Anime muka haitallista?

girly girl

Eräät länsimaalaiset piirretyt perustuvat myös kummalisiin aiheisiin vaikka niistä ei paljoa puhuta.

Huomasin kun tässä on tullut katottua nakke nakuttajaa että n.95% jokaisen osan tarina perustuu kusettamiseen ja huijaamiseen. Siinä nakke voittaa AINA koska hän huijaa muita. Ja Väiski on aivan samanlainen. Aina kusettamassa Elmeriä ilman sen kummempaa syytä. Eräässä aku ankassakin pieni orava halusi syödä akun myymiä pähkinöitä. Ja kusettamisella ja huijaamisella hän lopulta saikin syötyä kaikki AKUN pähkinät, onko tämä oikein?

Mielestäni tämmöiset väiskit ja naket ovat "vaarallisempia" lapsille katottavaksi kuin joku DBZ. Kyllä, DBZ:ssa on väkivaltaa mutta entä sitten? Jos toista lyö niin kyllä siinä näytetään että se sattuu. Jos toinen lävistetään sarvella (krillin) niin kyllä siitäkin aika pahaa jälkeä jäi.

No kumminkin, huomasin että näissä perinteisissä piirretyissämme on todella paljon toisilta varastamista, valehtelua, huijaamista, kusettamista......jne.

En ymmärrä miksi esim. kukkahattu tädit ovat niin paljon DBZ vastaan vaikka eivät näe mihin nämä perinteiset piirrettymme MELKEIN aina perustuu.


Toivottavasti nyt ymmärsitte ton pointin tässä mun jutussa. En ole mikää hyvä pukemaa mun ajatuksia sanoiksi mutta kyllä te tajuutte. Sori tuo sekavuus. Haluaisin kuulla kommenttejanne, kiitos.

6

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Kyllästyttää!!!Siksi,koska naket yms.ovat muuten niin lässyjä ulkokuoreltaan,ettei niitä oteta huomioon.Vaurioittavaksi sanotaan niitä piirrettyjä,missä tissit vilahtaa tai on väkivaltaa paljon.Sisältöön ei viitsitä edes kurkata,kun ollaan niin epäluuloisia.
      Muutenkin(esim) amerikkalaisissa piirretyissä
      on niitä klassisia 'kissa vs.hiiri'-juttuja,joissa lyödään nyrkillä hampaat irti tai räjäytetään taivan tuuliin.Typerä mätkintä on viedä hermot,ja homma on muutenkin tyhjää.Miksi kukkahattutädit eivät hyökkää niiden sarjojen/sarjakuvien kimppuun,missä olisi todellakin valittamisen aihetta?
      >:( ottaa päähän....

    • ....

      pöh

    • Fenrer

      ihan samaa olen minäkin tuumaillut... -_-**

    • -_-'

      Juuri niin.. mutta kukkahattu tädit pitävät naruttamista tai kuten sinä sen sanot kusettamista ja huijaamista hupina.... en ymmärrä... sanotaan näin että anime ja manga on hieman järkevämpää kuin nakke nakuttaja??.. nissä tapahtuu kyllä kaikenlaista mutta esim. veren lentäminen ja DB sarjiksessa esiintynyt pervoilu... kumminkin on todellista.. tarkoitan että todelisessa elämässä lentää verta.. ihmisiä kuolee.. kiroillaan jne. jopa pervojakin tästä maailmasta löytyy.........

      Joten minä sanon että: "Kukkahattu tädit voisivat ihan hyvin pitää p****i**t turpansa kiinni kun eivät osaa erottaa asioita oikein..."

      pieni puolustus: ainahan se sarja tuomitaan tietysti heti.. missä almost ensimmäisessä jaksossa hakataan joku...

      BAH... -_-

    • Painos

      Aivan samaa mieltä. Olen kyllä naureskellutkin sille, kun yleensä niissä piirretyissä se "paha" voittaa...

    • Weaboo

      Itse katson melko paljon animea. Ja tottakai animea on erin ikäisille. Esimerkiksi nuorille lapsille pokémon on yksi tunnetuimpia anime sarjoja lapsille. Vaikkei moni sitä luokittele animeksi. Sitten on juurikin kyseinen DBZ joka on sitten vähän vanhemmille lapsille suunnattua. Ja sitten 15 vuotiaille hieman pervompaa animea joka sisältää alastomuutta ja muuta vastaavaa ja sitten aikuisten animea. Eli animea on kaiken ikäisille ja erinlaista. Vähän niinkuin telvisio ohjelmat yleisesti ohjelmia on lapsista aikuisiin mutta jotkut ihmiset tuomitsevat animen heti kun näkevät yhden jakson jostain animesta perehtymättä anime ja manga kulttuuriin sen enempää. Ja tiedoksi myös länsimaissa on tuotettu animaatioita pelkästään aikuisille. Ei niitä kannata näyttää lapsille koska yhtä lailla nekin ovat yhtä haitallista lapsille.

      Anime määritelmä japanissa tarkoittaa animaatiota yleisesti kun taas japanin ulkopuolella kyseistä ilmaisua käytetään japanissa tuotetuista animaatioista. (Japanilaisesssa kulttuurissa animaatiot ovat erillaisia kuin muissa maissa niihin panostetaan huomattavasti enemmän esimerkiksi ilmeisiin ja hahmoihin).

      Anime kattaa useita osa-alueita kuten esimerkiksi seikkailu, scifi, rakkaustarinat, komedia, lastentarinat ja keskiaikainen fantasia,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe