Mulla on ollut epätasainen iho jo vuosia. Akne puhkes varsinaisesti vasta vajaa vuosi sitten. Kävin ihotautilääkärillä, joka määräsi ROACCUTANIN. Tutustuttuani lääkkeeseen paremmin lääkärikäynnin jälkeen huomasin, että se kuivattaa tehokkaasti niveliä (ja lihaksia). Raskaan liikunnan määrä pitäisi siis minimoida kuurin ajaksi. Opiskelen kuitenkin liikunta-alaa ja minun on PAKKO urheilla. En halunnut ottaa edes sitä riskiä, että esim. polveni pettäisivät. Hylkäsin ROACCUTANIN ja yritin hyväksyä finnit.
Nyt kesän tullessa tuli taas kriisi. Haluan oikeasti finnit pois. Olen kurkkuani myöten täynnä tätä. Kuitenkin olen kuullut vain paskoista hoitokeinoista ja sitten ROACCUTANISTA, jonka pitäisi tepsiä.
Olen aikaisemmin kokeillut Skinorenia, joka tepsi finneihin väliaikaisesti.
Osaatteko suositella mitään? Hormoneihin en viitsisi sivuvaikutusten vuoksi koskea. Miten te olette huomanneet ROACCUTANIN vaikuttavan liikkumiseen (kysymys lähinnä aktiiviliikkujille)?
Ruokavaliosta tai elämäntavoista ei voi olla kyse, koska elän suht. terveellisesti.
Nyt kesän tullessa tuli taas kriisi. Haluan oikeasti finnit pois. Olen kurkkuani myöten täynnä tätä. Kuitenkin olen kuullut vain paskoista hoitokeinoista ja sitten ROACCUTANISTA, jonka pitäisi tepsiä.
Olen aikaisemmin kokeillut Skinorenia, joka tepsi finneihin väliaikaisesti.
Osaatteko suositella mitään? Hormoneihin en viitsisi sivuvaikutusten vuoksi koskea. Miten te olette huomanneet ROACCUTANIN vaikuttavan liikkumiseen (kysymys lähinnä aktiiviliikkujille)?
Ruokavaliosta tai elämäntavoista ei voi olla kyse, koska elän suht. terveellisesti.
Vastaukset 5
Vanhimmat
voivat olla kipeät erityisesti kuormittavan liikunnan aikana ja sen jälkeen. Selkäkipuja voi myös tulla. Nämä, niin kuin muutkin sivuvaikutukset, ovat sitä voimakkaampia, mitä suuremmalla päiväannoksella mennään. Joillain ei tule ollenkaan nivelkipuja suurellakaan annoksella ja toisilla tulee melko pienelläkin. Se on yksilöllistä, miten hyvin tuota lääkettä kestää.
Raskasta liikuntaa ei tarvitse minimoida, jos elämää haittaavia oireita ei tule. Voisithan kysyä lääkäriltä, onko mahdollista pienentää annostusta, jos nivelkipuja alkaa ilmaantumaan, koska liikunnan määrää et voi vähentää. Siis jos ylipäätään päädyt syömään Roaa.
En voi sanoa itseäni aktiiviliikkujaksi, mutta mulla ei ollut nivelkipuja melkein ollenkaan. Yhdessä vaiheessa kuuria polvinivelet olivat hieman kipeät ja tämä tuntui molempia polvia koukistaessa samanaikaisesti esim. silloin, kun menin istumaan, ja toisinpäin, kun nousin seisomaan. Tätä kesti ehkä reilun kuukauden kuurin keskivaihella (söin 8kk), mutta meni kuitenkin ohi ehkäpä kuukaudessa. Kipu ei ollut voimakasta, vaan lähinnä polvissa tuntui ajoittain vähän epämiellyttältä.
En tiedä, miten vaikeana sinulla se akne on, mutta tässä kuitenkin yksi ehdotus.
Murrosikäisellä tyttärelläni oli aika reilusti mustapäitä ja finnejä. Kokeilimme kaikkia mahdollisia kaupoista ja apteekista ostettavia tuotteita, emme kuitenkaan mitään reseptilääkkeitä. Mikään ei oikein tehonnut.
Nyt hän on kuitenkin säännöllisesti puhdistanut kasvonsa joka ilta ensin jollain puhdistusaineella ja sen jälkeen pyyhkinyt ne ACOn Salicylic Tonic, Treat 02 -kasvovedellä. Finnit ja mustapäät ovat selvästi vähentyneet. Onhan niitä vielä, mutta hän ei näytä enää akne-kasvoiselta.
Itsellenikin tulee vieläkin joku finni silloin tällöin, kasvot on suurihuokoiset ja rasvaiset. Kokeilin tuota ainetta ja aivan hämmästyin. Seuraavana aamuna iho oli huomattavan sileän tuntuinen ja näköinen. Tulossa oleva finni hävisi melkein saman tien.
Voi olla, ettei tuo kasvovesi auta kaikille, mutta meille se on todella tehonnut.
Heips.. Mie kaytin Roaccutanin laaketta ja todella hyvin auttoi akneen, kaytin 9kk ja naamani parani taysin..jaljelle tosin jai ikavat arvet mutta kehotan suuresti kayttamaan tota laaketta ennen kuin siun iho paasee pahaks ja tuloksena on sitten rumat arvet kuten minulle kavi..menin liian myöhaan ihotautilaakarille, paasin kylla eroon finneista mutta jaljelle jai rumat arvet mihin ei tahdo auttaa mikaan muu kuin aika.. suosittelen ajoissa sinne laakariin menoa silla finnit jattavat rumat arvet, ei nekaan ole natteja naamassa...Itse urheilin sillon todella paljon, siis töihin 10km kavelin ja takaisin kotia seka harrastin sillon muunnoin myös tanssia mutta en kylla muista etta itsellani olisi ollut mitaan kipuja missaan..? ainut mika oli niiin kuivatti ihoa varsinkin naamasta suunnattomasti, ennen karsin rasvaisesta ihosta ja nytten kuuri loppunu jo 6kk sitten ja edelleen naamaa tahtooo olla kuiva ku autiomaa, tuntuuu et se valil rupeis lohkeilemaaki x) mut oikeesti, ite oon ilonen etta paasin eroon noista finneista mutta rumat arvet naamassa harmittaa. Min mielesta kaikkien kannattas akkia kayda ihotauti laakarilla ennes ku naama tosiaan kerkee menemaan huonoon kuntoon kun niista arvista ei taho paasta eroon.. kaytan arpiin kelo-cote nimista rasvaaa, tuhottoman pieni purkki ja maksaaaa tuhottoman paljon ja rahat ei riita, joudun siis kestamaan rumia arpiani naamassa!!
Olen miettinyt, että onko roan aikana järkeä rasvata naamaa jollain paksummalla voiteella vai tukkiiko se ihohuokoset täysin..? Itse tässä juuri pohdiskelen, että roa vai ei...
Ihoni on nyt yllättävän siisti antibioottikuurin ansiosta, mutta luulen joutuvani ottamaan roan tämän jälkeen. Differin kuivatti ihoa aivan älyttömästi ja lopetin sen käytön. Olen asiakaspalvelutyössä enkä näyttänyt kovin edustavalta naama heloittavan punaisena ja iho meikkivoiteen alla hilseillen ja lohkeillen..
Käytä paikallishoitotuotteita. Differing on yksi hyvä tuote. Basiron ja Brevoxyl myös. Nämä tuotteet eivät valitettavasti pysyvysti paranna aknea, ainoastaan tuo roaccutan voi yleensä niin tehdä (joskus ei sekään). Jatka vaan paikallishoitojen käyttämistä niin kauan, kun aknea vielä ilmenee, niin kuin me muutkin. Ei sille valitettavasti muuta voi.
Itselläni basiron ac wash pitää hyvin finnit kurissa. Ei tule kuin muutama finni kuukauteen enää, mutta tiedän niitten pirulaisten palaavan jos lopetan basironin käytön.