ostin ihanan kirsikka puun taimitarhalta. asun V- vyöhykkeellä. Onko kellään kokemusta tämän puun kasvatuksesta ja menestymisestä? Minulla on jo 3 omenapuuta ja pihaan mahtuu vielä paljon ihania kasveja ja puita.
Kirsikka varjomorelli
5
2066
Vastaukset
- Morellin ystävä
Onnea hankintasi johdosta! Morelli on helppohoitoinen ja tuottoisa puu, jota ei juurikaan tarvitse hoitaa. Marjat ovat tummmempia, suurempia ja vähän happamampia kuin
tavallisen kirsikan. - varjomorelli
Minullakin kasvoi ihaniksi puiksi kaksi varjomorellia. Kasvu oli nopeaa ja sato hyvä. Vain marjojen happamuus ihmetytti.
Sitten tein virheen. Menin ja leikkasin puista oksia, (vuodenaikaa en muista). Siitäkös puut loukkaantuivat. Ne alkoivat vuotaa tahmeaa mahlaansa ja vähitellen puut kuivuivat kokonaan. Älä siis leikkaa puuta, vaan anna sen kasvaa kuinka haluaa. Länsi-Uudellamaalla, missä olen nähnyt lähes "kirsikkametsän", puut olivat suuressa tilassa ja näyttivät tuottavan hyvää satoa.- sdfrew
Varjomorelli on 3 vyöhykkeen puu, minäkin kokeilin sitä n.8 vuotta sitten .Se kukki ja antoi sadon , sen jälkeen kuivui ja paleltui pois, koska asun 5 vyöhykkeellä , meillä on liian kylmä sille.
- varjomorelli
sdfrew kirjoitti:
Varjomorelli on 3 vyöhykkeen puu, minäkin kokeilin sitä n.8 vuotta sitten .Se kukki ja antoi sadon , sen jälkeen kuivui ja paleltui pois, koska asun 5 vyöhykkeellä , meillä on liian kylmä sille.
kun kysyjä kertoi olevansa V- vyöhykkeen asuja. Miten siellä omenapuutkaan menestyvät? Kait hyvin sitten. On harmillista, kun koko Suomessa ei voi kasvattaa kaikkea, mitä etelämmässä voi. Vaan, onhan tuolla Pohjolassa lakkasoita ja monta muuta ihanaa, jota me alemmalla asuvat emme voi itsellemme haalia.
Tyttäreni ikävöi Oulun seudulla asuessaan valkovuokkoja. Minä ikävöin Satakunnassa sinivuokkoja.
- yrittää
En kyllä usko, että menestyisi V-vyöhykkeellä. Varjomorellista pitänee kertoa se, että ei ole kaunis puu muutaman vuoden jälkeen, siitä tulee risukasa, jossa on lehtiä vain oksien kärjessä. Kirsikat pitäisi leikata sadonkorjuun jälkeen, jos se on yleensäkään tarpeellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676