me ollaan saatu gerban pennut aina enne yhteen kauppaan,mutta se lopetti...
on yks toinenki kauppa,mut siel ei oo häkkejä...ollaan kysytty useampaan kertaan.
kamuilta ja tutuilta on turha kysyy,ne ei ota...
ja ilmotuksiakaan ei varmaa kande...ne on nimittäin kaikki 3 pentua POIKIA!Ja pojathan riitelee yhessä,eli eihän niitä vois myyä ku yhen...ja ne ois vaa yksinäisiä..ite ne pidettäs muuten,mutta sit se tappelu...jonakin kauniina taikka rumana päivänä...
Mihin gerbiilin pennut?
10
572
Vastaukset
- -minttis
Koskaan ei pitäisi teettää gerbiilillä pentuja ellei niille ole varmoja koteja. Vain eläinkauppaan vietäväksi eläimiä ei saisi teettää. Muutenkin ei kai teillä asu uros ja naaras jatkuvasti yhdessä? Uroksia saa pitää laumassa ihan yhtälailla kuin naaraitakin. Siis uroksia, ei missään nimessä naarasta sekaan, koska silloin syntyy paha tappelu, mutta urosgerballakin pitäisi olla uros kaveri. Urosgerbat eivät siis tosiaan tappele yhdessä sen useammin kuin naaraatkaan.
-minttu
www.hobitinkolo.net- satu
Kaiken lukemani ja muilta gerbiilinomistajilta kuulemani mukaan gerbiilit tappelevat harvoin. Yleensäkin, jos tappelu syntyy, (puhun nyt gerbiileistä jotka elävät pelkissä urospareissa/ryhmissä tai pelkissä naaraspareissa/ryhmissä) se syntyy helpommin naarasryhmissä. Uroksilla (kuten tietysti myös naaraillakin) pitäisi aina olla yksi tai useampi samaa sukupuolta oleva kaveri. Urosten tappelu on hyvin epätodennäköistä.
Nuo kolme veljestä tulevat varmasti mainiosti koko elämänsä kolmestaan toimeen. Älä missään nimessä anna kenenkään niistä olla yksin! - Gerbulainen
satu kirjoitti:
Kaiken lukemani ja muilta gerbiilinomistajilta kuulemani mukaan gerbiilit tappelevat harvoin. Yleensäkin, jos tappelu syntyy, (puhun nyt gerbiileistä jotka elävät pelkissä urospareissa/ryhmissä tai pelkissä naaraspareissa/ryhmissä) se syntyy helpommin naarasryhmissä. Uroksilla (kuten tietysti myös naaraillakin) pitäisi aina olla yksi tai useampi samaa sukupuolta oleva kaveri. Urosten tappelu on hyvin epätodennäköistä.
Nuo kolme veljestä tulevat varmasti mainiosti koko elämänsä kolmestaan toimeen. Älä missään nimessä anna kenenkään niistä olla yksin!Yx gerbu(naaras)hyökkäs mun gerbuni kimppuun ja se ei puolustautunu....sil tuli haavoja ja mä oisin halunnu viedä sen eläinlääkärii ja mutsi ei antanu.Snif!Nyt se kyllä on jo parempi mutta aristaa vieläkin.Tappeluita voi syntyä vaikka kuinka paljon jos ei ole varuillaan.Tällä kertaa aloitteen teki hiemän vainoharhainen muita gerbuja kohtaan oleva naaras mutta yleensä se on kaksi urosta.Joten pitäkää lemmikeistä huolta ne eivät nauti ruhjeista ja eläinlääkäri käynneistä!
- Liisa
Gerbulainen kirjoitti:
Yx gerbu(naaras)hyökkäs mun gerbuni kimppuun ja se ei puolustautunu....sil tuli haavoja ja mä oisin halunnu viedä sen eläinlääkärii ja mutsi ei antanu.Snif!Nyt se kyllä on jo parempi mutta aristaa vieläkin.Tappeluita voi syntyä vaikka kuinka paljon jos ei ole varuillaan.Tällä kertaa aloitteen teki hiemän vainoharhainen muita gerbuja kohtaan oleva naaras mutta yleensä se on kaksi urosta.Joten pitäkää lemmikeistä huolta ne eivät nauti ruhjeista ja eläinlääkäri käynneistä!
Jos äitisi ei tunne vastuutaan perheenne lemmikistä, on syytä kertoa hänelle, että laki valvoittaa tarjoamaan hoidon eläimelle sen sitä tarvitessa. Jos äitisi ei tätä ymmärrä, sinun on syytä vastaisuudessa olla hankkimatta lemmikkiä! Mitä tapahtuu, jos lemmikkisi sairastuu vakavammin? Äitisi ei varmasti ole pätevä määrittelemään milloin eläin tarvitsee eläinlääkärin hoitoa ja milloin ei! Miksi hän on koskaan antanut sinun hankkia lemmikin, jos on niin julma, ettei piittaa siitä, miten eläimen käy jos se sairastuu? Että ihmiset voivat olla piittaamattomia!
- zodijacky
=I ikävä tilanne gerbiileilläsi. Teetätkö niitä tosiaan "huvin vuoksi" ja viet saman tien eläinkauppaan? =I
No, minä en varmaan ole paras sanomaan kun meillä on syntynyt useampiakin poikueita, ja poikueista on joitakin eläinkaupan kautta myyty, mutta en minäkään sentään niitä "tehtaile"...
No, anteeksi nyt että kritisoin valintojasi mutta kuitenkin.- gerbufani
mä voisin ottaa ne sun gerbiilin pennut vaik eine kyl tappelis sullakaan mul on 2eri ikäistä poika gerbiilii ja hyvin ooon pärjänny. ne on samassa häkissä. mä saan ehkä 3gerbiilin mut missä sä asut?
- Murun@
Mä kyl voin ottaa gerbuvauvoja!IIII-hanaaaaa!
- ::flippi::
hei ja kiitti vastanneile...
kommentoin nyt miten sattuu...tässä...
on kiva tietää,että gerbiili veljekset eivät tappelisi...
ja me ostettiin 2 vuotta sitten 2 gerbiiliä.ne oli sisaruksia...ja myöhemmin niistä näki niiden olleen tyttö ja poika.ne on elänyt yhdessä jo kolmisen vuotta,,.
pennuille on aina löytynyt paikka..
ja minkäs sille voi että pentuja tahtoo tehä.. - k.orava
::flippi:: kirjoitti:
ja me ostettiin 2 vuotta sitten 2 gerbiiliä.ne oli sisaruksia...ja myöhemmin niistä näki niiden olleen tyttö ja poika.ne on elänyt yhdessä jo kolmisen vuotta,,.
ja minkäs sille voi että pentuja tahtoo tehä..> ja minkäs sille voi että pentuja tahtoo tehä..
Kaikkien eläinten pennut ovat toki kivoja ja söpöjä, mutta ei niitä pidä teettää vain siksi, että "se on kivaa" ja sitten viedä ne eläinkauppaan myytäviksi eteenpäin! Kun olet ottanut itsellesi eläimiä, sinun vastuullasi on myös niiden hyvinvointi. Hyvää hoitoa ei todellakaan ole jatkuva poikasten teettäminen, missä naarasgerbiili rasittuu kohtuuttomasti (korkeintaan kaksi poikuetta peräkkäin). Muutenkin täytyy tietää perusasiat ennen kuin edes suunnittelee pentujen teettämistä. "Tietosi" siitä, että urosgerbiilit tappelevat aina osoittaa jo yksinään sen, ettet ole ottanut selvää ko. lajin hoidosta.
Suvi
----
www.saunalahti.fi/~sevilsu/gerba - -minttis
::flippi:: kirjoitti:
ja minkäs sille voi että pentuja tahtoo tehä..En voi muuta kuin yhtyä Suvin kommenttiin. Uroksen ja naaraan pitäminen yhdessä (siis pariskunnan, joka saa poikasia) on erittäin kyseenalaista jatkuvasti, jos nyt suoraan sanoisin niin laskisin sen melkein eläinrääkkäykseksi. Naaras rasittuu aivan liikaa ja kuten aiemmin jo sanoin aina, jos teettää poikasia pitäisi olla varma siitä, että niille on koditkin. Ja aina pitäisi tietää lajista tarpeeksi. Vielä järkympää asiasta tekee se, että sisarruksilla _ei_ missään tapauksessa saisi teettää poikasia. Riski sille, että poikaset kuolevat nuorina, ovat alttiita sairauksille tai jopa synnynnäisille epämuodostumille on ihan liian suuri.
Viimeinen kommenttisi siitä, että minkäs sille voi, että pentuja tahtoo tehdä kertoo mielestäni suuresta välinpitämättömyydestä. Etkö todellakaan tuon enempää välitä lemmikkiesi, joiden elämä on sinun vastuullasi, elämästä?
-minttis, jota todellakin ottaa päähän eläimiä kohtaan välinpitämättömät ihmiset
www.hobitinkolo.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241