P10-mallin Primeran heikot kohdat?

jmk

Eli olisin talvea vasten hankkimassa toista autoa ja aattelin kysellä kokemuksia P10-mallin 2.0 koneella olevista Primeroista. Mitkä ovat auton heikot kohdat ja mitä kannattaa erityisesti katella ko. autoista? Oliskohan kellään tietoa milloin Nissaneihin on tullu kestävämmät vaihdelaatikot? Tyypillistähän ainaski 90-luvun alun vehkeille on, että vitonen alkaa pomppia pois päältä.

9

2042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 323

ne ekat Primerat ei valitettavasti laadulla loistaneet.
      Pahin vika juuri tuo vitosen rattaat!!! ...eli 150-300tkm välillä laatikko kaipaa siltä osin kunnostusta. Ensimmäiset paikat mistä Primera ruostuu ovat takaoven ja pyöränkaaren/helman sauma sekä polttoaineen täyttöputken ympäryspellit. Myös takaluukku on arka ruostumaan. Vesipumpun rikkoutuminen johtanee nopeasti sylinterikannen vioittumiseen. Laturin ja startin uusinta lienee käsillä piakkoin n.250-300tkm ajetuissa. Kolmas ongelma liittyy väljistyviin Multilinkkeihin!!! Keskuslukoissa on myös ollut jonkin verran vikoja.

...mutta siinä kai ne tyyppi viat sitten olivatkin! Hyvin pidetyissä tuskin on edes noitakaan vikoja.

Ominaisuuksiltaan Primera 2,0 (90-93 115hp) oli erityisen hyvä ajettavuudessa, suorituskyvyssä ja viimeistelyssä (ei nitinöitä!). Miinuspuolella on suurehko kulutus, joka pieneni 4-pisteruiskun yhteydessä syksyllä 1993, jolloin myös koneen teho kasvoi 125hp:n. Tuolloin auton laatukin parani selvästi! Ensimmäiset Primerat olivat myös sangen kylmiä pakkasilla...tosin varmoja käynnistyjiä!

• ruostetta

Mulla on tuoP10 90luvun alkupäästä.Ruostuu Taka ovien alta alhaalta,etuovien saranan vierestä
      liitossaumasta ja takaa rekisteri kilven alta.
      laturi vikoja ainakin mennyt 3kpl.ja ainajotain
      sähkövikaa.kannet huonoja halkeaa helposti nokkapyörien päästä ilmeisesti tyyppi vika,ohutta alumiini sesosta.vaiheloota on toiminut moitteetta. en suosittele ostamista jos ei ole aivan pakko.

• P10

Ruostetta syntyy helposti kynnyskotelon takaosassa olevaan liitossaumaan joka näkyy kun takaoven aukaisee.

Lisäksi kannattaa tutkia takapyöräkoteloiden etuosaa jossa on kuin tehty paikat suolakuran säilyttämiseen. Jos autossa on sisälokasuojat tällaista ongelmaa ei ole.

Omistin kyseisen automallin vuosimallia -92. Tarkastin polttoaineen täyttöputken (täyttöaukosta tankkiin) muovisen suojan yläpuolen, jossa huomasin olevan noin 10:n vuoden kovettuneet kurat. Puhdistin kurat, mutta noin 9,9 vuotta liian myöhään. Näin ollen sain pyöräkotelosta käden kivasti peräkontin puolelle.

• jep

Ruostetta syntyy helposti kynnyskotelon takaosassa olevaan liitossaumaan joka näkyy kun takaoven aukaisee.

Lisäksi kannattaa tutkia takapyöräkoteloiden etuosaa jossa on kuin tehty paikat suolakuran säilyttämiseen. Jos autossa on sisälokasuojat tällaista ongelmaa ei ole.

Omistin kyseisen automallin vuosimallia -92. Tarkastin polttoaineen täyttöputken (täyttöaukosta tankkiin) muovisen suojan yläpuolen, jossa huomasin olevan noin 10:n vuoden kovettuneet kurat. Puhdistin kurat, mutta noin 9,9 vuotta liian myöhään. Näin ollen sain pyöräkotelosta käden kivasti peräkontin puolelle.

• Aibo

Mulla ollu -95 mallinen 1.6 ja ajanut n. 150tkm itse.
      Ongelmat lähinnä laturi 2kpl, etuylätukivarret 3krt. vaihtanut, startti 1kpl, ei ruostevikoja vielä kun pitää vähän huolta.
      Kohtuullisen tyytyväinen ajomäärään nähden..

• pekko puupää

Mulla taas -94 P10 rimera ja ainut vika mitä on ollu oli takapään kolina mutta sekin lähti kun vaihoin pari 19 euroa maksavaa osaa.Laturi ja startti toiminu ku unelma tähän saakka samoin myös vaihteet.Ei pienintäkään merkkiä mistään viasta.....

• kaitsu
        pekko puupää kirjoitti:

Mulla taas -94 P10 rimera ja ainut vika mitä on ollu oli takapään kolina mutta sekin lähti kun vaihoin pari 19 euroa maksavaa osaa.Laturi ja startti toiminu ku unelma tähän saakka samoin myös vaihteet.Ei pienintäkään merkkiä mistään viasta.....

Itselläni on ihan ensimmäisiä 2.0 primera, eli rek. 10/90. Olen ajanut sillä itse n.150tkm ja auton mittarissa on 370tkm. Tällä kokemuksella voisin sanoa auton olevan tekniikaltaan erittäin luotettava. Nämä ruoste jutut ovat tuttuja paikkoja, jotka olen joutunut laittamaan, mutta peltihän on halpaa...!
        Kone ja vaihdelaatikko on pelannut moitteetta, mutta 300tkm tietämissä meni laturi, startti ja vesipunppu, ovathan ne toki kuluvia osia eikä suinkaan auton vika. Kaikki sähkölaitteet (ikkunat,-lukot,-peilit ym) toimineet ilman ongelmia. En tiedä onko minun auto joku yksilö (tuskin), mutta eipä ole moitteen sijaa auton toiminnasta....Ja kun vielä katsoo kilometrejä...ei syö oljyä eikä hävitä muitakaan nesteitä.
        Kaverilla on just samallainen ja ajettu 480tkm ja tekniikka tosi hyvä.
        Kattele nuo mainitut ruostekohdat ja käyt ajamassa, jos ei kuulu mitään ylim. ääniä niin auto on kunnossa.
        Suosittelen........kokemuksella!!!

• jmk
        kaitsu kirjoitti:

Itselläni on ihan ensimmäisiä 2.0 primera, eli rek. 10/90. Olen ajanut sillä itse n.150tkm ja auton mittarissa on 370tkm. Tällä kokemuksella voisin sanoa auton olevan tekniikaltaan erittäin luotettava. Nämä ruoste jutut ovat tuttuja paikkoja, jotka olen joutunut laittamaan, mutta peltihän on halpaa...!
        Kone ja vaihdelaatikko on pelannut moitteetta, mutta 300tkm tietämissä meni laturi, startti ja vesipunppu, ovathan ne toki kuluvia osia eikä suinkaan auton vika. Kaikki sähkölaitteet (ikkunat,-lukot,-peilit ym) toimineet ilman ongelmia. En tiedä onko minun auto joku yksilö (tuskin), mutta eipä ole moitteen sijaa auton toiminnasta....Ja kun vielä katsoo kilometrejä...ei syö oljyä eikä hävitä muitakaan nesteitä.
        Kaverilla on just samallainen ja ajettu 480tkm ja tekniikka tosi hyvä.
        Kattele nuo mainitut ruostekohdat ja käyt ajamassa, jos ei kuulu mitään ylim. ääniä niin auto on kunnossa.
        Suosittelen........kokemuksella!!!

Kiitoksia tähän mennessä tulleista neuvoista, auttavat jo kummasti ostotilanteessa ja valinnassa.

• rle
        jmk kirjoitti:

Kiitoksia tähän mennessä tulleista neuvoista, auttavat jo kummasti ostotilanteessa ja valinnassa.

Kaikki edellä mainitut pitävät hyvinkin paikkansa. Jos ostat abs jarrullisen mallin tarkista tarkkaan sen toiminta. Omassa 92 mallisessa ollut kerran ongelmia. Pyörän keskiön ympärillä on hammaskehä, josta abs tunnistaa pyöriikö rengas vai ei, nämä hampaat kärsivät ajan mittaan suolasta ym. paskasta ja aiheuttavat jarruihin ongelmia. Oma ongelma korjautui vaihtamalla takapyörän laakeri(koko keskiö)osan hinta oli 85€. Saattaa aikanaan olla edessä muidenkin pyörien kohdalla. Muutenkin rupeavat olemaan sen ikäisiä, että kulutusosia saa uusia ajoittain reilustikin. Omalla on ajettu 205 tkm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1683
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe