Labbis narttu puree!!

9 viikkoinen

Hei
Meillä on nyt ollut tyttönen kotona kaksi viikkoa ja hyvin on yhteiselo sujunut.
Nyt on alkanut puremaan käsiin, jalkoihin ja mihin vaan ja saa hirveitä hepulikohtauksia, ravaa pitkin huoneita.
tiedän että tuo on ihan normaalia tuon ikäiselle pennulle, mutta kysyisin mikä tehoaa puremiseen parhaiten?
Leluja on ja puruluita.

Eilen otin käyttöön suihkupullon, jolla vähän suihkutin kuonoon ja sanoin ei pure kun otti hampailla kiinni.
Uskoi sekunniksi ja sitten taas kiinni. Ja sitten meni omaan sänkyyn ja teki pissat sinne. Ei ikinä aikaisemmin tehnyt niin ja pissat sitten myös matolle eikä lehtien päälle.
selvää mielenosoitusta ja uhmaa!!

Mikä auttaa tehokkaimmin että tyttö rauhoittuisi?
Tuo vesisuihku ei tuntunut mukavalta :-(

12

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokinokka

      Meidän 9 viikkoisen hepuleihin toimii aika hyvin se että tilanne rauhoitetaan. Eli siis istun vaikka sohvalle, nostan jalat ylös ettei niihin pääse kiinni ja jätän koiran kokonaan huomiotta. Ei katseita ei mitään. Siitä se sitten asettuu omiin puuhiinsa.
      Koita vaan totutella siihen suihkupulloon. Siihen saa turvautua vielä monen muunkin koiran kujeen takia!

    • lukee

      et kun pentu puree, ni pittää kiljasta niinku sen sisaruksetki tekee kun se puree liian kovaa..

      • teretere08

        Kun meidän leonbergiuros oli pentu, ja koitteli välillä purukalustoaan mm. käsiin ja jalkoihin, nii ku ulvahdin toisen koiran tyyliin "kivusta" joka kerran kun se puri, pentu jäi ihmeissään katsomaan, ja tuli lohduttelemaan hädissään..

        Kyllä se pureminen tuolla tavalla meillä jäi tehokkaammin pois, kuin että olis karjutu pää punasena jotta EI PURRA, TUHMA KOIRA, EI EI EI...

        =)

        Eikun kaikki kiljumaan siis!


    • jatkaa....

      Nyt on sitten toinen päivä kokeiltu tuota vesipulloa ja uskoo kyllä vähäksi aikaa kun suihkuttaa nenun päähän vettä,mutta...
      sitten saa täyden hepulin!!
      Eilen tuli sellanen puremiskohtaus ja juoksi pitkin huonetta ja sitten päästi matolle isot kakit ja pisut ihan tahallaan.
      Tuo vesipullo auttaa vähän mutta jos siitä saa täyden raivon ja kakat ja pisut tulee matoille, niin onko tuo oikea keino ja miten nyt menettelen????
      Yritin myös tuota inisemistä ja selättämistä, mutta eipä tepsi kuin sekunniksi.

      sitten kun rauhoittuu niin on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja tulee syliin nukkuu.

      Onko tuo jotain vallan kokeilua ja miten saan itseni johtajan asemaan tässä puremiskohtauksissa?

      • pennut on pentuja

        Minulla on Jack Russelin urospentu joka on nyt 15 viikkoinen ja itse olen kun on purrut, niin kiljaissut ja lähtenyt tilanteesta pois! Koira "puree", jos puree, nykyään aina hellämmin ja hellämmin.

        Ei pentu vielä yritä mitään johtajuutta, vaan kokeilee hampaitaan ja ei tiedosta hampaittensa vahvuutta. Itse en käyttäisi vesipulloa enkä alistamista. Tehokkain rangaistus on huomiotta jättäminen. Myöskin ei ota aina syliin eikä leiki kun koira haluaa, vaan kun itse haluat sen syliin tai leikkiin, niin tiedostamattakin vahvistat omaa johtajuuttasi ilman "väkivaltaa".


      • sakupennun omistaja

        ei ton ikänen tahallaan tee sisälle. se ei jaksa yhtään pidättää ja se kun riehuu niin tulee kova hätä. ja voiko levottomuus olla tarve päästä ulos?

        Meillä pentu (jo 15 vko) edelleen iltavillissään saattaa 5 min sisään pissata 2 x sisälle, vaik ois juuri käyny tarpeillaan. Mut vain koskaa riehkaaminen menee jotenki yli. Eli jos nähään et se rupee riehumaan sisällä niin sitä kielletään ja viiään ulos tai otetaan syliin rauhottumaan.

        Se myös puree ja saalistaa jalkoja ja lahkeita, puree nilkasta ym. Mutta me ollaan tilanteen mukaan joko kiljastu tai oltu huomaamatta. Pentu pitää rauhottaa kuten pienet lapset välillä.

        Ehotan, että kiellät sitä puremasta, kiljaset vaikka kun puree, annat kontaktin jälkeen puruluun ym ja sit rapsuttelet sitä ja rauhottelet. koiraahan rauhotellaan sivelemällä rinnasta..


    • riiviö ja

      tuntuu,ettei aikuistu koskaan. No, kyllä sentään yli kaksi vuotiaana. Ei se vielä ole ilkeyttä, että tekee lattialle, sehän on ihan vauva.
      Niillä on niin kiire aina, ettei siinä menossa ehdi pissipaikalle. Ota se kainaloon ja juoksuta ulos, kun on riehunut. Se oppii nopeasti sen ja juoksee ovelle, kun on hätä. Siis ovea päin.
      Arvaappa, riittikö meillä vauhti, kun on sisarukset, välillä tuntui, että tulee hulluksi, mutta kyllä ne nyt eivät enää rieku sisällä, kun ovat jo 4 vuotiaita. Labbis on nopea oppimaan kaikkea uutta ja on hyvä harrastekoira.
      Pitkää pinnaa sinulle labbiksesi kanssa.

    • nokinokka

      Labbis tosiaan on aika energinen ja voimakas tahtoinen rotu. Paras ratkaisu on tietty, että energisin aika pyritään viettämään ulkona. Metsässä juokseminen tekee pennun tasapainolle hyvää ja kuluttaa kummasti energiaa. Esim. arteenetsintä leikeistä ja motivointi leluista pentu voisi saada kaipaamaansa puuhaa sisällä. Aivotyö on pennulle aika väsyttävää ja sitten taas uni maistuu.

    • 10viikkoinen

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KÄYTÄ SUIHKUPULLOA! tuttavani labradorinnoutajan pentu puri kaikkea vastaan tulevaa eli siis mm. pöydänjalkoja ja ihmisiä. tuttavani otti avukseen suihkupullon. lopputulos oli se että nykyäänkin kun 'pentu' on 3 vuotias, se kokee suihkupullon uhkaavana (mm. kun tuttavani suikuttaa kukkia suihkupullolla) ja murisee vihaisesti.

      oma pentuni puree käsiä ja varpaita. kennelin omistaja, jolta ostimme pennun, sanoi että pentu pitää työntää pois, torua yksinkertaisesti esim. ei saa (siis ei mitään tunnin saarnoja sillä koira pitää sitä leikkinä eikä se ymmärrä sinua) ja se pitää jättää huomiotta. olen todennut tavan hyväksi. mutta tällaisissa tilanteissa pitää muistaa että ei roomaakaan rakennettu päivässä.

    • kysyy taas....

      taas sai tyttö sellasen hepulin ja pureminen senkun pahenee. hyppää ja otta kiinni polvitaipeesta ja sit kunon jäljet jalkoihin :-((

      sanoin moneen kertan "ei pure", mutta ei uskonut.

      vein nyt tytön parvekkeelle ja ovi kiinni ja siellä nyt vikisee ja itkee.
      Kyllä riipasee sydämmestä :-((

      onko niin että tämä keino auttaa kun eristää vähäksi ajaksi laumasta? ja kounka kauan annan olla tuolla yksin?

      muuten on niin rauhallinen ja ihana,mutta nämä kohtaukset on kamalia...

      • Jepus

        Päästä pois jo. Eiköhän se oo rauhoittunut.


      • 1370

        Toivottavasti kohtauksesi meni ohi jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe