Kuinka kauhee synti ois laittaa toinen nimi lapselle?
Tosi monella synnynnäisellä ja käännynnäisellä on kaksi tai kolme etunimeä.
Tekiskö se siitä nimestä jotenkin täysin islamin vastaisen?
Oon kuullut juttua nimeä vastaan ja taas toisen nimen puolesta.
En osaa päättää enään :)
Auttakee
lapsen nimestä...
5
287
Vastaukset
- ruoto
Haha Islam
Ei voi olla totta, että tollasia joku täällä kyselee. - rrruoto
joko
- sheikh
salam alykum
Hyvä siskomme aicha
Profeetan (saas)nimi on Mohämmähäd , Ähmäd , Äbu äl-Ghasem , Mos,täfa jne
ei kukan voi väittää vastaa tässä asiassa,eli lapsilla voi yhtä hyvin monta nimeä esm: arvo nimi, lempi nimi jne.
Wa salam
sheikh- aicha-HKI
Shokran Sheik!
Jotkut sanovat että toinen nimi tarkoittaisi isän/äidin nimeä, esim. Noura Safiya olisi Safiyan tytär Noura.
Mutta jos annan toisen nimen, niin se ei tarkoita että sen pitäsi olla MINUN nimi(??)
- Maisa
Itse en ole muslimi, enkä siis ehkä tiedä tarpeeksi, mutta minun käsittääkseni nimen ainoa kriteeri on se, että se tarkoittaa jotain. Esim. Rauha, Onni jne. Lisäksi nimen pitäisi kokonaisuutena tarkoittaa jotain, siksi viimeisen nimen perään usein lisätään esim. -ul tai -ur, eli niin että se yhdessä sukunimen kanssa tarkoittaa jotain. Tietystikään suomalaisiin nimiin noita ei voi lisätä, eikä tuota systeemiä oikein ole mahdollista soveltaa, mutta ehkä voit antaa suomalaisen etunimen ja arabialaisen toisen nimen? Tai jotain sellaista, mutta älä ainakaan unohda meidän kauniita nimiämme uskontosi takia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057411
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1005255Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253451Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3451485Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?551318