Raita

ebenpuu

Esikoisemme etunimeksi ollaan ajateltu Raitaa, mutta minulla olisi toiselle nimelle ehdotuksena Viola ja lapsen isä taas tahtoisi minun mielestäni turhan perinteisen Karoliinan. Kuinka ratkaistaan tämä pulma, itse en ole oikein koskaan ollut innostunut kolmesta nimestä lapsella, mutta olisiko se tässä tapauksessa hyvä vaihtoehto, eli Raita Viola Karoliina?

8

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asseri

Ei ole. Tuo pötkö ei rimmaa. Jompikumpi pitää valita. Pidän enemmän Raita Viola yhdistelmästä.

• sibyllavon

nuo kolme sopivat hyvin yhteen.

• Seija-Soma

Mielestäni Raita Karoliina on parempi; sointuu kauniimmin, eikä ole niin "töksähtävä" kuin Raita Viola.

Raita Viola Karoliina on vain rimpsu nimiä, ei mitään soljuvaa lyriikkaa. Viola Raita Karoliina taas trimmaisi runollisemmin.

• Täti

Raita Viola on parempi!
      Karoliina ei sovi tuohon sarjaan!

• olisi kompromissi

siinä kuultaisiin isänkin toivetta, että tytär saisi jotain perinteistä ja herttaista. Tosin jos se on liian kahvin ja pullan tuoksuinen, isälle pitäsi "myydä" toinen nimi koska on ikävä jos ei siinä päästä yhteisymmärrykseen ja isän mielestä oman tyttären nimi on jotenkin vieras.
      Sen pitäisi sopia hänenkin suuhun kun hän menee pihalle palloa potkimaan typyn kanssa, opettaa häntä ajamaan pyörällä, huudellessa uimarannalla jne...

Jäin ihmettelemään Violaa.. Jos etunimi on selkeä Raita, niin miksei sitten ihan suomen kieltä se Orvokkikin ettei laiteta noin reilun nimen kanssa latinaa. On niinkuin hajuvesi ja lihapulla. Ihania asioita vaan ei kuulu yhteen, äitini sanoisi.
      Kaunis nimi kyllä Viola on.

Entä Viola Karoliina. Tai Raita Orvokki, siinä olisi perinteistä mutta kuitenkin ehkä vähän hienostuneempi kuin Karoliina. Tunnen erään Orvokin, häntä tosin kutsutaan nimellä Okki.

• ....

Kannattaisin tällaista nimeä. Raitasta (Raidasta?) en pidä.

• Viola

se ei sovi Raita nimen kanssa lainkaan ja on siinä selvästi vain siksi, että haluat olla erikoinen. Raita Karoliina kuulostaa hyvältä.

• Raitsu

Oma nimeni on Raita Viola Aurora.Olen ihan ylpeä nimestäni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38