Brassijutsu yms.

Oppilas

nih ja muut aiaan perehtyneet,

millainen alkeiskurssisysteemi BJJ:ssä ja muissa nykysuuntauksen lajeissa(eli yleistäen SF, SW ja kaikki NHB-painotteiset lajit) on? Eli paljonko oppilaita keskimäärin? Mitä siellä harjoitellaan? Valmistetaanko kilpailua varten vai onko pääpaino ip-ssä? Kauanko alkeiskurssi kestää? Minkälaisia kokonaisuuksia pyritään tai edes yritetään opettaa? Vai annetaanko kokonaisvaltainen pintaraapaisu lajiin?

Kiitos vastauksista etukäteen...

13

1436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nih

kursseja oon nähny 2kk ja 4 kk mittasia. tekniikat tietty lajiriippuvaisia, bjj ja sw harvemmin lyöntejä tai potkuja, mma/nhb/freefight tyyleissä opetetaan peruslyönnit potkus, sit alaswiennit/taklaukset, muutama perusote ja asento ja vähä miten otteita yritetää ottaa ja niistä paeta. osallistujien määrä vaihtelee paikkakunnittain.

• basic

Näin sivu huomautuksena,brassi-jujutsussa meno
      on melko kovaa jo ekasta peruskurssin treenistä
      lähtien.

Olen osallistunut tai seurannut muutamien
      eri kamppailulajien alkeiskursseja ja näke-
      mäni mukaana brassi-jujutsussa lähetään
      heti isolla vaihteella liikkeelle.

• nih

juu se on totta. noissa nhb/bjj/sw tyyleissä on tapana heittää suoraan haiden sekaan mereen. joka treeneissä opetellaan jotain tekniikkaa vähän ja sit pyöritään matos kaikki yhes koos. toki kokeneemmat osaa antaa apuja ja "handicappejä" mutta kovaa ja hikistä meno on kuiteski

• hmm....

kaverini aloitti viime vuoden joulukuussa bjj:n. sillä on niksahtanut selkä kerran, ja polvi ja olkapää menneet molemmat kerran paskaksi. sen kaveri aloitti samaan aikaan --> peukalo & olkapää sijoiltaan. peruskurssin lopettamisaste oli 70. olin itsekin ajatellut liittyä joukkoon, mutta muutin mieleni. niin, sali on kaapelilla helsingissä.

• basic

Olen myös kuullut loukkaantumis riskeistä
        BJJ:n yhteydessä.
        Mikä mahtaa olla tilanne muiden saman kaltais-
        ten lajien kohdalla?
        Onko niin,että BJJ:tä ei voi muulla tavoin
        treenata kuin (loukkaantumis)riskirajoilla?

• ninni
        basic kirjoitti:

ten lajien kohdalla?

loukkaantumisriski ei bjjssä mielestäni niin kovin suuri ole,hommaan täytyy vaan lähteä realistisesti liikkeelle.kun lukko on kiinni on turha siitä lähteä itseään irti repimään,tekniikat taas on toinen juttu.polvivammojen minimoimiseksi on esim. polviin kohdistuvat lukot kielettyjä kilpailutilanteissa muilta kuin purppura,ruskea ja mustavöiltä.monesti alottelijoiden vammat ovat juuri näitä, en anna periksi lukko sattuu pirusti,mutta en taputa,vammoja.rauhallisuutta lapset ja treenissä ei itseään ja muita pahemmin riko...

• Tilastohenkilö
        basic kirjoitti:

ten lajien kohdalla?

Samankaltaisista lajeista bjj:n kanssa löytyy Suomestakin tilastoja loukkaantumisista.
        Judo on muistaakseni listalla kolmen "parhaan" joukossa eli pipiä tulee keskivertoa enemmän.

Vertilun vuoksi Karate taas on listalla jalkapallon alapuolella eli futis on riskimpää kuin Kake.

Tämä ei nyt ole mikään provo lajien kovemmuudesta tai paremmuudesta vaan ihan tilastoitua faktaa.

Tekevälle sattuu ja urheilija ei tervettä päivää näe.

• Tumppi
        Tilastohenkilö kirjoitti:

Samankaltaisista lajeista bjj:n kanssa löytyy Suomestakin tilastoja loukkaantumisista.
        Judo on muistaakseni listalla kolmen "parhaan" joukossa eli pipiä tulee keskivertoa enemmän.

Vertilun vuoksi Karate taas on listalla jalkapallon alapuolella eli futis on riskimpää kuin Kake.

Tämä ei nyt ole mikään provo lajien kovemmuudesta tai paremmuudesta vaan ihan tilastoitua faktaa.

Tekevälle sattuu ja urheilija ei tervettä päivää näe.

Kolmen kärki taisi loukkaantumisten osalta olla käsipallo, squash ja judo. Siis Suomessa.

• flammee
        Tumppi kirjoitti:

Kolmen kärki taisi loukkaantumisten osalta olla käsipallo, squash ja judo. Siis Suomessa.

Kun näitä tilastotietoja esitetään niin olisi hyvä tietää että kuinka suuri osa loukkaantuneista on loukkantunut kilpailuissa. Kuitenkin vain pieni osa harrastajista koskaan kilpailee ja kilpailuissa kuitenkin tapahtuu moninkertainen määrä loukkaantumisia, tavalliseen harjoitteluun verrattuna..

• hmm...
        flammee kirjoitti:

Kun näitä tilastotietoja esitetään niin olisi hyvä tietää että kuinka suuri osa loukkaantuneista on loukkantunut kilpailuissa. Kuitenkin vain pieni osa harrastajista koskaan kilpailee ja kilpailuissa kuitenkin tapahtuu moninkertainen määrä loukkaantumisia, tavalliseen harjoitteluun verrattuna..

...ainakin nää vammat sattuivat. kuinkahan sit muut bjj-seurat helsingissä? missä sitä voi ylipäätään treenata mnuualla kuin kisiksellä?

• kung fu miäs

kuullostaa hyvältä. taitaa olla kyseessä helsingin alliance ryhmä, taitaa olla suomen parhaita lukkopainijoita. Olen itse harkinnut meneväni tänne trenamaan saadakseni itseni kuntoon NHB kehään.

• hmm
        kung fu miäs kirjoitti:

kuullostaa hyvältä. taitaa olla kyseessä helsingin alliance ryhmä, taitaa olla suomen parhaita lukkopainijoita. Olen itse harkinnut meneväni tänne trenamaan saadakseni itseni kuntoon NHB kehään.

kyllä, mutta kilpatiimillä on käsittääkseni omat treenit. kamu meni kyllä ihan alkeiskurssille. jep, eikun sinne vaan.... turha nynnyillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tuomas Tiensuu
        ninni kirjoitti:

loukkaantumisriski ei bjjssä mielestäni niin kovin suuri ole,hommaan täytyy vaan lähteä realistisesti liikkeelle.kun lukko on kiinni on turha siitä lähteä itseään irti repimään,tekniikat taas on toinen juttu.polvivammojen minimoimiseksi on esim. polviin kohdistuvat lukot kielettyjä kilpailutilanteissa muilta kuin purppura,ruskea ja mustavöiltä.monesti alottelijoiden vammat ovat juuri näitä, en anna periksi lukko sattuu pirusti,mutta en taputa,vammoja.rauhallisuutta lapset ja treenissä ei itseään ja muita pahemmin riko...

Juuri sellaisissa tilanteissahan ne vammat tulee kun toisen lukottaessa aletaan pistämään vastaan tai yrittämään maassa jotain hikistä counteria. Kun ei turhia rimpuile ja osaa taputtaa vain ajoissa niin minimoi ihan hyvin loukkaantumisriskiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1602
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1350
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      115
      1151
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe