Piitkästä aikaa, mutta tuli kirjoitusinspiraatio.
Miten ihmeessä joku tiesi, että juuri hän lukee tätä kirjaa? Kuka kirjeen oli kirjoittanut? Näitä asioita pohtien, Ewe nosti lattialle pudonneen kirjeen, ja avasi sen.
- Isä, hän kuiskasi hämmästyneenä. Ewe alkoi lukemaan kirjettä.
"Rakas Ewelly!
Kun nyt luet tätä kirjettä, olen jo poissa. Olen helpottunut ja iloinen, että olet ottanut itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäytynyt. Pokemonien kasvatus on näet kovaa puuhaa.
Ai, että mistä tiedän tämän kaiken? No, vuosien mittaa minulle on kehittynyt kyky nähdä tulevaisuuteen. Aluksi näin vain pieniä pätkiä unissani, mutta lopulta taito kehittyi niin paljon, että pystyin hallitsemaan sitä järjelläni. Aluksi se oli pelottavaa, mutta lopulta opin hyväksymään kykyni.
Kyllä. Tiesin kuolemastani ja syy miksi en estänyt sitä on se, että jokainen kuolee joskus, ja se on pakko hyväksyä. Ei sitä voi loputtomiin karkuun juosta. Tietenkin on niitä jotka eivät kuole koskaan, mutta niitä on vain saduissa, eikö?
Haluan sinun tietävän, että olen hyvin ylpeä sinusta nyt ja aina. Tulet tekemään vielä suuria asioita, joten pidä hyvä huoli itsestäsi ja ystävistäsi.
Kappas vaan, että osasinkin pistää kirjeen oikean kirjan väliin. Hassua, että valitsit juuri saman kirjan jonka minäkin vallitsin ensimmäistä Pokemonkirjaa etsiessäni. Kello alkaa olla jo niin paljon, että minun on aika käydä nukkumaan, jotta jaksaisin huomenna lähteä kaivoksille. Hyvää yötä ja hyvästi!
Rakkain terveisin:Isä
P.s. Kukaan ei muuten tiedä mitä minulle tapahtui sinä iltana kun kuolin. Sen sinä saat tietää vasta, kun olet tarpeeksi vanha."
Ewe luki kirjeen vielä uudestaan ja uudestaan, kunnes taitteli sen takaisin kuoreen. Hänen silmänsä olivat kosteat kyynelistä ja kaipaus isästä oli sietämätön.
- Oletkohan jo tarpeeksi kauan seisoskellut siinä, olisi nimittäin kiva päästä sulkemaan kirjasto!närkästynyt ääni sanoi hänen edessään.
Ewe säpsähti, ja näki kirjastotädin edessään tiukka ilme kasvoillaan.
- Anteeksi, Ewe sopersi ja keräsi kassin lattialta. Hänen oli päästävä poi mahdollisimman pian. Ewe ryntäsi tädin ohi, ulos sateeseen.
Sade oli yltynyt kunnon kaatosateeksi. Ewe hyppäsi pyöränsä selkään, eikä välittänyt, vaikka hänen takapuolensa kastui märän satulan päällä. Yhä kyyneleitä vuodatellen, hän suunnisti kotiin päin. Kirja kainalossaan.
ZZZ*nukkuu*ZZZ
no nyt se tarina sitten taas jatkuu.
vulpix
0
118
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780