Olen huomannut kiinnostuksesi meihin vanhoillislestadiolaisiin ja meidän käsityksiin ym.
Kun kerran olet noin kiinnostunut meistä, mikset mene seuroihin ja kysele asioita ihmisiltä livenä? Lähes kaikilla paikkakunnilla on RY, tosin ei kaikilla ihan pienillä tai esim. Itä-Suomessa tai etelässä muualla kuin isoilla paikkakunnilla.
KAIKKI on tervetulleita seuroihin niinkuin suviseuroihinkin kesällä. Mitään pääsymaksua ei ole, toivottavaa olisi ettei tule säädyttömissä vaatteissa (no miehet on vähä eri asia tietenkin, koska he eivät yleensä käytäkään sellaisia), se on ihan hyvä sääntö kuten katolisissa kirkoissa, että naiset polvet ja olkapäät peitettyinä.
Mut me ollaan todella ilosia jos tekin uskaltasitte tulla ja kokea omin silmin millasia me ollaan, ei vaan netissä tai kuulopuheiden/ennakkokäsitysten perusteella.
Tämä on kyllä muillekin kuin ACIM:ille.
ACIM: mikset kävisi seuroissa?
1
213
Vastaukset
- ACIM
ystävällisestä kutsusta. :) Olen ollut vanhoillestadiolaisten seuroissa mm. sukulaisvauvojen ristiäisten yhteydessä.
Teissä on paljon hyvääkin. Sen myönnän. Omat periaatteeni ovat monessa kohdin yhtäläiset teidän ajatustenne kanssa, mutta niin on toisaalta monen muunkin kristityn.
Osittain olen kiinnostunut teistä siksi että te olette tietyssä mielessä haaste: minusta te ajattelette väärin siinä yhdessä kohdassa jota täällä on nyt märehditty jonkin aikaa. Ennenkuin syytän mistään niin haluan ottaa selville mistä kenkä puristaa. Se on kuin lankasotkun selvittämistä, lanka langalta se selvenee ja jos kaikki eivät vedä narujaa kireämmälle ja kireämmälle niin se käy kivuttomammin. Siinä määrin kun epäkohtia selviää niin protestoin jos mielestäni aihetta on.
Toisaalta A Course in Miracles tuntuu antavan niin paljon enemmän, syvemmin, nykyaikaisemmin, kauniimmin, enemmän Rakkaudella. Minusta Raamatussa on aivan liian vähän suoraa Jeesus-sitaattia. A Course..ssa sitä on yli 1000 sivua! Sitten on tietysti oma keskustelunaiheensa sekin onko se Jeesuksen sanoja vai ei. Eli minun ei tarvitse vaihtaa uskonsuuntaa koska minulla on jo se omani jota rakastan. Haluaisin kertoa lisääkin A Course..sta mutta en juurikaan voi kun tiedän olevani väärällä palstalla.
Tällä palstalla on kiva olla siksi kun täällä on väkeä. Eikä ole paljoakaan noita ylimieisiä saarnojen kopioijia joita on muilla uskonnollisilla palstoilla. Tällä palstalla ihmisillä on yhteyttä toistensa kanssa. Minua viehättää myös tämä vilske ja palava into joka ihmisilla täällä on! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse133817SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2263748Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1323416Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky723374Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222267Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv321799Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575441642- 361593
- 321491
- 921433