Tukiaiset

vastikkeellisiksi

Kun maatalouden harrastajat haluavat olla yrittäjiä ja moni on varsin varakas, tulee kaikki veromaksajien omaisuutta oleva maataloustuki muuttaa vasikkeelliseksi lainaksi, josta lainan ottaja vastaa omaisuudellaan.

Tällöin tukea myönnetään, kunhan tuensaaja maksaa lainsansa takaisin ja sille käyvän koron. Jos tuensaaja ei maksa velkaansa, voidaan tukea myöntää korkeintaan siihen mittaan kuin tuensaajalla on omaisuutta pantiksi antaa. Jos lainaa ei lyhennetä, siirtyy omistusoikeus velallisen omaisuuteen lainanantajalle eli valtiolle.

Näin toimivat kaikki yrittäjät. Näin toimivat rahalaitokset. Tällöin nähdään mikä on maatalouden tuotto ja saadaan aikaa tervettä dynamiikkaa maatalouden kehittämiseksi.

16

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Montako noita tuettuja takseja on siirtynyt valtion omaisuudeksi, vai eikö kaikkia aloja sitten laitetakaan tuohon lainasysteemiin.

• sellaista..

systeemiä jossa viljelijät maksaisivat oman palkkansa itse.

• TÄYTTÄ ASIAA!!!

JUURI NIIN! MAAJUSSIT MAKSAKAA LAINAT TAKAISIN VALTIOLLE! JA JOKU VALTION MARIONETTI SIELTÄ NIITÄ VALTIOLLE VAATIMAAN!

• vein juuri

hiljakkoin lainanlyhennysmaksulomakkeen pankkiin.

• sitten myös muut yhteisestä kassasta maksettavat tuet ja avustukset muuttaa vastiikkellisiksi? jos saat vaikkapa työttömyyskorvausta niin joudut sitten vastaavasti vaikkapa haravoimaan kaupungin puistoalueita summaa vastaavan tuntimäärän. ja asumistuen vastikkeeksi mennään sitten vaikka siivoamaan kaupungin hallintorakennuksia, opintotuet voitaisiin maksaa takaisin valtiolle kun ollaan opiskelun jälkeen työelämässä luonnollisesti korkojenkera.

mutta kerrohan miksi vain ja ainoastaan maanviljelijöitä vainotaan vaikka alkoholin ja tupakan aiheuttamat sosiaalimenot ovat huomattavasti suuremmat kuin maataloustukien rahasumma. samoin työttömyyskorvaukset, asumistuet jne. miksi niitä ei vaadita lopetettavaksi tai edes julkaistavaksi. miksi ei julkaisita niiden "oikeiden" yrittäjien työllistämistukia ja muita yhteiskunnalta saamia avustuksia, miksi niistä ei edes puhuta?

• järkähtämättömänlevoton

Läää.

Vai lainaksi ööliö. Minulla on jo pankkilainaa.

Yrittäjä et tod. näk. ole. Joo, laitetaan myös osa palkoista lainaksi. Työntekijä saa sen, jos osoitetaan, että hän tekee oikeasti töitä. Tietokoneelle naputtelusta työaikana rapsahtaisi sanktio (sanotaan noin pyöreät 10%). Jos työntekijä ei täytä vaatimuksia siirtyisi häneltä yhteiskunnalle oikeus käyttää vuokra-asuntonsa keittiötä. Sen voisi palauttaa panttaamalla makuuhuoneen patjansuojuksen. Näin saataisiin tervettä dynamiikkaa korvienvälin tervehdyttämiseen. M.O.T

• tarkastaja

muuten ajatellut asian ihan loppuun saakka, jos vaikka siinä olisi hieman tinkimisen varaa, ajatellen näin vaan ihan yleiseltä kannalta.

• nozzu

ompas täällä taas helv.. järkee tässä keskustelussa. tässä voisi taas sanoa että : Ei hutkita ennen kuin tutkitaan. ensinnäkin olen maanviljelijä, maitotilallinen jolla on siinä sivussa lihakarjaakin. tuloni ovat vuosi asteikolla n.10 000 ja lainaa minulla on n. 380 000 että laskepaaka hyvät ihmiset paljonko pystyisin maksamaan vielä näitä teidän "tukilainojanne" takaisin. tänäkin aamuna olen noussut aamulla klo.5.30 ja tulin juuri navetalta klo. on 23.46. siinä välissä olen ehkä pitänyt taukoa n. 2h. tämä on aika normaali ja kevyt päivä. Ei en minä halua valittaa että työni on raskasta, huono palkkaista, vähän lomia (24pvä/vuosi)tai mitään muutakaan. Itse olen ammattini valinnut. Tiedän että helpommalla pääsisin kunn heittäisin hanskat tiskiin ja painuisin ns. "oikeisiin töihin". Mitä näissä keskustelupalstoilla kovasti mainostetaan. Mutta kuinka moni teistä voi sanoa että työnne ei ole tylsää? työssänne ei ole kahta samanlaista päivää? ja näette oman työpanoksenne joka päivä.

• sos.pum

noilta kaupungin sosiaalipummiääliöiltä voi vaatia että jotain tekisivät elantonsa eteen. Täällä vaan haukutaan maanviljelijöitä jotka oikeasti tekevät maailman tärkeintä työtä ja ottavat kaupunkipummien haukut vastaan. Hävetkää kaupunkilaiset!!!

• huoletta

tulosi eivät riitä lähellekään korkoihin (ilman tukia) tulot 2,6% velasta! Joten konkurssi häämöttää. Käytkö leipäjonoissa?

• ei varmaan
        huoletta kirjoitti:

tulosi eivät riitä lähellekään korkoihin (ilman tukia) tulot 2,6% velasta! Joten konkurssi häämöttää. Käytkö leipäjonoissa?

tullut mieleen että kaveri todennäköisesti tarkoitti että hänelle jää lyhennysten ja korkojen jälkeen kymppitonni käteen,jonka turvin sitten elellään.

• tuo
        huoletta kirjoitti:

10000 sisältää tuet.

• tais tarkoittaa
        ei varmaan kirjoitti:

tullut mieleen että kaveri todennäköisesti tarkoitti että hänelle jää lyhennysten ja korkojen jälkeen kymppitonni käteen,jonka turvin sitten elellään.

kulujen jälkeen jäävää tuloa, elikkä rahaa jonka voi käyttää vaikkapa etelänmatkoihin!

• aloittajassa kukkii

Tyhmyys tiivistyy kateelliseen kirjoitustyyliin.

Olen itse varsin tyytyväinen 40h/viikko tuntimäärään vieralla
      ja ottaisi takaisin sen viikottaisen työmäärän 50-90h/viikko takia.

Puhumattakaan siitä rahakasasta minkä päällä istuin maitotilipäivänä. Tienaan leipäni paljon helpommalla muualla töissä ja varmemmin vieläpä.

Huolisitko kenties vanhan navettani hyvään hintaan ??
      Tuossa tyhjillään vähän remppaa ja lisäsiipeä rakennat ja muutama työkone pihalle, siitä pääset sinäkin alkuun.

Voit sinäkin päästä kullanmakuun.

• tuensaaja

ei minkään yrityksen tai yksityisen tarvi maksaa takaisin tukea. Lainat on aivan eri asia.
      Valtio on muuten laittanu kymmeniä miljoonia euroja ihan turhaan kaikkia kansalaisia koskeviin varmennejärjestelmiin. Puutuppas niitten turhuuteen.

• Maalaismimmi

Ihan olet oikeassa. Kaikki vastikkeeton tuki veronmaksajilta yksityisille ihmisille voisi hyvin olla vain lainaa. Sitten kun pääsis töihin, niin maksaisi palkastaan takaisin.
      Tai sitten tekis jonkin sopivan viikkotuntimäärän jotain yleishyödyllistä työtä, kuten siivoisi tienvarsia idioottien jäljiltä. Tai vuokraisi vaikka aarimaata sen verran, että saisi siinä viljelemillään tuotteilla korvattua saamansa tuen. Ihan vaikapa noilla tavanomaisilla tuottajahinnoilla...

Maataloustuki puolestaan taas EI ole vastikkeetonta, kuten työttömyystuki on. Se on korvaus siitä, että tuottajahinnat pidetään niin matalana, ettei niillä hinnoilla pysty edes tuottamaan. Ethän oikeasti ollut niin tyhmä, ettet sitä tiennyt?

Parempi olisikin jos tuki maksettaisiin suoraan todelliselle tuen saajalle kierrättämättä sitä viljelijän kautta. Kaupan kassakone voisi kilkutella ruokalaskuun ensin oikean hinnan ja sitten miinustaa loppusummasta tuen määrän, niin jokainen tietäisi ja voisi seurata paljonko oma osuus tuesta on. Tuottajahinnat voisivat -ja tietysti pitäisikin- silloin olla todelliset eikä tuommoiset pellehinnat mitä ne nykyään ovat.

Älkää hyvät viljelijät ottako mielipahaa tuon aloittajan tyhmyydestä. Luojan kiitos Teitä on vielä olemassa. Hyvää ruokaa kun ei vielä ole opittu tekemään synteettisesti! Itse tunnustan hakevani leipäni kaupungista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2081
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      806
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe