Mentiin kaverin kanssa aikomuksena koeajaa Fiat Stilo 1.6 tänään puolen päivän aikoihin.
Aika kului, ja seisoskeltiin hölmöinä uusien Stilojen ympärillä vain todeten, että voisi olla ihan hyviä autoja. Odoteltiin puolituntia, asiakkaita oli pari meidän lisäksi, joita kyllä palveltiin. Otin ajokorttinikin matkaan, että voisin käydä koeajamassa Stilon.
Ei tervehdystä, ei mitään viestiä palveluhalukkuudesta - ketään ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut kahden tulevan perheenisän auton tarpeet, tietokoneen monitori kiinnosti enemmän.
Kertokaa, mitä teimme väärin? Oltiin ihan normaalisti pukeutuneita, tavallisesti käyttäytyviä auton ostossa olevia kolmekymppisiä.
Ovatkohan kaikki Delta-Autot samanlaisia?
Malmin Delta-auton surkea palvelu
41
4815
Vastaukset
- Timo
Olen huomannut itsekkin saman, yksi keino on että saat palvelua, hommaa tuttu sinne töihin. Muu ei tahdo auttaa.Luulis että delta-auton porukka joskus lukee näitä juttuja.
- Jees
Voisin melkein väittää että Oulun autoliikkeistä palvelu on parhaimmasta päästä juuri Delta Autossa. Ja jo heti ensimmäisellä käyntikerralla ajoin Fiatin & myös Alfa Romeon peräkkäin. Enkä tosiaankaan mennyt puku päällä. Mistä lie kiikastanut aiemman viestin lähettäjällä, mutta ainakin minua palveltiin todella hyvin! Ei mitään moitittavaa.
- Jartsa
Tuollaista ei edes lasketa meilläpäin (Delta-auto Oulu).
1. Työkaveri yritti päästä koeajamaan Alfaa. Myyjä totesi, ettei onnistu, kun taustoja ei ole tarkistettu??!?:-O (Nokia on muuten tarkastanut).
2. Työkaveri yritti päästä koeajamaan Alfaa myöhemmin uudestaan. Myyjä totesi, että auto on juuri pesty ja ulkona sataa, joten ...
Arvatkaapa ajaako hän nykyään Alfa 156:lla vai Nissan Maximalla? Mikähän niitä ihmisiä vaivaa?- fiat
vasta keväällä asion delta-autossa oulussa.
ja palvelu oli kyllä moitteetonta.
suosittelen kaikille.
meidän puntostakin vaihdettiin (takuun piikkiin) kuskinpuolen peili
kun selvisi että edellinen omistaja oli sitä itse liimaillut, ja se ei oikein kestänyt.
myyjistä se verran että meille ilmoitettin kotiin mitä oli tulossa vaihtoon ja milloin oli mahdollista päästä koeajolle.
ei todellakaan mitään huomauttamista.
- Gamma
Samanlainen kokemus oli kesällä, kun oltiin Malmin vaihtoauto puolella ja katseltiin emännän kanssa perheelle autoa. Kaksi myyjää vaan istuskeli ja keskusteli keskenään ja me tuijotettiin autoja.
Palvelua alkoi tulemaan paikalle vasta kun ruvettiin paiskoon auton konepeltejä :D- Maatilako
Eli liikkeessähän oli erittäinkin hyvää palvelua, kun kerran suostuivat auttamaan vielä kaiken jälkeen, vaikka aloitte jo "paiskoa konepeltejä"!? Tuskin tuolla tavalla paiskomalla monessakaan paikassa saa ostettua sen enempää autoa emännälle kuin traktoria tai hevostakaan isännälle...
Eikö teille tosiaan tullut mieleen mennä kysymään niiltä myyjiltä kuten ihmiset normaalisti tuossa tilanteessa tekisivät??
- Pravda
Tietokone on kuulemma niin tärkeä apuväline ettei asiakkaille ole aikaa. Ja oli kyllä aikaa! Pitäisi ottaa kuulemma yhteys myyjään, mutta miten niihin ottaa yhteyttä kun eivät tervehdi eivätkä reagoi asiakkaan läsnäoloon!
