oisko ketää joka oikeesti tietää

kiinnostunut

mitään sellaisesta mahtavasta lajista (from indonesia) kun PENTJAK SILAT moni ei edes ole kuullut siitä mutta itse sanoisin että se on maailman paras itsepuolustus laji. se on siis nimenomaan itsepuolustusta. mutta on sanottu että se on tappavin. Ja siinä aloitetaan harjoittelu 3 vastustajaa vastaan ja hyvät osaavat tehokkaasti puolustautua seitsemää hyökkääjää vastaan.
Jos ette usko laittakaa hakusanaksi vaikka googleen ko. laji ja lukekaa itse.

6

1589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas Tiensuu

Cool.

• Blää

Uskon kyllä, että Pentjak Silat voi olla suhteellisen tappava, mutta eiköhän tämäkin riipu vähän tyylisuunnasta ja niitähän riittää.

Jotain lajin luonteesta tosin kertonee se, että ennen vanhaan yksi tuomisista opettajalle oli valkoinen liina johon oppilas käärittiin jos sattui heittämään veivinsä...

Mutta "maailman paras" nimitystä en kyllä käyttäisi, vaikka olisin elämäni lajia harrastanut ja vielä vähemmän sinun tapauksessasi kun sinulla ei siitä ilmeisesti ole mitään omakohtaisia kokemuksia vaan puhunet (tekstistäsi päätellen) pelkästään lukemasi perusteella.
      Kun vanha totuus on, että sellaista ei yksinkertaisesti olekaan kuin "paras itsepuolustuslaji", siitä ei mihinkään pääse.

Mutta Pentjak Silatia olisi kyllä kiva päästä joskus kokeilemaan, ei siinä mitään.

• nih

aikanaan vähän kali/jkd/silat sössöä treenasin joka hiltusen hannun suunnalta tuli. silat oli aika pienessä osassa siinä sörsselissä mutta kävin muutamalla leirillä joilla hiltunen opetti kokonaisia päiviä pelkkää silatia. ja kävinpä jopa pukulan pentjak silat bukti negaran perustajan dethouarsin leirillä turussa. hieno laji. jotenkin mulle tuli mieleen siitä bujinkan taijutsu vaikkei teknisesti samanlaista ollut todellakaan. silti se tapa miten esim. pendekar thouars heitti tyyppejä silleen "vaivattoman" näköiisesti toi mulle mieleen bujinkanin soke hatsumin jonka tosin oon nähny vaan videolta mutta sellanen sama uskomattoman ajoituksen ja taidon yhdistelmä joka sai touhun näyttämään jopa epärealistisen "helpolta" oli samankaltaista katseltavaa. silat = hyvä

hiltunenhan on kai ainut suomen pukulan silat bukti negaran opettaja (en tiiä muista tyyleistä mitään) ja se kai keskitty joskus 90 luvulla opiskelemaan silatia melkein yksinomaan. mutta en o kuulu miehest mitää sen jälkee ku se lähti kaukaasiaan matkailee

• A.T.

Eikö ainakin Helsingissä ja Tampereella ole jotkin silat-ryhmät? Tai näin olen ainakin joskus kuullut. Eivät tunnu pahemmin ilmoittelevan itsestään ainakaan internetissä.

Mitenkäs Hiltunen? Eikö hän vaikuttanut pitkän aikaa ainakin Turussa?

• nih
        A.T. kirjoitti:

Eikö ainakin Helsingissä ja Tampereella ole jotkin silat-ryhmät? Tai näin olen ainakin joskus kuullut. Eivät tunnu pahemmin ilmoittelevan itsestään ainakaan internetissä.

Mitenkäs Hiltunen? Eikö hän vaikuttanut pitkän aikaa ainakin Turussa?

joo hiltusen aluetta oli turku. stadin töölönrannassa oon nähny silattia joittenkin vääntävän kesällä, mutten oo menny juttelee. kamu kerto nähneesä luultavasti saman porukan (ei tunne silatia kovin hyvin, mut sano ku oltii kävelemäs ja nähtiin ne rannas, et taitaa olla sama porukka)stadionin sisätiloissa. treesta en tiiä mittää

• Miklu
        nih kirjoitti:

joo hiltusen aluetta oli turku. stadin töölönrannassa oon nähny silattia joittenkin vääntävän kesällä, mutten oo menny juttelee. kamu kerto nähneesä luultavasti saman porukan (ei tunne silatia kovin hyvin, mut sano ku oltii kävelemäs ja nähtiin ne rannas, et taitaa olla sama porukka)stadionin sisätiloissa. treesta en tiiä mittää

Eräs harrastaa kertoili etteivät pidä ittestään melua ja treenailevat ns. maan alla. Pienissä porukoissa ja valittevat kai treenikaverinsa tarkkaan. Haluavat keskittyä olennaiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1669
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1549
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      123
      1098
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe