Malmin Delta-auton surkea palvelu

Pravda

Mentiin kaverin kanssa aikomuksena koeajaa Fiat Stilo 1.6 tänään puolen päivän aikoihin.

Aika kului, ja seisoskeltiin hölmöinä uusien Stilojen ympärillä vain todeten, että voisi olla ihan hyviä autoja. Odoteltiin puolituntia, asiakkaita oli pari meidän lisäksi, joita kyllä palveltiin. Otin ajokorttinikin matkaan, että voisin käydä koeajamassa Stilon.

Ei tervehdystä, ei mitään viestiä palveluhalukkuudesta - ketään ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut kahden tulevan perheenisän auton tarpeet, tietokoneen monitori kiinnosti enemmän.

Kertokaa, mitä teimme väärin? Oltiin ihan normaalisti pukeutuneita, tavallisesti käyttäytyviä auton ostossa olevia kolmekymppisiä.

Ovatkohan kaikki Delta-Autot samanlaisia?

41

4695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Olen huomannut itsekkin saman, yksi keino on että saat palvelua, hommaa tuttu sinne töihin. Muu ei tahdo auttaa.Luulis että delta-auton porukka joskus lukee näitä juttuja.

      • Jees

        Voisin melkein väittää että Oulun autoliikkeistä palvelu on parhaimmasta päästä juuri Delta Autossa. Ja jo heti ensimmäisellä käyntikerralla ajoin Fiatin & myös Alfa Romeon peräkkäin. Enkä tosiaankaan mennyt puku päällä. Mistä lie kiikastanut aiemman viestin lähettäjällä, mutta ainakin minua palveltiin todella hyvin! Ei mitään moitittavaa.


    • Jartsa

      Tuollaista ei edes lasketa meilläpäin (Delta-auto Oulu).

      1. Työkaveri yritti päästä koeajamaan Alfaa. Myyjä totesi, ettei onnistu, kun taustoja ei ole tarkistettu??!?:-O (Nokia on muuten tarkastanut).
      2. Työkaveri yritti päästä koeajamaan Alfaa myöhemmin uudestaan. Myyjä totesi, että auto on juuri pesty ja ulkona sataa, joten ...

      Arvatkaapa ajaako hän nykyään Alfa 156:lla vai Nissan Maximalla? Mikähän niitä ihmisiä vaivaa?

      • fiat

        vasta keväällä asion delta-autossa oulussa.
        ja palvelu oli kyllä moitteetonta.
        suosittelen kaikille.
        meidän puntostakin vaihdettiin (takuun piikkiin) kuskinpuolen peili
        kun selvisi että edellinen omistaja oli sitä itse liimaillut, ja se ei oikein kestänyt.
        myyjistä se verran että meille ilmoitettin kotiin mitä oli tulossa vaihtoon ja milloin oli mahdollista päästä koeajolle.
        ei todellakaan mitään huomauttamista.


    • Gamma

      Samanlainen kokemus oli kesällä, kun oltiin Malmin vaihtoauto puolella ja katseltiin emännän kanssa perheelle autoa. Kaksi myyjää vaan istuskeli ja keskusteli keskenään ja me tuijotettiin autoja.

      Palvelua alkoi tulemaan paikalle vasta kun ruvettiin paiskoon auton konepeltejä :D

      • Maatilako

        Eli liikkeessähän oli erittäinkin hyvää palvelua, kun kerran suostuivat auttamaan vielä kaiken jälkeen, vaikka aloitte jo "paiskoa konepeltejä"!? Tuskin tuolla tavalla paiskomalla monessakaan paikassa saa ostettua sen enempää autoa emännälle kuin traktoria tai hevostakaan isännälle...

        Eikö teille tosiaan tullut mieleen mennä kysymään niiltä myyjiltä kuten ihmiset normaalisti tuossa tilanteessa tekisivät??


    • Pravda

      Tietokone on kuulemma niin tärkeä apuväline ettei asiakkaille ole aikaa. Ja oli kyllä aikaa! Pitäisi ottaa kuulemma yhteys myyjään, mutta miten niihin ottaa yhteyttä kun eivät tervehdi eivätkä reagoi asiakkaan läsnäoloon!

      Vastaus asiasta tuli kyllä pian, mutta siinä ei edes pahoiteltu tapahtunutta.

      Pitäköön Fiatinne, ikävää jos joutuu vaihtamaan merkkiä moisen takia.

    • jas

      menneet myyjän luo ja pyytäneet saada stiloa koeajolle? niin mulla on tapana tehdä, muuten käy niinkuin teille kävi....

      • Veijo

        Tuon analogian myötä ilmeisesti pitäisi ruokakaupassakin tiedustella siltä 20v kassaneidiltä että saankos mä nyt ostaa tätä tiedän maksamakkaraa vai pitääkö valua toiselle puolelle ostaria?

        Ei hemmetti, jos palveluammatissa ei kiinnosta palvella niin onhan se kumma. Olen Pravdan mainitsemanlaiseen tilanteeseen joutunut itsekkin monesti.

        Yksityisyrittäjänä meidän putiikissa ei myyjät notku päätteiden ääressä vaan tarkkailevat myyntitilaa ja mikäli joku asiakas siltä näyttää että olisi asiaa myyjille niin joku rientää palvelemaan. Mikäli asiakas toteaa että "olen vain katselemassa" niin asiakkaan toki annetaan myös rauhassa tutustua valikoimaamme.


      • jas
        Veijo kirjoitti:

        Tuon analogian myötä ilmeisesti pitäisi ruokakaupassakin tiedustella siltä 20v kassaneidiltä että saankos mä nyt ostaa tätä tiedän maksamakkaraa vai pitääkö valua toiselle puolelle ostaria?

        Ei hemmetti, jos palveluammatissa ei kiinnosta palvella niin onhan se kumma. Olen Pravdan mainitsemanlaiseen tilanteeseen joutunut itsekkin monesti.

        Yksityisyrittäjänä meidän putiikissa ei myyjät notku päätteiden ääressä vaan tarkkailevat myyntitilaa ja mikäli joku asiakas siltä näyttää että olisi asiaa myyjille niin joku rientää palvelemaan. Mikäli asiakas toteaa että "olen vain katselemassa" niin asiakkaan toki annetaan myös rauhassa tutustua valikoimaamme.

        noinhan sen tietysti pitäisi olla mutta nopeiten sitä palvelua näyttää saavan kun menee suoraan myyjän luokse.....

        ps. en oikein ymmärtänyt vertaustasi maksamakkaraan..... :


    • antti

      Kummallista, itse olen koeajanut Malmilla ja Konalassa vaikka kuinka monta autoa (Stiloja, Alfoja, Puntoja) ja joka kerta on palvelu pelannut vaikka olen vasta parikymppinen. Ehkä vain näytän tarpeeksi porvarilta ;-)

      Niin, ja ainoastaan yhden kerran on tullut tehtyä varaus (multi wagon) muuten sain heti ajoon n. tunniksi.

      • 180 cm mies

        Minä ainakin sain jopa kahteen kertaan Multiwagonin koeajoon. Toisen kerran jopa koko illan ajaksi. Tämä siis Konalassa ja Matti Markkanen oli myyjänä. Hyvä palvelu mielestäni. Paikalle kurvasin vanhalla autolla ja ihan tavallisissa vaatteissa.

        Muuten tykkäsin MW:stä, mutta ajoasentoa en oikein saanut sopimaan itselleni. Mitäs Antti sinä tykkäsit Multiwagonista?


      • antti
        180 cm mies kirjoitti:

        Minä ainakin sain jopa kahteen kertaan Multiwagonin koeajoon. Toisen kerran jopa koko illan ajaksi. Tämä siis Konalassa ja Matti Markkanen oli myyjänä. Hyvä palvelu mielestäni. Paikalle kurvasin vanhalla autolla ja ihan tavallisissa vaatteissa.

        Muuten tykkäsin MW:stä, mutta ajoasentoa en oikein saanut sopimaan itselleni. Mitäs Antti sinä tykkäsit Multiwagonista?

        Oikein mukava peli oli tuo MW. Meillä on ykkösautona Marea farkku, ja MW kyllä voittaa sen joka suhteessa - normaaliajossa mielestäni myös ohjauksessa. Ihmeen hyvin kulki tuo 1,6 litran kone. Itse sain ajoasennon hyväksi, olen 182 cm pitkä, mutta voi johtua siitä että ajan itse Unolla ja olen vain tottunut Fiatien ajoasentoihin ;-)

        Konalasta minäkin otin multi wagonin ajoon, mutta myyjänä taisi olla Jukka Lampen.


    • TJP

      Voit olla varma, että mennessäsi vaikka marketiin saatikka autokauppaan ja seisoessasi tyhmän näköisenä nurkissa pälyilemässä, ei kukaan tule kyselemään sinulta mitään. Jos rohkeasti kävelet myyjän luokse esittämään asiasi, saat varmasti palvelua. Ainakin itse olen sitä aina saanut.

      • Pravda

        Minusta pitäisi myyjän huolehtia siitä, että asiakas saa palvelua. Ja sitä paitsi, jos huomaan että myyjällä on kiire, niin jään odottamaan kohteliaasti vuoroani otaksuen että myös minut huomataan.

        Mutta kuten sanottu, ei väkisin Fiatia. Kyllä niitä sellaisiakin autokauppoja on, josta saa palvelua.

        Asiakkaat äänestävät jaloillaan.


      • TJP
        Pravda kirjoitti:

        Minusta pitäisi myyjän huolehtia siitä, että asiakas saa palvelua. Ja sitä paitsi, jos huomaan että myyjällä on kiire, niin jään odottamaan kohteliaasti vuoroani otaksuen että myös minut huomataan.

        Mutta kuten sanottu, ei väkisin Fiatia. Kyllä niitä sellaisiakin autokauppoja on, josta saa palvelua.

        Asiakkaat äänestävät jaloillaan.

        Sinulla on varmaan puhelin, jolla voit sopia tapaamisen ja koeajon. Jos ujona seisot pitkin nurkkia ja tiirailet vain kengänkärkiäsi, on turha odottaa missään palvelua. Kävele myyjän luokse, avaa suusi ja esitä asiasi. Sanoit, että asiakas äänestää jaloillaan - sinun tavallasi saat äänestää usein.


      • Pravda
        TJP kirjoitti:

        Sinulla on varmaan puhelin, jolla voit sopia tapaamisen ja koeajon. Jos ujona seisot pitkin nurkkia ja tiirailet vain kengänkärkiäsi, on turha odottaa missään palvelua. Kävele myyjän luokse, avaa suusi ja esitä asiasi. Sanoit, että asiakas äänestää jaloillaan - sinun tavallasi saat äänestää usein.

        Kerrataan vielä: en seissyt pitkin nurkkia, odotin myyjän vapautumista uusien autojen keskellä, vaan myyjä olikin kiinnostunut muista asioista. Ja jos ei puoli tuntia riitä, niin miten mahtaa olla sitten muun asiakaspalvelun?

        Asiakaspalvelu on käyntikortti ja antaa mielestäni melko tärkeän vaikutelman liikkeestä. Jos ei kiinnosta myydä autoa, niin ei niitä varmaan kiinnosta huoltaakaan sitä!

        Lopuksi: kuten sanoin, olen saanut palvelua kohtuu ripeästi.

        Ilmeisesti olen tottunut hyvän päälle.


      • Jartsa

        Jos myyjälle ei ole selvinnyt, minkä vuoksi ihmiset kauppaan tulevat, niin itse en ainakaan viitsi kauppatieteiden alkeita näin alusta hänelle selventää.

        Itse asioin mieluimmin hieman nokkelampien ihmisten kanssa.


    • JiiJii

      Samat kokemukset viime aikoina niin delta-autosta, maan-autosta (Pösö), Vehosta (citikka) kuin Automaasta (Nissan). Ei tuntuis vähempää voivan kiinnostaa myyjiä, eläkeläisiä kyllä palvellaan!

      Ostin muuten sitten Skodan.

