...mulla on ollu kani kohta vuos.
Ja se oli aluksi arka,mut sit se muuttu.
Se oli vilkas utelias tempperamnttinen,ja luotti minuunkin.
Mutta pian en enää ehtinytkään hoitaa sitä yhtä hyvin kuin ennen.
Mutta nyt olen taas huomannut sen,ja nyt se...miten sen sanoisi...pelkää minua.
Kun laitan käteni sen häkkiin se ryntää äkkiä nurkkaan,tai jos saan sen kiinni se murisee.
Olen aivan epätoivoinen,ja tiedän että olen hirveen ilkee ihminen kun "unohdin" kanin.
Syötin sen ja hoidin paskat,mutta sylissä sitä en enää pahemmin pidellyt.
Älkää haukkuko minua,sillä tiedän tehneeni väärin.
Mutta pyytäisin teiltä vastausta,tuleeko kanistani enää ikinä kesyä?
Ja miten...?
Kanistani kesy....
10
375
Vastaukset
- yhteys katkes....
...lukiessani kirjettäsi....
En siksi koska olet ilkeä ihminen, vaan siksi että...kanisi puolesta...en osaa oikein selittää sitä...mutta.... - Dove 88
Mä sain noin vuos sitte kääpiöluppakorvan...se pelkäs ja mä masennuin koska se ei kesyyntyny.Mä kuiteski sain sen luottaa ees jotenkin muhun.Syksyllä me oltiin jo parhaat frendit.Sitte sille rakennettiin ulko häkki ja lämmitetty koppi.mä kieltämättä unohdin sen sinne...Kerran sitte ku mun mutsi meni antaa sille ruokaa( koska ite unohdin)se yritti päästä karkuun . äitiskä paino kannen kiinni niin että sen niska murtu. ku tulin kotiin mulle kerrottiin että pupu oli kuollu......mä itken sitä aina iltasin
ja kadun ku en enää muistanu sitä viel ku se oli elossa.Pidä hyvää huolta sun kanistas ja oo kärsivällinen! Onnea!- mä vaan!
jos oot laiminlyöny kanias niin älä tee sitä enää koskaan uudelleen vaan oo sen kaa niin paljo ku mahdollista ja yritä saada sen luottamus takas!! onnea!!!
- Apua,olen pilannut kanini eläm
mä vaan! kirjoitti:
jos oot laiminlyöny kanias niin älä tee sitä enää koskaan uudelleen vaan oo sen kaa niin paljo ku mahdollista ja yritä saada sen luottamus takas!! onnea!!!
Jos se näykkii,tai jopa puraisee minua?
Löydä sitä en halua,mutta haluaisisin että se ei enää oppis näykkiin minuu,tai sen enempää ketään muutakaan. - AJ
Apua,olen pilannut kanini eläm kirjoitti:
Löydä sitä en halua,mutta haluaisisin että se ei enää oppis näykkiin minuu,tai sen enempää ketään muutakaan.Voi voi teitä aivottomia kanien omistajia. Kaikilla sitä kans kaneja on. Jos ette jaksa hoitaa niitä, miksi sitten haluatte välttämättä ottaa kanin?! Kani on erittäin ihmisläheinen lemmikki ja tarvii paljon hoitoa ja huolenpitoa. Kaneja voitte varmasti käydä katsomassa myös jonkun tuttavan tai kaninomistajan luona. Älkää turhaan ottako kania rääkättäväksi! Toivottavasti edes ymmärrätte tehneenne väärin!!!
- järki hoi
Apua,olen pilannut kanini eläm kirjoitti:
Löydä sitä en halua,mutta haluaisisin että se ei enää oppis näykkiin minuu,tai sen enempää ketään muutakaan.niin, kanisi näykkii, etkä halua lyödä sitä!!!
haloo...
kania ei saa koskaan LYÖDÄ!!!
lyömällä satutat kaniasi varmasti, saatat murtaa siltä luita, jopa tappaa sen!
en voi kuin sanoa, että tämä siitä seuraa kun eläin on ainoastaan lapsen vastuulla. (en tarkoita, etteikö olisi myös vastuuntuntoisia lapsia, näin vain harmittavan usein käy.)
ainut, miten saat kanisi taas luottamaan itseesi, on olla sen kans mahdollisimman paljon. Älä ota sitä väkisin syliin, ellei se halua, se, että kani puree/näykkii sinua, osoittaa, että se pelkää. anna kanin sylissä olon sijaan juoksennella esim. huoneessasi vapaana. tee lattialle pahvilaatikosta koppi, johon se voi mennä "piiloon" ja jota se voi nakerrella.
Aikaa kanin kesyyntyminen vaatii, mutta kyllä se onnistuu, kun vain olet kiltti kanillesi, etkä pelottele/lyö/huuda sille. Jos kani tekee jotain pahaa, sillon tietenkin voit ärähtää,tai vaikka suihkauttaa sen päälle/läheisyyteen puhdasta vettä kukkien sumutuspullosta. - parantunut
AJ kirjoitti:
Voi voi teitä aivottomia kanien omistajia. Kaikilla sitä kans kaneja on. Jos ette jaksa hoitaa niitä, miksi sitten haluatte välttämättä ottaa kanin?! Kani on erittäin ihmisläheinen lemmikki ja tarvii paljon hoitoa ja huolenpitoa. Kaneja voitte varmasti käydä katsomassa myös jonkun tuttavan tai kaninomistajan luona. Älkää turhaan ottako kania rääkättäväksi! Toivottavasti edes ymmärrätte tehneenne väärin!!!
tyhmä ja julma mä olin ku unohdin mun pupun.Tunnustanu ja tajunnu oon sen monta kertaa.Mut ihmiset muuttuu ja mul on ny iki ihana kani. Ratkaisu löyty siitä etten enää hillunu kavereiden kaa pitkin iltaa vaan tuun aina koulusta mun kania hoitamaan.
- itsaria monesti yrittänyt ja h
järki hoi kirjoitti:
niin, kanisi näykkii, etkä halua lyödä sitä!!!
haloo...
kania ei saa koskaan LYÖDÄ!!!
lyömällä satutat kaniasi varmasti, saatat murtaa siltä luita, jopa tappaa sen!
en voi kuin sanoa, että tämä siitä seuraa kun eläin on ainoastaan lapsen vastuulla. (en tarkoita, etteikö olisi myös vastuuntuntoisia lapsia, näin vain harmittavan usein käy.)
ainut, miten saat kanisi taas luottamaan itseesi, on olla sen kans mahdollisimman paljon. Älä ota sitä väkisin syliin, ellei se halua, se, että kani puree/näykkii sinua, osoittaa, että se pelkää. anna kanin sylissä olon sijaan juoksennella esim. huoneessasi vapaana. tee lattialle pahvilaatikosta koppi, johon se voi mennä "piiloon" ja jota se voi nakerrella.
Aikaa kanin kesyyntyminen vaatii, mutta kyllä se onnistuu, kun vain olet kiltti kanillesi, etkä pelottele/lyö/huuda sille. Jos kani tekee jotain pahaa, sillon tietenkin voit ärähtää,tai vaikka suihkauttaa sen päälle/läheisyyteen puhdasta vettä kukkien sumutuspullosta.Voi jeesus teiän kanssa!!!!
Muuta mä en voi saanoo!
Oottekste itte jotaa pyhimyksii,jotka ei tee elämässäne virheitä??!!
Kysynpähän vaan?
Virheitä sattuu ja virheistä oppii!
Ja se että myöntää virheensä,niin on jo pääsemässä kakesta yli!
Mutta tolla tavalla te muut ihmiset(?)
painostatte ja ajatte "uhrin" nurkkaan,eikä 2uhrilla2 ole muuta vaihtoehtoo,kuin tehdä jotain peruuttamatonta!
Joten ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja ajatelkaa mitä toisistanne puhutte!
Mä oon itse tän kaiken kokennu ja tiedän mistä puhun. - Kati S.
itsaria monesti yrittänyt ja h kirjoitti:
Voi jeesus teiän kanssa!!!!
Muuta mä en voi saanoo!
Kysynpähän vaan?
painostatte ja ajatte "uhrin" nurkkaan,eikä 2uhrilla2 ole muuta vaihtoehtoo,kuin tehdä jotain peruuttamatonta!
Joten ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja ajatelkaa mitä toisistanne puhutte!
Mä oon itse tän kaiken kokennu ja tiedän mistä puhun.Hei, jos susta tuntuu, että et jaksa enää ja haluat päättää päiväsi, niin hanki ihmeessä apua jostain! Juttele koulun terveydenhoitajan kanssa, hän voi neuvoa sua eteenpäin puhumaan jonkun kanssa! Jos tollasia asioita edes miettii, on todellakin hankittava itselleen ammattiapua jostain. Elämä on liian arvokasta hukkaan heitettäväksi. Minä sen tiedän, olen itse selvinnyt kahdesta itsemurhayrityksestä. Koita jaksaa, jooko.
- Domino
itsaria monesti yrittänyt ja h kirjoitti:
Voi jeesus teiän kanssa!!!!
Muuta mä en voi saanoo!
Kysynpähän vaan?
Mä oon itse tän kaiken kokennu ja tiedän mistä puhun.Mä en tiiä mitä se on ku itsari on lähellä...Mutta mieti!Mitä sä saatat samalla tehä muille!Mun isän systeri teki itsarin ku mun isä oli viel nuori. Se ei oo vieläkään toipunu siitä eikä tuu toipumaankaan. SE on saanu sen elämän ihan sekasin!Älä tee sitä itsesi ja muiden takia!!!En voi muutaku pyytää että hankit apua.
Tämä ei nyt mitenkään liity eläimiä koskevaan keskustelu foorumiin mut tälläsistä asioista on hyvä puhua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a434793Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant2034398Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,284092Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K893434Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1383145Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii662801- 2162793
Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1012449Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,1092277Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3711926