Ajattelin ostaa pikkukauppakassiksi Turbo Unon.
Osaattekos ladella syitä miksi
)kannattaisi
-)ei kannattaisi
Investoida ~2k€ tommoseen '80 luvun lopun pikkusporttiin?
Itse laskin plussia
)pirteä 110hv alle 1000kg
)jämäkämpi kuin perus-uno
)edullinen pitää
)varaosat unoon halpoja
miinuksia
-)kestävyys (ajettu ~200tkm)
-)talviajoominaisuudet
ja kyssäri
?)uskaltaako antaa vaimolle käyttöön?
Uno Turbo i.e.
4
517
Vastaukset
- Wugu
Juu pirteähän tuo on itselläni 1.6 T i.e. 200hv.
ensin
pieni kulutus
kestävä kone (tosi vahva)
Helppo piristää konetta
korin peltiosat ovat halvat
Turbo moottori (jotenkin kiva kuminauha teho)
- sitten
kalliit osat
Korin ruostuminen (ovet,joustintukien yläpään kiinnitys)
Paisuntasäiliö halkeaa helposti
Jäykkä ohjaus (nopeampi kuin muissa unoissa)
Talvella toimii hienosti ,renkaat vetävät tyhjää tosi herkästi kun paineet nousee.
eiköhän vaimo tolla pärjää!
mutta omalla unollani ajan vain itse (itse rakentanut ja (itse hajotan)) - Urpo
eipä tuo turbon ylläpito ole kovinkaan edullista. Muutenhan tuo on kiva peli muttaa 200tkm alkaa jo olemaan aika paljon, ei kylläkään likaa. Pikkuhommaa varmaan riittää harrastukseksi asti.
- ettei
Itse ajelin pari vuotta MK1 turbo-unolla. Ihan ok peli. Ei ole mikään tilaihme, mutta riittävän ripeä auto. 105hv, tietysti jos ahtoja nostaa, niin..
Ostin auton n. 130tkm ajettuna ja äkkiseltään mietittynä jouduin laittamaan:
Etuiskari, apurungon hitsaus, raidetangon pää, takaiskareitten yläpäitten hitsaus, pohjan hitsausta, pintaruosteitten laittoa, etulokarin kaaren hitsaus (levikkeen alla piilossa ruostumassa). Kytkin(alkuperäinen, tarviketta ei kannata ostaa kun se ei ole turbon oma vaan 70-unon) pariin kertaan, toinen takuuseen. Takavalojen sähköt, bensapumpun sähköliitokset, pakoputken hitsaus (uudehko tarvikepönttö, saumasta hitsaus irti), pakosarjan tiiviste vuoti vähän kylmänä, ovien lukot, takajarrusatula, takajarrulevyt, ja palat, öljyjalan tiivisterengas ja kerran lähti turbon ilmaputki irti.
Tilan puutteen takia piti vaihtaa, ikävä on ollut uunoa varsinkin ohitustilanteessa.
Bensaa en saanut menemään millään yli 7,5l/100km. Talvella ihan hyvä ajella, liikkeellelähdössä ei kannata painaa liikaa kaasua ettei nosta ahtoja liian ylös. Samaa kannattaa talvella varoa ohituksessa.
Kannattaa varata enemmän aikaa jos korjaa tuollaista peliä konehuoneen puolelta, osat aika inhimillisen hintaisia. - Pikkusportti
Tämähän sujuu hyvin, ei yhtään
"älä ikinä osta" statementtiä.
Tommosia 200tkm ajettuja '86-'88 Tboja saa näemmä 1200-2000 hintahaarukassa jo useammanlaatuista, pitääpä alkaa selvittämään mikä olisi sopivin.
Korjaushommat pl. hitsaus onnistuu kotikonstein kyllä, olen täysin tyhjästä rakentanut yhden 127:n aikoinani (silloin hitsattiinkin kyllä) ja yksi BWM:n korinvaihto on tullut tehtyä ihan by me myself and I.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895685
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113067Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p242677Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321533
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191476- 1851328