Vastaus asiasta tuli kyllä pian, mutta siinä ei edes pahoiteltu tapahtunutta.
Pitäköön Fiatinne, ikävää jos joutuu vaihtamaan merkkiä moisen takia. - jas
menneet myyjän luo ja pyytäneet saada stiloa koeajolle? niin mulla on tapana tehdä, muuten käy niinkuin teille kävi....
- Veijo
Tuon analogian myötä ilmeisesti pitäisi ruokakaupassakin tiedustella siltä 20v kassaneidiltä että saankos mä nyt ostaa tätä tiedän maksamakkaraa vai pitääkö valua toiselle puolelle ostaria?
Ei hemmetti, jos palveluammatissa ei kiinnosta palvella niin onhan se kumma. Olen Pravdan mainitsemanlaiseen tilanteeseen joutunut itsekkin monesti.
Yksityisyrittäjänä meidän putiikissa ei myyjät notku päätteiden ääressä vaan tarkkailevat myyntitilaa ja mikäli joku asiakas siltä näyttää että olisi asiaa myyjille niin joku rientää palvelemaan. Mikäli asiakas toteaa että "olen vain katselemassa" niin asiakkaan toki annetaan myös rauhassa tutustua valikoimaamme. - jas
Veijo kirjoitti:
Tuon analogian myötä ilmeisesti pitäisi ruokakaupassakin tiedustella siltä 20v kassaneidiltä että saankos mä nyt ostaa tätä tiedän maksamakkaraa vai pitääkö valua toiselle puolelle ostaria?
Ei hemmetti, jos palveluammatissa ei kiinnosta palvella niin onhan se kumma. Olen Pravdan mainitsemanlaiseen tilanteeseen joutunut itsekkin monesti.
Yksityisyrittäjänä meidän putiikissa ei myyjät notku päätteiden ääressä vaan tarkkailevat myyntitilaa ja mikäli joku asiakas siltä näyttää että olisi asiaa myyjille niin joku rientää palvelemaan. Mikäli asiakas toteaa että "olen vain katselemassa" niin asiakkaan toki annetaan myös rauhassa tutustua valikoimaamme.noinhan sen tietysti pitäisi olla mutta nopeiten sitä palvelua näyttää saavan kun menee suoraan myyjän luokse.....
ps. en oikein ymmärtänyt vertaustasi maksamakkaraan..... :
- antti
Kummallista, itse olen koeajanut Malmilla ja Konalassa vaikka kuinka monta autoa (Stiloja, Alfoja, Puntoja) ja joka kerta on palvelu pelannut vaikka olen vasta parikymppinen. Ehkä vain näytän tarpeeksi porvarilta ;-)
Niin, ja ainoastaan yhden kerran on tullut tehtyä varaus (multi wagon) muuten sain heti ajoon n. tunniksi.- 180 cm mies
Minä ainakin sain jopa kahteen kertaan Multiwagonin koeajoon. Toisen kerran jopa koko illan ajaksi. Tämä siis Konalassa ja Matti Markkanen oli myyjänä. Hyvä palvelu mielestäni. Paikalle kurvasin vanhalla autolla ja ihan tavallisissa vaatteissa.
Muuten tykkäsin MW:stä, mutta ajoasentoa en oikein saanut sopimaan itselleni. Mitäs Antti sinä tykkäsit Multiwagonista? - antti
180 cm mies kirjoitti:
Minä ainakin sain jopa kahteen kertaan Multiwagonin koeajoon. Toisen kerran jopa koko illan ajaksi. Tämä siis Konalassa ja Matti Markkanen oli myyjänä. Hyvä palvelu mielestäni. Paikalle kurvasin vanhalla autolla ja ihan tavallisissa vaatteissa.
Muuten tykkäsin MW:stä, mutta ajoasentoa en oikein saanut sopimaan itselleni. Mitäs Antti sinä tykkäsit Multiwagonista?Oikein mukava peli oli tuo MW. Meillä on ykkösautona Marea farkku, ja MW kyllä voittaa sen joka suhteessa - normaaliajossa mielestäni myös ohjauksessa. Ihmeen hyvin kulki tuo 1,6 litran kone. Itse sain ajoasennon hyväksi, olen 182 cm pitkä, mutta voi johtua siitä että ajan itse Unolla ja olen vain tottunut Fiatien ajoasentoihin ;-)
Konalasta minäkin otin multi wagonin ajoon, mutta myyjänä taisi olla Jukka Lampen.
- TJP
Voit olla varma, että mennessäsi vaikka marketiin saatikka autokauppaan ja seisoessasi tyhmän näköisenä nurkissa pälyilemässä, ei kukaan tule kyselemään sinulta mitään. Jos rohkeasti kävelet myyjän luokse esittämään asiasi, saat varmasti palvelua. Ainakin itse olen sitä aina saanut.
- Pravda
Minusta pitäisi myyjän huolehtia siitä, että asiakas saa palvelua. Ja sitä paitsi, jos huomaan että myyjällä on kiire, niin jään odottamaan kohteliaasti vuoroani otaksuen että myös minut huomataan.
Mutta kuten sanottu, ei väkisin Fiatia. Kyllä niitä sellaisiakin autokauppoja on, josta saa palvelua.
Asiakkaat äänestävät jaloillaan. - TJP
Pravda kirjoitti:
Minusta pitäisi myyjän huolehtia siitä, että asiakas saa palvelua. Ja sitä paitsi, jos huomaan että myyjällä on kiire, niin jään odottamaan kohteliaasti vuoroani otaksuen että myös minut huomataan.
Mutta kuten sanottu, ei väkisin Fiatia. Kyllä niitä sellaisiakin autokauppoja on, josta saa palvelua.
Asiakkaat äänestävät jaloillaan.Sinulla on varmaan puhelin, jolla voit sopia tapaamisen ja koeajon. Jos ujona seisot pitkin nurkkia ja tiirailet vain kengänkärkiäsi, on turha odottaa missään palvelua. Kävele myyjän luokse, avaa suusi ja esitä asiasi. Sanoit, että asiakas äänestää jaloillaan - sinun tavallasi saat äänestää usein.
- Pravda
TJP kirjoitti:
Sinulla on varmaan puhelin, jolla voit sopia tapaamisen ja koeajon. Jos ujona seisot pitkin nurkkia ja tiirailet vain kengänkärkiäsi, on turha odottaa missään palvelua. Kävele myyjän luokse, avaa suusi ja esitä asiasi. Sanoit, että asiakas äänestää jaloillaan - sinun tavallasi saat äänestää usein.
Kerrataan vielä: en seissyt pitkin nurkkia, odotin myyjän vapautumista uusien autojen keskellä, vaan myyjä olikin kiinnostunut muista asioista. Ja jos ei puoli tuntia riitä, niin miten mahtaa olla sitten muun asiakaspalvelun?
Asiakaspalvelu on käyntikortti ja antaa mielestäni melko tärkeän vaikutelman liikkeestä. Jos ei kiinnosta myydä autoa, niin ei niitä varmaan kiinnosta huoltaakaan sitä!
Lopuksi: kuten sanoin, olen saanut palvelua kohtuu ripeästi.
Ilmeisesti olen tottunut hyvän päälle. - Jartsa
Jos myyjälle ei ole selvinnyt, minkä vuoksi ihmiset kauppaan tulevat, niin itse en ainakaan viitsi kauppatieteiden alkeita näin alusta hänelle selventää.
Itse asioin mieluimmin hieman nokkelampien ihmisten kanssa.
- JiiJii
Samat kokemukset viime aikoina niin delta-autosta, maan-autosta (Pösö), Vehosta (citikka) kuin Automaasta (Nissan). Ei tuntuis vähempää voivan kiinnostaa myyjiä, eläkeläisiä kyllä palvellaan!
Ostin muuten sitten Skodan. - toimihenkilö
laista tuntuu olevan ainakin Konalan DA:ssa.
Ei onnistu Stilon koeajo, ei Alfan, vaikka
ihan työsuhdeautoksi yritän peliä valita.
No luojan kiitos onhan näitä muitakin vaihtoehtoja. Eli en enää "kerjää" ko. firman "palveluja".- Murea
kyllä mulle vaan Stiloa tultiin myymään, kun patsastelin sellaisen vieressä Konalan DA:ssa.
Farkut mulla oli jalassa ja farkkutakki, ajoon sain sen myös.
En kuiten ostanu, kun toi Mareakin on vasta kolme vee.
- asiakas
tietokoneet vievät myyjien aikaa, mutta myös puhelin. Esim. jos paljon väkeä jonossa, niin puhelimella soittanutta palvellaan välissä. Jos kiire, ni kannattais soittaa kännykällä myyjälle. Vois toimia myös autokaupassa.
- Tomppa III
Minä ainakin olen saanut malmin delta-autossa hyvää palvelua. Totta kai ruuhka-aikana joutuu odottamaan, mutta sen ymmärrän. Sain koeajaa puntoja niin paljon kuin vain halusin. Ostinkin yhden. Myyjä lähetti jouluna vielä kortinkin. Mitä vielä voi vaatia!?!
- kysy
keväällä kiertelin autokauppoja ja KAIKISSA niisä
sai seisoskella.
mutta kun meni kysymään koeajolle niin noin 5 min
ja oltiin jo tien päällä ja monesti oli valmis tarjous odottamassa.
varsinkin Oulun Delta-Autossa Loistava palvelu.
SUOSITTELEN. - Bravou
Itse kävin tiistaina koeajamassa Stilo JTD:n Malmin Delta-autossa ja mitään ongelmia en kokenut asian suhteen, vaikka paikalla oli muitakin renkaanpotkijoita itseni lisäksi.
Ovesta sisään, katsekontakti myyjään, myyjä saapuu keskustelemaan, myyjälle ilmoitus halusta koeajaa, kopion otto ajokortista, avaimet kouraan, ovesta ulos ja JTD:llä menoksi.
By the way, se JTD on melkoinen kone. Hiljainen ja ennen kaikkea vääntöä löytyy niin että tuntuu. Autokuume kasvoi melkoisiin lukemiin kyseisen koeajon jälkeen. JTD ja Multiwagonin kori, siinä on epäilemättä auto. Koeajamani oli 5-ovinen malli, mutta täytyy vielä testata Multiwagonikin. JTD Multiwagonin hinnalla saa kilpailijoilta 1,6-litraisia bensakoneita farmarin yhteydessä. Itse ainakin tuijotan hinta/laatusuhdetta myös auto-ostoksissa ja Multiwagonin kohdalla se vaikuttaa olevan todella kohdillaan.
En muuten ole töissä Delta-Autossa, eikä kukaan tuttavanikaan ole, väärinkäsitysten välttämiseksi. - Lefa
Etsin tuossa alkuvuodesta uudenkarheaa Puntoa, joten suuntasin Delta-Autoon Malmille, vaihtoautopuolelle. Ensin kävin puolenpäivän aikaan työkaverin kanssa katselemassa. Viivyimme tuossa kellarissa noin 20 minuuttia ilman, että kukaan olisi meistä kiinnostunut. Hallissa oli pari kiinnostavaa Puntoa ja yksi Bravo, joten menin samaan paikkaan työpäivän jalkeen. Tulos oli sama, myyjät pitivät "palaveria" ja minä sain tutkia autoja itsekseni ainakin varttitunnin. Edes katsekontaktin ottaminen myyjiin ei auttanut.
Hermostuin ja lähdin Konalaan. Sama tulos. Vietin liikkeessä noin puoli tuntia vaihtamatta sanaakaan kenenkään kanssa. Kello alkoi olla jo viisi ja suuntasin seuraavaan osoitteeseen Olarin Länsiautoon. Ehdin tutkia kiinnostavaa Puntoa ehkä pari minuuttia kun myyjä tuli kysymään voisiko olla avuksi. Noin puolen tunnin päästä olin ostanut Punton.
Kaupat olisin siis voinut tehdä aivan yhtä hyvin niissä kahdessa Deltassa joissa kävin, jos olisin saanut edes jonkinlaista palvelua.
Yllämainittu ei koske huoltopalvelua Malmilla, siihen olen ollut ihan tyytyväinen. Uusien autojen myynnistä ei myöskään ole kokemuksia. - Alma
Miten voi olla autokaupassa käyminen noin monimutkainen juttu!??
Eikös se pitäis mennä sillee et sää meet vaan ja myyjä kyssyy mitä haluat?- Jartsa
Jos siellä pitää kierrellä kyselemässä, jotta onko joku mallinukke vai elävä myyjä, niin itse menen mieluummin toiseen paikkaan, jossa on aktiivisempaa henkilökuntaa.
- fiatpandafire
Fiat stilohan on aivan paska auto. Miksi joku harkitsee sellaisen ostamista? Polttimonvaihdotkin jäävät tuohon useimmalta tekemättä
- Näppäilyvirhe
Lampunvaihto onkin tuon 10 vuotta sitten lopetetun automallin suurin huoltokohde. Hyvin olet herännyt jatkamaan tätä 14 vuotiasta keskusteluketjua.
Taidat muutenkin olla kehityksen eturintamassa.
- eisinneikinä
Malmin Delta(konela= on aivan paska liike. Siitä ei pääse mihinkään.
Onko sulla joku tarve puolustella- vaihda_kalenteria
Onko sulla pakonomainen tarve esittellä tyhmyyttäsi, kun jakelet aivopieruja 10 vuotta vanhaan ketjuun ja vikiset jostain teltta-autosta, joka ei ole ollut maahantuoja enää pitkään aikaan?
- Anonyymi
Tässä on liikkeen esittelyvideo. Kannatta katsoa. Malmin autotalosta jokainen voi löytää itsellensä ja perheellensä sopivimman mallin.
https://www.youtube.com/watch?v=ScSpe-fpZ78
Voin vain suositella liikkeen palvelua, siellä asiakas on kuningas.
Huom. Tarjolla myös yksilöllinen verhoilu sekä turboahdin - Anonyymi
Mistäs nykyään parhaat Ladat ja Fiatit saa?
- Anonyymi
En tiedä mutta parhaat makaroonit vain lautasella. Kiitos.
- Anonyymi
Delta ei saa Fiatia nousemaan, on se nähty jo. Viimeksi kävin Turun Deltassa syksyllä, ei ollut kuin yksi Tipo farkku, paketti Ducato ja pikku Fiatti. Esim uutta Fiat Tipo Crossia ei ollut ollenkaan, eikä oikein edes paikkaa Fiateille.
- Anonyymi
Olikohan se -99 kun kävin katsomassa Fiat Bravaa ostopöksyt jalassa, mutta ainakaan tuolloin myyjiä kiinnostanut pätkääkään.
Millaista tuolla on nykyäään- Anonyymi
Olet Talent ja älykkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet Talent ja älykkö.
Tämän jälkeen menin Toyota Kaivokselaan, mutta siellä oli vielä pskempaa palvelua. Tarjosin vaihdossa -84 mallista 1.3 Toyota Corolla Se Liftback-mallia. Myyjä vei auton kuntotarkastukseen kellariin ja lopulta tuomio oli, että "otamme sen vaihdossa vastaan, jos siinä on kahdet renkaat".
Se -mallissa oli kutenkin halvempia malleja parempi sisustus ja autolla oli ajettu vain 180tkm. Toyotaa väitetään hyväksi asiakaspalvelussa, mutta mielestäni tämä ei ole totta
- Anonyymi
Voe voe. Tää on Talenttien palsta. Myös Niuvalaiset ovat hyvin edustettuja palstalla. NIUVA RULEZ.
- Anonyymi
Lada niva4x4 four on todella hieno auto . Ajoin sellaista armeijassa vuonna -88. Siinä oli kattoluukkukin. En tiedä saako näitä enää Konelasta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783