TAMK:in tämän vuoden pääsykoemateriaalina on Stockmannin vuosikertomus sisältäen tuloslaskelman ja taseen.
Onko kenelläkään kokemusta aiemmilta vuosilta mitä tämän kaltaisesta materiaalista voidaan kysyä?
TAMK liiketalous
13
1463
Vastaukset
- lks
Eli sama tietoa tarvisin minäkin! :)
- haluan tietää
Sama täällä, tietoa kaivataan :) tarviikohan osata tarkkoja lukuja esim. liikevaihto, liikevoitto sun muita?
- myös...
Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D
- Nimetön
myös... kirjoitti:
Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D
Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.
- sipp
Nimetön kirjoitti:
Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.
Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on. - Nimetön
sipp kirjoitti:
Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on.joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..
- sipp
Nimetön kirjoitti:
joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..
Juu ei vuosikertomuskaan hankala ole ja itseasiassa jopa ihan kiinnostava. Mutta tosiaan olis kiva tietää täytyykö niitä lukuja osata.
Mihin oot menossa pääsykokeisiin? edellyttäen tietysti että kutsu tulee :D - hakuliini
Hakijan ohjeissa sanotaan näin:
"Hakijan ei edellytetä osaavan ulkoa kuvioissa tai taulukoissa esitettyjä yksittäisiä numeerisia tietoja. Kuvioiden ja taulukoiden sisältämiä tietoja täytyy kuitenkin osata käyttää tekstitiedon tukena kokonaisuuksien ja trendien hahmottamiseen."
- trade
Minua kiinnostaisi tuon englanninkielisen osuuden kysymykset, onko ne suomeksi vai englanniksi?
- minuu
Olisin myös kiinnostunut asiasta. Nyt on jo kiire, sillä pääsykoe on jo 25.5...
- mariaL80
Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.
- mariaL80
mariaL80 kirjoitti:
Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.
Ja kirjoitettiin suomeksi :)
- d
Monivalinnat enkunkielisestä tekstistä oli kuitenkin englanniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381