    • toimihenkilö

      laista tuntuu olevan ainakin Konalan DA:ssa.
      Ei onnistu Stilon koeajo, ei Alfan, vaikka
      ihan työsuhdeautoksi yritän peliä valita.
      No luojan kiitos onhan näitä muitakin vaihtoehtoja. Eli en enää "kerjää" ko. firman "palveluja".

      • Murea

        kyllä mulle vaan Stiloa tultiin myymään, kun patsastelin sellaisen vieressä Konalan DA:ssa.

        Farkut mulla oli jalassa ja farkkutakki, ajoon sain sen myös.

        En kuiten ostanu, kun toi Mareakin on vasta kolme vee.


    • asiakas

      tietokoneet vievät myyjien aikaa, mutta myös puhelin. Esim. jos paljon väkeä jonossa, niin puhelimella soittanutta palvellaan välissä. Jos kiire, ni kannattais soittaa kännykällä myyjälle. Vois toimia myös autokaupassa.

    • Tomppa III

      Minä ainakin olen saanut malmin delta-autossa hyvää palvelua. Totta kai ruuhka-aikana joutuu odottamaan, mutta sen ymmärrän. Sain koeajaa puntoja niin paljon kuin vain halusin. Ostinkin yhden. Myyjä lähetti jouluna vielä kortinkin. Mitä vielä voi vaatia!?!

    • kysy

      keväällä kiertelin autokauppoja ja KAIKISSA niisä
      sai seisoskella.
      mutta kun meni kysymään koeajolle niin noin 5 min
      ja oltiin jo tien päällä ja monesti oli valmis tarjous odottamassa.
      varsinkin Oulun Delta-Autossa Loistava palvelu.
      SUOSITTELEN.

    • Bravou

      Itse kävin tiistaina koeajamassa Stilo JTD:n Malmin Delta-autossa ja mitään ongelmia en kokenut asian suhteen, vaikka paikalla oli muitakin renkaanpotkijoita itseni lisäksi.

      Ovesta sisään, katsekontakti myyjään, myyjä saapuu keskustelemaan, myyjälle ilmoitus halusta koeajaa, kopion otto ajokortista, avaimet kouraan, ovesta ulos ja JTD:llä menoksi.

      By the way, se JTD on melkoinen kone. Hiljainen ja ennen kaikkea vääntöä löytyy niin että tuntuu. Autokuume kasvoi melkoisiin lukemiin kyseisen koeajon jälkeen. JTD ja Multiwagonin kori, siinä on epäilemättä auto. Koeajamani oli 5-ovinen malli, mutta täytyy vielä testata Multiwagonikin. JTD Multiwagonin hinnalla saa kilpailijoilta 1,6-litraisia bensakoneita farmarin yhteydessä. Itse ainakin tuijotan hinta/laatusuhdetta myös auto-ostoksissa ja Multiwagonin kohdalla se vaikuttaa olevan todella kohdillaan.

      En muuten ole töissä Delta-Autossa, eikä kukaan tuttavanikaan ole, väärinkäsitysten välttämiseksi.

    • Lefa

      Etsin tuossa alkuvuodesta uudenkarheaa Puntoa, joten suuntasin Delta-Autoon Malmille, vaihtoautopuolelle. Ensin kävin puolenpäivän aikaan työkaverin kanssa katselemassa. Viivyimme tuossa kellarissa noin 20 minuuttia ilman, että kukaan olisi meistä kiinnostunut. Hallissa oli pari kiinnostavaa Puntoa ja yksi Bravo, joten menin samaan paikkaan työpäivän jalkeen. Tulos oli sama, myyjät pitivät "palaveria" ja minä sain tutkia autoja itsekseni ainakin varttitunnin. Edes katsekontaktin ottaminen myyjiin ei auttanut.

      Hermostuin ja lähdin Konalaan. Sama tulos. Vietin liikkeessä noin puoli tuntia vaihtamatta sanaakaan kenenkään kanssa. Kello alkoi olla jo viisi ja suuntasin seuraavaan osoitteeseen Olarin Länsiautoon. Ehdin tutkia kiinnostavaa Puntoa ehkä pari minuuttia kun myyjä tuli kysymään voisiko olla avuksi. Noin puolen tunnin päästä olin ostanut Punton.

      Kaupat olisin siis voinut tehdä aivan yhtä hyvin niissä kahdessa Deltassa joissa kävin, jos olisin saanut edes jonkinlaista palvelua.

      Yllämainittu ei koske huoltopalvelua Malmilla, siihen olen ollut ihan tyytyväinen. Uusien autojen myynnistä ei myöskään ole kokemuksia.

    • Alma

      Miten voi olla autokaupassa käyminen noin monimutkainen juttu!??

      Eikös se pitäis mennä sillee et sää meet vaan ja myyjä kyssyy mitä haluat?

      • Jartsa

        Jos siellä pitää kierrellä kyselemässä, jotta onko joku mallinukke vai elävä myyjä, niin itse menen mieluummin toiseen paikkaan, jossa on aktiivisempaa henkilökuntaa.


    • fiatpandafire

      Fiat stilohan on aivan paska auto. Miksi joku harkitsee sellaisen ostamista? Polttimonvaihdotkin jäävät tuohon useimmalta tekemättä

      • Näppäilyvirhe

        Lampunvaihto onkin tuon 10 vuotta sitten lopetetun automallin suurin huoltokohde. Hyvin olet herännyt jatkamaan tätä 14 vuotiasta keskusteluketjua.
        Taidat muutenkin olla kehityksen eturintamassa.


    • eisinneikinä

      Malmin Delta(konela= on aivan paska liike. Siitä ei pääse mihinkään.

      Onko sulla joku tarve puolustella

      • vaihda_kalenteria

        Onko sulla pakonomainen tarve esittellä tyhmyyttäsi, kun jakelet aivopieruja 10 vuotta vanhaan ketjuun ja vikiset jostain teltta-autosta, joka ei ole ollut maahantuoja enää pitkään aikaan?


    • Anonyymi

      Tässä on liikkeen esittelyvideo. Kannatta katsoa. Malmin autotalosta jokainen voi löytää itsellensä ja perheellensä sopivimman mallin.

      https://www.youtube.com/watch?v=ScSpe-fpZ78

      Voin vain suositella liikkeen palvelua, siellä asiakas on kuningas.

      Huom. Tarjolla myös yksilöllinen verhoilu sekä turboahdin

    • Anonyymi

      Mistäs nykyään parhaat Ladat ja Fiatit saa?

    • Anonyymi

      En tiedä mutta parhaat makaroonit vain lautasella. Kiitos.

      • Anonyymi

        Delta ei saa Fiatia nousemaan, on se nähty jo. Viimeksi kävin Turun Deltassa syksyllä, ei ollut kuin yksi Tipo farkku, paketti Ducato ja pikku Fiatti. Esim uutta Fiat Tipo Crossia ei ollut ollenkaan, eikä oikein edes paikkaa Fiateille.


    • Anonyymi

      Olikohan se -99 kun kävin katsomassa Fiat Bravaa ostopöksyt jalassa, mutta ainakaan tuolloin myyjiä kiinnostanut pätkääkään.

      Millaista tuolla on nykyäään

      • Anonyymi

        Olet Talent ja älykkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet Talent ja älykkö.

        Tämän jälkeen menin Toyota Kaivokselaan, mutta siellä oli vielä pskempaa palvelua. Tarjosin vaihdossa -84 mallista 1.3 Toyota Corolla Se Liftback-mallia. Myyjä vei auton kuntotarkastukseen kellariin ja lopulta tuomio oli, että "otamme sen vaihdossa vastaan, jos siinä on kahdet renkaat".

        Se -mallissa oli kutenkin halvempia malleja parempi sisustus ja autolla oli ajettu vain 180tkm. Toyotaa väitetään hyväksi asiakaspalvelussa, mutta mielestäni tämä ei ole totta


    • Anonyymi

      Voe voe. Tää on Talenttien palsta. Myös Niuvalaiset ovat hyvin edustettuja palstalla. NIUVA RULEZ.

    • Anonyymi

      Lada niva4x4 four on todella hieno auto . Ajoin sellaista armeijassa vuonna -88. Siinä oli kattoluukkukin. En tiedä saako näitä enää Konelasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe