Onko hyväksi/haitaksi antaa huonekasveille silloin tällöin (kerran kk:ssa) kuppi kahvia kasteluvetenä?
Kofeiini
8
890
Vastaukset
- Elina
Mikäs juttu tää nyt on? Miksi huonekasveille pitäisi antaa kofeiinia?
En ole koskaan kuullut moisesta, en kyllä antaisi. Luulisi kukkien kuolevan siihen...
Jäähdytetty perunankeitinvesi on hyvää lannoketta kasveille!- Kauko
Kahvista en ole kuullutkaan, tosin peikonlehdelleni annoin aikoinaan olutta hieman, mutta kasvoi sitten liiankin hyvin. Lienee kasteluvettä paremmin toimiva lehtien kiillotukseeen.
Akvaarionvaihtovesi kannattaa myös antaa huonekasveille.
- puutarhuri00
Olen kuullut että vain st.pauliaa olisi juotettu kylmällä kahvilla. Se antaa jotenkin sille intoa kukkia.
Kuulin tämän joskus eräältä posivirkailijalta, enkä ollut uskoa sitä itsekkään kunnes isoäitini todisti sen et se on totta et kahvilla saa "santun" kukkimaan. - kahvittelija
Itse ainakin lorauttelen ylitse jääneen kahvin huonekasveilleni, ja ai että ne tykkäävät siitä! En kaada kuumana vaan odotan sen jäähtymistä, josko sillä nyt on jotain väliä. ?!.
Kahvissa on jotain ainetta, en muista nimeä, josta kasvit tykkäävät. Se näkyy kasvussa ja vehreydessä! - Minna
Minä puolestani olen jo pari vuotta kastellut kukkiani pelkästään kokiksella. Kasvu ja vehreys on ollut valtavaa! Kirjovehkani tosin näyttää pitävän enemmän Pepsi Maxxista.
Halvaksi tämä ei pitkän päälle tule, mutta mitäpä sitä ei tekisi kukkien eteen. - tiedänvinkit
Kyllä kahvia voi antaa nimenomaan,esim.pannuun jääneet kuumat kahvit,saint paulian aluslautaselle,se imee ne pian ja jos olet antanut edellisestä kerrasta kuivahtaa,se suorastaan loistaa sitten!Kahvissa on jotain typpeä,ja keitetyb kahvin puruja voi laittaa sekaan päällismultaan nimenomaan tälle saint paulialle!
- Pienpuutarhuri
Itse olen antanut sitruspuulleni kahvia, joskus vain puruja. Sitruspuuni on alkanut taas kasvaa oikein kunnolla, vaikka nyt on marraskuu jo.
Tässä linkki,
http://www.yhteishyva.fi/piha_parveke/hoito_ja_yllapito/lannoitusta_isoaidin_tapaan/fi_FI/lannoitusta_isoaidin_tapaan/- plantlover
Banaanin kuorilla on hyvä kiillottaa isolehtisiä huonekasveja. siis sillä ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241