Asun kaksin kissaherrani kanssa kerrostalo kaksiossa. Meillä kissa nukkuu vieressäni, makoilee sohvalla, wc:n pesualtaassa, ruokapöydällä tai oikeestaan missä ikinä haluaakaan. Ja kissani on kovin tarkka (vai kiintynyt?) minusta. Se on aina siina huoneessa missä minäkin. Esim. Kun olen suihkussa kissa odottaa minua pesukoneen päällä, ja puskee suihkuverhoa. Ja vieraista (miespuoleisista varsinkin) kissani on erittäin mustasukkainen.
Jotkut kauhistelevat kuinka annan kissan nukkua vieressäni, kuinka syömme samalta lautaselta jne. Mutta onko tämä epänormaalia vai vaan asioita joita ainoastaan kissaihmiset ymmärtävät..??
kissan ehdoilla..?
17
1293
Vastaukset
- xenomorph
heh..mun kissa on ihan samanlainen:)
- melkeen sama
mutta lautaseltani ei syö muut ku mä, joskus annan kissan nuolasta jäätelöstäni.
eikö teitä yhtään iletä et ennenku se on syöny teidän ruokaa se on nuollu persettään? - Kaisa
melkeen sama kirjoitti:
mutta lautaseltani ei syö muut ku mä, joskus annan kissan nuolasta jäätelöstäni.
eikö teitä yhtään iletä et ennenku se on syöny teidän ruokaa se on nuollu persettään?Nuoleehan se turkkiansakin sillä samalla kielellä, jonka jälkeen silitän sitä ja sitten syön tällä "likaisella" kädelläni vaikka karkkia.. Sama lopputulos.
Itse en ole neurootikko, joku saattaa olla. - joo
Kaisa kirjoitti:
Nuoleehan se turkkiansakin sillä samalla kielellä, jonka jälkeen silitän sitä ja sitten syön tällä "likaisella" kädelläni vaikka karkkia.. Sama lopputulos.
Itse en ole neurootikko, joku saattaa olla.kyllä se jotenki menee liian pitkälle että samalta lautaselta syödään, siinä ne pöpöt vasta tarttuu.. ja tuskinpa kukaan mies sua haluu sen jälkeen ainakaan pussata, minä en koskis tikullakaan.
- Tabby
joo kirjoitti:
kyllä se jotenki menee liian pitkälle että samalta lautaselta syödään, siinä ne pöpöt vasta tarttuu.. ja tuskinpa kukaan mies sua haluu sen jälkeen ainakaan pussata, minä en koskis tikullakaan.
Minä olen aina syönyt kissojen kanssa samalta lautaselta, ja annan kissojen nuolla margariinit leivältäni, esimerkiksi. Tähän päivään mennessä (yli 19 vuoden aikana) ei ole tarttunut minuun mitään pöpöjä yhdestäkään kissasta. Mitä pöpöjä kissasta tarttuu ihmiseen?
Eikä tuo kissojen kanssa samalta lautaselta syöminen ole miesten pussailua vähentänyt. Tosin yli neljän vuoden ajan on ollut pussailijana yksi ja sama ihminen, oma avokki, mutta onhan noita jo ennen avokkiakin ollut =).
Enemmän pöpöjä tarttuu vaikka pussatessa kuin kissan kanssa samalta lautaselta syödessä. - Sissy
Tabby kirjoitti:
Minä olen aina syönyt kissojen kanssa samalta lautaselta, ja annan kissojen nuolla margariinit leivältäni, esimerkiksi. Tähän päivään mennessä (yli 19 vuoden aikana) ei ole tarttunut minuun mitään pöpöjä yhdestäkään kissasta. Mitä pöpöjä kissasta tarttuu ihmiseen?
Eikä tuo kissojen kanssa samalta lautaselta syöminen ole miesten pussailua vähentänyt. Tosin yli neljän vuoden ajan on ollut pussailijana yksi ja sama ihminen, oma avokki, mutta onhan noita jo ennen avokkiakin ollut =).
Enemmän pöpöjä tarttuu vaikka pussatessa kuin kissan kanssa samalta lautaselta syödessä...että ihminen ei saisi edes syödä samalta lautaselta kuin kissa. siis vaikka se tiskataan välillä. tuskin siinä yleensä mitään tapahtuu, mut kai on pieni mahdollisuus että voi saada jonkun vaarallisen pöpön.
sisäkissat on siistempiä, jotenka minua ei haittaa vaikka kisu nukkuu vieressäni ja sänky on täynnä karvoja. Puhdas kissahan se on ja ihmisen iholla on vähintään sama määrä ötököitä. Sänkyhän on muutenkin pölypunkkeja täynnä.. vanhempieni ulkokissan kanssa en nukkuisi, koska se pyörii maassa eli tuo sänkyyn hiekkaa, syö lintuja jne.
Mut minun kisu on just samanlainen, eli seuraa perässä ja tulee kylpyammeen reunalle katsomaan ja jopa vessanpöntön viereen tuijottamaan, mikä joskus tuntuu omituiselta.. :D
- mimmu
ei ole epätavallista olla kissan kanssa niin läheinen.nukun mäkin kissat samassa punkassa ja hyvin menee,ja sekin on täysin normaalia että kisusi on mustasukkainen susta.
- huhhuh...
olipa jännä että tänne ei saa panna omaa mielipidettä, mielestäni on kamalaa että kissoja pidetään ruokapöydällä, missä todennäköisesti vieraasi istuu pullakahvilla!
- Anita
Voi tätä nykyihmisten bakteerikammoa!
Meillä ainakin kissa on perheenjäsen. Nukkuu sängyssämme, silloin kun sitä huvittaa, kävelee olohuoneen pöydällä, joskus jopa kipuaa keittiön pöydälle.
Jos vieraita kauhistuttaa se, että kissa on saattanut kävellä tai istua pöydällä, on sitten parempi jättää tulematta meille. Meillä ei perheenjäsenten elämää rajoiteta vieraiden takia!
Ja totta ihmeessä se pöytä pyyhitään ennen kuin siinä itse syödään tai vieraille pullaa tarjotaan. - huhuh
Anita kirjoitti:
Voi tätä nykyihmisten bakteerikammoa!
Meillä ainakin kissa on perheenjäsen. Nukkuu sängyssämme, silloin kun sitä huvittaa, kävelee olohuoneen pöydällä, joskus jopa kipuaa keittiön pöydälle.
Jos vieraita kauhistuttaa se, että kissa on saattanut kävellä tai istua pöydällä, on sitten parempi jättää tulematta meille. Meillä ei perheenjäsenten elämää rajoiteta vieraiden takia!
Ja totta ihmeessä se pöytä pyyhitään ennen kuin siinä itse syödään tai vieraille pullaa tarjotaan.kyllä meilläkin kissa nukkuu sängyllä ja monessa muussakin paikassa, mutta henk kohtanen mielipiteeni on että kissojen ei tarvitsisi pöydille hyppiä, mitenkä mielstäsi koirat? totta hekin saavat istua teillä pöydässä jos niitä on?
- Tabby
Minä olenkin rajoittanut meillä käyvien ihmisten määrän niihin, jotka pitävät kissoista/joilla itsellä on kissoja. Lapsista en pidä itse, joten niitä meille on turha tuoda. Mikään ei ole kamalampaa kuin pahalle haiseva, rääkyvä kakara!
Meillä kyllä on tapana pyyhkiä pöydät ennen kuin vieraille tarjotaan mitään =). Tietysti kaikilla ei ehkä ole varaa ostaa rättiä ja puhdistusainetta, tai ehkeivät kaikki vain välitä siisteydestä, joten on ymmärrettävää, ettei pöydän pyyhkiminen tule kaikille mieleen.
Miten on, syötkö itsekin sitten toisella kädellä ja pyyhit takapuolesi toisella, ettei vain bakteereita tule =)? Kärpäset levittävät enemmän bakteereita kuin kissat - kärpäset kun pyörivät ensin roskiksissa, lehmänlantakasoissa yms. vastaavissa mukavissa paikoissa ja lentävät sitten sisälle istuskelemaan pullasi päälle.
Ei pidä kaikkea kammota. Ja turha vängätä, että jos meillä olisi koira, sekin saisi maata tai istua keittiön pöydällä. Ei saisi. Hieman järkeä mukaan: kissat ovat pienikokoisia toisin kuin 80-kiloiset koirat. Sen pienempää koiraa en hankkisi. - ei hyvää päivää
Tabby kirjoitti:
Minä olenkin rajoittanut meillä käyvien ihmisten määrän niihin, jotka pitävät kissoista/joilla itsellä on kissoja. Lapsista en pidä itse, joten niitä meille on turha tuoda. Mikään ei ole kamalampaa kuin pahalle haiseva, rääkyvä kakara!
Meillä kyllä on tapana pyyhkiä pöydät ennen kuin vieraille tarjotaan mitään =). Tietysti kaikilla ei ehkä ole varaa ostaa rättiä ja puhdistusainetta, tai ehkeivät kaikki vain välitä siisteydestä, joten on ymmärrettävää, ettei pöydän pyyhkiminen tule kaikille mieleen.
Miten on, syötkö itsekin sitten toisella kädellä ja pyyhit takapuolesi toisella, ettei vain bakteereita tule =)? Kärpäset levittävät enemmän bakteereita kuin kissat - kärpäset kun pyörivät ensin roskiksissa, lehmänlantakasoissa yms. vastaavissa mukavissa paikoissa ja lentävät sitten sisälle istuskelemaan pullasi päälle.
Ei pidä kaikkea kammota. Ja turha vängätä, että jos meillä olisi koira, sekin saisi maata tai istua keittiön pöydällä. Ei saisi. Hieman järkeä mukaan: kissat ovat pienikokoisia toisin kuin 80-kiloiset koirat. Sen pienempää koiraa en hankkisi.vähän aikuiset ihmiset järkeä käyttämään!!!
- minä
Tabby kirjoitti:
Ei pidä kaikkea kammota. Ja turha vängätä, että jos meillä olisi koira, sekin saisi maata tai istua keittiön pöydällä. Ei saisi. Hieman järkeä mukaan: kissat ovat pienikokoisia toisin kuin 80-kiloiset koirat. Sen pienempää koiraa en hankkisi.taplaa tyylillään,ehkä ne teitin kissat on siksi nykyään niin sairaita, ku ne saa ihmisiltä ja niiden lautasilta pöpöjä, mitä ei ennen vanhaan ollut ;)
mulle kissa on rakas nukun ja pussaan niitä mut raja menee siinä että mminun ruokapöydälle ei kissat hyppele! - Anita
huhuh kirjoitti:
kyllä meilläkin kissa nukkuu sängyllä ja monessa muussakin paikassa, mutta henk kohtanen mielipiteeni on että kissojen ei tarvitsisi pöydille hyppiä, mitenkä mielstäsi koirat? totta hekin saavat istua teillä pöydässä jos niitä on?
Koiraa minulla ei ole, eikä tule, mutta jos olisi, niin mikä tarve koiralla olisi pöydälle mennä? Koiralla ei ole samanlaista luontaista kiipeilytaipumusta kuin kissalla. Sitäpaitsi koira on hiukan liian iso eläin sinne pöydälle, ainakin ne koirat minä minä kelpuuttaisin :)
Tabby tuossa alempana ilmaisia asian hyvin. - Raija
Tabby kirjoitti:
Ei pidä kaikkea kammota. Ja turha vängätä, että jos meillä olisi koira, sekin saisi maata tai istua keittiön pöydällä. Ei saisi. Hieman järkeä mukaan: kissat ovat pienikokoisia toisin kuin 80-kiloiset koirat. Sen pienempää koiraa en hankkisi...pisti oikein naurattamaan.Jokahine taaplaa tyylillään..mutta kyllä ainakin meillä tulevat järjestyksessä ekana ihmiset ja sitten vasta eläimet.Minulla on Manx-kissa ja 2 pientä koiratyttöä..
Kissa on ns.ulkokissa..joka ei sisällä viihdy,Niin kauan,kun on ulkona "kissan ilmat" kisu viihtyy siellä..ja mikäs sen on ulkona ollessa,kun ei ole maanteitä ym.vaarallisia paikkoja lähistöllä ja on ulkorakennuksia,mihin se pääsee suojaan sateelta ja tuulelta.
Pöydällä se ei koskaan hypi..luultavasti johtuu hännättömyydestä,koska se ei myöskään kiipeile puihin.Häntähän toimii kissalla tasapainoittajana kiipeillessä.Elukoilla on myös omat ruokakuppinsa kullakin..ja hämmästyttävää kyllä,ne ovat oppineet tietämään..mikä on kenenkin kuppi.
En ikinä antaisi kissan nuolla samaa jäätelöä.mitä itse syön..enkä myöskään syötä kissalle samaan aikaan ruokaa omalta lautaseltani.Koska,vaikka madotankin lemmikkini säännöllisesti,voipi kuitenkin käydä niin ohraisesti,että kisulla on matoja..(varsinkin,kun on kyseessä pyydystävä ulkokissa)..jotka sitten saattavat siirtyä ihmiseen..kun se tosiaan nuolee takapuoltaan.
-----------------------
Heisimato ei ole mukava vieras ihmisessä,niinkuin ei kissassakaan!
-----------------------
Koirista toinen nukkuu kanssani,mutta se johtuu siitä,kun se tuli meille 11 vuotta sitten..se ressukka ikävöi niin kovasti emoaan..että säälin sitä niin kovin,kun se oli vielä minun ihka eka koiruus..niin otin sen viereeni.Se on ominut nukkumapaikan jalkopäästäni.Kyllähän siitä on isännän kanssa välillä kättä väännetty,missä koiran nukkumapaikan pitäisi sijaita,mutta ei tälleen näin vanhaa koiraa enää henno vieroittaa vanhoista tavoistaan.
Toinen käppänä tuli meille 2 vuotta sitten ja hällä on ihan ikioma peti saunan pukuhuoneessa.Sinne se kömpii illan tyllen nukkumaan.Tuskin osaisi muualla koiranunia vedelläkään :)
Ihan tässä loppukaneettina:
Terveen järjen käyttö on sallittua ihmisten ja eläinten välisessä yhteiselossa.Ja aina pitää muistaa kunnioitus eläimiä kohtaan,mutta myös erittäin tärkeää on se,että eläin opetetaan kunnioittamaan isäntäänsä!
Se on tervettä toimintaa! - päivi
Raija kirjoitti:
..pisti oikein naurattamaan.Jokahine taaplaa tyylillään..mutta kyllä ainakin meillä tulevat järjestyksessä ekana ihmiset ja sitten vasta eläimet.Minulla on Manx-kissa ja 2 pientä koiratyttöä..
Kissa on ns.ulkokissa..joka ei sisällä viihdy,Niin kauan,kun on ulkona "kissan ilmat" kisu viihtyy siellä..ja mikäs sen on ulkona ollessa,kun ei ole maanteitä ym.vaarallisia paikkoja lähistöllä ja on ulkorakennuksia,mihin se pääsee suojaan sateelta ja tuulelta.
Pöydällä se ei koskaan hypi..luultavasti johtuu hännättömyydestä,koska se ei myöskään kiipeile puihin.Häntähän toimii kissalla tasapainoittajana kiipeillessä.Elukoilla on myös omat ruokakuppinsa kullakin..ja hämmästyttävää kyllä,ne ovat oppineet tietämään..mikä on kenenkin kuppi.
En ikinä antaisi kissan nuolla samaa jäätelöä.mitä itse syön..enkä myöskään syötä kissalle samaan aikaan ruokaa omalta lautaseltani.Koska,vaikka madotankin lemmikkini säännöllisesti,voipi kuitenkin käydä niin ohraisesti,että kisulla on matoja..(varsinkin,kun on kyseessä pyydystävä ulkokissa)..jotka sitten saattavat siirtyä ihmiseen..kun se tosiaan nuolee takapuoltaan.
-----------------------
Heisimato ei ole mukava vieras ihmisessä,niinkuin ei kissassakaan!
-----------------------
Koirista toinen nukkuu kanssani,mutta se johtuu siitä,kun se tuli meille 11 vuotta sitten..se ressukka ikävöi niin kovasti emoaan..että säälin sitä niin kovin,kun se oli vielä minun ihka eka koiruus..niin otin sen viereeni.Se on ominut nukkumapaikan jalkopäästäni.Kyllähän siitä on isännän kanssa välillä kättä väännetty,missä koiran nukkumapaikan pitäisi sijaita,mutta ei tälleen näin vanhaa koiraa enää henno vieroittaa vanhoista tavoistaan.
Toinen käppänä tuli meille 2 vuotta sitten ja hällä on ihan ikioma peti saunan pukuhuoneessa.Sinne se kömpii illan tyllen nukkumaan.Tuskin osaisi muualla koiranunia vedelläkään :)
Ihan tässä loppukaneettina:
Terveen järjen käyttö on sallittua ihmisten ja eläinten välisessä yhteiselossa.Ja aina pitää muistaa kunnioitus eläimiä kohtaan,mutta myös erittäin tärkeää on se,että eläin opetetaan kunnioittamaan isäntäänsä!
Se on tervettä toimintaa!oli kaikki sanottu mitä pitääkin.
- Tabby
Aika tarkalleen näyttävät kissaihmisetkin jakautuvan kahteen ryhmään: niihin, joita kissan vapaa liikkuminen kotona ei häiritse ja niihin, jotka haluavat rajata kissansa liikkumisen lattiatasoon.
Edes kaikki kissaihmiset eivät tunnu ymmärtävän sitä, että joku tosiaan pitää lemmikeistään niin, että antaa niille vapauksia. Meillä kirjahylly on kielletty paikka - ei muuten, mutta avokin rakentamat pienoismallit eivät ole kissankestäviä. Sen sijaan pöydillä on lupa oleilla. Kissahan luonnostaan haluaa kiivetä ja istua mahdollisimman ylhäällä. Minä en näe mitään syytä tätä iloa kissoilta kieltää.
Jatkossakin aion syödä kissojemme kanssa samalta lautaselta aina silloin tällöin (ei tätä kovin usein kylläkään tapahdu, kun eivät niin mausteisia ruokia saa syödä), sanokoot muut mitä sanovat. Yhdeltä ihmiseltä tuli kommenttia, että ehkä mieluummin haluaisin olla kissa kuin ihminen. Tämä ampuu mielestäni hieman yli. Tuskin kukaan kuvittelee olevansa kissa, vaikkei oksennakaan siitä, että kissa syö samalta lautaselta tai istuu keittiön pöydällä =).
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839