Esikoisemme etunimeksi ollaan ajateltu Raitaa, mutta minulla olisi toiselle nimelle ehdotuksena Viola ja lapsen isä taas tahtoisi minun mielestäni turhan perinteisen Karoliinan. Kuinka ratkaistaan tämä pulma, itse en ole oikein koskaan ollut innostunut kolmesta nimestä lapsella, mutta olisiko se tässä tapauksessa hyvä vaihtoehto, eli Raita Viola Karoliina?
Raita
8
728
Vastaukset
- asseri
Ei ole. Tuo pötkö ei rimmaa. Jompikumpi pitää valita. Pidän enemmän Raita Viola yhdistelmästä.
- sibyllavon
nuo kolme sopivat hyvin yhteen.
- Seija-Soma
Mielestäni Raita Karoliina on parempi; sointuu kauniimmin, eikä ole niin "töksähtävä" kuin Raita Viola.
Raita Viola Karoliina on vain rimpsu nimiä, ei mitään soljuvaa lyriikkaa. Viola Raita Karoliina taas trimmaisi runollisemmin. - Täti
Raita Viola on parempi!
Karoliina ei sovi tuohon sarjaan! - olisi kompromissi
siinä kuultaisiin isänkin toivetta, että tytär saisi jotain perinteistä ja herttaista. Tosin jos se on liian kahvin ja pullan tuoksuinen, isälle pitäsi "myydä" toinen nimi koska on ikävä jos ei siinä päästä yhteisymmärrykseen ja isän mielestä oman tyttären nimi on jotenkin vieras.
Sen pitäisi sopia hänenkin suuhun kun hän menee pihalle palloa potkimaan typyn kanssa, opettaa häntä ajamaan pyörällä, huudellessa uimarannalla jne...
Jäin ihmettelemään Violaa.. Jos etunimi on selkeä Raita, niin miksei sitten ihan suomen kieltä se Orvokkikin ettei laiteta noin reilun nimen kanssa latinaa. On niinkuin hajuvesi ja lihapulla. Ihania asioita vaan ei kuulu yhteen, äitini sanoisi.
Kaunis nimi kyllä Viola on.
Entä Viola Karoliina. Tai Raita Orvokki, siinä olisi perinteistä mutta kuitenkin ehkä vähän hienostuneempi kuin Karoliina. Tunnen erään Orvokin, häntä tosin kutsutaan nimellä Okki. - ....
Kannattaisin tällaista nimeä. Raitasta (Raidasta?) en pidä.
- Viola
se ei sovi Raita nimen kanssa lainkaan ja on siinä selvästi vain siksi, että haluat olla erikoinen. Raita Karoliina kuulostaa hyvältä.
- Raitsu
Oma nimeni on Raita Viola Aurora.Olen ihan ylpeä nimestäni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289