Miltä maistui eka rööki?

Linnuliini

Muistatteko vielä?

Itse muistan pöllineeni ekan röökin, punaisen Mallun, välitunnilla jonkun lukiolaisen povitaskusta. Sauhuttelin sen pienellä jännityksellä pihasaunassa. Ja yllätys, yllätys: sehän oli ihan hyvää. Tai ei ainakaan pahaa. Ei mitään oksennus- eikä yskimiskohtauksia niin kuin pelottelu propangavideoissa koulussa näytettiin.

Ihan miellyttävä, jännittävä kokemus siis.

151

20079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harri

      Aikoinaan valistusfilmeissä uskoteltiin, että minunkin olisi pitänyt suurin piirtein vaipua kuolleena maahan heti röökiä sytyttäessäni. Lisäksi valistusfilmeissä tupakan uskoteltiin maistuvan hirmuisen pahallekin mutta eipä siltä vaikuttanut kun tarkkaili tupakoivia ihmisiä. Ilmiselvä ristiriita!

      Siispä kokeilin, 13-vuotiaana ja testikappale oli punainen Dunhill. Kaikkea muuta kuin hirmuisen kamalaa. Maku oli aikas lailla viehättävä. Oli jännää, kun suu oli täynnä lämmintä savua. En vetänyt henkosia, maistelin vain. Kivaa, kannusti kovasti kokeilemaan joskus uudestaan.

      Joskus vuosia myöhemmin vauhti rupesi kiihtymään, rupesi aski kulkemaan taskussa mukana paikassa kuin paikassa. Samalla viehättävä maku katosi, tottakai, kun poltti liikaa. Siitä viisastuneena polkaisin jarrua oikein kunnolla ja opettelin tunnistamaan, milloin rööki oikeasti maistuu ja milloin ei. Toimii tänäkin päivänä ( hyvin pitkän ajan kuluttua ). Toisinaan rööki ei maistu, jolloin röökiaski pysyy taskussa tai milloin missäkin ( kioskin hyllyllä ostoa odottamassa ). Taidan olla tuuripolttaja.

    • poitsu

      Poltin ensimmäistä kertaa joskus 15-vuotiaana. Sain silloin yhdeltä kaveriltani punaisen Mallun. Poltin sen kotimatkallani ja yllätyin, kuinka se olikin ihan hyvää. Ei oksettanut, eikä muutenkaan tullut paha olo. Se oli ihan erikoinen kokemus, loppujen lopuksi.

      • jarppe

        Eipä sitä osannut henkeen heti vetää.
        Oli jännää kun savua tuli ulos suusta.

        Sitten kun oli opetellut vetään henkeen,
        niin loppui päästä älykkyys.


      • Keppejä
        jarppe kirjoitti:

        Eipä sitä osannut henkeen heti vetää.
        Oli jännää kun savua tuli ulos suusta.

        Sitten kun oli opetellut vetään henkeen,
        niin loppui päästä älykkyys.

        Urpo. tottakai se ulos suusta tulo jos sen savun sisään vedät !!!!!!!


      • Tappara99
        Keppejä kirjoitti:

        Urpo. tottakai se ulos suusta tulo jos sen savun sisään vedät !!!!!!!

        Ite oot urpo kun toisia haukut! Voisihan se savu molekyylejä tai jotain muuttamalla jäädä vaikka mahaan, uskoisin ... Eli sä se urpo oot


      • Keppejä
        Tappara99 kirjoitti:

        Ite oot urpo kun toisia haukut! Voisihan se savu molekyylejä tai jotain muuttamalla jäädä vaikka mahaan, uskoisin ... Eli sä se urpo oot

        Voi vittu mee jonne litkii sitä energiajuomaa sale pihaa ja mitä vitu molekyyli muutoksii!!!!!!!!!!!!!


      • Tappara99
        Keppejä kirjoitti:

        Voi vittu mee jonne litkii sitä energiajuomaa sale pihaa ja mitä vitu molekyyli muutoksii!!!!!!!!!!!!!

        Meillä oli kuule kemiaa koulussa ja kerrottii että savu voi muuttua vedeksi tai joku kaasu juttu. Ja mä oon 15 ni saan juoda energia juomaa niin paljon kuin haluan. Sä taidat olla ainoa jonne täällä. Mene kouluun niin tiedät molekyyleistäkin


      • Keppejä
        Tappara99 kirjoitti:

        Meillä oli kuule kemiaa koulussa ja kerrottii että savu voi muuttua vedeksi tai joku kaasu juttu. Ja mä oon 15 ni saan juoda energia juomaa niin paljon kuin haluan. Sä taidat olla ainoa jonne täällä. Mene kouluun niin tiedät molekyyleistäkin

        Voi Jeesus -.- ensiksikin millä vitulla muutat tupakan savun kaasuksi tai nesteeksi kysynpä vaan ja toiseksi sää saat sydän ongelmii niistä energiajuomist ne o mun mielest vaarallisempia ku rööki ja alkoholi et litki Iha rauhas :) ja kyllä olen jonne mut niin oot sääki ja Urpo toi jarppe o auttamatta x )


      • L&M
        Keppejä kirjoitti:

        Voi Jeesus -.- ensiksikin millä vitulla muutat tupakan savun kaasuksi tai nesteeksi kysynpä vaan ja toiseksi sää saat sydän ongelmii niistä energiajuomist ne o mun mielest vaarallisempia ku rööki ja alkoholi et litki Iha rauhas :) ja kyllä olen jonne mut niin oot sääki ja Urpo toi jarppe o auttamatta x )

        Ootko ikinä lukenu mitä röökissä on? Ja oot ite vitun määly kun vastaat 11-vuotta vanhaan viestiin


    • Kari

      Ensimmäisen kerran polteltiin poskareita kaverin kans jo 7-8v. Silloin ihmettelin, mitä erikoista tässä nyt on. Ei sanonut mitenkään.

      Ekat oikeat savut vedin ala-asteelta päästyäni 13v. Punaisen Coltin olin pöllinyt mutsin askista. Autotallin takana hitsasin sen asap. Iski kuin metrin halko! Jouduin istuutumaan maahan, ja lähes laatta lensi ;o) Ja ekat nuuskakokeilut, niistä ei kehtaa edes mainita, lol!

      Nyt oon 25v ja Smartti-toppia menee 6 kpl/kk, eli päiväannos keskimäärin 12-13 sätkää.

    • 4564564646g

      Mä oon polttanu ekan kerran pikkuvelin kaa ku olin 6 ja pikkuveli joku 3 - 4 (lol xD). Pöllittii tupakantumppei jos oli jäljel joku 1 - 2cm yhelt pihalt siin lähel ja polteltii niit :)

      • sd

        Itekkin tuli 6-vuotiaana poltettua eka savuke. Ja kyllä se otti kurkkuun, kun vedin henkeen. Nykyään piippulinjalla, enkä vieläkään pysty vetää henkeen yhtään...


      • Anonyymi

        3-4v made me do it:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3-4v made me do it:D

        11v made me do it


    • marlboroman...,

      Klubi vai Klupi 77 se pilliklupi kuiteski oli eka iskän askista pöllitty tupakka jonka poltin jollaintapaa poskareita kaiketi en enää muista mutta voi peeveli että se maistu hyvälle päähänkin tais mennä aikas railakkaasti, enää ei samanlaista aitoa tupakanmakua löydy mistään nykytupakoista, noita pilliklupeja oon polttanut myöhemminkin joitakin askeja silloin kun niitä vielä oli myynnissä, perkele kun niitä ei enää valmisteta.

    • se tietysti...

      mutta jostain syystä ihmiset on kautta aikain ihastuneet paskaan, oli se sitten valtionpää mies tai mitä hyvänsä..

    • sen vieläkin

      Olin 10-vuotias, me pihan penskat poltettiin yhdessä yhtä savuketta ja hyi hitto että ole pahanmakuista. Nyt sitten 30 vuotta myöhemmin yritän taas lopettaa tupakan polttoa, edelleen tupakka on pahanmakuista.

      • lujiutkyvbj

        joskus 16-vuotiaana ekan poltin, se oli jotain halpista, oisko ollu palmallia, hyhhyh... myöhemmin vasta tutustuin tupakan polton saloihin :D


    • ex-tupak

      Kyllä se eka rööki maistui paskalle, eikä paljon paremmalle maistunut senkään jälkeen.

    • ::D

      ekan kerran maistoin 13-vuotiaana ja maistu ihan hirveeltä, yskittiki nii pirusti ja meinas tulla oksennus.. Mutta sitte aloin satunnaisesti polttelemaan, eikä se nii pahaa ollu mutta lopetin sitte, on sitä parempaaki tekemistä =)

    • peruspeijooni

      ..oli kun pöllin isäni sikareita kaverini 9 vuotis synttäreille itse olin 7-8 vuotta ,eikä ne ollu mitään pikku sikareita vaan paksuja cohiba jöötejä,niitä me sitten vedeltiin navetan takana poskiin. Ekat savut oli hyvän makuiset mutta kun vedettiin kunnolla henkeen niin meinas järki lähteä, yskittiin ja räittiin ja jonotettiin vesihanalle. Monta vuotta meni ennenkun uskalsin seuraavan kerran polttaa. Nyt neljätoista vuotiaana olen alkanut polttaa päivittäin ja kyllä se kaduttaa,kun huomaa että irti ei enää pääse :(

      • Patuqqqqq

        Poltakko vielä?


    • MsLauraQ

      Olin 13 ja pöllittiin kaverin kanssa veljeltäni 4 sinistä Belmonttia (2 kummallekin) ja mentiin läheiseen pusikkoon polttamaan ne. Ekat röökit poltettiin poskareina, kun ei uskaltanut eikä oikein osannutkaan vetää henkeen. Toista polttaessa oli jo pakko vetää henkeen, kun haluttiin kokeilla oikeaa polttamista (ja tietty kehua kavereille, että ollaan poltettu). Sovittiin, että vedetään henkeen yhtä aikaa - ja sitten me yskittiin niin maan perusteellisesti! Jos joku meidät kuuli, niin varmasti tiesi mitä oli meneillään. :D Eikä se kyllä hyvälle maistunut. Siitä se sitten alkoi ja 11 vuotta poltin. Nyt olen tosin ollut 4 kuukautta täysin savuttomana ja hyvä niin.

      • Homppela

        Mun eka rööki oli pikku sikari. Ei se kovin hyvälle aluksi maistunut, yskinkin. Poltin sen poskareina. Sitten nyt olen neljäntoista, polttelen joskus, ja kun tuo aski on loppuun mennyt, niin pidän tauon, onneksi en ole vielä koukussa!


      • poika 19
        Homppela kirjoitti:

        Mun eka rööki oli pikku sikari. Ei se kovin hyvälle aluksi maistunut, yskinkin. Poltin sen poskareina. Sitten nyt olen neljäntoista, polttelen joskus, ja kun tuo aski on loppuun mennyt, niin pidän tauon, onneksi en ole vielä koukussa!

        Sikareita ei kuulukaan vetää henkeen. Niitä tuprutellaan.

        Minun ensimmäinen kokemus tupakasta oli sininen Chesterfield. Hyvältä maistui, vaikka jonkin verran pyörrytti. Pari kertaa kun oli sauhutellut, niin sitten ei enää tullut huono olo. En kuitenkaan koskaan aloittanut säännöllistä tupakointia.


    • lahu

      Mun eka rööki oli punainen LM, eikä maistunut pahalle, eka ajatus oli että miten joku on sanonut että eka rööki on pahaa. Olin silloin 14-v.

      • ...

        Eka tupakanpolttokokemus oli viime kesänä, ku pyysin kaverilta jämät.
        Poika vähän kahto, mut anto ne. Maistu aika jännältä.
        Seuraavana päivänä poltin lisää, ja opettelin vetämään henkeen. Ei oo polttaminen loppunu.


      • Drunken chicken
        ... kirjoitti:

        Eka tupakanpolttokokemus oli viime kesänä, ku pyysin kaverilta jämät.
        Poika vähän kahto, mut anto ne. Maistu aika jännältä.
        Seuraavana päivänä poltin lisää, ja opettelin vetämään henkeen. Ei oo polttaminen loppunu.

        oon 14v ja oltii kavereitekaa ulkona ja olin hankinu topa punasta lämärii ruvetii vetää siin niit röökei ja sit sanoin vaa et "katokaa, katokaa" vedin nii paljo ku röökistä lähti ja vedin henkee puhalsin ulos ja about 2sec kuluttuu oksensi siihe. Tää tapahtu veeme kesä lomalla.

        Kyl sitä poltaa jos on röökii. Oon aika urheilullinen ei se rööki viel eka 5 vuode sisäl paljoo vaikuta.


    • ex-sauhuttelija

      11-vuotiaana pöllin mummolta, joka oli raskas polttaja hautaan saakka, yhden röökin ja menin ullakolle polttamaan. Muistan vain, että savun tunne kurkussa oli oudon tuntuista, osin miellyttävää, mutta ehkä enemmän epämiellyttävää. En muista ns. "makua", mutta nikotiini vaikutti erittäin voimakkaasti. En polttanut kuin ehkä 1/3 tupakan ja päässä pyörrytti ja tuli huono olo puoleksi tunniksi. Koska en aikaisemmin omannut minkäänlaisia kokemuksia mihinkään päihdyttävään, tuntui nikotiinin aiheuttama päihtymystila kiehtovalle ja polttelin varmaan jotain 5 tupakkaa tuon jälkeen parin viikon aikana, mutta sitten homma jäi ja kokeilin seuraavan kerran vasta 16-vuotiaana juuri yläasteelta päästyäni ja jäin koukkuun kahdeksaksi vuodeksi kunnes lopetin.

      Jälkikäteen kaduttaa, miksi tuli poltettua niin kauan ja jatkuvasti, vaikka en mitään näkyviä terveyshaittoja koe saaneenikaan, mutta tiedäpä häntä, voihan tupakointi tehdä tuhojaan kehossa vielä vuosikymmenienkin jälkeen. Nykyään ei tulisi mieleenikään koskea tupakkaan.

    • janeiii

      muistan, hyvältähän se.. mutten halunnu pilata elämää sillä. poltin pari kertaa ja päätin etten polta ikinä.. ja niin siinä kävi. kesällä tuli alotettua, nyt en oo kyllä polttanu varmaan kahteen kuukauteen

    • Tsesterviildi

      Poltin itse ensimmäisen röökin 14-vuotiaana. Kaverin kanssa oltiin kävelemässä metsätietä hänen kotiinsa ja pysähdyttiin istumaan puunrungolle. No kaverihan tempaisi tupakan palamaan ja tarjosi sitten askia minullekin. En olisi halunnut, mutta sitten jätkä sanoi: "Ota ny vaan, ole mies." Teinipojallehan tuo "ole mies" tietty tehosi, ja otin sitten röökin (LM:n tummanvihreää). Maistui aivan kauhealle, varsinkin kun mentholinmaku vielä karvasti limakalvoissa. Pää tuli kipeäksi ja oli jotenkin hömelö olo tuntikausia jälkeenpäin. Suussakin maistui kuin olisi koiranpaskan syönyt, ja kun vilkaisin peiliin, olin kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni. No, olisi pitänyt tajuta tuosta, mutta tyhmänä jatkoin polttamista ja olen nyt sauhutellut kymmenen vuotta, välissä puolentoista vuoden tauko.

      • 12v polttanut

        Ei paha mää poltin ensimmäisen röökin joka oli Mallu Kultanen 5 v. Jatkoin 7v saakka kunnes veli sai kiínni, ja alotin taas 8v. Tosin nyt en jääny kiinni. jatkoin 12v ja nyt lopetin ku rupes äiti huutaa niin saatanasti.


      • 12v Polttaja
        12v polttanut kirjoitti:

        Ei paha mää poltin ensimmäisen röökin joka oli Mallu Kultanen 5 v. Jatkoin 7v saakka kunnes veli sai kiínni, ja alotin taas 8v. Tosin nyt en jääny kiinni. jatkoin 12v ja nyt lopetin ku rupes äiti huutaa niin saatanasti.

        Nyt haksahdin taas. PERKELE! Ei voinu mitää ku olin kirjottanut ton ekan viestin ni tuli yhtäkkii mieli röökii. No moro mää lähen röökille.


      • es-jonner
        12v Polttaja kirjoitti:

        Nyt haksahdin taas. PERKELE! Ei voinu mitää ku olin kirjottanut ton ekan viestin ni tuli yhtäkkii mieli röökii. No moro mää lähen röökille.

        Vedin ekan kerran röökii 14-v! Äitiltä pöllittyä massia tulostin paperissa! Maistu ihan vitun hyvälle! Teippasin sen kasaan ! ;)


      • ssätkä
        es-jonner kirjoitti:

        Vedin ekan kerran röökii 14-v! Äitiltä pöllittyä massia tulostin paperissa! Maistu ihan vitun hyvälle! Teippasin sen kasaan ! ;)

        joo ite poltin pari kuukautta sitten ekat sätkät, jotain maasta löytyneitä rizloja, pumpulia filtteriksi, ja puruina iskän sikaria murustettuna! eikä jäänyt siihen


      • ssätkä
        ssätkä kirjoitti:

        joo ite poltin pari kuukautta sitten ekat sätkät, jotain maasta löytyneitä rizloja, pumpulia filtteriksi, ja puruina iskän sikaria murustettuna! eikä jäänyt siihen

        ja pirun hyvää oli!!!


      • =)
        ssätkä kirjoitti:

        ja pirun hyvää oli!!!

        eka tupakki nousi minulla hyvin päähän , ja merrki oli se oikea pall mall


      • cancer fun
        =) kirjoitti:

        eka tupakki nousi minulla hyvin päähän , ja merrki oli se oikea pall mall

        Sain syövän heti ekasta röökistä :(


      • norttia
        12v Polttaja kirjoitti:

        Nyt haksahdin taas. PERKELE! Ei voinu mitää ku olin kirjottanut ton ekan viestin ni tuli yhtäkkii mieli röökii. No moro mää lähen röökille.

        Miks yrität lopettaa tupakanpolton.Ite alotin ja tosi nuorena ja musta
        on tullu ketjupolttaja.Musta on ollu tosi ihanaa polttaa ja on edelleen.


      • Kukkuu vaan
        cancer fun kirjoitti:

        Sain syövän heti ekasta röökistä :(

        syöpä, kun himassa vähän ajattelin röökamisen aloittamista.


    • Ihan muoveissa vielä

      Ja siitä sitten tietysti savut oli otettava. Maistu helvetin pahalle, vedin heti ekaks henkeen ja yskin pihalle. Tumppasin juuri aloitetun röökin ja myin loppuaskin vitosella joillekkin 16-vuotiaille.

      • nisse33

        kjeh ekan kerran no tota....olin 7 vanha kun isä anto polttaa heiniä kaverin kanssa leikittiin että se on tupakkaa mut sitte alk otumpit maistumaa poskeen sit alk ovakituinen polttaminen 11-12 iässä nyt vast oon alkanu vetää henkee ku huomaa et sillä korvaa känni tilan jos juomat loppuu ku vetää hyvin henkee :D mukava harrastus mutta RAJANSA KAIKELLA !


      • nisse33
        nisse33 kirjoitti:

        kjeh ekan kerran no tota....olin 7 vanha kun isä anto polttaa heiniä kaverin kanssa leikittiin että se on tupakkaa mut sitte alk otumpit maistumaa poskeen sit alk ovakituinen polttaminen 11-12 iässä nyt vast oon alkanu vetää henkee ku huomaa et sillä korvaa känni tilan jos juomat loppuu ku vetää hyvin henkee :D mukava harrastus mutta RAJANSA KAIKELLA !

        jatkan aluksi kun alotin polttaa kunnolla niin se oli sitä että skämmäsin 1 röökin ja sit jossai poltin sen yxikseni jne ja sitte ku huomas et kaverit tarjoo nii sitä oli pakko alakaa tarjoomaaa takaski :D


    • someone182

      joooo..... kaverin isältä pöllitty ja käyty mettässä polttamassa

    • Röögi-Böögi

      joo mä olin 11 ekan kerran. Kaikki aikuiset sano: Tupakka maistuu paskalle!
      Ei paljo kiinnostanu ja pöllin jostain Malboro mint-röökin.
      Sitä sit poltin vedin eka poskarin ja totesin et se on sairaan hyvää.
      Sit vaan vedin paljo henkeen ja opin senki hyvin ja on jatkunu vielä pitkään1
      En ole koukussa vaan vedän savujen vuoksi ja maun =D

    • Ketjupolttaja?

      sitäpä oltiin 14v ja iskän taskusta chessun punasen kössin nurkan takana poltin oli helvetin hyvä ekaksi röökiksi meni kyllä puoliksi poskeen koska se oli eka tupakkani :) mutta nyt olen 15v ja poltan melkeinpä askin päivässä enkä voisi päästä eroon koska tupakka on vain niin hyvää :)

    • 17 v polttelija

      14-vuotiaana ulkomailla ollessani.Olen nyt 17-vuotias lukiolainen ja hallitsen hyvin satunnaispolttelun taidon.Kun 18 tulee täyteen voikin sitten poltella salailematta :D tupakan hankkiminenkin helpottuu kummasti.9 kuukautta odottelua vielä...

    • eka rööki...

      Minua inhotti ja inhottaa edelleen kun isäni tupakoi. Yhdesti hän jätti pöydälle täyden pallmanin pikkusikari-askin. Halusin takavarikoida sen. Ja kuinkas ollakkaan muutamia kuukausia sen jälkeen tupakasta puhuttiin ja halusin kokeilla. No eka kokeilu oli että vedin vähän poskareita. Ei meinannut sikari pysyä "päällä". Syljeskelin paljon ja yskin ja yökköilin. Mutta sitten tuli hätä kun kuulin auton tulevan pihaan tuli kiire, sikari äkkiä lumeen ja juoksin ennen vanhempia sisälle. Olin vaihtanut likaiset vaatteet että voin sauhuttelun jälkeen mennä laittamaan ne pyykkiin ja minulla oli isäni työtakki joka valmiiksi haisi tupakalle. Olin huoneessani paniikissa ja vaihdoin vaatteet. Mutta mietin miten saan henkeni raikkaaksi tai ainakin eri tuoksuseksi. Huomasin hedelmäpastilli purkin ja siellä oli yksi jäljellä. Otin sen ja menin ulos hakemaan isäni työtakin. Tulitikut jäi ikkunalaudalle mutta myöhemmin hain ne ilman että vanhempani huomasivat mitään. He eivät siis huomanneet että olin polttanut salaa.

      • sauhuttelija99

        Se oli eka sikarisi, ei eka rööki


    • rööki

      Oon nyt 13 täytän kuun lopussa 14. Eka sätkä oli punanen LM pöllin sen isoveljen autosta. Poltin sen viime syyskuussa. Olihan se kyllä helvetin hyvää vedin poskeen kun en eka tienny miten vedetään keuhkoihin. Koulussa ne oli näyttäny monesti niitä videoita jossa kuolee heti ekasta röökistä, mutta paskat. Nyt poltelen silloin tälläoin viimeksi viime viikon loppuna kun porukat oli kaupungilla.

    • gjsnjhhbnvfkjng3uyr7

      ekalla kertaa kuuluu vetää vaan vähän niin mä totuin tupakkaan ja poskarit on turhia

    • JoDDu

      SIKARI PITÄÄ VETÄÄ POSKAREINA VITU MÖLLIT SAATANA

    • shubushibu

      Tais olla 10 v. kun joku pasilalainen poika kenellä oli paljon röökiä aina mukana, nii siltä tuli sitten maistettua, kaverin kanssa nurkan takana ihan kauhea yskinä ja kuumotus ettei kukaan näe. Ja hajua yritin paniikissa tunnin poistaa juissilla, purkalla, ja lumella. Nyt oon 14, polttelen satunnaisesti, mut pidän jalan kokoaja valmiina jarruttamaa jos riistäytyy käsistä :)

    • teen polttaja

      ite olen 12v nyt ja poltin ekan röökin 9v. se oli jotain pall mallia oli ihan sairaan hyvää mut nykyää vedetää kavereittn kaa tee tupakka paljon parempaa.kannattaa kokeilla ota ihan saakutan hyvää

      • pulsu-ukko

        Lol mikä jonne...


      • master munakas

        homo rakkain terveisin


    • terok1278

      ei kovin hyvältä :D

      • kameli3

        on kun imis kamelin kalua


    • Nuoripoika-97

      Ensimmäisen tupakan poltin noin 12 vuotiaana äidiltäni pöllityn L&M sinisen tupakin Poskeen tietysti ,Hyvää oli Poltin noin 6kk aktiivisesti .

      EN SUOSITTELE KENENKÄÄN ALOITTAA TUPAKOINTIA!

    • smokey.

      ensimmäise kerra ku mä poltin nii olin 10 v. pöllin mu äidinlt yhen marlboro punase kyl se yskitti mut se maistu tosi hyväl

    • GUTAA69

      Ensimmäisen kerran käytin persenuuskaa 3-vuotiaana. KYLLÄ MUUTE TEKI GUTAA!!

    • Analinvasion69

      itehä käytän skruf nuuskaa esinahan alla


      ON MUUTE SAIRAAN JEBAA!!

      • pussyinvasion

        Mä leikkaan mun peniksen irti ja revin nahkan pois ja täytän pöllimillä nuuskalla ja tupakalla sitte vaa poltta eiku hyvä lihaisa,savuisa ja pieni spermankin haju tulee...nam nam maiskutis :D


      • Persepoju59

        Ööh olet omituinen


    • punk4ever

      mä alotin tossa kolmisen kk sitten. eli 17 v. päätin kokeilla ku kaveri heitti yhen, olisko ollut lämää..? punast.. sillon päätin et tää on mun juttu ja nyt poltan säännöllisesti, kuitenkin pieniä määriä Pall Mallia, vihreetä ja punasta ja venailen elokuuta kun tulee täysi-ikäisyyden onnellisuus ja saa sitä kessua kaupasta ostaa ihan omin pikku kätösin:D

      • dsfsdfsdf

        vitu jonne /_\


    • punk4ever

      syön jonneja aamupalaks.. jonne vetää muute sinistä kessuu jos uskaltaa siihen koskea.

    • yskänlääkefani

      13 v. sitä tais ensimmäisen kerran tulla maisteltua se smartin punainen. Hyväähän se oli, mutta näin 9 vuoden aktiivisen polttamisen jälkeen voi sanoa ettei olisi kyllä kannattanut. Älkää edes maistako vaikka kuinka hienolta se saisikin teidät näyttämään koulussa sillä siitä on todella vaikea päästä eroon jos sille tielle lähtee.

    • joskus polttelen

      joskus 13v tuli ekan kerran maistettuu kaverilta jotai vihreetä (oisko ollu lämää?) poskarina tietenki. yllätyin kui hyvälle saatto tupakka maistua... nykyää polttelen sillon tällön punasta, koska jysähtää sen verran kivasti päähä vaikken mausta niin kauheest tykkääkkää, kai sitä vihreetä pitäs taas ostella..

    • Älkääaloittako

      Sain 15-vuotiaana täysi-ikäiseltä kaverilta bonuksen vihreän röökin, ihan kamala olo tuli, pyörrytti ja oksetti. Oli kylmä pakkasilta ja minun oli pakko riisua takki ja huppari ja t-paidalla ja farkuillakin oli järjetön hiki :| Nyt sitten vetelen punaista kuin viimeistä päivää ja viimeinen päivä tosiaan lähenee tällä vauhdilla nopeempaa kokoajan... Pitäisi opetella todellakin kontrolloimaan edes vähän paremmin. Kumpa en olis koskaan kokeillutkaan...

    • 10v poika

      Poltan mielunmmin paperitupakkaa laitan siihe höysteeks tuoreita havuja ja sitte käärin sen ja sit sytytän ja alan vetää henkeen mut en oo mikään ketjupaperitupakka polttaja mutta aina sitä sillon tällön tulee vedeltyy PS EN SUOSITTELE KENENKÄÄ ALOTTAMAAN PAPERITUPAKAN POLTTOO KOSKA SAVU ON IHAN vitun KARVASTA JA KURKKUUN KÄY OLIN PÖLJÄ KUN ALOITIN MUTTA SIINÄ ON VAIN SE OMA VIEHÄTYKSENSÄ

      • SaatananojanJooseppi

        Vitun nössö ei uskalla polttaa oikeeta


    • mit997hu7

      Olin 11v ostin K-marketista ES ja pärisi ihan huollella kyllä kuumotti. Pelasin mös pelikoneita

    • KUUSAMONKEISARI99

      mun eka kerta tais olla 8 vuotiaaana kun äiti pakotti pistämään molemmat huulet täyteen nuuskaa vesipiiput sieraimiin ihon täyteen nikotiinilaastareita ja askillisen tupakkaa survasemaan suuhuun samaan aikaan. helvetin hyvää oli kyl ja viinakin alko maistumaan 10 vuotiaana kun 80% viru valgeeta sain isältä synnttärilahjaks. sitä paljonpuhuttua eeässää haluais viel maistaa mut joutusin varmaan arestiin jos vanhemmat näkis.

    • 13vee

      13v viime kuussa. Koulusta ruokavälkällä mentiin kaverin kanssa mettään ja poltettiin yks puokkii. Tais olla LM punast tai jtn pall mallia. Vitu hyvää oli ja lisää tekis mieli

    • nyt19vtytttö

      Eka rööki 13-vuotiaana oli muuten yllättävän hyvän makuinen! Tai no, ei se mikään rööki ollut, vaan yhdet savut kaverilta poskeen, punasta mallua. Sitten otin vielä toiset savut samasta sätkästä, kun oli niin hyvää. Samana iltana maistoin vielä sinistä (en muista merkkiä) ja yhden imaisun punaisesta mallusta, jotka vedin henkeen asti. Ei yskittänyt, oksettanut, huimannut tai mitään muutakaan, vähän vain kurkussa karvasteli. Mutta hyvää oli :)

    • T

      En muista miltä eka röökini maistui, mutta sen muistan, että se korvensi kurkkua aika ikävästi. Olin todella humalassa ja vedin savua ihan hullunkiilto silmissä ja posket lommolla sisuksiini. Ehkä olis pitänyt aloitella vähän maltillisemmin.

      Toinen rööki tuntuikin sitten jo hyvältä.

    • cancer fun

      se maistui sperman ja virtsan sekoitukselta :)

    • 12vsssss

      Taisin olla sillo 11v ku frendi tarjos . no siitä se sitte o lähteny nyt oon 12v ja oon polttanu koht puoltoist vuotta .

    • paskamainen juttu

      Olin silloin 14-vuotias, muistan kun tulimme kavereiden kanssa kouluaikana koulun lähellä olevasta karkkikaupasta takaisin koululle päin. No yksi kaverini siinä meni sytyttämään lämän punaisen, ja näin kun eräs toinen kaverini otti hatsit. Tällöin ajattelin, että: "nyt olen nössö jos en maista", ja pyysin itsekin hatseja. Maistui yllättävän hyvältä, jopa maukkaalta, vaikka se tuntuikin kurkussa aika kovasti. Tunnilla oli jotenkin siisti olo, kun olin maistanut tuota kiellettyä ainetta.

      Ekan kokonaisen röökin varastin mummoltani 15-vuotiaana, poltin sen läheisessä metsässä. Tuo oli taas aivan kamala kokemus jostain syystä.

      Nykyään jo polttelen aktiivisesti.

    • palmallia

      12v. kaverin kans pöllittiin sen tädiltä pall mallin vihree, ja ai että oli hyvää. Taidettiin sen jälkeen pestä kädet monta kertaa, ja hammastahnaa suu täyteen ettei kukaa haista :D

    • ddd

      16 v löysin askin maasta mistä otin röökin :D joo miks en ottanu kaikkee nii en tiiä :D
      Kent Mintek tais olla

      en ees osannu henkee vetää :D

    • tarinani tupakasta

      Ensimmäinen tupakkani oli kaverin antama punainen pall mall. En älynnyt vetää sitä henkeen kun kaveri ei sanonut mitään, joten ihmettelin että miten tämmöiseen jää koukkuun kun ei tullut minkäänlaista vaikutustakaan.

      Kaveri antoi toisen tupakan ja sanoi tällä kertaa että vedä henkeen! No hetihän siitä tuli hyvä olo. Vedin sen ihan täysin henkeen, en mitenkään puolksi tms. Ihme kyllä mutta ei tullut yskittävää oloa.

      Nyt polttelen joka päivä, 19v.

    • aka awesome

      n.10v. kaveri pölli siwasta ja sitä oli pakko kokeilla, koska en halunnut jäädä ulos kaveripiiristä. olimme niin tyhmiä, ettemme osanneet vetää henkeen, mutta ihan medium... en innostunut, mutta minusta tuli suuri nuuskan fani n.14v.

    • Ekat sauhut

      olin 6 luokalla ja ekana päivänä kaksi kaveriani meni nurkan taakse polttamaan. Seuraavana päivänä tahdoin mukaan, tällä kertaa menimme läheiseen metsään. Silloinkaan en ottanut vielä henkosia, mutta mielenkiinto tupakointiin alkoi kehittyä, kun katseli kaverin vetävän savua keuhkoihinsa. Kolmantena päivänä läksin toisen kaverini kanssa mettään, kunnes viimeinkin pyysin yksiä henkosia. Alkoi yskittää ihan vitusti, mutta jotenkin se tuntui mukavalta... Sitten menimme kaverini kanssa kylälle, jlloin hän tarjosi minulle tupakkia. No tiestystihän minä otin ja vedin savut rohkeasti henkeen, vaikka vähän kurkkua ärsyttikin. Kaveri katsoi minua silmät pyöreinä ja totesi: "Sähän vedit henkeen, vaikka tää on sun eka kokonainen rööki!" Siitä lähtien olen alkanut hiljalleen polttelemaan enemmän tai vähemmän. Mutta mukava kokemus kuitenkin oli ne ekat savut (:

    • Mc Kukka

      Ensimmäisen tupakkani poltin 4-vuotiaana, kössin sen mutsin askista ja mentiin kaverin kanssa vanhempien sängyn alle polttamaan, ja kyllä, käry kävi. (tupakka oli muuten vihreää lämää)Kirjaimellisesti, kun palohälyttimet rupesivat huutamaan. Sen jälkeen en polttanut ennen kun sitten ala-asteella välitunneilla puskan suojissa, ja ulkona kavereiden kanssa. Siitä asti olen polttanut punasta LM:ää noin 7 vuotta eikä loppua näy...

      ...Taidampa tästä piipahtaa tupakalle, koska röökin maku oli jotain niin hämyä, ja on vieläkin.

    • RÖÖKIMAISTERI

      Eka rööki tuli vedettyy 11v. Siitä se sitten alkoi vähitellen ja on nyt 36v ja vieläkin maistuu yhtä hyvälle kuin ekal kerralla. Rööki on osa elämää, ja kyllä se vain niin on että kaikki kovat jätkät polttaa.

    • sigari

      ekan röökin poltin 17 vuotiaana ja sekin oli Hoffnarin sikari, siitä asti olen polttanut muutaman viikossa, ei kyllä kaduta eikä oo tullu mitää keuhkosyöpää ;D

    • joopjoo2423e1234qwe

      Eipä oikein kunnollista muistikuvaa paitsi hyvin nuorena, kai siinä oli sitä tupakin taikaa.

    • nam

      Eka tupakka minkä sain käsiini oli Hoffnar Gold. Raksamies jätti vahingossa meille,kun oli remontti. Otin yhden siitä ja laitoin takasin siitä mistä löysin. Polttelin sitten mökillä ja leijuin kaverille. Tosi jees oli. Ei nuo filtteri tupakat kyllä hirveesti maistu, mutta minisikarit on mun juttu. Hoffnar gold ja aroma. Nam

    • jgjh

      Ikinä en ole erityisemmin tupakan mausta nauttinut, mutta ei se edes ensimmäisellä kerralla pistänyt yskimään.

    • lm:n vihreää

      13 veenä koulun tuomarointikopin takana kaverin kaa lm:n vihreetä tumpit... nolottaa vielläki alotus tapa. hyvää oli ja ei oikeestaan maistunu millekkää vois taas mennä vetää parit ku sais. ihanaaaaa

    • 8926024606204asas135

      Eka rööki oli L&M punainen joskus juhannuksena kun olni 14 vuotta :D
      serkku vissiin tarjosi, ja siinä poltellessa alkoi huimaamaan aivan törkeästi ja tuli vähän sellainen pyörryttävä olo :P sen jälkee kun täytin 15, aloin polttamaan, nyt olen 19 ja olen ollu 9kk täysin savuttomana ja hyvä niin :)

      • römpömpöm

        Vein ekan römpömpömim 12 v ja sitte renkaita ulos ja niitä uuestaa suuhun


    • 777--

      Hyvälle maistui isän askista pöllitty Klupi77.

    • Hintti

      Joi tässä vedän omassa sängyssä kessuu mutta kyllä rää onihan homoille

    • viljapelto

      Vedin ekan kerran eilen ja oon nyt 14v :D Pakkl kyl sanoa, et olin pienessä jurrissa, en tiedä olisinko muuten kokeillut. Otin muutamalta tyypiltä muutamat henkoset, en edes tajunnut että sitä ei tarvitse vetää henkeen. Meni päähän kyllä hetkeksi. Maku ei ollut paha, päin vastoin, maistui mintulta. Olihan se jännää, vois kokeilla uudestaan mutta ei tietenkään kannata... :)

      • Ei käy!

        Älä kokeile vaikka, kuinka mieli tekisi ! Itse olen polttanut 13- vuotiaasta ja nyt olen 18- vuotias ja yritän koko ajan lopettaa.


    • Höntti

      Itte maistoin sikaria 11v jonka isoveli oli pöllinyt isäukolta ja se oli aivan kunnon sikari eikä mikään pikkusikari! sitä me molemmat vedettiin henkeen koska isoveli 15v oli aiemmin kaveriensa kanssa poltellut tupakkaa ja sikariahan ei kuulu vetää henkeen. Melkein pyörryin ja seuraavalla viikolla isoveli pakotti kokeilemaan nuuskaa... olen nyt 17v :)

    • puisku

      Itse maistoi tupakkaa ensimmäisen kerran 13v. jos oikein muistan se taisi olla kaverin isältä pöllitty camel :P ei se silloin hyvältä maistunu. aloitin polttamaan säännöllisesti ammattikoulun 1 ekan luokan syksyllä. vihreällä tupakointi alkoi ja nyt ollaan ihan koukussa marlboron kultaiseen. nyt ikää mittarissa kuukautta vaille 18v. onneks ei tarvii enää elokuus miettii mistä sais röökii tai missä uskaltas polttaa et mutsi ja faija ei olis heti tuomitsevasti torumas :D

    • 2345678fghjk

      Joskus tokalla tai kolmannella luokalla kaverin kanssa mentiin ettimään pitkiä tupakantumppeja maasta mutta ei me taidettu saada niitä edes syttymään. 16-vuotiaana sit ekan kerran poltin jonkun vihreen mallun jonka sain veljeltä. Maku oli ihan ok eikä yskittäny koska en osannut vetää henkeen. Nykyään polttelen satunnaisesti mut täytyy ny kattoo mitä käy.

    • djydjsryjsryj

      En ole koskaan maistanut, eikä ole mitään syytä miksi maistaisin.

      Miksi haluatte kokeilla ja aloittaa tupakoinnin? Vain näyttääksenne muille olevanne jotenkin "aikuisia", "rohkeita" tai "cooleja"?

      Oikeasti, tupakoinnin aloittaminen kertoo teistä vain sen että yritätte olla jotakin mitä ette todellakaan ole. Tiedätte tupakan olevan epäterveellistä, pilaavan suunne, elimistönne ja hajukin tarttuu teihin. Silti aloitatte! Olette suoraan sanottuna tyhmiä.

      Tämän tyhmyyden lisäksi monet tupakoitsijat ovat kaiken lisäksi idiootteja; pilaavat myös lastensa ja lemmikkiensä terveyden, ja muiden samassa tilassa (esim. bussipysäkillä tai juna-asemalla) olevien.

    • poika_1999

      Itse ensimmäien kerrn maistoin 10 vuotiaana kaverin kanssa metsässä. Kaveri pölli isoäidiltään :) Jännitäväähän se oli eikä osattu kunnolla polttaa ni poskareitahan ne oli :) Tais olla chesterfieldin punasta. Nyt 4 vuotta myöhemmin poltan säännöllisesti menee n. 10 päivässä, ennen meni aski mutta nyt olen vähentänyt. Mallun punasta :) se on parasta :) Yritän lopettaa mutta vaikeaa se on vaikka vain vuos on säännölliseti poltettu :) Enemmän se on pään sisällä kun missään muualla mutta eise siitä lopettamisesta yhtään sen helpompaa tee. En suoittele että kukaan sitä aloittaa rahaa siihen vain kuluu ja terveys menee.

    • snussnussnus

      Ensimmäisistä poskareista ei juuri muistikuvaa, mutta ekat henkoset olivat tuskaa. Yskitti ja teki pahaa. Kyllähän se sisulla opeteltiin. Eihän se hyvää ollut mutta jokseenkin rentouttavaa ja tuli ison pojan olo :-) Ikää oli tuolloin 12v. Siinä tuli kuukausi sauhuteltua n. aski/viikko vauhdilla. Mitään riippuvaisuutta ei tietenkään tullut, joten tuli lopetettua. Sitten kun pääsi bileikään niin alkoi juodessa sauhuttelu. Eihän sitä paljoa mennyt ehkä 10kpl/ilta. Se oli mukavaa ja rentouttavaa. Humun keskeltä, kun tutustui tyttöihin niin pystyi aina pyytämään pihalle tupakalle ja samaan hetki rauhaa kahdenkesken. Auttoi paljon iskemisessä ;-) Sitten tutustuin nuuskaan. Ekat biitit aiheutti kovaa pyörrytystä mutta myös suuresti hyvää oloa!! Nykyään nuuskaa menee n. kiekko/viikko tahtia eli ei mitenkään suuresti. Se vain on mukavaa laittaa lempiohjelman tai hyvän leffan ajaksi nuuska huuleen potkimaan ja maistumaan. Baari-illoissa tai illanistujaisissa tulee edelleen tupakoitua, mutta se jotenkin sopii tilanteeseen paremmin kuin tupakka. En koe itseäni mitenkään nikotiiniriippuvaiseksi. Jos ei nuuskaa ole niin minua ei ala koskaan tekemään mieli tupakkaa yms. Silloin tulee pidettyä kieltä, purkkaa tai lähes mitä vain huulen alla, koska kaipaa jotain huulen alle :-D

      Ikävä kyllä asumme maassa nimeltä Suomi, missä kaikki hauska on kiellettyä, joko lailla tai yleisellä paheksunnalla. Täten olen ehdottomasti sitä mieltä, että nuuska pitäisi tuoda takaisin kauppoihin, tupakka tuottee tauluun esille, alkoholin hintoja alas, nelosolut ja viinit ruokakauppoihin ja alko pois valtiolta. Alkaa suurten juhlien aikaan vituttaa, kun saa ensin kaupassa jonotella kassalla inhottava koff-lava kädessä odotellessa, että kassaneiti sanelee eri askien numeroita. Tämän jälkeen ahtautua täpötäyteen alkoon ruokajuomien ja miestä vahvempien perään. Loppu meni off-topiciksi mutta ajattelin kuitenkin avautua asiasta :-D

      PS. Kenenkään ei tarvitse nytten huomauttaa Suomen ilmaisesta (tasottomasta) terveydenhuolto eduista yms. Tiedostan asian kyllä.

      • hojokolomolo

        "Baari-illoissa tai illanistujaisissa tulee edelleen tupakoitua, mutta se jotenkin sopii tilanteeseen paremmin kuin tupakka."

        Taidat olla ihan superpaukapää


    • iymutnrbygevtfcd

      Ihan ekaa en muista, se oli joskus ala-asteella. Ilmeisesti se ei ainakaan kauhean hyvää ollut, kun seuraavan kerran maistoin vasta n. 20v myöhemmin.

      Sen eka kerran aikuisena kyllä muistan. Olin juonut melkoisen määrän olutta ja sitten päätin polttaa naisystävältä mun luokse jääneen tupakan keittiössä liesituulettimen alla. Meni ihan järkyttävästi päähän, piti mennä keittiön lattialle makaamaan ;)

      Eipä oo sellaista vaikutusta sitten enää röökillä ollutkaan. En polta säännöllisesti, vaan voi olla kuukauden tai useammankin taukoja. Tauon jälkeen eka savuke kyllä nousee edelleenkin aika hyvin nuppiin, varsinkin, jos on kuppia ottanut. Samoin jossain määrin päivän 1. savuke, mutta jo päivän toinen ei oikein tunnu missään. Siksi en poltakaan säännöllisesti, ja vain pari päivässä silloinkin kun poltan.

    • 2000luvunmallumies

      Minulla oli ensimmäinen punainen lm tietenkin.Ihmettelen kun vaikutti silloin pienemmältä kuin normaalit.Siis muistelen että silloin oli lyhyempi kuin nykyään :O? Vedin sen poskisauhuina. Eka henkeenvedetty oli marlboro gold. Tukehduin melkein. Nyt sanon siitä: "miks tästä tulee vaan ilmaa". Silloin se tuntuikin myrkylliseltä päihteeltä,nykyään se vaan rentouttaa.:D

    • lopeta tule järkiin
      • kerran hullu

        Kristus kun yo kirjoituksiin lukiessa tuli tupakkaa mieli-ei rahaa ostaa.
        Muistin, että saunan oven päälle olin joskus laittanut Phlilip Morris jämän.
        Vasaralla kiskoin laudan irti ja sen takana kellastunut jämä.
        Järki sanoi hullu jätkä.
        Olin hullu 10 vuotta.

        Nyt selväpäinen ja vihaan tupaskaa....älkää aloittako paskan imemistä...


    • Dk97

      Ekat hatsit sain frendin Camelista 13v. Ei mitään tietoo miltä maistu, mutta nikotiini spörräs hauskasti :D siitä on nyt kolme vuotta ja oon polttanu vasta puol vuotta vakituisesti. Oon huomannu, että punasen savu alkaa vituttaa ja sinisessä ei oo tarpeeks nikotiinia.. Onneks oon vähentäny hitosti ja siirtyny nuuskaan, ruotsalaiseen mustaan kultaan :)

    • Toukokuussa 15v

      Itse yritin aina pienempänä, 7-8-vuotiaana vanhemmilta tupakkia maistaa kun terassilta menivät sisälle vastaamaan puhelimeen ja jättivät tuhkakupin reunalle sen tupakan siksi aikaa. Puhalsin siihen ja yritin imeä ja kaikkea muttei onnistunut. Koetin siis siksi että mietin onko se kivaa tai ihmeellistä kun isä ja äitikin sitä teki. 12-vuotiaana kavereiden kanssa käärittiin sätkä äidin vehkeillä ja maisteltiin sitä sitten kolmistaan. Poskareitahan ne silloin oli kun ei tiedetty edes miten se kuuluu tehdä. Pahanmakuista silloin oli. Sitten myöhemmin samana vuonna tehtiin kaikille kolmelle omat sätkät ja niitä maisteltiin. Silloin vedettiin jo henkeen, pahallehan se tuntui. Pyörryttämään alkoi ja se kuitenkin sai kiinnostumaan. 13-vuotiaana eli toissa vuonna maistelin äidin pallmallin menthol maxia, ihan jees. Se oli sen verran fresh maku että alkoi tuntua kiehtovalta. Viime vuoden puolella 14-vuotiaana pöllin ensimmäisen askin äidiltä kaapista. Pallmallin menthol maxia sekin. En koukkuun jäänyt, mutta tuntuihan se kivalta seistä kavereiden kanssa juttelemassa koulun nurkalla aamuisin ja välitunnilla livahdettiin pihalle keittäjien tupakkapaikalle ja se oli jännittävää. Sitten pyysin hyvää kaveria, joka alkoi jo kesällä polttamaan kavereiden kanssa samasta syystä, hankkimaan chesterfieldin punaista kun parit jämät olin saanut. Olihan se menthol maxin jälkeen tosi tujua kamaa, mutta hyvältä sekin maistui. Sitten tuli temput ja muut mukaan. Myöhemmin tajusin just ennen joulua että mitä se tekee mulle, kun suussa oli valkeita laikkuja jotka hävisivät yhtäkkiä. Sitten tuli tämä "yolo"-olo eli eletään vaan kerran. Taas alkoi jämiä kulumaan, joskus ostin 25snt röökin, 50snt kaksi jne. Sitten tuli toinen punainen chessun aski. Max-aski, kuten siis edellinenkin. Nyt menee lämän forwardia aski viikossa, se on niin raikkaan makuista eikä haise pahalle. Koukussa en ole fyysisesti, mutta jotenkin se tuolla pääkopassa vaikuttaa normaalilta ja mukavalta. Onhan se jees, ja tosiaan elämä on lyhyt. Nuorena pitää koittaa kaikkea jännittävää, vaikka seuraukset olisivat millaiset. Mun mielestä. Turha mitään paskamyrskyä nostaa! Rispektit kun selvisit tänne asti.

    • jomppeboy69

      ite ekan kerran käärin joskus 13-v tee ja kahvi sätkiä ja vitun hyvää oli

    • Megapössis

      Henkoset opettelin vihreällä light-mallulla. Ei paha, tosin maistui vain niin helvetisti mentholi, etten saanu kyllä siitä tupakasta itsestään oikein tolkkua.
      Myöhemmin sain kaverilta light-Camelia ja helvetti kun oli hyvää ja tuli hyvät fiilikset.
      Sit vaihdoin tavalliseen Cameliin ja fiilikset jatkui. Aamulla varsinkin piristi kummasti ja kahvin kanssa varsinkin kiva combo.
      No nyt oon polttanut liki 20v. Ei pörise ihan niin ja merkki vaihtui Chesterfieldiin, mutta tapa vaan jatkuu.

    • Chessu

      Faija joskus pisti polttaan punaista mallua ja kerran piippua(mitä poltti myös joskus), kun sillä meni hermot tähän anna mä maistan-vinkunaan.
      Maistu yököltä toi mallu ja piippu taas oli oikein kunnon tykinpamaus. Huimas niin helvetisti ja tuli vielä ihan törkeä hikka. Vielä nykyäänkin jostakin syystä saan piipunpoltosta herkkään hikan, kun sitä nyt joskus tulee poltettua.
      Siinä noin seiskaluokan korvilla tuli toi rööki sit enempi kuvioihin, en nyt ihan tarkkaan muista mikä oli eka merkki mitä poltin. Mentholia nyt tietenkin tuli polteltua sen verran, et henkoset oppi. Mallua tais sekin olla.
      Camelia myöskin tuli poltettua, se oli hyvää vaikkakin vahvaa. Vielä kun 90-luvulla rööki oli muutenkin paljon vahvempaa kuin nykyään.
      Sen muistan, kun erään kerran kaverilla oli punaista Coltia ja jumalauta, kun se meni päähän. Varmaan 10-15min oli ihan kuin olis ollu päissään. Sinänsä jännä juttu, vaikka tosiaan muita vahvoja kesti polttaa ihan hyvin.
      Chesterfield on nykyinen merkki ja tulee varmaan pysymäänkin. On kuitenkin sen verran hyvä merkki.
      Ja jos nyt vaihdankin, niin takas Cameliin tai sit norttiin.

      • t4k

        Ite oon 10 v ja polttanu 5 pv yks rööki/päivä. Alko kun olinn mummolassa ja pöllin yhen l&m Sini punasen. Hyvältä maistui. Sitten pöllin kaksi röökii lisää ja poltin ne eri päivinä. Sitten eilen ja tänään poltaanu faijalta pöllittyä Marlboro White minttiä. Hyvää on.


      • t4k
        t4k kirjoitti:

        Ite oon 10 v ja polttanu 5 pv yks rööki/päivä. Alko kun olinn mummolassa ja pöllin yhen l&m Sini punasen. Hyvältä maistui. Sitten pöllin kaksi röökii lisää ja poltin ne eri päivinä. Sitten eilen ja tänään poltaanu faijalta pöllittyä Marlboro White minttiä. Hyvää on.

        Sori kuun kirjoitin vahingossa tänäpäivä muodossa tapahtunut siis 90 luvulla


      • t5k

        nykyään ostan omat röökit, vieläki maistuu ihan vitun hyvältä...


    • Ihmehiippari

      Mä en ite ikinä halunnu koskee tupakkaan, olin urheilullinen en halunnu pilata kuntoa, halusin kuiteskin kokeilla kannabista mutta sitä kun en saanut, menin tekemään oman sätkän johon laitoin jotain uniteetä. Polttelin siitä sitte noin 1/5 mut ehkä 20 henkäystä ku palo hitaasti, tuntu hyvältä mutta suussa poltteli niinku chiliä ois syöny, sitte päätin sammuttaa ku ei loppuu jaksanu polttaa. Parin minan päästä alko sitte särkee, tai ei särkemää mutta tuntumaa etuaivolohkossa jotain ja vähän huippas ja silmät tuntu raskailta. Mutta silti ei ne kiinni menny vaan oli apposen auki ja vähän siinä pelotti ja kohta alko tuntuu rinassa, tuntu etten saa henkeä ja keuhkot räjähtää ja kohta sattu sydämmee ja edellee huippas, olin siis kävelemässä himaan treeenien jälkeen illalla, no siinä ehkä 2tunnin päästä meni ohi mutta sydämmesä tuntu vielä nukkumaa mennessä. Ei kyllä ollu mitää järkeä tossakaan xd olin ehkä 15v sillon, muistan että pelotti että kuolen ;D lapset, älkää koittako poltella randompaskaa ja ei myöskään tupakkaa.

    • Erectus

      Eka rööki maistu hemmetin pahalle, mutta niitä savuja oli kiva puhallella.
      Poskareita vedettiin tai ihan vähän varovasti henkeen ettei yskittäis.
      Olin sillon 16v. ja pöllittiin kaverin iso-veljeltä punasta mallua.
      Siitä se sitten lähti ja poltin n.10v päivittäin, mutta onneks oon nyt päässy siitäkin eroon.

    • sickpeople

      ensimmäinen nortti maistu yllättävän hyvälle, sain kaverilta jämät :D tais olla vihreetä mallua. ikää tuolloi 13 v, nyt 15 ja poltan satunnaisesti hermosavukkeen (1-2 kertaa 2-3 kuussa) onneks ei oo jääny tavaks, koska toisaalta naurattaa nähdä ihmisillä kädessä tupakka.

    • _-L_S-_

      ite poltin ekan röökin 11 vuotiaana kaveri nakkas bonuksen sinisen :D Maistu ihan hyvältä. Ekat röökit vein poskeen mutta kyllä sitä nykyään vetää henkeen :D Nytte oon kolmetoisa ja polttanu kohta puoltoista vuotta n. 10 röökiä päivässä

      • tupakka-lover

        tervettä kasvua


    • ha geii

      ei kannate alottaa :D alotin tän vuode kevääl ekaks vetelin poskareita ja sit opin vetää henkee ja se nous päähä kunnol sit jäin riippuvaiseks ja oon 13 älkää alottako tulee vaa riippuvaiseks :/ mut silti siit tulee kiva olo

    • 14V

      Ensimmäisen kerran 11 - 12v L&M sinistä. Nyt oon 14 ja tupakkaa menee about 4-8 päivässä.

    • Ekarööki

      Eka kerta 13 -vuotiaina kaverin kanssa juuri pari päivää sitten. Kultasta l&m:mää itse käärittynä ja oi luoja niitä ekoja yrityksiä. No sehän loppujen lopuks sit onnistuki leivinpaperin jälkeen kun koitettiin Normaalista paperista liiman kera. Oi luoja, hirveissä kuumotuksissa sit nopee takapihalle polttaan ettei isä kerkee tulla kotiin. Henkeen vedettiin heti ilman mitään poskareita, ja aikamoiset yskimiset koettiin. Aika pahaa ekan kerran kun maisto, mut lisää kyl tekis mieli ja niin kyllä aion edelleenkin satunnaisesti sauhutella.

    • Einiintyylil

      Kauhean nuorina porukka on alottanu...

      Ite olin kai jo 15v. Se alko ihan hassusti sattumalta. Seistiin dösäpysäkillä, joku jätkä seiso vieressä sytytti röökin. Samassa tuli sen dösä ja se nakkas röökin käsistä. Rööki jäi kärtsäämään mun jalkoihin. Katottiin kaverin kanssa toisiamme. Kumpi ottaa, kaveri kysyi. No, mä sen otin, mut annoin jämät kaverille.

      Sen jälkeen meillä oli tapana kulkea kaupungilla, notkua esim. leffateattereiden nurkilla ja napsia tumppeja tai käryäviä jämiä.

      Kauheen noloo, myönnän. :)

    • 21weeTybykkä

      Mun piti vaa kokeilla, ku menin mainitsee yhelle jätkäfrendilleni et haluisin kokeilla mut en jäädä koukkuun. Mutta toisinhan siinä kävi. Olin tuollon 15wee

    • kanaperse69

      joo kyllä muistan... olin pitkään ollut aikeissa kokeilla tupakkaa mutta kun luin siitä tietoa päätin etten koske tupakkaan ikinä. sitten kuitenkin päätin kokeilla ja muutama savu tuntui niin oksettavalta että olisin halunnut heittää sen pois mutta poltin sen loppuun ja se maistuikin ihan hyvälle. poltan nykyään kerran päivässä, joskus en sitäkään... nyt pari päivää sitten päätin kokeilla nuuskaa. sain kiekon yhdeltä snäppikaverilta ja survoin odenssin cold dryn huuleen. alkoi päässä pyöriä ja oli muista varmaa aika näky kun tyyppi kävelee miten sattuu ja mihin sattuu keskellä oulun rotuaaria oli samanlainen olo kuin kännis ois ollu et ei kande ekal tupakka/nuuskakokeilulla olla mitään vahvinta ainetta varsinkaa jos nuuskaa kokeilet kosk siit tulee sellane olo jälkee päi ku ois krapula

    • Röökinmaistaja

      Ite en oo vielä maistanu röökiä ja oon 13 ja kohta 14. Haluun niin vietävän paljon maistaa röökii, mut pelkään jääväni siihen koukkuun ja jos siitä tulee jotain oireita:(. Ja en tiiä miittä vanhemmat ajattelis... mut ne polttaa kans röökii, et siinä mitää... mitä mun pitäisi tehdä?

      • Juhanpippeli69

        Jäät koukkuun ite testasin ekan kerran 11veenä


      • ammattilaistupakoija

        ei siihen röökiin jää koukkuun... ihan paskapuhetta. sulla vaan menee hengityskyky ja sen huomaa sitten kun ei tupakoi. ja ääni voi mennä. lisäksi vissiin riski sairastua moniin tauteihin on aika paha.


    • Juhanpippeli69

      Ekan röökin vedin 11veenä se oli malboro gold eli hiton vahvaa nykyään oon 16 ja joka päivä röökii

    • Tupakantumppi

      15-vuotiaana ekan kerran ja tupakantumppeja polteltiin. Ei ollu millään tavalla huono kokemus, minä tyhmänä.vedin ekat savut kunnolla henkeen, kun en tajunnu että ois voinu polttaa poskareinaki :D tupakka maistu ihan hyvältä itseasiassa
      Nykyään polttelen satunnaisesti esim jos vituttaa nii sillo maisuu rööki kyllä :) menee ehkä max 4 savuketta/kk

    • röökionaikpskaa

      Mun eka röökitestaus: Vetäsin vähäsen tuntui siltä, että tukehdun siihen....

    • LeilaOn

      Varastin kaverin isäpuolelta kun kaveri oli vessassa ja äiti ja isäpuoli oli jossain olin yksin keittiössä ja kaverin isäpuoli jättänyt röökit pöydälle varastin 2
      Ei ollu pahaa ja siitä asti olen polttanut olin sillon 16 ja nyt 22

    • tettehd

      Ite poltin ekaa kertaa 12vuotiaana ja sen jälkee vedin aina yhden päivässä en tiedä olenko addiktoitunu mutta onko se pahaksi jos polttaa yhden päivässä?

    • Jonne22

      Oon nyt 14 ja mietin et pitäiskö testaa? 🤔 Jos ei vetäs keuhkoihi, et siitä ei varmana jäis koukkuu xd

    • Anonyymi

      ite oon 17v. ekan kerran maistoin röökiä ku olin 12v, kaverilta otin yhet savut. nykyään poltan silloin tällöin hyvin harvoin kuiteskin.

    • Anonyymi

      Hehe mä oon 14 - tyttö ja poltin ekan röökin tänää. Se oli sininen L&M ja se oli oikeestaan aika hyvää. Kun näitä lukee nii huomaa että aika monet on vetänyt vaan poskareita. Mä vedin heti keuhkoihin lmao. En ymmärrä miten jotain voi ruveta oksettaa tai yskittää. Kun olin pienempi niin aina luulin että tupakka maistuis kauheeta ja siihen vois kuolla heti siihe paikkaa. Ei oo totta.

      • Anonyymi

        Onko tuossa kehumisen aihetta?


    • Anonyymi

      Rööki maistu vitu hyvält

    • Anonyymi

      Paskalta!

    • Anonyymi

      Syksyllä, 2020, kaunis syksyinen päivä ( yö, kello varmaan jotain 3.00) kaverin kanssa, musiikki soi, korjataan BMW:tä. Kaveri kertoo, kuinka voitas ettiä tupakantumppeja ja polttaa niitä. Kaveria minua vuoden nuorempi. Etittiin ja löydettiin tumppeja, koska äitini polttaa tupakkaa. Löydettiin vihreetä pallmallia ja vedeltiin siinä sitten poskareita. Kaveri kehotti vetämääm henkeen, kokeilin. Yskitti, muttei tullut paha olo. Otettiin toiset, jotka oli sinistä chesterfieldiä. Se oli paljon tujumpaa. Kuluu pari viikkoa, olen poltellut satunnaisesti öisin tai kun äite ei oo kotona. Pöllin äidiltä sinisiä chesterfieldejä joita käyn polttamassa. Tupakka maistui/maistuu jotenkin jännältä. Se on hyvää ja mielestäni tuoksuu hyvälle (joo, älkää kysykö) Justiinsa kävin ulkona vetämässä yhen röökin, vedin henkeen, vaikka olen sitä jo monta viikkoa tehnyt, mutta tuli jotenkin paljon oudompi olo. Hetken pyörrytti ja mietin, että voi vittu jos mä nyt pyörryn. En pyörtynyt. Se olo oli jotenkin tosi vahva. Huippas ja oli vaikee kävellä suoraan. Poika 13v Pirkanmaan paikkakunnalta.

    • Anonyymi

      12 vuotiaana äsken kävin parvekkeella yöllä polttamassa. Maistui savulta.

    • Anonyymi

      Olin 7v kun poltin ekan röökin. Olen nyt 60v. Aloitin polttamalla Astoria. Sitä ei saa enää Suomesta, joten tilaan aina monta pakettia netistä. Hyvää röökiä on, erityisen suosittua Italiassa!

    • Anonyymi

      No juu, kaverin kanssa ostettiin aski tupakka automaatista kun äidit pelas bingoa, punainen colt aski sieltä tipahti käsiin heh.. Ei voi sanoa että olis pahalta maistunut, oudolta kylläkin mutta jännitys oli niin mahtava fiilis ettei paljo yskiminen haitannut.. Seuraavana päivänä pössyteltiin kun vanhat tekijät, yskimisestä ei ollu tietoakaan.. Itse olin 12 ja kaveri 10 vuotta.. Sillä tiellä ollaan ja polttanut nyt 35 vuotta

      • Anonyymi

        Oletko asiasta ihan ylpeä. Vitun vammainen


    • Anonyymi

      Ihan hyvältä se maistui.

    • Anonyymi

      Ite olin 10v kun kokeilin ekan kerran polttaa, mutta se oli puutikku mutta hyvät sauhut siitäkinntuli

    • Anonyymi

      Kannattaa myös kokeilla sähkötupakka

    • Anonyymi

      Halkopinon takana, huimaava tunne, pahaa oli, mutta jännittävää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      601
      4183
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3448
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3051
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2931
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2264
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2201
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2157
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1965
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1950
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1919
    Aihe