Vapaata eloa mäyräkoiralla.

Juro - Ukko

Elämme 10-vuotiaan tyttäreni ja kolmikuisen mäyräkoirapentumme kanssa saaristossa, pienessä kylässä maaseudun rauhassa. Narttu pentumme on tottunut täydelliseen vapauteen, mutta kuulee myös sanaa, koska hienovarainen koulutus alkoi heti pennun kotiuduttua. Tarpeet tehdään jo ulos, koska alusta asti pennun herättyä mentiin puutarhaan, isäntä aamukahville ja pentu telmimään, kiitos näille fantastisille kevätsäille.
Autoon olen totuttanut pennun niin, että pentu seuraa meidän mukana kaikkialle. Seuraava totuttaminen on veneilyyn ja kalastamiseen. Tuntuu, että vesi elementtinä kiinostaa pentua kovasti.
Saari, missä elämme on Viron Saarenmaa, ja täällä tapahtuu suhteellisen paljon liikenneonnettomuuksia, missä metsän eläimet vahingoittuvat, joten ajattelin opetella verijälkien ja vahikoittuneiden eläinten etsintää
mäykkymme kanssa. Pienet vinkit eivät olisi pahitteeksi, kiitokset ja hyvää kesää.

10

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiria,

      kuten sinä, antaa koiralle hyvän elämän. Ihmiset, ketkä ottavat koiran kerrostaloon, eivät rakasta koiria, he rakastavat ainoastaan itseänsä.

      • Rakas koira

        Mikä sinä olet tuomitsemaan ja kategorioimaan noin jyrkällä ja julmalla tavalla ihmiset jotka rakastavat tai eivät rakasta koiraansa?

        Itse olen olosuhteiden pakosta muuttanut maalta kaupunkiin kerrostaloon. Mukanani tulivat myös rakkaat koirani. Ne ovat sopeutuneet kerrostaloelämään hyvin. Käynhän niiden kanssa pitkillä lenkeillä myös.

        Nyt sinä väität, etten rakasta koiriani! Mitä hittoa? Mihin se rakkaus katosi? Kerro mulle!


      • kannalta
        Rakas koira kirjoitti:

        Mikä sinä olet tuomitsemaan ja kategorioimaan noin jyrkällä ja julmalla tavalla ihmiset jotka rakastavat tai eivät rakasta koiraansa?

        Itse olen olosuhteiden pakosta muuttanut maalta kaupunkiin kerrostaloon. Mukanani tulivat myös rakkaat koirani. Ne ovat sopeutuneet kerrostaloelämään hyvin. Käynhän niiden kanssa pitkillä lenkeillä myös.

        Nyt sinä väität, etten rakasta koiriani! Mitä hittoa? Mihin se rakkaus katosi? Kerro mulle!

        Kaupungin kerrostalo ei minustakaan ole KOIRALLE se paras paikka asua asfalttipihoineen ,parkkipaikkoineen ja likaiset jalkakäytävät autojen ,kovan liikenteen keskellä :( koirat jo stressaantuvat tuosta melskeestäkin ,ääniviidakosta ??
        Omistaja voi toki "rakastaa" koiriansa kovasti mutta ajattelisen sen asumismuodon rakkaan koiran kannalta ?Koira asuu siellä mihin ihminen sen määrää.... vaikka boksissa 50 koiran kennelissä ,mmmrr...


      • saat niskavillat pystyyn
        kannalta kirjoitti:

        Kaupungin kerrostalo ei minustakaan ole KOIRALLE se paras paikka asua asfalttipihoineen ,parkkipaikkoineen ja likaiset jalkakäytävät autojen ,kovan liikenteen keskellä :( koirat jo stressaantuvat tuosta melskeestäkin ,ääniviidakosta ??
        Omistaja voi toki "rakastaa" koiriansa kovasti mutta ajattelisen sen asumismuodon rakkaan koiran kannalta ?Koira asuu siellä mihin ihminen sen määrää.... vaikka boksissa 50 koiran kennelissä ,mmmrr...

        varmaan aika monella päätelminesi.

        Minä siis vain "rakastan" koiriani, koska asumme kerrostalossa?
        Meillä on puhdas metsä talon takana, siellä ulkoillaan päivittäin. Suurimmaksi osaksi koirat nukkuvat yksin ollessaan, niin maalla kuin kaupungissa.
        Minun koirani ovat varsin onnellisia ja tyytyväisiä. Täällä on lenkkiseuraa ja mukavia koirakavereita. Hyvienpuolien listaa voisi jatkaa, mutta sinulle, mustavalkoinen ihminen, se olisi hyödytöntä.

        Voit pitää mielipiteesi, mutta niin pidän minäkin.

        Olen nähnyt hiton monta onnetonta maalla asuvaa koiraa, joita rakastetaan aidosti (?????).
        En ole pitkiin aikoihin lukenut mitään noin typerää tekstiä kuin sinun ja ap:n väite, ettei koiraa voi rakastaa jos asuu kerrostalossa.


      • eetu ja isäntä

        Tulee hyvää mieli kun saa lukea onnellisesta mäykystä ja sen hyvästä elinympäristöstä.Onnellinen mäykky ,sanoisin =)Mäykky nauttii täysin siemauksin "maaseudun " ihanuudesta ,vapaudesta ...se on rakkautta se .
        Liian monta surullista tarinaa kuulee kaupunkissa asuvista koirista ,omistajasta ja heidän naapureista , nyyh..


      • Rakas koira
        eetu ja isäntä kirjoitti:

        Tulee hyvää mieli kun saa lukea onnellisesta mäykystä ja sen hyvästä elinympäristöstä.Onnellinen mäykky ,sanoisin =)Mäykky nauttii täysin siemauksin "maaseudun " ihanuudesta ,vapaudesta ...se on rakkautta se .
        Liian monta surullista tarinaa kuulee kaupunkissa asuvista koirista ,omistajasta ja heidän naapureista , nyyh..

        surullinen tarina kaupunkissa asuvasta koirasta.

        Kiitos.

        Eikös niitä surullisia tarinoita maalla asuvista/asuneista koirista muka ole? Älä viitsi.

        Kieltämättä on kiva koiralle, kun se saa kirmata vapaana niityillä, mutta merkitseekö sesitä, että kaupunkikoiraa ei omistaja rakasta, kuten täällä pari asioista tietämätöntä kiihkeästi julistaa?

        Kysyn vaan!


      • Jaana...

        Kerrostalon asunto kaupungissa ei sovi "kenneliksi".Hirveetä katseltavaa ja kuuneltavaa kun naapurissa on räksyttäviä mäyräkoiria jotka ulkoillessaan (korttelin ympäri)sinkoilevat sinne tänne ,hurjan näköistä ainaskin on .Metsästyskoiran toivoisin pääsevän kunnon lenkille päivittäin luontoon .Koiria kyllä säälin pakokaasun keskellä.
        Ajatellaanko koiraa lainkaan ?


    • Metu

      Tuntuu, että sulla on järkipääs tuon koiratouhun kanssa!! Mul on itellä kaks urosmäykkyä, joista toinen on FIN JVA ja sen kyllä huomaa kotioloissakin, kun taas toinen kyllä jäljestää, nut liian hitaalla temmolla kokeita ajatellen.
      Ehdottomasti kannattaa opettaa se narttu verijäljelle, jos sillä intoa riittää. Mä en kyllä ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka opettamalla opettaa koiransa verijäljelle, jos koiralla ei ole selvää omaa kiinnostusta siihen hommaan..
      Mut ehdottomasti kannattaa kokeilla.. eli hommaat jostain naudan verta tms. kostutat sillä märän naruun sidotun sienen ja vedät sientä perässäs metsäs (aluksi muutaman metrin) ja jäljen päähän joku "kaato" esim. kuollu kani/jänis tai hirven jalka.. Koira pitää tottakai kehua ja kiittää kun se on päässyt päämääräänsä asti. Voit kysyä lisää sähköisesti. :) Jälki onnea!!

      • Metu

        Kun oot tehny sen jäljen nii anna sen vanhet n.12tuntia, ennen ku meet koiran kans!


      • Rakas koira
        Metu kirjoitti:

        Kun oot tehny sen jäljen nii anna sen vanhet n.12tuntia, ennen ku meet koiran kans!

        olisi parempi, ettei verijälki olisi koiran oman väen tekemä.
        Siinä koira saattaa verijäljellä seurata hyvin pitkälti tuttujen kenkien jättämään hajua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe