Voisko joku autaa!!! Minulla on 2 Leijonanharjaa ja tahtoisin teettää niillä poikasia (Ne ovat täysin eri poikueista)!!Miten niiden hoito silloin tapahtuu ja kuinka niitä tulisi ruokkia?
Kuinka paljon niitä keskimäärin tulee?
Tarvitseeko emo synnytykseen paljon apua?
Saako poikasiin koskea kun olen kuullut että jos teen jotain väärin voi emo tappaa poikaset?
Kuinkas häkin siivous tällöin sujuu kun poikaset on häkissä?
Mitä häkissä tarvitsee olla odotus aikana jotta emo voi esim tehdä pesän? Ja jos vielä jotain oleellista kerrottavaa on niin kertokaa ihmeessä. Apu olisi tarpeen!
KIITOS!!!
Poikasten teettäminen kaneille!
2
404
Vastaukset
- Sanna
Niin lue kani kirjoja jotta saat kaiken tietoosi, mutta voisin nyt kertoa omasta kokemuksesta.
Niin mun kani sai kuusi poikasta, ennen synnytystä se repi karvoja mahan alta jotta se pystyi vuoraamaan pesän.Kanin tiineys kestää noin 28 päivää joten laske aika noin ja sitten vaikka kolmea päivää ennen puhdistat häkin jotta se on mahd. kodikas kun uusi jälkikasvu syntyy. Poikasiin ei saisi koskea, eikä pupua voi oikeastaan synnytyksessä auttaakaan.
Mutta sanotaan että leijonaharjaskani voisi saada ehkäpä 3-4 poikasta ja muista että uroksen pitää olla pienempi naarasta jotta ei emolla ole vaikeuksia synnytyksen aikana.
Mailaapa mulle:
[email protected]
Niin voin kertoa lisää kaiken mitä tiedän ja mitä itse olen kokenut noiden hurmaavien pienten pupusten aikana...
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä... - haisu...
Poikasiin ei saa koskea ennen kahden viikon ikää...Tärkeintä on että emo saa olla rauhassa synnytyksen aikana, ja sitä ennen...Emolla ei saa tulla stressi, eli anna sen olla suurin osa raskausajasta rauhassa...Siivoa kaikki muut paikat paitsi poikasten aluset, eli emon karvat...(Anna emon olla siivouksen aikana häkissä!)Anna emolle raskausaikana paljon vitamiineja!!!Häkkiin ei välttämäti tarvitse pesän teko "tarvikkeita", mutta olisi hyvä jos siellä olisi heiniä oksia ym.,mutta ei liikaa! Kun poikaset ovat kahden viikon ikäisiä ole niiden kanssa paljon että ne tottuvat ihmisiin, ja saat ne paremmin myytyä! Etsi niille kodit jo paljon ennen luovutus ikää...(eli älä luovuta niitä vaan sovi että esim.Matti ottaa tuon, tai nuo menevät eläinkauppaan...)Olen itse kasvattanut kolme kanipoikuetta eli 16 kania, sinulle tulee varmasti hauskaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2613415
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362982Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari432126Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa781994Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh491687Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151360