Auttakaa aloittelijaa!

marsupilami

Mä saan luultavasti marsun ja haluisin vähän tietoja:
Onko urokset hankalampia kun naaraat?
Yksi vai kaksi marsua?
Minkä kokonen häkki?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

2

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rose

Tässä tiivistetyt vastaukset kysymyksiisi:

miksi urokset olis sen hankalampia kuin naaraatkaan? =)

Yhden marsun voit ottaa, jos olet sen kanssa TODELLA PALJON päivittäin. Kaksi marsua on aina parempi, niistä on seuraa toisilleen kokoajan. Mutta muista: kaksi urosta ei tule toimeen keskenään muuta kuin harvoissa tapauksissa, kaksi naarasta tulee hyvin toimeen ja urosta naarasta EI tule KOSKAAN pitää jatkuvasti yhdessä, ellei urosta ole kastroitu! Kahden marsun ylläpito ei maksa paljon enempää kuin yhdenkään, joten kannattaa vakavasti harkita kahden ottamista.

Yhdelle marsulle pitäisi vähintään olla 80x40x40 cm kokoinen häkki, mutta mitä suurempi sen parempi. Kahden marsun asunnon vähimmäiskoko on 100x50x40(kork.) cm, mutta mielellään isompi, jotta kummallekin saa sinne järjestettyä tarpeeksi omia "nurkkauksia" ettei niistä tule tappelua.

älä osta marsua, ellet jo ennestään tiedä siitä paljon. Ettet tee vahingossa hoitovirheitä. Etsi siis paljon tietoa etukäteen. Hyvää ja luotettavaa tietoa saat netistä sivuilta www.cavy.net ja www.freenet.hut.fi/monitoimitalo/harrastukset/marsut/ (Suomen marsuyhdistuksen kotisivut)

Onnea tulevalle harrastukselle ihanien marsujen parissa! =)

• Pia + Eetu...

Moi !!

Mulla on ollut marsu yli kaksi kuukautta ja se on poika. Mä halusin kovasti kyllä tyttöä, mutta kaikki tietää tämän katastrofiaalisen tilanteen, ettei tyttöjä saa mistään... tuurilla kyllä saa :)

Eetu on marsuni nimi ja se on synt 8.8.2000. Eetu on alkanut viimeaikoina hieman haiskahtamaan, kuten uroksista puhutaan, mutta parhaiten välttää hajut kun häkki on puhdas. Kerroin vain siksi, jos ajattelet hankkivasi poika marsua.

Mä hankin luultavasti Eetulla tyttökaverin ja ne sais poikueen pari ja veisin eläinlääkärille Eetun kastroitavaksi. Sen tyttö marsun hankinta riippuu mun vanhemmistani :(

No ei mulla ollut muuta, kannattaa hankkia kaksi marsua, ihminen ei voi korvata lajitoveria, mä tiedän sen yhden marsun omistajana... Eetulla on häkki kokoa 80 x 50 ja pitäis hankkia isompi, jos ottaa toisen seuraksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      17
      2424
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1609
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      109
      1539
    4. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1492
    5. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      45
      1366
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1330
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1326
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1194
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1107
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1076
    Aihe