Sähköpostihäirikkö

Miksu

Onko mahdollista tehdä ilmoitus sähköpostihäiriköstä?

Eräs meileterveysongelmainen uhkasi häiriköidä oveni takana mikäli en vastaa hänen tekstiviesteihin, nyttemin usesasta pyynnöstä huolimatta saan toistuvasti solvaavia sähköpostiviestejä sekä uteluita yksityiselämästäni. Häirikkö käy mielenterveystoimistossa ja uhkailee ilmoittaa minusta jotakin mikäli en suostu vastaamaan hänen uteluihin. Olen säilyttänyt kaikki saamani sähköpostit ja pahimmat uhkaukset kotihäiriköinnistä olen jo poistanut puhelimen muistista.

5

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marja

noilla perusteilla pitäisi jo saada lähestymiskielto, eikö?

• Miksu

Mitenkä lähestymiskieltoa voidaan hakea?

• apua
        Miksu kirjoitti:

Mitenkä lähestymiskieltoa voidaan hakea?

yhteyttä poliisiin ja selitä tilanne. voit tarvittaessa näyttää säilyttämäsi sähköpostit. uskoisin että poliisit ottavat juttusi totissaan ja pääsen idioottista eroon.

• tuttu juttu

Voit yrittää saada lähestymiskiellon ja varmaan saatkin sen. Lähestymiskielto on mahdollista määrätä laajana eli se koskisi kaikkea yhteydenottoa. tulee kuitenkin mieleen, ettei siitä ehkä ole sinulle todellista apua koska mlt-ongelmainen vähät välittää siitä. Hae kuitenkin sitä, jos jatkossa tapahtuu jotain pahempaa, että sinulla on näyttöä asioihin puuttumiseksi. sinuna ottaisin yhteyttä paitsi poliisiin, myös alueesi mielenterveystoimistoon. Kerro heille mitä kaveri puuhaa. heillä on paras mahdollisuus puuttua. Hoitava taho voi saada sen loppumaan; terapiaa, lääkityksen tarkistamista, seurausten selvittämistä niin että ko. hlö tajuaa, tarvittaessa osastohoitoon. Olen itse alan ammattilainen, ja näiden juttujen kanssa lähes päivittäin vastakkain. siksi uskallan väittää ongelmaa vaikeaksi, koska hullut tosiaan tekee mitä tykkää eikä joudu välttämättä edes vastuuseen kun eivät tosiaan olekaan vastuussa. Mutta hoitoa tämä tarvii, silti älä unohda poliisille tehtävää ilmoitusta sekä kotirauhanhäirinnästä että lähestymiskiellon hakemisesta. Jos hän levittää sinusta aiheettomia juttuja, tee rikosilmoitus herjaamisesta/solvauksesta (kunnianloukkaus, jos hän levittää sinusta juttuja, jotka ovat tosia mutta ei kuulu muille/vahingoittavat sinua, tee rikosilmoitus yksityisyyden loukkaamisesta. Nämä asiat on rikoslaissa.

• Einari 1

itse sain vuoden lähestymiskiellon, yhdestä facebook viestistä...ja se oli ihan normaali viesti...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      135
      7167
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4961
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4312
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3473
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2281
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      297
      1755
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1506
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe