Escon oudot äänet

narskis

Mistä mahtaa johtua pyöriä käännettäessä kuuluvat oudot narskumisäänet. Samalla jos ajaa eteenpäin niin auto pyrkii laajentamaan kääntösädettä ja tuo ääni kuuluu samalla tehostettuna lievällä huojunnalla.

14

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markus

veikkaisin joko iskunvaimetajan yläpään laakeria tai hammastankoa.

• escoman

Taitaa olla se vika minun mielestä tulavan
        vetoakselin puolelta kun niin naksuu ja paukkaa.
        Syy miksi tiedän kun olen autonasentaja ammatiltani.. T:TEME

• Voortisti
        escoman kirjoitti:

Taitaa olla se vika minun mielestä tulavan
        vetoakselin puolelta kun niin naksuu ja paukkaa.
        Syy miksi tiedän kun olen autonasentaja ammatiltani.. T:TEME

Ei kait VETOAKSELIT yleensä narsku!

• Escoman
        Voortisti kirjoitti:

Ei kait VETOAKSELIT yleensä narsku!

Mä ainakin uskoisin kyllä sen vian olevan siinä just, kun kääntää autoa niin kuuluu se nakse silloin. Kysyinkin isiltä ja samaa sanoi kuin minä, että vetarit siinä sen naksumisen tekee.

• Voortisti
        Escoman kirjoitti:

Mä ainakin uskoisin kyllä sen vian olevan siinä just, kun kääntää autoa niin kuuluu se nakse silloin. Kysyinkin isiltä ja samaa sanoi kuin minä, että vetarit siinä sen naksumisen tekee.

Harvoin VETOAKSELIT menee, yleensä vika VETONIVELISSÄ!

• escoman
        Voortisti kirjoitti:

Harvoin VETOAKSELIT menee, yleensä vika VETONIVELISSÄ!

niin sekin on yksi osa syy. Mä kyllä tarkoitinkin niitä niveliä kun nehän siinä joutuu kovempaa rasitukseen kuin akselit. Mut koita saada vika selville niin pääset vähemmällä remontilla ennenkuin siitä leviää joku muu paikka.
        T:TEME

• Voortisti

Veikkaisin tukivarsien puslia. Jos käännät ja kiihdytät samalla, kuuluu kolinaa, niin se on uloin vetonivel. Jos ajat suoraan ja kiihdytät samalla, kuuluu kolinaa, se on sisin vetonivel. Vika voi olla myös alapallonivelessä tai raidetangon päässä. Harvinaisempana hammastanko tai kallistuksenvaimennin, ne aiheuttaa yleensä erillaisia oireita.

• narskis

puslat. On vaihdettu. Samoin hammastanko on vaihdettu vuosi sitten ja nyt tarkastettu, että se ei ainakaan ole syynä. Niin ja sitten lisäoireena on sellainen, että kun ratin kääntää ääriasentoon ja lähtee liikkeelle niin hiekkatielle jää ulommaisen pyörän tekemänä hirmuinen jälki. Se niinkuin puskisi eritysen paljon tai jotain vastaavaa..

• Voortisti
        narskis kirjoitti:

puslat. On vaihdettu. Samoin hammastanko on vaihdettu vuosi sitten ja nyt tarkastettu, että se ei ainakaan ole syynä. Niin ja sitten lisäoireena on sellainen, että kun ratin kääntää ääriasentoon ja lähtee liikkeelle niin hiekkatielle jää ulommaisen pyörän tekemänä hirmuinen jälki. Se niinkuin puskisi eritysen paljon tai jotain vastaavaa..

Puskeminen viittais aurauskulmaan, mutta sen huomais ajossa ja renkaiden kulumisena. Eihän vaan tukivarret tai apurunko ole löyhällä? Oletkos kokeillut pyörä ylhäällä pyöritellä ja heilutella, silloin voi jotain ilmetä? Veteleekö kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksessa?

• Sodfor

...sulla on?
      Meinaan, et mun Escossa (-98) oli saman tyylisiä ääniä ja syyksi ilmeni kallistuksenvakaajan reaktiotangot, ns. "koiranluut". Olivat nimittäin kuivuneet ja pitivät meteliä, sellaista narinaa, kun rattia käänteli.... iskin ensi hätään suojakumien alle öljyt, kun häiritsi se narina, ja öljyllä hävis narina. Seuraavassa käänteessä vaihdoin ne, piis of keik homma, mut tarttet ohkasen 17mm lenkin hommaan, tai se ainakin helpottaa hommaa, jos meinaan on saman ikänen Essi sulla...
      Onkos sulla siinä muuten alusta madallettu? Se meinaan rasittaa enemmän noita "koiranluita" paljon enemmän... mutta ei onneks niin pahasti kun tutun Omegassa, kesä ja uudet koiranluut...

• narskis

Ihan "vakiopeli". Kohta 200 000 ajettu. Pitää sitten katsoa talvirenkaiden vaihdon yhteydessä onko vahinkoa tullut...

• Voortisti

Mihin sitä tarvii jos ei halua "luita" katkoa?

• sodfor
        Voortisti kirjoitti:

Mihin sitä tarvii jos ei halua "luita" katkoa?

joo...
        lenkkiavaimella tarkoitin kiintoavainta, aivan sama... ;-)
        jos en tosiaan väärin muista niin se oli 17 mm avain joka puuttui työkalupakista kun aloin "luita" vaihtamaan...sillä jouduin sellaisen hommaa jottai sain pidettyy vastaan mutteria avatessani....
        voipi olla että muistan väärin...
        kuusiokoloavaimelle siinä on kyl kans paikka mut suht kömpelöö käytellä....

tälleen tällä kertaa...

• Voortisti
        sodfor kirjoitti:

joo...
        lenkkiavaimella tarkoitin kiintoavainta, aivan sama... ;-)
        jos en tosiaan väärin muista niin se oli 17 mm avain joka puuttui työkalupakista kun aloin "luita" vaihtamaan...sillä jouduin sellaisen hommaa jottai sain pidettyy vastaan mutteria avatessani....
        voipi olla että muistan väärin...
        kuusiokoloavaimelle siinä on kyl kans paikka mut suht kömpelöö käytellä....

tälleen tällä kertaa...

Miten sinne lenkin saa, ja muutenkin pitää olla aika ohut 17mm avain, ei sen kummempaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe