ostin ihanan kirsikka puun taimitarhalta. asun V- vyöhykkeellä. Onko kellään kokemusta tämän puun kasvatuksesta ja menestymisestä? Minulla on jo 3 omenapuuta ja pihaan mahtuu vielä paljon ihania kasveja ja puita.
Kirsikka varjomorelli
5
2100
Vastaukset
- Morellin ystävä
Onnea hankintasi johdosta! Morelli on helppohoitoinen ja tuottoisa puu, jota ei juurikaan tarvitse hoitaa. Marjat ovat tummmempia, suurempia ja vähän happamampia kuin
tavallisen kirsikan. - varjomorelli
Minullakin kasvoi ihaniksi puiksi kaksi varjomorellia. Kasvu oli nopeaa ja sato hyvä. Vain marjojen happamuus ihmetytti.
Sitten tein virheen. Menin ja leikkasin puista oksia, (vuodenaikaa en muista). Siitäkös puut loukkaantuivat. Ne alkoivat vuotaa tahmeaa mahlaansa ja vähitellen puut kuivuivat kokonaan. Älä siis leikkaa puuta, vaan anna sen kasvaa kuinka haluaa. Länsi-Uudellamaalla, missä olen nähnyt lähes "kirsikkametsän", puut olivat suuressa tilassa ja näyttivät tuottavan hyvää satoa.- sdfrew
Varjomorelli on 3 vyöhykkeen puu, minäkin kokeilin sitä n.8 vuotta sitten .Se kukki ja antoi sadon , sen jälkeen kuivui ja paleltui pois, koska asun 5 vyöhykkeellä , meillä on liian kylmä sille.
- varjomorelli
sdfrew kirjoitti:
Varjomorelli on 3 vyöhykkeen puu, minäkin kokeilin sitä n.8 vuotta sitten .Se kukki ja antoi sadon , sen jälkeen kuivui ja paleltui pois, koska asun 5 vyöhykkeellä , meillä on liian kylmä sille.
kun kysyjä kertoi olevansa V- vyöhykkeen asuja. Miten siellä omenapuutkaan menestyvät? Kait hyvin sitten. On harmillista, kun koko Suomessa ei voi kasvattaa kaikkea, mitä etelämmässä voi. Vaan, onhan tuolla Pohjolassa lakkasoita ja monta muuta ihanaa, jota me alemmalla asuvat emme voi itsellemme haalia.
Tyttäreni ikävöi Oulun seudulla asuessaan valkovuokkoja. Minä ikävöin Satakunnassa sinivuokkoja.
- yrittää
En kyllä usko, että menestyisi V-vyöhykkeellä. Varjomorellista pitänee kertoa se, että ei ole kaunis puu muutaman vuoden jälkeen, siitä tulee risukasa, jossa on lehtiä vain oksien kärjessä. Kirsikat pitäisi leikata sadonkorjuun jälkeen, jos se on yleensäkään tarpeellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262023
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161414- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863