Olis tarkoitus vuokrata hiekkapuhalluslaitteet Ramirentiltä ja puhaltaa Fiat 600:sen pohja ulkoa ja ehkä myös sisältä. Mitä pitää huomioida ja mikä olisi paras tekniikka?
Miten hiekkapuhallan auton pohjan?
11
2262
Vastaukset
- Pläkkäri
Hiekkapuhallus on melko raaka menetelmä ja venyttää sekä puhkoo helposti peltiä... eikä silti tahdo irroittaa mahdollisia massajäämiä. Paras lopputulos saataneen tehokkailla pesureilla.
- kusiainen
maksaa kuulemma aika paljon...
- 40697
kyllä pohjapellit kestää hiekkapuhaltaa,ei ne veny
ja jos menee puhki niin silloinhan se pelti on jo
syöpynyt niin paljon että se pitää kumminkin paikata.
sitä paitsi nuo vuokra vehkeen ei varmaan ole niin
tehokkaita kun jossain konepajalla.
minä puhallutin kuplani kokonaa eräässä firmassa,
siellä puhallettiin muut pellit paitsi kattopeltiä,autossa ei ollut ovia ja lokareita paikoillaan. - jukka
kusiainen kirjoitti:
maksaa kuulemma aika paljon...
hiekkapuhallus ohentaa peltiä silti vaik ottas varovasti!! ja ku se ohenoo niin ku laitat uuden massan siihen ja ens kesänä saat olla jo hitsaamassa ehkä!!!!!!!!
- kyrpä-pinokkio
jukka kirjoitti:
hiekkapuhallus ohentaa peltiä silti vaik ottas varovasti!! ja ku se ohenoo niin ku laitat uuden massan siihen ja ens kesänä saat olla jo hitsaamassa ehkä!!!!!!!!
Helvetin paljon parempi se silti on kuin jättää ruosteet paikoilleen. Ja mitä sitten, jos vähän ohenee pelti? Osaava hiekkapuhaltaja ei puhalla kaikkia peltejä rei'ille.
On taas varmaan asiantuntia puhumassa! - Pena
kyrpä-pinokkio kirjoitti:
Helvetin paljon parempi se silti on kuin jättää ruosteet paikoilleen. Ja mitä sitten, jos vähän ohenee pelti? Osaava hiekkapuhaltaja ei puhalla kaikkia peltejä rei'ille.
On taas varmaan asiantuntia puhumassa!"Ja mitä sitten, jos vähän ohenee pelti? Osaava hiekkapuhaltaja ei puhalla kaikkia peltejä rei'ille."
Aivan, ja osaava hiekkapuhaltajahan se sellainen on, joka ei ole sitä koskaan aiemmin tehnyt ja kyselee tällä palstalla vuokravehkeistä perusasioita!
Kusiais-parka, ei varmaan kannata odottaa pääsevänsä museorekisteriin.
- asiasta kiinnostunut
muuten maksaa noi vehkeet vuokrata?
Yks maalari oli sitä mieltä ettei kannata puhaltaa koska kaikki helmakotelot ja muut kotelot ovat sen jälkeen täynnä sitä hiekkaa ja etkä saa sitä helpolla pois.
Itse olen myös päätymässä hiekkapuhaltamiseen juteltuani muutamien autoharrastajien kanssa.
Se hiekka pitäs saada pois koteloista ettei se ala niinn sanotusti sitten mätäneen kun sinnne vesi pääsee kotelosuojista huolimatta.
Joka paiksata sitä hiekkaaa sitten löytää että kannattaa varautua siihen sitten. - j309
alusta jossain ruosteenestokäsittelyjä tekevässä firmassa = tehokkaat höyrypesurit, mahdolliset jäävät epäpuhtaudet on helppo sitten itse "parsia", esim palmikoitu kuppiteräsharja pikku kulmahiomakoneeseen.
- pese
ensiksi tietysti kaavit lastalla ja kosanilla alustamassat poies ja sit reikien alkavien ja olevien takapuolelle siis hytin puolelle laita pellin paloja vaikka hepilla kiinni niin saaästä kattoverhoilua kun sen kuitenkin jätät paikoilleen.
sit hiekkapuhallus ja välitön 2-k pohjamaalaus ne loput hiekat jotka jää koteloihin saa kyllä imuri puhallustekniikalla pois mutta tyätähän se vaan on... - jupe
pese kirjoitti:
ensiksi tietysti kaavit lastalla ja kosanilla alustamassat poies ja sit reikien alkavien ja olevien takapuolelle siis hytin puolelle laita pellin paloja vaikka hepilla kiinni niin saaästä kattoverhoilua kun sen kuitenkin jätät paikoilleen.
sit hiekkapuhallus ja välitön 2-k pohjamaalaus ne loput hiekat jotka jää koteloihin saa kyllä imuri puhallustekniikalla pois mutta tyätähän se vaan on...kokeillut, kummalla tekniikalla paremmin alustamassa lähtee kuumapesurilla vai hiekkapuhaltamalla?,ja se hiekka mikä koteloihin mahdollisesti menee niin sinne jää olettaen että kotelot eivät ole aivan puhtaat ja kuivat...., ja sitten ajan mittaan alkaa mukava rapina koteloista..
- peni
Teräsharja on vihoviimeinen keino ruosteenpoistoon. Se kiillottaa pinnan ja maali ei tartu. Lisäksi osa ruosteesta jää epätasaisen pinnan matalampiin kohtiin. Jos haluat hyvän ja kestävän, hiekkapuhalla auto jollain ammattilaisella. Korin pintapeltejä ei kannata puhaltaa, elleivät ne ole pahoin ruosteessa. Hiekkapuhallus saattaa nimittäin venyttää ohuita peltejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274