Asiakkaat eivät osaa käyttäytyä

Tympääntynyt kassaneiti

Pakko purkautua..
Toimin S-ryhmässä kassa-hommissa.Olen ollut töissä vasta vajaan 2 vuotta ja olen niin täynnä kaikkea sitä, mitä kassalla voi tapahtua ja mitä kaikkea siellä kuulee. Mua ottaa aivoon samat lärvit päivästä toiseen,samat typerät kysymykset ja kommentit ja IHMISTEN KÄYTTÄYTYMINEN!!!

Asiakas ojentaan kätensä,täynnä pikku hiluja ja sanoo: "LaskePPA onko tässä tarpeeks tai "katsoPPA riittääkö nämä"! Kohta joku mummo tulee kyselemään asiaa,jota kysyi viimeksi eilen: "TIEDÄTKÖ sinä onko teillä..." Kylläpä tekis mieli sanoo,että "En tiedä,olen vain töissä täällä."
Päivät pitkät kattelen niitä hyllyjä,niin en kai mä voi tietää.
Tuokin ihmisten puhetyyli,EI "laskePPA" tai "katsoPPA", VAAN "LaskeTKO" tai "katsoTKO".En ole kenenkään orja!Ihan siltä tuntuu kun saa käskyn tehdä jotain.

Ehkä pikkuasioita joo,mutta miksei asiakkaat kohtele asiakaspalvelijaa niinkuin haluaisi häntä itseään kohdeltavan ja voi käyttäytyä?!Onko se niin vaikeaa?Aina kysytään,että onko niin vaikeeta olla hyvä asiakaspalvelija,mä kysyn että onko se niin vaikeeta olla hyvä asiakas?!?!

En ole sen ala-arvoisempi kuin asiakaskaan ja ihminen olen mäkin,vaikka kassalla olenkin,mikä onkin niin halveksuttavaa ja ala-arvoista!
Miks ihmiset on niin k*sipäitä?! Mua ei todellakaan kiinnosta palvella ketään hymyssäsuin, joka ei itse vaivaudu edes päivää sanomaan tai joka ihan varta vasten tulee kauppaan pilaamaan muiden työpäivän tai on muutenvaan p*rsereikä! Itse käyttäydyn asiakkaana niinkuin toivon minua kohdeltavan,mutta jos kassa on tympee ja ynseä,se ei mua haittaa,koska olen itse samassa veneessä! Olen väärällä alalla juu,mutta asuntolaina pakottaa pitämään vakiduunin..(niin kauan kuin se annetaan pitää..).Pomo ei ainakaan ole kertonut asiakkaiden antaneen negatiivista palautetta..:)

Niin että käyttäytykää kassalla.Ei kassaneiti ole huonompi (tai sinä et ole parempi) ihminen kuin muut. Työtämme vain teemme,että saamme leivän pöytään ja kassoja tarvitaan niinkauan kunnes tekniikka sen syrjäyttää,joten miettikää miten puhutte ja käyttäydytte,niin on kaikilla mukava työpäivä ja mukava kauppareissu raskaan työpäivän jälijiltä.Kaupassahan on melkolailla pakko jokaisen käydä;)

29

3596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opintojen äiti

Oi arvon kassatäti, tässä sinulle pieni kertaus suomenkielestä:

Laskea-verbin käskymuoto on "laske", ei laskeppa.

Katsoa-verbin käskymuoto on "katso", ei katsoppa.

Vanha lastenlaulu sanoo "katsoppas vaari tuota hauvaa". Tässäkään pikku poika ei käskyttänyt vaariaan, vaan ilmaisi asian perin ystävällisesti ja myötämielisesti.

Jos asiakkaiden vääränlainen kielenkäyttö sapettaa, niin todellakin olet väärällä alalla. Ei noin pienestä edes voi pilata päiväänsä.

• ,.............

laskeppa-sanalla viitataan kehotukseen. On törkeää odottaa kassahenkilön tekevän asiakkaan osuuden kaupankäynnistä. Jos itse ei kykene tarkistamaan kolikkojaan, on parempi maksaa setelillä. Kyllä erittäin useat henkilöt pyrkivät ns. pompottamaan kaupan työntekijöitä. Monesti asenteen korjaukseen on tarve asiakkaalla, ei työntekijällä. Kaupan alalla palvellaan, ei olla orjia.

• Järkevä asiakas

Älä takerru asiaan, mistä tässä keskustelussa ei alunalkaen ollut kyse.
        Ihmiset on ilman sinunkin kielioppiniuhotustasi kommunikoineet ihan sujuvasti keskenään!!

Kyse on siitä, mitä kirjoittaja tässä tarkoitti, eli käskyttämisestä. Olkoon se missä muodossa tahansa.
        Et sinäkään tykkää, jos pomosi sanoo kaikki asiat sinulle: Tee tuo, Vie tuo. Tule tänne.
        On paljon kohteliamaapaa sanoa: Tekisitkö tuon, Veisitkö tuon, Tulisitko tänne. Eikö vaan?

Miten sinä kielioppiniuho esität TEORIASSASI asiakkaan sanonnan: Laskeppa tuosta?
        Olkoon ja sotikoon vaikka kuinka sinun kielioppejasi vastaan, mutta tämä oli kirjoittajan lainaus siitä miten asiakas sen asian on hänelle esittänyt.
        Ja tuo, jos joku on selvää käskyttämistä!

• tyyppi88
        ,............. kirjoitti:

laskeppa-sanalla viitataan kehotukseen. On törkeää odottaa kassahenkilön tekevän asiakkaan osuuden kaupankäynnistä. Jos itse ei kykene tarkistamaan kolikkojaan, on parempi maksaa setelillä. Kyllä erittäin useat henkilöt pyrkivät ns. pompottamaan kaupan työntekijöitä. Monesti asenteen korjaukseen on tarve asiakkaalla, ei työntekijällä. Kaupan alalla palvellaan, ei olla orjia.

Minä mieluummin lasken itse ne kolikot heti alkuun, parempi niin kuin se että heitetään syliin ämpärillinen kolikoita ja huudetaan että se on tasan ja juostaan ulos..

• b4se64es

Pieni opetussessio olisi sinullekin tarpeen!

"Katsoppa" tai "laskeppa" ei ole oikein, sillä me Suomessa kirjoitamme kyseiset sanat "laskepa" tai "katsopa". Tämä kielioppisääntö opetetaan peruskoulun yläasteella.

• voit

vaihtaa alaa tai lähteä opiskelemaan jotain uutta, ajattele positiivisesti. Jos joku asiakas käyttäytyy kurjasti, älä omaa päivääsi sillä pilaa, sillä sehän on vain työtä, josta saat palkkaa.

• Fuck the customers I am alw...

Jep. Jokainen ihminen joka tekee tai tehny työkseen asiakaspalvelutyötä, huomioi tietyt asiat omassa käytöksessään itse asioidessaan jossain. Kuten että tajuaa tervehtiä tai edes vastata tervehdykseen! Ja kiittää tai sanoa ole hyvä. Suurin osa ei osaa pukahtaa mitään. Mitään ei noteerata mitä sanot tai kysyt, rahat kaivetaan jostain laukun pohjalta ja paiskataan vaan pöydälle, että laske tuosta tai pankkikortti heitetään pöydälle tai se seteli heitetään kuin jokin eväs koiralle. Ihan helvetin ärsyttävää! Tekis mieli usein heittää kortti tai se seteli takaisin ja sanoa, että "Otetaanpas uudestaan.." Ja onko siihen kännykkään pakko puhua samaan aikaan, kun olet maksamassa jotain kassalla tai kuunnella niitä halvatun mp-ym soittimia?! Todella moukkamaista! Luuletteko olevanne jotenkin niiiiin tärkeitä? Ihan kuin meillä ei olisi parempaakin tekemistä kuin toistaa kaikki kysymykset ja puhua ku jolleki kuurolle. Onko tullut koskaan mieleen,miten ääliön kuvan annatte itsestänne kaikkien asiakaspalvelutyötä tekevien silmissä!Ja jos ostat kahvikupillisen jostain, ja käytät ne viimeiset maitolirut siitä nekasta, älä laita sitä sanaakaan sanomatta takaisin paikoilleen vaan avaa suusi ja kerro että se loppui. Se kun ei itsestään täyty seuraavale sitä tarvitsevalle. Vai oletko sinä mielestäsi se kaikista tärkein, kunhan vain sinulle riitti ja muille aivan sama. Ja vielä viimeisenä, älä pliis mene syömään ja juomaan niitä muualta ostamiasi eväitä kun menet jonnekin ravintolaan tai kahvilaan. Äly hoi älä jätä. Oikeesti. Käsittämättömintä kaikesta mahdollisesta on just se, ettei hitto vieköön ihmiset tajua ees tuon vertaa! Älkääkä aina kysykö, että "eihän teillä..." "ethän sinä tiedä.." "Eihän teillä ole roskista siinä"(kysytään kahvilassa) "Eihän sulla ole minne kaataa tätä kun en jaksa juoda" (kysytään taas ravintolassa kun se tee olikin liian iso juotavaksi). No hemmetti ei meillä ole mitään täällä, enkä minäkään ole täällä töissä! Ja jotain 2euron pikkuostoksia varten voisitte yrittää kaivaa myös pientä rahaa eikä kantaa niitä 50euron seteleitä. Halooo! Minä ainakin annan tahallani takaisin niin pieniä kolikoita kun vaan löytyy, kuten esim 2 ja 1-eurosia joita aina kuitenkin runsaasti jotta saat sinäkin vähän riesaa siitä että aiheutat mulle riesaa. Miettikää sitä.

• No ainakin tuo ei-sanalla a...

kuuluu Varsinais-Suomalaisuuteen. Itsekin siihen usein sorrun, jotenkin vaikea kysyä suoraan. En tiedä miksi. En ole asiakaspalvelijana vielä moisesta sentään osannut kimpaantua...

• kassa

Näin on! Olen myös itse ollut kassalla muutaman vuoden töissä ja kieltämättä kypsyin siihen että ihmiset todellakin käyttäytyvät niin tökerösti! Vanhukset ja perheen äidit ja isät osasivat kunnioittaa myös minua, kassatätiä, mutta nuoremmat käyttäytyivät hyvin tympeesti. Niinkuin sanoit, niin moni minunkin asiakkaista puhui kännykkään (heiälä, mä näin japen eilen ja se oli niiiiii ihku..) tai korvissa oli napit ja basso jumputti niin että kuulo lähtee tyypeillä ennen kun tule 20 vuotta täyteen.

Opetelkaa käyttäytymään; tervehtimään, katsomaan silmiin ja kenties jopa hymyilemään!!!!!
        Kiitos vielä kaikille niille jotka piristivät päivääni sanomalla kiitos !

• Aura Aaltonen
        No ainakin tuo ei-sanalla a... kirjoitti:

kuuluu Varsinais-Suomalaisuuteen. Itsekin siihen usein sorrun, jotenkin vaikea kysyä suoraan. En tiedä miksi. En ole asiakaspalvelijana vielä moisesta sentään osannut kimpaantua...

Täällä Varsinais-Suomessa kun aloitetaan lause "Ei...teillä ole (olis)", niin se on oikeastaan kohteliasta. Sillä ikään kuin jätetään se mahdollisuus, että jotain tavaraa tai palvelua ei ole. Kun asiakas kysyy: "Ei...", niin jos sitten sellainen kaupasta löytyykin, niin se on ihan plussaa (kun ei asiakas ilman muuta oleta, että löytyy). - Onko vaikeaselkoista? Mutta varmasti voin vakuuttaa, että epäkohteliaaksi sitä ei ole tarkoitettu. Suunnilleen sama kuin kysyisin: "Voisitko...?"

• ihan sama..

...vaikka asiakas kysyisi kourat täynnä kolikoita että: "Lasketko?" samalla kun sitten lyö ne kolikot siihen nenän eteen? Ei siihen voi kuin vastata että ilmeisesti lasken! :)

Hellyyttävintä oli kuitenkin jonain päivänä mies joka oli luultavasti lievästi vammainen. Hänen ostoksensa tekivät noin kymmenen euroa ja varovasti hän kysyi voiko maksaa kolikoilla, uskaltaen edes silmiin katsoa. Ihmetellen vastasin että kyllä nyt aina sen verran jaksaa niitä laskea.
      Ei niitä pikkuhiluja toki tarvitse hattu kourassa pyytää laskemaan, mutta tietty tilannetaju on aina hyväksi.

• En kerää pikkuhiluja

Joo kyllähän kauppaan kolikotkin kelpaa, mutta tosiaan tilannetajua olisi hyvä olla.
        Eli jos takana on jonoa, niin sitten ei kaivella kauaa kolikoita.

Muutenkin olisi mukava, jos ihmiset maksaisivat pikkuhiluilla vähän kerrallaan, eikä yhdellä kerralla pahimman ruuhkan aikana olisi sitä ämpärillistä kolikkoja mukana. Itse käytän kauppareissuilla kolikot pois niin, että niitä ei ikinä pääse kerääntymään paljoa. Esim. jos ostosteni loppusumma on 6,80 euroa, niin annan kassalle 5 euron setelin 1 euron 50 centiä 20 centiä 10 centiä = 6,80 €. Tämä siis, jos minulla on sopivasti tasaraha. Mutta kuitenkin, vähitellen kolikoilla maksamalla ei niitä kolikkoämpärillisiä kerry, eikä tule aiheutettua jonoa kassoille!

Muistavathan ihmiset myös sen, että pankit ovat sitä varten, että sinne voi viedä isomman määrän kolikoita laskettavaksi. Pankeissa on ihan koneet kolikoiden laskemista varten, joten siellä laskutoimitus käy helposti ja nopeasti, toisin kuin kaupan kassalla...

• neiti itsekkin

Itse olen tullut tuossa kolikoiden laskemisessa siihen tulokseen, et parempi se on laskee ne itse heti, koska joutuu ne joka tapauksessa itse laskemaan ennen kuin laittaa ne kassaan ja antaa vaihtorahaa tm. Enemmän ärsyttää se, että joku mummo ekaks laskee ne ite siinä kassalla ja siin kestää ikuisuus ja jonoa on miljoona kilometriä.

mut eniten ärsyttää sellanen, et jos jotku tuotteet on esim. 5kpl/10e esim. vaikka kukat ja sit niitä kukkia on monia erilaisia, esim. kesäkukkia, niin sit otetaan vaikka 1 kpl kutakin ja tullaan siihe tiskille, et näit on viis kympillä. Okei..sit kysyn että kuinka monta on mitäkin..sit asiakkaat tiuskasee et no nää on ne viis kympillä! Nii, just..mut täytys tietää et kuinka monta mitäkin lajia, ku ne menee eri koodeihin.. Sit tulee takas..No en minä tiedä, en ole laskenu. En minä ees tiiä minkä nimisii nää on... Itse oon sillee, et just...voiku vois ottaa lopputilin just nyt!

Itse opiskelen markkinointia ja asiakaspalvelu kyllä on osittain mitä haluan tehdä, mutta en todellakaan kassalla.

• kaupassa käynnistä

Joo-o, oon nyt kesätöissä kaupan kassalla. on kyllä tullu kaikki ihmistyypit tutuksi, vaikka vasta 2 viikkoa takana. Ei se kolikoiden lasku ole niin hirveää, mutta ne pankki/luottokortit. Osa kattoo kuin olisin sekasin kun kysyn että pankki vai luotto, osa mutisee jottain niin hiljaa ettei siitä saa mittään selvää ja pittää melkein arvalla heittää että kummankohan se nyt halus.

Ihan kuin osa ihmisistä ei tajuais että siinä kassan toisella puolella on IHMINEN jota et välttämättä ole tavannut koskaan aikaisemmin, mutta kuitenkin tiuskitaan, ärjytään ja mulkoillaan kuin perheenjäsenelle. Ei se hei, hymy ja kiitos voi olla niin vaikeaa.

• Tiedän kokemuksesta!

Ihmiset, jotka ei ole ollut kaupassa töissä, eivät todellakaan tajua, että joka tuotteessa on oma koodinsa.
        Kun asiakas tulee sellaisen tuotteen kanssa kassalle, jossa ei ole hintalappua ja myyjä lähtee etsimään sellaista tuotetta, jossa olisi hinta, niin asiakas sanoo et se makso niin ja niin paljo. Joo, joo, mut sille pitäis löytyä koodikin, jolla se myydään!!

Tapahtuu aina, jos tuotteessa ei ole hintaa!!

• sinä just!

Oisko sitten aika vaihtaa ammattia jos ei pää kestä???

• Kyykkyyn heti

Orja sinä nimenomaan olet ja pysyt.

• e5bss

Mielestäni asiakaspalvelijan työhön kuuluu se, että ottaa paskaa niskaan, koska sitä tulee kuitenkin. Kyse on vain suhtautumistavasta. Ei saa antaa paskiasten pilata päiväänsä. Jos on tehnyt virheen, tulee sitä pahoitella, mutta jos ei ole tehnyt virhettä ja asiakas on silti paskamainen, ei tule ottaa kuuleviin korviinsakaan. Tyypillä saattaa olla vaikka huono päivä ja hän purkaa sitä kassantätiin. Ei sellaisesta typeryydestä kannata nokkiinsa ottaa, antaa mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei ole helppoa, mutta harjoitellessa kehittyy mestariksi.

• Kyllä minua alkaa jo ärsyttämään tuollainen ainainen kiukuttelu ja jatkuva mariseminen. Hyvä tympääntynyt kassaneiti, sano itsesi irti tuollaisesta työstä ja hanki sellainen työ itsellesi, jossa viihdyt. Minusta alkaa jo tuntumaan, ettet sinä itse edes halua lainakaan palvella asiakkaita. Ottaako sinulla todella päähän kaikki asiakkaat? Minusta alkaa tuntua siltä tuon kirjoituksesi perusteella, että kaikki asiakkaat täytyisi kieltää kauppaan menemästä. Tässähän alkaa jo tuntumaan siltä, että varmaan täytyisi netin kautta ostaa itselle ruokatavarat. Kyllä sinun täytyy kestää asiakkaat ja heidän käyttäytyminen. Ja samoin kolikoitten laskeminen. Oletko ajatellut koskaan, että ne kolikotkin on rahoja. Kyllä ne maksuvälineenä kelpaa. Jos ne vie pankkiin lasketettavaksi niin pankki voi periä siitä oman maksun. Ja oletko koskaan ajatellut, että jotkut ihmiset ovat niin tiukoilla, että se viisi senttiäkin on tarpeellinen raha?

• Tööööt

Todellakin kaikkien ihmisten pitäisi olla kk asiakaspalvelussa ison tavaratalon kassalla sekä myyjänä.
        Myymälän puolella kun ne iiihanat asiakkaat sotkevat ja sekoittavat ihan joka paikan( olisi kiva käydä heidän kotonaan sotkemassa ja penkomassa joka paikka)
        Hedelmälaatikot revitään kuin alimmaisessa laatikossa olisi muka parempaa tavaraa, laatikoita myös heitellään sillain, että osa hedelmistä/vihanneksista menee muusiksi.
        Hirveästi pitää asiakkaiden jäljiltä heittää tavaraa roskiin, sitten ihmetellään ja päivitellään kun sitä pas...aa tavaraa on.
        Kaikkea hyvää ja jaksamista asiakaspalvelijoille
        Oho, tulipas paljon kirjoitusvirheitä sissus....

• 17+7
        Tööööt kirjoitti:

Todellakin kaikkien ihmisten pitäisi olla kk asiakaspalvelussa ison tavaratalon kassalla sekä myyjänä.
        Myymälän puolella kun ne iiihanat asiakkaat sotkevat ja sekoittavat ihan joka paikan( olisi kiva käydä heidän kotonaan sotkemassa ja penkomassa joka paikka)
        Hedelmälaatikot revitään kuin alimmaisessa laatikossa olisi muka parempaa tavaraa, laatikoita myös heitellään sillain, että osa hedelmistä/vihanneksista menee muusiksi.
        Hirveästi pitää asiakkaiden jäljiltä heittää tavaraa roskiin, sitten ihmetellään ja päivitellään kun sitä pas...aa tavaraa on.
        Kaikkea hyvää ja jaksamista asiakaspalvelijoille
        Oho, tulipas paljon kirjoitusvirheitä sissus....

Se on kyllä totta.. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa, kun kassoille tullessa asiakas keksii ettei ostakaan jäätelöä, niin onko se AIVAN PAKKO TUNKEA SINNE MUOVIKASSIEN SEKAAN PIILOON ETTEI VARMANA LÖYDY?! ETTEI MYYJÄ VAHINGOSSAKAAN NÄÄ SITÄ?! Oli kiva yllätys löytää täysin veltto litran jäätelö sieltä työpäivän jälkeen..

K*sipäät.

Tai sitten se kun asiakas tulee kassoille, ja huomaa tuotteen vuotavan. Ja myyjä huomaa kuinka asiakas roikottaa tuotetta joka vuotaa, näyttääkseen sen kaverilleen. Ja kaveri ottaa sen, JA TUNKEE SEN TAAS SINNE PUSSIEN SEKAAN! Saa olla huutamassa kokoajan, "ÄLÄ SITÄ SINNE LAITA, ANNA SE TÄNNE!" Pitääkö tulla opettamaan, ett jos ei haluta tuotetta, anna se edes myyjälle, jos on liikaa vaadittu että veisit sen takaisin paikoilleen..

Järjen käyttöä ei ole kielletty..

• .-.
        17+7 kirjoitti:

Se on kyllä totta.. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa, kun kassoille tullessa asiakas keksii ettei ostakaan jäätelöä, niin onko se AIVAN PAKKO TUNKEA SINNE MUOVIKASSIEN SEKAAN PIILOON ETTEI VARMANA LÖYDY?! ETTEI MYYJÄ VAHINGOSSAKAAN NÄÄ SITÄ?! Oli kiva yllätys löytää täysin veltto litran jäätelö sieltä työpäivän jälkeen..

K*sipäät.

Tai sitten se kun asiakas tulee kassoille, ja huomaa tuotteen vuotavan. Ja myyjä huomaa kuinka asiakas roikottaa tuotetta joka vuotaa, näyttääkseen sen kaverilleen. Ja kaveri ottaa sen, JA TUNKEE SEN TAAS SINNE PUSSIEN SEKAAN! Saa olla huutamassa kokoajan, "ÄLÄ SITÄ SINNE LAITA, ANNA SE TÄNNE!" Pitääkö tulla opettamaan, ett jos ei haluta tuotetta, anna se edes myyjälle, jos on liikaa vaadittu että veisit sen takaisin paikoilleen..

Järjen käyttöä ei ole kielletty..

Tuo on muuten ihan käsittämätöntä! Itse olen ollut nyt suuressa ja tunnetussa tavaratalossa töissä noin 4 vuotta alusvaateosastolla. Tätä olen monesti miettinyt: kun niitä alusvaatteita kokeilet, miten sinulla aasiakkaalla on pokkaa jättää ne lattialle, ryppyyn tuolille tai roikkumaan milloin mistäkin?! Ja vielä "hyvällä" tuurillä tällainen samanmoinen asiakas tulee vaatimaan tuotteesta alennusta kun on päässyt LIKASTUMAAN ja hän ei tämmöstä huoli. Se on ihan käsittämätöntä.. Enkä vaadi, että asiakas siivoaisi kauniisti omat jälkensä hyllyyn asti, vaikka jotkut tekevät kyllä niinkin ja nämä ovat niitä helmiä :) Vaan meillä on paikka sovitetuille tuotteille, johon ne voi laittaa. Näinollen myös sovituskopit pysyisivät siisteinä ja siellä olisi mukavaa seuraavankin ihmisen mennä sovittelemaan.

Ja itsekin on tullut kuultua varmaan kaikenlaiset haistattelut ja mä soitan sun pomolle ja hankin potkut-huudot :D Jäähän ne vaivaamaan, harvoin asiakkaat ajattelee että mekin ollaan ihmisiä ja tommoset loukkaukset voi sattua joihinkin aika pahastikin.

Mutta onneksi on myös edelleen jäljellä niitäkin ihmisiä, jotka osaavat aidosti kiittää avusta, katsoa silmiin ja olla ystävällisiä.. Oli sitten kuinka huono päivä tahansa. Paljon asiakkaat kertovat myös elämästään mulle ja kaikenlaista on tullut kuultua. Jotkut on vaan sellasia, että vaikka tapahtuis mitä, kanssaihmisille ollaan edelleen ystävällisiä mikä on musta todella hienoa :) Ja nämä ihmiset sun päiväs pelastaa.

• hyphänt

Ei vitsit mä oon kyllä monta kertaa miettiny et se ois puhdasta helvettiä olla kassalla, varsinkin jos ei oo kauheen asiakaspalveluhenkinen. Mä en oo ikinä ollu kassalla, mut oon tehny puhelinasiakaspalvelua ja kyllä totta vie niitä aaseja on paljon. Kun töihin meni niin aivan varmasti ekan puolen tunnin aikana oli jo ekat aasit ottanu yhteyttä ja ekat riidat tullu. En oo päivääkään katunu et vaihdoin työhön, missä ei joudu kohtaamaan asiakasta!!! Luojan kiitos oikeesti!

Mut veikkaan et toi kassahomma kyllä vaatii tietynlaista asennetta työhön, jos noi jutut ottaa itteensä mitä noi aasit tekee ni sullahan on joka päivä yhtä helvettiä. Ei se työ mikskään koskaan muutu, ni eihän siinä voi muutaku yrittää asennoitua erilailla. Tiedän, se on tosi vaikeeta, ite olin töissä kiree ku viulunkieli ja jo puhelimen soiminen sai kiukun kihisemään sisuksissa. Joskus oikein hävetti kun ajatteli kuin töykeä olin niille ollut, ei ois kiva ite soittaa johonki ku toisessa päässä vastaa joku hapannaama.
      Mut mä suosittelen, vaihda työtä, jos se vaan on mitenkään mahdollista, kaikille ei vain sovi asiakaspalveluhommat niin hyvin.

• rane sörkasta

itse en koskaan maksa kolikoilla vaan seteleillä. koko tapahtuma kestää noin 5 sekuntia.
        ei ole suurta haittaa jos on muutama kolikko taskussa.
        puhumattakaan jos ei edes tiedä onko tarpeeksi, on itsellekin laskeminen vaikeaa tai on jonoa.

on se vaan kumma tuulipukujen maa

• Asiakasnro ?

Olen itse tuote-esittelijä ja tuo komentelu alkaa kyllästyttää! Tekisi mieli oikeasti käydä vähän läpi käytöstapoja. Näitä asioita hoen parhaillaan 4,5-vuotiaalle tyttärelle ja hänelle ne on kummasti menneet päähän:

"Anna mulle yks tollanen".
      "Miten pyydetään?"
      "Ööh...?"
      "Älä sano anna, vaan sano Saisinko. "Saisinko yhden tuollaisen?" on oikea tapa sanoa. Muistapa ensi kerralla."

Ruokakaupassa toissapäivänä kassaneiti näytti todella väsyneeltä ja tympiintyneeltä, enkä ihmettele yhtään! Hymyilin hänelle, kiitin kauniisti ja toivotin hyvää joulua. Kassaneiti sai väsyneen hymyn puristettua naamalle. Bussikuski purki minuun myös väsymystään työelämässä ja kuuntelin myötätunnolla. Ihmiset juttelevat minulle aika helposti ja kyllä se mulle käy. Kuuntelen mielelläni jos jollakulla on huolia. Toivottavasti onnistuin piristämään mainittujen tapausten päivää edes vähäsen =)

Sanon itse päivää, kiitos ja näkemiin ja katson silmiin.

• Siinä kaikki

Sinä olet ORJA!

• ex-asiakaspalvelija?

mä olen kans ollut paljon asiakaspalvelussa, en kylläkään kaupassa, vaan erilaisissa toimistoissa. mutta samoja ongelmia sielläkin on ja tutulta kuulostaa. varsinkin tuo tervehtiminen ja kiitos ja ole hyvä tuntuu olevan todella hankalia lausuttavia. itse en kylläkään ole mitään ikäjakaumaa tässä huomannut, osa nuorista ovat todella kohteliaita ja osa vanhuksista epäkohteliaita. jotkut asiakkaat eivät edes halua minun heitä palvelevan, vaan pyytävät "vakihenkilökuntaa" paikalla, ikään kuin olisin joku rupinen harjoittelija. samalla tavalla ne asiat minunkin kanssa hoituu, sitähän varten minä olen alalle kouluttautunut. kaiken lisäksi olen ollut tässä paikassa jo lähes vuoden.

nyt ongelmakseni on tullut eräs asiakas, joka juoruilee minusta pitkin kaupunkia ja tulee tänne sitten asioimaan. hän on hirveän huomionkipeä ja kokee ilmeisesti jonkinlaista nautintoa siitä, että tulee asiakkaakseni. hän tietää, että minä tiedän mitä hän minusta levittelee tutuillemme ja tietää, etten minä voi hänelle töissä mitään rueta sanomaan. jos vähänkään lipsahdan, olen hänelle töykeä tai jää vaikka kerran kiitos sanomatta, niin heti tulee takaisin kommenttia, että olet huono asiakaspalvelija jne. olen hänestä pomolleni kertonut ja hän sanoi, että yritä olla mahdollisimman kohtelias, mutta ei saisi mihinkään reagoida. eli asiakas saa jatkaa huhuiluaan ja minun kiusaamista, mutta minä en saa reagoida asiaan millään tavalla. onpa niin kiva kiva kiva. tämän jälkeen saa kyllä nämä hommat riittää, pakko suuntautua uusille urille...

• niikuittees

kuten tän nyysin aloittaja on sanonut, lisättävä kymmenestä käskystä se olennaisin: "kohtele lähimmäistäsi niinkuin haluaisi itseäsi kohdeltavan." Käyttäytykää, vaik'ois väsy, kun pääsette "v|tutuksistanne" vapaalle, protestanttiset asiakasihmiset.

• Kiusankappale???

Monta kertaa, kun lasken kolikoita, myyjä huokailee, mulkoilee kattoon, näyttää korostuneen ikävystyneeltä tms. silloinkin kun takana kassalla ei ole ketään. Ei olisi käytöstapojen opettelu myyjillekään haitaksi, vaikka en olisikaan maailman nopein. Emme me hitaat mummot ole hitaita ilkeyttämme, kaikki ei vain välttämättä suju yhtä vikkelästi kuin nuorena.

Asiakashan voi olla vaikka mielipuoli sarjamurhaaja, ei asiakkaalta voi vaatia mitään. Eikä asiakkaalle makseta hyvästä käytöksestä, joten ymmärrän sen, että moni ei viitsi vaivautua.

Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi, että myyjähän tekee vain työtään, eikä hänen tarvisisi olla mikään säkki, johon kaikki kaunat ja pahat olot kaadetaan.

Kun tulee vanhaksi ja hitaaksi, monet ihmiset alkavat kohdella töykeästi. Kadulla, bussissa, missä tahansa. Ei tarvitse mennä kassakoneen taakse istumaan vastaanottaakseen vihaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe