Aloitan yliopisto-opiskeluni pian. Olisin kiinnostunut tietämään kuinka täsmällistä noin yleensä ottaen on luentojen alkamisajankohdat. Eli jos luento alkaa kello 8, niin alkaako luento todella 8 vai esim. 8.15 (jolloin kerkeäisin myöhemmällä junalla) ???
Ja jos luento alkaa about kello 8, onko mahdollista tulla paikalle noin. 8.15, vai saako siitä osakseen epämiellyttäviä katseita tms.?
Kiitos
täsmällisyys???
5
907
Vastaukset
- Minä
Meillä alkaa aina 15 yli tasan ja luennolle voi mennä millon haluaa ja lähteä pois millon haluaa...
- 2.omppu
No periaatteessa luennoilla voi ilmestyä kun siltä itsestä tuntuu. Se kuuluisa akateeminen wartti tarkoittaa juuri tuota, että luennot alkavat yleensä 15 yli. Riippuu tietysti luennoitsijasta. Kannattaa ekoina päivinä kuitenkin olla ihan ajoissa paikalla. Mutta mitä enemmän vuosikursseja karttuu sitä myöhemmin alat ilmestyä paikalle :)
- upo
Kyllä luennot lähes aina alkaa varttia yli. Meillä ainakin ilmoitetaan erikseen, jos paikalla pitää olla jo tasalta. Luennoille voi tietysti tulla myöhässäkin, eipä se kauhean vakavaa ole. Pienkursseilla ja seminaareissa on enemmän syytä olla ajoissa.
- aaa
niin muutkin tekee. itse olin aina ajoissa. varmaan olin ainoa joka kävi kaikki luennot. oli niistä se hyöty että meni tentit läpi vaikka olen laiska lukemaan.
- _VM_
Itselle on aivan sama alkaisko niinku nyttenkin 15 yli vai tasalta vai puolelta, kun täällä maalla on niin huono julkinen liikenne, jotta kuiteskin pitää mennä hyvissä ajoin. Ja vaikka bussit kulkiskin useammin niin minä ainaskin menen mielelläni hyvissä ajoin: on vain mukavampi kun ei tule kiire ja saa rauhassa vaikka tutkia papereita/kalenteriaan tai lukea mailin tms ennen luentoa. Ja saapahan valita rauhassa istumapaikkansa eikä tartte täyteen saliin tunkea itseään.
Ja toisekseen: yliopistossa ei yleensä olla tiukkoja lapsenvahteja, joten ketään ei välttämättä haittaa vaikka et menisi ollenkaan paikalle, riippuen toki mitä opiskelet ja laitoksesi käytännöistä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657