Kääpiöhamsujen kynsien leikkaaminen..

liisa

Eli kertokaa jooko miten teette ton=)?

9

234

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dove

Mul on kääpiöhamsu enkä oo koskaan kuullu et niiden kynnet pitäs leikata....

• haisu...

Jos kynnet tuntuvat liian pitkiltä laita tiili ruokakupin alle!!!Kuluttaa kynnet!!!Ei niit muuten tarvi ruveta leikkeleen!

• lumikko

Minun kääpiöhamsuni kynnet pitää kyllä leikata, ja se onkin vähän vaikee operaatio...
      mutta kyllä minä leikkaan ne ihan samalla tavalla kuin isompienkin otusten... täytyy vain olla niiin varovainen

• sanja

ÄLÄ NYT HERRAN JUMALA MEE LEIKKAAMAAN HAMSTERIN KYNSIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NE VAAN KASVAA JA KASVAA JA HAMSUN ON SIT VEIKAA OLLA JA SE VOI RAAPII NE IHAN VERILLE, SIIS ITTENSÄ!JOS OOT SEN JO TEHNY, NI VIE SE AINAKIN NÄYTILLE ELÄINLÄÄKÄRIIN!!!!!!OON TOSISSANI!

• Heli

Kääpiöhamstereiden kynsiä on kyllä leikattava... Riippuu kyllä hieman yksilöstä miten kynnet kasvavat, jos ne näyttävät liian pitkiltä on niitä syytä leikata! Esim. talvikoilla kynnet kasvavat herkästi liiankin pitkiksi, mutta roboilta en ainakaan itse ole koskaan kynsiä leikannut, ne eivät varmaan pahemmin siis kasva (lievästi sanottuna robojen kynsien leikkaaminen saattaisi olla hankalaa) ja campsyistä taas minulla ei omakohtaista kokemusta ole, on siis seurattava miltä ne kynnet näyttävät.
        Parhaiten kynsien leikkuu onnistuu varmaan jos sen aloittaa kun hamsu on juuri herännyt uniltaan, silloin se on vielä niin uninen että pysyy ehkä jopa hetken paikallaan. Nahkahanskat ovat myös oiva apuväline kynsien leikkuussa...harva hamsu kynsien leikkuun "purematta nielee" ;) voit toki kokeilla leikata kynsiä niin, että pistät hamsun juoksentelemaan jonnekkin ja pistät sille sinne jotakin syötävää ja kun hamsu pysähtyy syömään pistät vain sakset oikealle kohdalle ja naps. Vaatii tarkkuttaa ja kärsivällisyyttä...! Jos saat kaverin pitelemään hamsua (varovasti, ei saa puristaa!) kun itse leikkaat kynsiä, voi sitä kokeilla näinkin (tällöin hamsun pitelijälle ne nahkarukkaset olisivat fiksu valinta). Kynsien leikkuuseen soveltuvat parhaiten pienet ja terävät ihmisten kynsisakset, eläinten kynsisaksilla homma menee niin hankalaksi, että siinä on jo varpaiden lähtö lähellä. Jos kynsien leikkuu ei kuitenkaan tunnu onnistuvan ja kynnet ovat pitkät niin voit pyytä esim. lähellä asuvalta kasvattajalta apua, moni varmasti auttaa mielellään! :)

t. Heli, [email protected]

• Liisa

Ennen kuin ryhdyt leikkaamaan kääpiöhamsterisi kynsiä on sinun tarkkaan mietittävä osaatko tehdä sen kyllin tarkasti ja varovaisesti. Jos sinulla ei ole jo aiempaa kokemusta tai sinulla ei ole ketään kokeneempaa apuna suosittelisin jättämään leikin sikseen. Silloin voi eläinlääkäri leikata hamsterisi kynnet. Huolimattomasti tai ilman kokemusta tehtynä kääpiöhamsterin kynsienleikkuulla voi olla dramaattiset seuraukset! Pahimmassa tapauksessa voi tuloksenä olla jopa irti leikkautunut jalka. Joten harkintaa! Kääpiöhamsteri on nopea ja arvaamaton liikkeissään ja jos kynsien leikkaus ei onnistu, on liian pitkistä kynsistä vähemmän haittaa kuin epäonnistuneesta leikkausyrityksestä!

• liisa

Kyllä mä oon ennenkin ne leikannut, niin että yks kamu on pitänyt sitä kädessä, ja oon leikannut ite ne kynnet. Eikä oo jalkoja irti lähteny, kyllä mä senverran tarkasti ja varovaisesti sen teen! Mut nyt tää kamu ei enää asu täällä, ja kukaan muu ei näytä saavan sitä otusta pidettyä paikoillaan(paitsi mä..), ja ite en voi, koska haluun olla se joka ne leikkaa just sen takia et ei käy vahinkoja. Kyllä tää hamsuseni on aina ollut ihan kiltisti, ettei oo purrut tms, mut kyllähän se vähä vaikeeta on saada se pysymään paikallaan=). Mut kiitos teille tuhannesti neuvoista eiköhän tää jotenkin järjesty=). Mut sulle joka sanoit et niitä kynsiä ei saa leikata, kun en vaan kasvaa ja kasvaa, niin kasvaahan ne kynnet ihan yhtä paljon vaikkei niitä leikkaa..eikös=). Mut joo. Kiitos vastauksista=).

• OMISTAJA

OON AINA LEIKANNU MUN KÄÄPPÄREIDEN KYNNET.
      MÄ PIDÄN TOISEL KÄDEL HAMSUU KIINNI JA TOISEL LEIKKAAN.HANKKII VAAN OIKEENLAISET SAKSET JA LEIKKAA,MUT EI IHAN JUUREST TIETENKÄÄN ETTEI TUU VAHINKOI....

• kokemusta..

pienet kynsisakset..hamsu poven päälle ja tassusta kiinni..purista kynnet esille ja leikkaa varovasti..varo ettei hamzu tipahda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      186
      1563
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1352
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1058
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      899
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      773
    6. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      10
      757
    7. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      646
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      621
    9. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      105
      617
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      567
    Aihe