En tiedä kuuluuko kyseisen kirjailijan teoksen tälle palstalle puhuttavaksi, mutta laitoinpa kumminkin. Poimin kirjahyllystä eilen Solženitsynin "Ensimmäinen piiri." Mihin genreen kirjan sijottaisitte? Millainen romaani on muuten? Kertokaa hieman. Netissä tietoa on niukasti.
Aleksandr Solženitsyn
aageedeecee
2
375
Vastaukset
"Ensimmäinen piiri" on puitteiltaan romaani Stalinin ajan erikoisvankilasta johon kietoutuu monenlaisia ihmiskohtaloita. Dekkari se ei ole, eikä genreltään jännitysromaanikaan, vaikka siinä jännitystä onkin. Monitahoinen, -tasoinen, ja nerokas kirja, joka toi Solzhenitsynille Nobelin palkinnon. "Must", jos mikä!
YLE Teemalla menee parhaillaan lauantaisin klo 19.00 romaaniin perustuva venäläinen laatusarja.- Sikin
Olin pudota tuolilta kun sattumoisin vilkaisin teeveetä ja tunnistin Ensimmäisen Piirin henkilöitä ihka oikeassa filmatisoinnissa.Tuli joulu etuajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412