Mistä Red Hat:n viimeinen versio?

Putsu

Tietäisikö joku, mistä saisi imuroida Red Hat Linuxin viimeisen version ilmaiseksi? Tai ainakin uudemman kuin 7.2.

www.redhat.com:sta ei käsittääkseni onnistu.

12

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chandler
    • Noviisi.
      • Mik

Funetista saanee vielä hieman nopeammin.
        ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/ftp.redhat.com/pub/redhat/

Mahdollisesti myös ftp://ftp.jyu.fi/

• Per Saukko

No ainakin viimeisen ns. virallisen julkaisun saa kyllä ihan redhat.com:sta. Valitsee vaan 'Download' ja edelleen Red Hat 9 -kohdasta 'Download'. Aika ilmeinen toiminta, IMHO.

Leveän piuhan päässä tietysti kannattanee hetki etsiä peiliä jostain hieman lähempää.

• siis

Miksi puhutte viimeisestä, eikö pitäis puhua viimeisimmästä (=uusimmasta)? Tuosta meinaan luulis että Red Hattia ei enää saa muuta kuin kaupasta...jos ollenkaan. Sorry nyt ett viilasin pilkkuja mut ekana mulle ainakin tuli tollainen käsitys..

• Putsu
        siis kirjoitti:

Miksi puhutte viimeisestä, eikö pitäis puhua viimeisimmästä (=uusimmasta)? Tuosta meinaan luulis että Red Hattia ei enää saa muuta kuin kaupasta...jos ollenkaan. Sorry nyt ett viilasin pilkkuja mut ekana mulle ainakin tuli tollainen käsitys..

Huomasin itsekin tuon huonon sanavalintani jo ennen kuin lähetin kysymykseni, mutta en viitsinyt korjata. Ajattelin, että ei tuon nyt luulisi ketään häiritsevän... ;-)

• se..
        Putsu kirjoitti:

Huomasin itsekin tuon huonon sanavalintani jo ennen kuin lähetin kysymykseni, mutta en viitsinyt korjata. Ajattelin, että ei tuon nyt luulisi ketään häiritsevän... ;-)

sinänsä häiritse mut mä sain toisen käsityksen. Vähän säikähdin kun ekaks tuli mieleen että ei helvetti..onkos Red Hat lopettanut Linuxin jakelun..tosin sit helpotti kun luin tarkemmin että tarkoitit siis uusinta versiota. Niin että ei hätiä mitiä. :)

• Per Saukko
        siis kirjoitti:

I stand corrected. Piti olla viimeisin. :)

• harmaahurtta
        Per Saukko kirjoitti:

I stand corrected. Piti olla viimeisin. :)

Joskus aikanaan lukion äidinkielen opettajan kanssa käytiin keskustelua sanasta 'viimeisin'. Ideana oli, että hänen mielestään sanalla 'viimeinen' ei ole vertailumuotoja, koska sanan semantiikka itsessään sulkee vertailumuotojen tarpeen.

Eli ei ole viimeinen < viimeisempi < viimeisin vaan pelkkä viimeinen. Viimeisimmän sijaan pitäisi kai käyttää sanaa 'uusin' (siis ko. opettajan mukaan).

Minä kyllä käytän melko huolimattomasti viimeisintä mutta jos tiedän tekstiä lukevan kasan pilkunnussijoita, niin käytän uusinta.

Kuhan nyt turisin.

• Per Saukko
        harmaahurtta kirjoitti:

Joskus aikanaan lukion äidinkielen opettajan kanssa käytiin keskustelua sanasta 'viimeisin'. Ideana oli, että hänen mielestään sanalla 'viimeinen' ei ole vertailumuotoja, koska sanan semantiikka itsessään sulkee vertailumuotojen tarpeen.

Eli ei ole viimeinen < viimeisempi < viimeisin vaan pelkkä viimeinen. Viimeisimmän sijaan pitäisi kai käyttää sanaa 'uusin' (siis ko. opettajan mukaan).

Minä kyllä käytän melko huolimattomasti viimeisintä mutta jos tiedän tekstiä lukevan kasan pilkunnussijoita, niin käytän uusinta.

Kuhan nyt turisin.

Selvä.

Jotta opettajasikin saa kunnon yöunet tämän ketjun luettuaan, korjataan nyt vielä, että tarkoitin tietysti uusinta - en viimeistä enkä viimeisintä - Red Hatin levitysversiota. :D

...ja älä ymmärrä väärin. En ilkeile. Äidinkieli on tärkeä asia. Oikeasti. :)

• harmaahurtta
        Per Saukko kirjoitti:

Selvä.

Jotta opettajasikin saa kunnon yöunet tämän ketjun luettuaan, korjataan nyt vielä, että tarkoitin tietysti uusinta - en viimeistä enkä viimeisintä - Red Hatin levitysversiota. :D

...ja älä ymmärrä väärin. En ilkeile. Äidinkieli on tärkeä asia. Oikeasti. :)

En minäkään ole tuosta niin varma. Tietysti se jollain tapaa olisi loogista, että ei voi olla viimeisin, mutta kyllä siihen melki kaikkialla törmää.

Loppiviimein tärkeintä kait on, että sanoma menee perille, vaikka jotain kieliopillisia virheitä mukana olisikin.

• Putsu

Kiitokset vastaajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe