kirsikka puu

timo.t.ko

minulla on noin kuusivuotta vanha kirsikkapuu joka kukkii erittäin aikaisin. mulla on myös muita kirsikka puita joiden kukinta alkaa silloin kuin tämä kyseinen puu lopetta.
mutta se ongelma? tämä kyseinen puu kukkii aivan valtavasti tekee jonkin verran raakileita mutta pudotta ne melko nopeasti kypsäksi tulee vain pari/kolme hedelmää. mistä tämä johtuu
itse epäilen kyseisen puun tarvitsevan rinnalleen oman pölyttäjänsä, mutta minkä? tuttava kertoi että katkaise runko yhäältä niin puu ikäänkuin viliintyy ja alkaa tuottaa satoa, tuntuu aika oudolta, jos teillä on vinkkejä niin antakaa.

4

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katkaisu

Ehkä puussa on jokin tauti. Meillä kävi näin: Kukki aivan valtavasti ja muutama raakeile ja sitten kuivasi kaikki lehdet. Ei kaadettu, vaan odoteltiin seuraavaa kevättä, sama juttu. Pölytyksestä ei voinut olla kyse, sillä meillä oli useampia puita. Täällä puhuttiin jostain versosyövästä, ja samoin meni naapureinkin puut.

• varjomorelli

vaikkapa Puutarhanettiin, saat parempia vastauksia kuin meiltä "kokeilijoilta". Minä en leikkaisi puuta keskeltä, sillä sehän voi käyttäytyä aivan toisin kuin tuttavasi puu. Iyse leikkasin puun väärän aikaan, (rehottavat oksat) ja se suuttui niin, että kuivettui kokonaan. Jokin elämänvoima siitä liukui pitkin oksantyviä pois.
      Eikö puutarhassasi voisi olla yksi pelkästään kukkiva puu! Kun se vielä kukkii niin aikaisin, on puutarhasi ikään kuin paratiisi.

• uusi puu

kukkii meillä ensi kerran, tosi jännää onnistuuko hedelmät?

• Vyöhyke 5.
        uusi puu kirjoitti:

kukkii meillä ensi kerran, tosi jännää onnistuuko hedelmät?

Sain tyttäreltäni kaksi vuotta sitten kirsikkapuun äitienpäivälahjaksi. Luin ohjeesta että se menestyy 3. vyöhykkeellä. Olemme 5. vyöhykkeellä ja se paleltuikin eka talvena. Kuitenkin se viime kesänä myöhemmin otti tyvestä monta haaraa versoja. Se paleltunut osa on vielä leikkaamatta. Millaiset toiveet on jatkossa ja uskaltaako kuivuneen osan leikata pois?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10791
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      231
      2334
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2173
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1160
    8. Trump syyttää Bideniä ja Obamaa lentoonnettomuudesta!

Ukko on ihan seonnut.
      Maailman menoa
      184
      1142
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1019
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe