TAMK liiketalous

MIkko(3)

TAMK:in tämän vuoden pääsykoemateriaalina on Stockmannin vuosikertomus sisältäen tuloslaskelman ja taseen.

Onko kenelläkään kokemusta aiemmilta vuosilta mitä tämän kaltaisesta materiaalista voidaan kysyä?

13

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lks

      Eli sama tietoa tarvisin minäkin! :)

    • haluan tietää

      Sama täällä, tietoa kaivataan :) tarviikohan osata tarkkoja lukuja esim. liikevaihto, liikevoitto sun muita?

      • myös...

        Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D


      • Nimetön
        myös... kirjoitti:

        Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D

        Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.


      • sipp
        Nimetön kirjoitti:

        Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.

        Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
        Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on.


      • Nimetön
        sipp kirjoitti:

        Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
        Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on.

        joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..


      • sipp
        Nimetön kirjoitti:

        joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..

        Juu ei vuosikertomuskaan hankala ole ja itseasiassa jopa ihan kiinnostava. Mutta tosiaan olis kiva tietää täytyykö niitä lukuja osata.
        Mihin oot menossa pääsykokeisiin? edellyttäen tietysti että kutsu tulee :D


      • hakuliini

        Hakijan ohjeissa sanotaan näin:
        "Hakijan ei edellytetä osaavan ulkoa kuvioissa tai taulukoissa esitettyjä yksittäisiä numeerisia tietoja. Kuvioiden ja taulukoiden sisältämiä tietoja täytyy kuitenkin osata käyttää tekstitiedon tukena kokonaisuuksien ja trendien hahmottamiseen."


    • trade

      Minua kiinnostaisi tuon englanninkielisen osuuden kysymykset, onko ne suomeksi vai englanniksi?

    • minuu

      Olisin myös kiinnostunut asiasta. Nyt on jo kiire, sillä pääsykoe on jo 25.5...

      • mariaL80

        Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.


      • mariaL80
        mariaL80 kirjoitti:

        Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.

        Ja kirjoitettiin suomeksi :)


    • d

      Monivalinnat enkunkielisestä tekstistä oli kuitenkin englanniksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe