kertokaas te jotka olette saaneet useampia lapsia onko toisen lapsen synnyttäminen helpompaa ja kivuttomampaa??
kun synnytin ensimmäiseni se oli yhtä hel.....
sattui ja nyt toinen olisi tulossa ja synnytys pelottaa.
toisen lapsen syntymä ???
4
757
Vastaukset
- äitix2
toisen lapsen synnytys kesti puolet siitä ajasta mitä ensimmäisen,mutta sattui yhtä paljon.
Tosin kivunlievitykset sain ja sitten menikin jo ihan mukavasti.- joo
Eka synnytys piti käynnistää ja ponnistusvaihe kesti 45 min, kun yöllä pitkittivät tipoilla synnytystä niin, että se tapahtuisi vasta aamulla ja tuo vaihe oli vienyt luonnonantamia työntösupistuksia. Leikkasivat reilusti välilihaa ja synnytyksestä täydelleen toipuminen kesti lähes puoli vuotta.
Toka synnytys alkoi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa luonnollisesti. Ponnistusvaihe kesti 2 min ja vauva syntyi yhdellä työnnöllä. Tyttö syntyi noin kolmen aikaan yöllä, aamulla olisin ollut valmis menemään, vaikka tansseihin. Parilla tikilla selvisin, kun eivät synnytyksen nopeuden takia ehtineet leikata välilihaa. Synnytyksestä poimuminen oli pikanopeaa. Parin viikon päästä pääsinkin tanssimaan. Rinnat tosin olivat maidon pakahtua maidon paljouteen, mutta niistä ei tihkunut maitoa, kuten ekan imetyksen aikaan.
- Sarah
toisen tekee myös se, että tiedät mihin olet menossa ja mitä tapahtuu.Uudelleensynnyttäjänä
osaat rakentaa jo paremman kuvan siitä, mitä synnytykseltäsi odotat ja toivot ja vaatia sitä.
Ensikertalainen ei tiedä tarkalleen mihin on menossa ja mihin omat voimat riittävät, samoiten
suostutaan helposti kaikkeen mitä kätilöt ehdottavat.
Itse ainakin vaadin jo toisella kerralla paljon ponnekkaamin,sitä että kohdunsuutani ei tutkita tunnin välein, eikä kalvoja puhkaista.Olin enemmän kääntynyt omaan sisimpääni,ekalla kerralla keskityin enemmänkin kaikkeen ulkopuoliseen tapahtumaan.
Onnea matkaan:) - liinu
Suhteellisen nopeita ja kivuliaita olivat molemmat synnytykseni. Erilaisia tosin.
Toisen synnytyksen jälkeen menkat alkoivat vasta kun lapsi oli lähes vuoden ikäinen! kun ensimmäisen jälkeen alkoivat muutaman kuukauden kuluttua.
Fyysinen toipuminen kesti kait saman aikaa, en tiedä, mutta toisen synnytyksen jälkeen henkinen toipuminen vei enemmän aikaa, itse asiassa vuosia.. olin todella uupunut jo silloin kun tulin kotiin eikä tilanne kotona helpottunut ollenkaan.
Toivottavasti saat apua lastenhoidossa, kodinhoidossa, tukea ja ymmärrystä - etkä vieraita ennenkuin itse olet valmis vastaanottamaan niitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3155585- 745119
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484186- 523861
- 433524
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1063187Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv793051- 422207
- 492148
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272098