apua!

Henna

Mikähän mun monnilla on kun se ei pääse pohjaan, nousee vaan pinnalle jos lakkaa uimasta! Nyt se vaan tuolla ui pinnan tuntumassa koko aika eikä pääse pohjalle lepäämään. Se on kuparimonninen ja vielä aika pieni. Onko sillä joku kaasutauti? Vaihdoin tänään vettä ja vesiarvot on kunnossa, samoin muut monniset.

4

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

...ihan uimarakkotulehdukselta. Kala on nyt siis vettä kevyempi ja nousee pintaan ellei koko ajan pyri alemmas. Voisi olla myös päinvastoin, eli painuu pohjaan. Hoidosta en osaa oikein mitään sanoa, muutama miljoonakala on minulla kuollut ko. tautiin :(

• Henna

Joo eli pintaan se nousee ellei tee mitään. Voi ressukkaa, eikö sitä voi auttaa mitenkään? Mistä se tulehdus voi johtua?

• Minä
        Henna kirjoitti:

Joo eli pintaan se nousee ellei tee mitään. Voi ressukkaa, eikö sitä voi auttaa mitenkään? Mistä se tulehdus voi johtua?

Kun tauti on edennyt tähän vaiheeseen, kalan hyväksi ei oikeastaan voi tehdä mitään. Seuraile nyt jonkin aikaa, pari kolme päivää vaikka, jos ei osoita paranemisen merkkejä monniparka lienee paras päästää tuskistaan mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti. Älä nyt vielä kuitenkaan menetä toivoasi, on pieni mahdollisuus että se paranee...

• Henna
        Minä kirjoitti:

Kun tauti on edennyt tähän vaiheeseen, kalan hyväksi ei oikeastaan voi tehdä mitään. Seuraile nyt jonkin aikaa, pari kolme päivää vaikka, jos ei osoita paranemisen merkkejä monniparka lienee paras päästää tuskistaan mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti. Älä nyt vielä kuitenkaan menetä toivoasi, on pieni mahdollisuus että se paranee...

Se monni on yhä hengissä ja on alkanut ongelmistaan huolimatta syödä. Sairauden yhteydessä sen viiksetkin syöpyi hieman, mutta on alkaneet nyt kasvaa takaisin. Laitoin sille myxazin-nimistä lääkettä tänään kun akvaarioliikkeessä sanoivat että voisi auttaa. Yhä se kelluttelee puolessa välissä vesikerroksia ja saa pyristellä päästäkseen pohjalle syömään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe