi kylläkin...

    • jooseb

      Itsekin olen samaa asiaa pohdiskellut. Mutta itse olen sitä mieltä että kyseistä toimitusta ei voi tehdä väärin :P itselläni ainakin on sen verran hyvänlaatuinen suhde että jos jotain siinä onnistuisin sönköttämään niin molemmat vaan naurettaisi tovi ja sitten yrittäisin uudelleen ^^ jos nyt pitäisi heti pyytää tyttöystävääni kihloihin niin todennäköisesti polvistuisin, ja lausuisin sanat: voisitkohan sä tulla ensin mun kihlatuksi ja sitten myöhemmin vielä mun vaimokseni =) ?

      seurustelemaan kun pyysin, vein hänet upealle paikalle luonnonhelmaan, pyysin laittamaan silmät kiinni, polvistuin ja otin taskusta hänelle rautalangasta taittelemani sydämen jossa oli taiteltuna myös hänen nimensä, ja sanoin että nyt voi avata. ja kun hän aukaisi silmänsä kysyin että tulisitko sä mun tyttöystäväkseni :D ja tulihan se.

      • tyttötyttö

        ihanan romanttista :)


    • edes kosimassa!

      Sillä se kihlaus nimenomaan tarkoittaa sopimista avioliitosta.

      Mikälie pellekihlautuja olet.

      Älä edes harkitse, kun et ole tarpeeksi kypsä.

    • älä vaivaudu

      Älä vaivaudu kosimaan jos et pysty pyytämään vaimoksesi.
      Hitto kun kuulostaakin urpolta tuo "mennäänkö kihloihin?".

      Homma menee näin: kysyt "tuletko vaimokseni", "mennäänkö naimisiin" tms, tyttöystäväsi vastaa "kyllä" -> olette kihloissa. Edes sormuksia ei tuohon kihlautumiseen tarvita. Kihlaus on sopimus, ei sormus.

      Jos kysyt, mennäänkö kihloihin ja pyyntöön vielä suostutaan, olette vaihtaneet merkityksettömät seurustelusormukset.

      • N40+

        .. pilkkuja!

        Nämä ovat mielestäni jokaisen parin yhdessä sovittavia asioita. Mitä se kenellekään kuuluu, jos pari haluaa olla vain kihloissa vaikka 10v ja sitten joskus mahdollisesti avioitua!

        Jos minua on kosittu tyyliin "mennäänkö kihloihin", niin se on hyväksyttävää, kun kihlauksen merkityksestä on puhuttu yhdessä aikaisemmin, kahdestaan, minkälainen sopimus kumpaakin miellyttää. Ei kumpikaan kysynyt lupaa tai neuvoa teiltä hyvät palstalaiset. Eikä kyllä kiinnostakaan mitä mieltä täällä ollaan! Se on meidän kahden asia!


      • pilkunviilaus
        N40+ kirjoitti:

        .. pilkkuja!

        Nämä ovat mielestäni jokaisen parin yhdessä sovittavia asioita. Mitä se kenellekään kuuluu, jos pari haluaa olla vain kihloissa vaikka 10v ja sitten joskus mahdollisesti avioitua!

        Jos minua on kosittu tyyliin "mennäänkö kihloihin", niin se on hyväksyttävää, kun kihlauksen merkityksestä on puhuttu yhdessä aikaisemmin, kahdestaan, minkälainen sopimus kumpaakin miellyttää. Ei kumpikaan kysynyt lupaa tai neuvoa teiltä hyvät palstalaiset. Eikä kyllä kiinnostakaan mitä mieltä täällä ollaan! Se on meidän kahden asia!

        Nimimerkki "älä vaivaudu" vastasi ap:n kysymykseen, jossa tämä pohdiskeli sanamuotoja, joilla kosaista. Että siinä mielessä pilkunviilaus oli ihan paikallaan, koska kihlaus nyt vaan on asia, joka on sopimus ja astuu voimaan silloin, kun naimisiinmenosta on yhdessä päätetty. Ja pariskunta, joka ei ole sopinut naimisiinmenosta, ei ole kihloissa sen vähän mukaan, mitä kihlauksella laissa enää tarkoitetaan. Sen vuoksi esimerkiksi sukulaiset ja tuttavat saattavat pitää oikeutenaan kysellä kihlautuneelta parilta, että koskas ne hääkellot soivat.

        Toki jokainen pari voi olla kihloissa pidemmän tai lyhyemmän ajan, mutta silti lopputavoite pitää olla avioliitto, jotta voi sanoa olevansa kihloissa. Jos haluaa sanoa olevansa kihloissa, vaikkei ole aikomustakaan mennä naimisiin, niin miksi siihen pitää käyttää kihlaus-sanaa? Jos kyseessä vaikka on avopari, niin mitä lisää "kihlaus", jonka ei ole tarkoitus johtaa avioliittoon, silloin tuo kyseiselle parille?

        Mutta koska et tainnut olla aloittaja kysymyksineen, niin miksi otit noin kovasti herneen nenukkiin siitä, miten joku muu (ja laki) kihlauksen määrittelee? Saatte te tietysti tehdä keskinäisiä sopimuksia, joita tiettyjen ehtojen puuttuessa (jos ei ole avioaietta) toiset saavat olla pitämättä kihlauksena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe