Kuinkahan moni on muuttanut vuokralle
asuntojen hintojen laskua odotellessa ?
Laita paikkakunta, ikä ja asunnon koko.
Omat tietoni :
Lahti, 42 v, 4h k omakotitalo.
Vuokralle muuttaneet laskuri
14
2763
Vastaukset
- Asukki
Onko varma, että vuokralle muutto kannattaa? Kaikki vuokraan maksamasi raha menee jollekin muulle. Jos lyhennät asuntolainaa, saat edes osan itsellesi. Asunnon hinta saa jonkin verran laskeakin, ja silti olet saanut säästettyä itsellesi jotain.
Millaisilla arvioilla teit kannattavuuslaskelmat?- Simon
Korkotuottoa saa n 2,5 %.
Lisäksi vuokraan kuuluu vesi lämpö, sähkö
jätemaksut ja remontit, lisäksi vakuutusmaksut
on pienemmät.
Näillä perusteilla hintojen laskua kannattaa
nyt odottaa, lasku voi olla suurikin jos lama
kunnolla tulee päälle ja korot nousevat. - Asukki
Simon kirjoitti:
on pienemmät.
kunnolla tulee päälle ja korot nousevat.Jäi vielä epäselväksi se, millaisilla arvoilla laskit, että vuokralaisuus on sinulle kannattavampaa. Luultavastihan tuo riippuu myös paikkakunnasta, koska vuokra- ja hintatasot vaihtelevat paikkakunnittain.
- Piensijoittaja
Simon kirjoitti:
on pienemmät.
kunnolla tulee päälle ja korot nousevat.Kyllä kuule musta tuntuu, että jos ajattelit taloudellisesti hyötyä asumalla vuokralla (vrt. että maksaisit nykytasolla puoli-ilmaista asuntolainaa omasta kämpästä) taidat tarvita pääomallesi melko paljon korkeampaa korkoa kuin tuon 2,5% (jonka siis ottanet lyhyen koron rahastosta tms). Tuolla prosentilla pysyt nipinnapin inflaation kyydissä, mutta et sillä kyllä vuokrakuluja peitä.
Vuokralla asuen häviät varmasti, mutta omaa maksaessa vain mahdollisesti, jos hinnat merkittävästi laskisivat, mihin en kyllä edes usko.
Mutta vuokraisäntäsi tietysti kiittää...
- Jaana
kuitenkin asuntojen hinnat ole jo tällä hetkellä melko alhaiset verrattuna muihin samankokoisiin kaupunkeihin?? Minä olen muutama vuosi sitten Lahdesta asunnon ostanut ja olen katselemassa isompaa ja edelleen ostamassa.
- Simon
Alhaiset on, mutta täällä työttömyys on maan huippuluokkaa ja ihmisten koulutustaso alhainen,
elinkeinorakenne kaikkea muuta kuin hightechiä. - Jaana
Simon kirjoitti:
Alhaiset on, mutta täällä työttömyys on maan huippuluokkaa ja ihmisten koulutustaso alhainen,
elinkeinorakenne kaikkea muuta kuin hightechiä.eikös se ole hyvä, että ne jotka ovat itsensä kouluttaneet ja töitä saaneet saavat asuntonsa halvalla...:)Taisi jäädä edellisestä viestistä kommentoimatta, että asun Lahdessa.
- Simon
Jaana kirjoitti:
eikös se ole hyvä, että ne jotka ovat itsensä kouluttaneet ja töitä saaneet saavat asuntonsa halvalla...:)Taisi jäädä edellisestä viestistä kommentoimatta, että asun Lahdessa.
Katsoppa huoneistokeskuksen uusin 'raportti'.
Lasku on alkanut huhtikuun paikkeilla,
myös Lahdessa. - Jaana
Simon kirjoitti:
Katsoppa huoneistokeskuksen uusin 'raportti'.
Lasku on alkanut huhtikuun paikkeilla,
myös Lahdessa.oli mun mielestä jo melko maltilliset jo pari vuotta sitten kun nykyistä asuntoa etsiskelin...Tosin vähemmän olen muiden kaupunkien hintoja katsellut kun en muualle ole muuttamassa. Saa nähdä millä aikavälillä oikoradan valmistuminen vaikuttaa hintoihin.
- Simon
Jaana kirjoitti:
oli mun mielestä jo melko maltilliset jo pari vuotta sitten kun nykyistä asuntoa etsiskelin...Tosin vähemmän olen muiden kaupunkien hintoja katsellut kun en muualle ole muuttamassa. Saa nähdä millä aikavälillä oikoradan valmistuminen vaikuttaa hintoihin.
Katsoppa tämä :
http://www3.soneraplaza.fi/talousjatyo/taloussanomat/artikkeli/0,3365,Uutiset_2444081,00.html - Simon
Jaana kirjoitti:
oli mun mielestä jo melko maltilliset jo pari vuotta sitten kun nykyistä asuntoa etsiskelin...Tosin vähemmän olen muiden kaupunkien hintoja katsellut kun en muualle ole muuttamassa. Saa nähdä millä aikavälillä oikoradan valmistuminen vaikuttaa hintoihin.
http://www3.soneraplaza.fi/talousjatyo/taloussanomat/artikkeli/0,3365,Uutiset_2444055,00.html
- Eikka
Vantaa 44v,3h k.
- Tuomo
Heinola 45v 4h k
- Pekka
Porvoo, 38 v, 4H k osake
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760